Cambridge 2018

Het Cambridge Weight Plan wordt ook wel CB genoemd en is afkomstig uit Engeland. Het werkt op basis van maaltijdvervangers in verschillende varianten zoals 500 en 800.
Frietje

Cambridge 2018

Bericht door Frietje » 07 jan 2018, 20:23

Hoi iedereen,

Wat leuk dat ik niet de enige ben die Cambridge doet...
Ik vind het fijn als we elkaar kunnen helpen en motiveren.. .

Ik zal mij even voorstellen.

Ik ben 33 jaar, 1.65 m kort !smil32
Ik ben op 6 dec 2017 begonnen met Cambridge. Nu dus precies een maand.
Ik begon met 90.1 kilo !smil30
Inmiddels zit ik op 83.8 dus ruim 6 kilo minder. En dat ondanks de feestdagen!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
lengte: 1.79
Welk dieet volg jij?: FOOD APP
Startdatum: 23-04-2019
Startgewicht: 103.3/ 97.9
huidiggewicht: 97.9
Streefgewicht: 87.9 :)
Gewicht Grafiek: 21-11= 103.3
03-12= 101.9
10-12= 100.6
17-12= 99.6
24-12= 99.3
30-12= 99.6
07-01= 100.1
11-01= 98.7
18-01= 98.7
25-01= 97.7
01-02= 97.7
08-02= 97.3
15-02= 96.9
22-02= 97.0
04-03=. 97.2
08-03=. 98.0 OEI OEI
15-03= 97.0 :) gelukkig!!
22-03= 96.9
29-03= 96.5
12-04=. 97.8 ach ja,normaal eten hé
19-04= 97.9

Re: Cambridge 2018

Bericht door Alice » 08 jan 2018, 17:51

Hoi,

Ik doe dan welgeen cambridge ,maar wil je wel even succes wensen! Toi toi toi SUCCES!

Gr,
Alice
Volg vetvrij.com ook via Facebook, Twitter en Google+
Op weg naar mijn streefgewicht! Never give up!!

Frietje

Bericht door Frietje » 08 jan 2018, 20:27

Dank je wel alice...

XBaco

Bericht door XBaco » 09 jan 2018, 23:03

Hoi,

Ik begin aanstaande vrijdag met stap 1. Ben erg benieuwd! Maar heb er ook heel veel zin in. Ik weeg 78 en ik wil 68 wegen.
10 kilo eraf.

Hoe gaat het tot nu toe bij jou?

Frietje

Bericht door Frietje » 10 jan 2018, 16:54

Hoi.
Leuk dat je ook gaat beginnen.
10 kilo, dat lijkt me goed te doen!
De eerste paar dagen vond ik erg zwaar, maar als je door de eerste week heen komt dan gaat het daarna een stuk makkelijker.

Ik ben vanmorgen weer op de weegschaal gegaan. De teller staat nu op -7,1 kilo.
En ben morgen 5 weken bezig.
Ik had de feestdagen er tussen en ook nog een de maandelijkse ongemakken van een vrouw, ik was dus 1x niks afgevallen. Maar dat motiveerde wel enorm om er weer hard tegen aan te gaan hoor! !smil32

Zet m op!
En ik vind het leuk om te horen hoe het gaat straks .

Groetjes

Noom

Bericht door Noom » 11 jan 2018, 12:17

Hoi Hoi

Ik ga hopelijk over 2 weken van start. Moet eerst nog wel goedkeuring krijgen van de artsen. Ik moet veel afvallen dus ik ben benieuwd hoe dit plan gaat werken. Hoe lang ben jij al met stap 1. bezig? Of ben je al hoger gegaan in stappen? Ik ben wel benieuwd tot wanneer je stap 1 moet doen.

Liefs

Frietje

Bericht door Frietje » 11 jan 2018, 15:17

Hoi.
Je mag max 3 weken stap 1 doen, dan moet je voor minimaal 1 week naar stap 2.
Ik zelf ben na 2.5 week naar stap 2 gegaan, het was toen kerst! Dus ik heb toen heerlijk een (klein) biefstukje gebakken met gewokte groenten!

Dit is mijn derde week stap 2.
Ik val nog steeds af en hoef niet perse terug naar stap 1!
Gelukkig kun je stap 2 wel langere tijd doen!
En ik moet ook eerlijk zeggen ik vind stap 2 prima!
Ik ben allang over mijn honger gevoel heen!
Ik eet 3 Cambridge maaltijden per dag en daar naast 125 gr groente en 125 gr vlees.
Wel verdeel ik het een beetje... Ik eet rond 18 uur gewoon aan tafel met de rest maar dan mijn eigen vlees en groente prakkie, en dan neem ik rond 19.30 uur nog een cb soepje of ik doe de vanille (shake) poeder door een kop koffie! Ook omdat ik nooit vroeg naar bed ga en een aantal keer in de week werk tot 23.00 uur.. dan red ik het allemaal wat beter !smil79
Soms zou ik willen dat ik wat sneller afviel, maar 7.1 kilo in 5 weken is ook weer niet heel weinig. Bij de een gaat het nou eenmaal sneller dan bij de ander!
Maar tot nu toe vind ik dit dieet het beste vol te houden. En ik heb er best al wat geprobeerd hoor!

Ik heb trouwens ook de drankenmix gekocht bij de consulente, dat mag je gewoon door je water heen doen en dan is het een stuk minder erg die 2.5 liter per dag!
Het is niet goedkoop maar je doet er best lang mee! Ik had 2 smaken gekocht (a 15.95 per stuk) maar ze zijn nu na 5 weken nog steeds niet op!

Anyway mijn verhaal word alweer erg lang zie ik... haha..
Ik hoop dat je mag starten met Cambridge!
En succes alvast!
Hoeveel wil je afvallen eigenlijk?

Groetjes.

Baco

Bericht door Baco » 12 jan 2018, 18:16

Hoi,

Vandaag is mijn eerste dag met stap 1. Dus alleen maar shakes. Wat valt mij dit zwaar zeg en dan moet ik de avond nog door. Ik ben zo futloos, moe, rare buik, misselijk... is dit normaal?! Heb jij hier ook last van? Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit weken doen.. ik heb tot nu toe koffie en banaan smaak en ik vind het niks haha hoe vind jij de shakes ?
Weet jij trouwens of je zoetjes mag nemen met Je thee? Ik kan het niet vinden in het boekje of ik kijk er overheen.. wel wat voor thee soorten je mag.

5 weken 7,1 kilo.. nou vind het netjes hoor. Die zijn er toch maar af.

Heb echt veel veel respect aan de dames die een gezin hebben en gewoon moeten koken dat zou ik echt niet kunnen denk ik.

Vind je het makkelijk om vol te houden? Heb je wel eens moeilijke momenten ?

Sorry voor al die vragen hoor haha

Frietje

Bericht door Frietje » 12 jan 2018, 19:44

Hoi hoi,

Ja de eerste dagen zijn vreselijk! Haha kan het niet mooier maken..
Ik had verwacht dat ik de chocolade, cappuccino enz shakes het lekkerst zou vinden, maar die vielen mij erg tegen.
Ik vind mango, aardbei en bosvruchten erg goed te doen.
De vanille, chocola en cappuccino doe ik door een kop slappe koffie heen, wel met de staafmixer of blender doen anders krijg je de klontjes er niet uit!
Ja de shakes zijn niet het lekkerste op de wereld, maar na een paar dagen word het beter!
De soep vind ik lekker, door de groente en champignons doe ik wat knoflook en maggie.
De chili is erg pittig maar ik hou dr van.

Ik heb ook geprobeerd om me koffie zonder zoetjes te drinken, maar na een week was ik het zat en ben ik er weer een zoetje in gaan doen.
Geen idee of het mag... maar ik doe het gewoon.

De pap vind ik overigens ook heerlijk! Ik ben echt geen pap mens maar deze zijn echt lekker!

Hou vol, de eerste dagen zijn echt het ergst! Na een week ga je je steeds beter voelen! Meer energie! Het word echt snel beter!
Probeer alle smaken uit! Ik mag hier een zakje ruilen als ik een smaak niet lekker vind misschien kun jij dat ook?

De eerste week was ronduit zwaar om voor de kids en manlief te koken en zelf aan een kommetje soep moeten zitten, maar na elke dag werd ik een beetje trotser op mezelf haha.

Hou echt vol! Ik heb al heeeeel veel diëten geprobeerd en dit echt echt het beste vol te houden. En als je straks stap 2 doet, smaakt dat biefstukje met gebakken champignons des te lekkerder !smil32

Succes!
Hou me op de hoogte! Vind ik leuk...

Frietje

Bericht door Frietje » 12 jan 2018, 19:50

Oh en tuurlijk heb ik moeilijke momenten!
Zou gek zijn als ik die niet had!
Probeer afleiding te zoeken....
Drink extra water met die drankenmix van cb...

Baco

Bericht door Baco » 12 jan 2018, 21:20

Hoi frietje ,

Hahaha frietje ook.. dat zal er nu wel ff in gaan. Nee heel raar maar heb gewoon trek in een heel bruin broodje met kaas. Heb ik echt zelden.

Heb 3 shakes genomen vandaag en ik zag echt zo tegen die laatste shake. Had chocola geprobeerd maar wat is die vies zeg! Ik vind het ook echt stinken heb jij dat ook? Ik was de hele middag een beetje misselijk, Diaree.. net weer naar de wc maar opeens moest ik ook overgeven. Echt pff wat is er toch aan de hand is dit echt normaal?! Zal morgen m'n consulent even appen. ( mocht hem voor al m'n vragen appen ) maar als ik dan lees dat sommige mensen 50 kilo zijn afgevallen moet ik dit toch wel kunnen volhouden ? En dit is pas de eerste dag dus maak me een beetje zorgen. Mocht jij soep de eerste week? Doe jij de 500 of de 800? Ik mag namelijk alleen maar shakes. Maar als dit zo blijft dan ga ik vrijdag ( dan moet ik me zelf weer wegen ) met stap 2 beginnen hoor. Maar moet wel zeggen dat ik nu een soort van opgelucht ben nu het eruit is. Ja heel onsmakelijk he haha

Door jou reactie voel ik me wel wat beter omdat je zegt na een paar dagen word het beter. Ik kan niet wachten haha. Ik ga morgen maar Naar de winkel om thee te halen en zoetjes.

Waarneer moet jij je weer wegen?
Ik kon trouwens idd ook de shakes terug brengen die ik niet lekker vind maar vind er al 3 nu niet lekker.. pff vind het knap hoor van jou dat je het al "zolang" volhoud haha en al helemaal omdat je gewoon kookt voor je gezin.

Kan ik alleen maar bewondering Voor hebben.

Fijne avond ik ga zo m'n bedje opzoeken

Frietje

Bericht door Frietje » 12 jan 2018, 21:55

Hoi

Balen dat je je zo klote voelt.
Ik heb voornamelijk veel hoofdpijn gehad in het begin en een schrale maag van de honger!
Ik voelde me heel slap en sagerijnig de eerste week.
Maar omdat ik het dik zijn zo zat ben en mijn knop echt om was gegaan hielt ik me voor dat er vanzelf weer betere tijden aan komen!

Ja ik mocht de soep ook de eerste week.
Als ik jou was zou ik de meer fruit smaken shakes proberen. Want de chocolade en cappuccino zijn best chemies ja!

Een vriendin van mij mocht in haar eerste week ook de pap. Mijn consulente raadde het af omdat je je hersenen voor de gek houd omdat je moet kauwen. Nou vind ik dar zelf wat overdreven omdat je pap niet echt kauwt.. maar ja.
Ik heb zelf de repen nog niet geprobeerd maar ik hoor daar ook goede berichten over.

Vraag idd advies aan je consulent...
Ik kan Alleen Maar zeggen hou vol!
En idd vroeg naar bed... dan kun je ook niet eten! Haha!

Baco

Bericht door Baco » 14 jan 2018, 16:38

Hoi frietje ,

Hoe gaat het bij jou?
Waarneer heb jij nou het meeste moeite om iets niet te nemen? Lijkt me zo moeilijk moeilijk met een gezin..

Met mij gaat het nog niet beter. Nadat ik gister ochtend een shake op had over gegeven onder de douche. Moest helemaal zitten omdat ik me echt heel slap voelde. Daarna ben ik in bed gaan liggen. Steeds naar de wc voelde me heel naar ook. M'n consulent vroeg hoe het ging toen vertelde ik dat ik dat k had over gegeven had hij me gelijk gebeld zo lief. Hij zei dat ik maar naar snap 2 moet gaan omdat m'n lichaam zo heftig reageert.. dus die avond heb ik eier noedels gegeten echt letterlijk 10 happen en zat weer op de wc. Daarna 2 koekjes gegeten en toen voelde ik me weer beter. Vamorgen weer een shake weer niet lekker dus ik denk dat er wat in die shake zit waar ik niet tegen kan.. het is niet dat ik honger heb maar ik wordt gek van die misselijkheid en dat ik het gevoel heb dat ik zo kan flauwvallen. En heletijd naar de wc.... Nu ga ik morgen mijn producten omwisselen voor repen / soep en dan kijken hoe dat gaat. Maar ik ga echt niet meer aan die shakes. Hoe bevallen de repen bij jou? Sorry voor me hele verhaal hoor haha
Gelukkig dat het bij jou wel een stuk beter gaat.

Frietje

Bericht door Frietje » 14 jan 2018, 18:46

Hoi.
Wat balen dat het zo slecht gaat...
Ik ben "verslaafd" aan de pap haha...
De repen heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb daar niet echt behoefte aan!

Het is de eerste dagen echt afkikken en detoxen,
Misselijkheid heb ik ook wel gehad hoor!

Hoeveel wil je afvallen als ik vragen mag?
Er zijn er meer die is stap 2 begonnen hoor, misschien dat dit beter is voor jou!

Ik vind stap 2 heerlijk!
Ik heb net ook weer heerlijk varkenshaas gegeten met gebakken champignons en broccoli. Hmmm
Zo is afvallen geen straf!

Maddie88
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
Welk dieet volg jij?: Cambridge
Startdatum: 17-01-2018
huidiggewicht: ... kilo
Streefgewicht: ... kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Maddie88 » 16 jan 2018, 09:44

Hallo meiden.

Ik zou me graag willen aansluiten op dit forum.
Ik heb morgen een afspraak bij de consulent en ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Vorige keer ook gedaan denk een kleine jaartje geleden maar toen kwamen er allemaal medische klachten tussen waardoor ik gestopt ben.
Achteraf was het gewoon iets te snel na mijn bevalling. Daarom nu dus weer een nieuwe poging.
Vorige keer stap 1 begonnen vond ik goed te doen eerste paar dagen is idd zwaar ook omdat je gewoon staat te koken voor je gezin maar na 3 dagen werd het beter bij mij en verdween langzaam mijn honger gevoel!!
Nu twijfel ik of ik eerste weer 3 welen sta 1 ga doen of dat ik gelijk naar stap 2 ga en idd s avonds gewoon met het gezin mee ga eten. Ga het er morgen wel even over hebben met de consulent.

Ik wil er heeeeeel graag 20 af hebben dus heb nog een lange weg te gaan maar we gaan ervoor voor de volle 100%!

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Hoop dat je lichaam bij stap 2 een beetje meer rust vind..

Wat goed frietje dat je je er zo voor in zet en de knop om is! Ik denk precies het zelfde als jij! Hou vol! Wanneer ben je begonnen en hoeveel ben je al kwijt?

Plaats reactie

Terug naar “CB Cambridge Weight Plan Ervaringen”