Verantwoorde BBQ Tips tijdens een Dieet

Hier kun je informatieve artikelen vinden over dieet, voeding en gezondheid. Heb je zelf een leuk artikel geschreven? Dan kun je het hier kosteloos publiceren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieet Pro

Verantwoorde BBQ Tips tijdens een Dieet

Bericht door Dieet Pro » 05 aug 2016, 13:47

Barbecueën en een dieet zoals Dieet Pro lijken misschien moeilijk samen te gaan. Bij een barbecue denk je namelijk al snel aan stokbrood met satésaus, speklappen, hamburgers, braadworsten en vette sauzen. Niet echt de meest ideale producten wanneer je wilt afvallen. Toch is het relatief eenvoudig om te kunnen genieten van een barbecue zonder dat je erna een schuldgevoel hoeft te hebben. Het gaat er alleen om dat je de juiste keuzes maakt. Wanneer je kiest voor de juiste producten kun je tijdens een dieet met een gerust hart van de barbecue genieten.

Mager vlees

Vlees, vis, schaal- en schelpdieren bevatten weinig koolhydraten en zitten vol met eiwitten. Hierdoor passen deze voedingsmiddelen uitstekend in een dieet als Dieet Pro. Omdat je grilt en niet bakt krijg je ook weinig vetten binnen. Wel is het belangrijk wat voor soort vlees je eet. Het ene soort vlees bevat namelijk veel meer vet en calorieën dan het andere.

Kies magere vleessoorten zoals biefstuk, kipfilet, kalkoenfilet, varkenshaas en lamsvlees. Vermijd vet vlees zoals hamburgers, worst en speklappen. Eet liever ook geen kippendijen omdat deze veel meer vet bevatten dan kipfilet.

Vis, schaal- en schelpdieren

Vis bestaat ook voornamelijk uit eiwitten. Zalm bevat wel iets meer vetten en calorieën dan bijvoorbeeld kabeljauwfilet, scholfilet of pangasiusfilet, maar dit zijn wel gezonde omega-3 vetzuren. Ook schaal- en schelpdieren van de barbecue zijn zeer geschikt tijdens een dieet omdat ook deze voornamelijk uit eiwitten bestaan.


Groente en rauwkost

Tijdens een dieet is het erg belangrijk om voldoende groente te eten. Het levert namelijk veel vitamines, mineralen en vezels. Ook heeft groente een ontzurende werking waardoor het de zuurgraad in het lichaam in balans houdt. Maak bijvoorbeeld een lekkere salade met komkommer, sla, tomaat, ui en avocado, en voeg hier een of twee gekookte eieren aan toe. Of maak kipspiesjes met stukjes ui, courgette, champignon en paprika.

Sauzen

Bij een barbecue zijn vaak de sauzen de boosdoeners. Veel sauzen zoals ketchup, mayonaise, cocktailsaus en barbecuesaus zitten vol met suikers, vetten en calorieën. Sommige sauzen bevatten per eetlepel al meer dan 100 kcal! Dit is niet echt wenselijk als je een dieet zoals Dieet Pro aan het volgen bent. De sauzen van 2BSlim bieden gelukkig een oplossing. 2BSlim sauzen bevatten namelijk slechts 1-4 kcal per dosering en zijn geheel vrij van koolhydraten, vetten en suiker. Er zijn 12 verschillende sauzen verkrijgbaar waaronder yonnaise, ketchup, barbecue, cocktail en spicy garlic.

Je kunt deze koolhydraatvrije en caloriearme sauzen hier bestellen.

Tips voor een verantwoorde BBQ

Tijdens een warme zomerdag is het erg verleidelijk om bier, wijn, rosé of glas cola te drinken. Alcohol en frisdranken bevatten helaas wel veel snelle suikers. Drink hier dus het liefst zo min mogelijk van en beperk het tot maximaal twee glazen. Water met ijsklontjes en bijvoorbeeld muntblaadjes of schijfjes citroen kan net zo verfrissend zijn en bevat helemaal geen calorieën of suikers.

Het duurt altijd even voordat de barbecue op temperatuur is, en voor je het weet zit je je vol te proppen met stokbrood met satésaus. Dit kun je eenvoudig voorkomen door vlak voordat je gaat barbecueën nog een shake Dieet Pro, of een schaaltje magere yoghurt of kwark te nemen.

Download de BBQ Tips


Wil je deze tips eens rustig nalezen?

Download dan de Dieet Pro BBQ-Tip PDF

Plaats reactie

Terug naar “Informatie over Dieet, Voeding & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten