Ik....mijn leven....mijn afvallen ( deel twee )

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
lengte: 1.79
Startdatum: Januari 2018 102.9
huidiggewicht: Te veel :(
Streefgewicht: 85
Gewicht Grafiek: Januari 2018 - 102.9
Januari 2019 -

Re: Ik....mijn leven....mijn afvallen ( deel twee )

Bericht door Alice » 15 jun 2018, 21:33

!smil70 !smil9 !smil19 !smil70

Pfff ben met mijn boodschappenlijstje bezig, raak er helemaal van in de knup hahaha, dacht ga het wel bestellen bij een supermarkt kunnen ze het brengen, maar ja .er staat wel een boodschappenlijst in,maar niet de hoeveelheden,,dus ikke weer terug en nu voor drie dagen op geschreven, morgen maar ophalen...ben nu al een uur bezig met de lijst..

Rein naar de bbq, dus rijk alleen hier, wilde film kijken, word wat later denk ik zo..

Oei appels...in italie kreeg ik weer last van kriebeloren ( zolang geen last gehad ) waren van die gele appels, ik vind appel ook wel errug duur hoor! Alles wat gezond is prijzig!
Afijn alles voor het goede doel toch?

Heb nu voor drie dagen en voor de donderdagochtend, mm lekker zit gewoon pure chocolade bij...ik neem natuurlijk de pure die ik lekker vind met 78% of hoger en zelfs daar zit verschil in..

Já Rein doet weer gezellig met mij mee! Van het weekend de restjes opeten...zoals die ene ijsco..

Misschien dat ik tussendoor nog wat vaker kom hier...ookal is het alleen om van me af te reageren, doet altijd goed! Én jullie hebben weer wat te lezen toch?

Joehoe...Soeffietje waar ben je? En Monique...en ...omg ben haar naam kwijt met de hond haha

Doei !smil70
Volg vetvrij.com ook via Facebook, Twitter en Google+
Op weg naar mijn streefgewicht! Never give up!!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Tweede dag Project Gezond!

Bericht door Alice » 19 jun 2018, 14:26

!smil88 heb de hele vetvrij afdeling al afgezocht, ( zes lagen hé ) kan ze niet vinden.afijn ze zullen zich vanzelf wel melden toch?

Lieve lezers,

Mijn tweede dag met Project Gezond ( PG ) is in gegaan en ik kan jullie vertellen, dat het me goed bevalt en dat ik geen honger gevoel heb...en dat ik gewoon heerlijk eet,normaal smiddags een crackertje of broodje, wel met rauwkost er tussen en eigenlijk smaakt dat nog veel beter ook!

Gisteren had ik er rauwe andijvie tussen ( had ik nog liggen ) en vandaag rucola, mijn tussendoortje bij de lunch gedaan, tjee de tijd vliegt me om mijn oren voorbij en dan denk oeps ...tussendoortje vergeten.

Ik meet alles af...phoe hee 50 gram droge macaroni is best veel zeg...maar? We zaten lekker vol

Oo...ja lijstje gemaakt wat ik weeg en mijn taile
image.jpeg
allemaal even het hoofd draaien !smil79 mijn heupen zijn nog dikker dan mijn buik !smil88 over een maand eens kijken of het geholpen heeft...wegen doe ik 1x per week op de maandag...best wel moeilijk om niet te spieken, misschien woensdag ( dat is morgen al) om even te gluren...jó ik moet toch afkicken van mijn skaaltje...op de site werd er gezegd ,weegschaal de deur uit!

NOU ECHT NIET! Ze weten vast niet wat ik met haar beleefd heb in al die jaren,ga ik toch niet zomaar op straat zetten,,waar moet ze dan slapen? !smil79 nee! Ze mag blijven in mijn badkamer,maaar??? Ze moet deze maanden wel liever zijn , dan zal ik haar af en toe oppoetsen, dat vind ze heerlijk!

Afgelopen zondag kwam Rein met het voorstel om te wandelen in Deventer... ( van brug tot brug lopen we dan altijd ) !smil82 maar ik had daarvoor mijn kleine teen gestoten tegen de punt van de tafelpoot, man o man wat deed dat zeer, loop ik verder stoot ik mijn teentje tegen de stoel aan..oef wat een pijn..
Ik kon niet eens mijn schoen aan krijgen, dus dat werd eum al niet, dan maar rust houden en film kijken. Vandaag schoenen aan , dat ging, maar lopen was beroerd, nog voelde je de teen en ik liep ook niet zo als voorheen, het gevoel hë, misschien morgen nog beter...hoop het wel, had al een hele leuke route in mijn hoofd,eerst teentje beter zijn.

Kom over een paar dagen weer en vertel jullie dan hoe het gaat..
image.jpeg
Fijne motregen ( hier althans ) dagje.
Liefs,
Alice

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Bericht door Alice » 22 jun 2018, 11:26

Lieve lezers,
image.jpeg
image.jpeg (19.7 KiB) 736 keer bekeken
Vooruit dan maar...voor jullie heb ik mijn rechte kantje aangepast...al hoewel ik het gele papiertje 102.6 op staat ,dat was op maandag ,houd ik toch de vrijdag er voor aan, ook omdat vrijdag een mooie weegdag is !smil79 , dus in totaal al 1.7 kilo eraf !smil44 , nu nog volhouden! ( ken me zelf haha )

Maar luister goed wat ik zeg ( euh voor jullie lezen ) dit is geen dieet! Maar je valt er wel mee af en ookal dacht ik met dat vele eten dat ik niet zou afvallen..BIZAR DAT HET KAN...heb ik er toch mooi weer wat af.

Moet eerlijk bekennen dat ik wel wat vaker op mijn skaaltje heb staan kijken...en die 101.8 bleef drie dagen achter elkaar staan,.vanmorgen deed mijn skaaltje raar , eerst gaf het 101.8 daarna 101.4 en toen 101.5 !smil79 heb de hoogste maar aan gehouden,dan heb ik voor volgende week vrijdag er in iedergeval wat af...

En ondanks ik deze week niet goed kon bewegen, van wege mijn teentje ,toch afgevallen...top!

Nee die teen duut nog steeds zeer met lopen, Rein zei misschien heb je eum wel gebroken...nah echt niet..gaat vanzelf wel weer over duurd gewoon wat langer. Ja want dan kom ik bij de dokter en die zegt dan, gaat vanzelf wel over..ik stel altijd alles heeeeel ver uit..zou ook voor mijn nek gaan, maar ja die is nu ook over en dan zou ze gezegd hebben ga maar naar de fyso..

Even koffie pakken!

Net goed nieuws gehoord, mj heeft een dikke vette 8 voor haar scriptie en gesprek,,dus geslaagd voor HBO Rechten..trots op haar, was best heul moeilijk, diploma uitreiking in juli...nu kan ze alle spanning vd laatste maanden laten vallen en straks genieten van een welverdiende vakantie...

En dan moet deze ik...goed haar best doen om nog wat killo knallers er af gooien...gaat me lukken...haha ook voor het andere doel, voor ipad...het lijkt wel of ze steeds trager word...mijn ipadje !smil88

Ooooo ROTBROEMVLIEG , hij was net op rein zijn kantoor en hij heeft de deur opgelaten en nu zit tie hier weer te brommen, heb al opgerolde krant naast me liggen...maar ja ik sla steeds mis hahahaha..

Ik heb voor het eerst een bestelling online gedaan bij de supermarkt, om de boodschappen te laten brengen, dit ging echt top! Tot aan mijn aanrecht en gewoon met de pin afrekenen..maar ja ben de helft vergeten,haha ,moet er even in komen...nu heb ik geen verleidingen gehad van al dat lekkers....en dat goed.

Volgende x de looproute vd winkel aan klikken, zou stuk gemakkelijke gaan ....denk ik, afijn straks moet Rein nog naar de garage, kan hij mij mooi afzetten....dat endje naar de winkel gaat nog niet...vind het niet leuk stom teentje..
ik wil de vers dingen zelf nog wel kopen, ,maar ja zoals ik net zei ben wel meer vergeten.

Zo nog even wat diamond paiting, en lijstje kopen bij de action, dan stukje kan ik ook nog lopen, twee minuutjes denk ik, dat is nu zo mooi dat je in de stad woont..

Ik wens jullie een mooi weekend en geniet ervan...maar met mate

Liefs,
Alice

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

:) de grammetjes blijven zakken in PG

Bericht door Alice » 26 jun 2018, 12:13

Lieve lezers,

Ik zit nu in mijn tweede week van PG en het bevalt me errug goed!

Eet lekker en gezond ( haha soms iets ongezond,maar dat hoort er bij) en ik val gewoon af ,zelfs na vrijdag ( mijn weegdag ) de grammetjes zakken naar beneden, nog een lange weg eer ik onder die 100 zit,maar geef het nu niet op.

Gelukkig ik ben niet de enigste op deze wereld die er moeite mee heeft en die net als mij zoveel boeken gekocht hebben met menuutjes dat we er zowat een mooie auto voor konden kopen..> JA zoveeel heb ik al uitgegeven, steeds denkend, DIT IS EUM...en dan werd het weer een fiasco !smil88

WATER DRINKEN

Ja tis te erg voor woorden, soms gaat het goed ,neem ik bij elke maaltijd water, maar de laatste dagen vergeet ik het gewoon...strask als het warme word dan drink ik liters water...drink nu al wel vaker thee en in mijn mok gaat 400ml water,..
Koffie,melk...kwestie van wennenn...en daar ben ik nog niet aan gewend.

BEWEGEN

Gisteren met de buuf rondje stad gelopen,iets van een half uurtje...mijn teentje is over,voel eum soms nog wel,maar kiezen op elkaar en door lopen !smil79

HET BOEK,
image.jpeg
Het boek is een juweeltje vergeleken met al die boeken met menuweken wat ik gehad heb, vind ik deze toch ècht nummer 1 .

Hoezo?
Het is duidelijke...witte achtergrond, oke het boodschappenlijstjes in het boek vind ik geen aanrader,omdat de hoeveel heden er niet bij staan...dan zou je steeds weer terug moeten bladeren, ( dat is get enigste - puntje ) en daar heeft deze dame geen zin in..

De eerste week is het puzzelen ( voor mij dan ) voor de boodschappen...had ja bij de supermarkt besteld, tuurlijk de helft vergeten haha moet ik vanmiddag er nog naar toe, ik doe het nu zo...

....pak het boek en kijk wat ik vandaag en morgen mag hebben dat schrijf ik op en ga donderdag dan weer...gaat goed zo, en volgende week ga ik bij de bestelling de gangpad af ( kon ook zag ik later ) .

We eten vanavond nachoschotel, erg benieuwd of me dat gaat lukken, heb de woensdag met de dinsdag verwisseld,zo kan Rein ook meeeten van dit lekkers ( denk ik )

Maar ik moet eerst wachten op de klusjeman, die gaat onze berging beneden controleren, we hebben af entoe natte vloer daar en soms loopt het onder de deur uit ,niet zo handig ,want er tegenover zit een kastje met electra, is nog niet zover gekomen,maar je weet maar nooit toch? Komt om 1 uur, hoop dat hij opskiet haha ,dan kan ik mijn wandelingetje naar de supermarkt maken.

Ben trouwens wel benieuwd of ik over drie weken ook ben afgevallen in cm...dat zou een mooi begin zijn...want die opblaas buik vind ik nog steeds erg vreselijk! Ik verstop eum onder mijn shirt...niemand die eum ziet !smil79

Zie jullie vrijdag bij mijn weegmomentje of eerder...

Succes voor iedereen die aan het strijden is voor de overtollige kilootjes! Ja jij ook! Tanja...zet haar op!

Liefs,
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Wauw skaaltje weer naar beneden met PG

Bericht door Alice » 29 jun 2018, 10:17

Lieve lezers,

Het gaat gewoon een x hardstikke goed!
image.jpeg
Ik ben !smil50 verliefd op dit boek! Word er vrolijk van...weer een dikke vette kilo eraf...en eerlijk gezegd, heb ik er ook tussen door wat andere dingen bij gegeten wat niet in het boek stonden..

...zoals, kibbeling ( paar stukjes ) softijs ( !smil79 reuzebeker) bij de bios nancho met rode prut en medium cola, gisteren ipv 25 gram tortilla chips iets meer ( zat nog een beetje in de zak en die zei EET ME OP !smil88 whahaha ) dat zijn de valkuilen. Maare ik kan er niks aan doen hé, dat zeiden mijn hersentjes... :)

Maar goed dat vrijdag mijn weegdag is, we gaan vanavond een pizza eten en zondag hebben we nog een BBQ...altijd als ik aan het afvallen ben,komen er feestjes tussen door..
Vind vrijdag wel fijn.

Het afkicken vd weegschaal gaat ook wat beter ipv elke dag doe ik nu alleen maandag- woensdag en vrijdag...

Nog een paaar dagen en ik zit alweer in week drie...het gaat zo snel...en de hele dag zit je vol en als je dan trekt hebt...dan moet je je tussendoor nog, dat had ik laatst, gerommel in mijn buik,had ik mijn yoghurtje nog niet gehad...

Maar tot nu toe gaat alles prima, hoop bij jullie ook!,

FITHORLOGE

IK WAS EVEN BIj ali aan kijken, MJ had een fitbit horloge daarvan en die doet het geweldig,dus ik was ook even aan het neuzen, nu heb ik er ook eentje gevonden die je laat herinneren wanneer je het water in moet nemen, dus? Dat lijkt me ook wel wat, maar afijn ali app vloofg er steeds uit,probeer het vandaag weer opnieuw.

Wens jullie zonnig weekend!

Liefs,
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Eraf is er af ...toch?

Bericht door Alice » 06 jul 2018, 10:08

Lieve Lezers ,

Genieten jullie ook van het warme weer? Ik wel...heerlijk in jet zonnetje zitten en dit houden we heel juli nog aan..

Nou zoals jullie kunnen zien ,heb ik er twee dikke onsjes af,heel wat anders dan die kilootjes, ik wist dat het zou komen en dat het weer langzamer gaat. De eerste weken val ik altijd goed af en dan word het minder en op dit moment moet je dus noet opgeven maar door gaan.

Wees blij het is er af...alhoewel rein nu onder de 100 zit,ben ik wel een tikkeltje jaloers,DAT WIL IK OOK!
Bij mij komt het ook,duurd wat langer, hij doet ook aan hardlopen en ik niet, houd het bij wandelen, bah en die stomme teen voel ik ook nog steeds,zal wel lang proces hebben.

Ik had me aangesloten bij de pg facebookgroep, pff werd gek van al die verhaaltjes,soms wel paar x het zelfde verhaal, wat doen jullie als je dit of dat niet lust?

Zucht...dan kijk je in de variatie lijst of je doet gewoon wat je lekker vind, twas toch geen dieet?

Haha ik verzin zelf wel wat...granola kun je zelf maken, tuurlijk kan dat,maar daar heb ik gewoon geen zin in,haal gewoon kant en klaar, veel gemakkelijk,daarbij heb ik niet zo'n oven in mijn vorige huis,dus ik dacht toedeloei ik doe lekker kopen.

Zat vorige week wel in de dip stress haha ,was lijst aan het maken met al die boodschappen van 1 week,werd compleet gek...dus ik Tanja weer lastig vallen..helllup! heb ik nu weer mijn geld weggegooid..,haha beginnerssstresss noemde ze dit...want dit had ik wel vaker gehad hahaha ze kent me oom te goed om dat niet te weten !smil79

Dus even pauze...en eerst voor twee dagen in huis en ja hoor de stress weg...

Afgelopen weekend pizza en bbq gehad en laatst een extra broodje gehad..vandaar dat het geen drie ons is geworden !smil79

We gaan maar gewoon stug door naar week 4 in totaal nog vijf te gaan,moet lukken toch! En daarna ga ik internet af naar de menuutjes van pg.

Ik heb nog wel even om de 85 te halen, volgend jaar juni pas..Ben er bijn ben er bijna...maar nog niet helemaal.

Ga koffie erinken en dan boodschapjes halen...tot de volgende x

Liefs,
image.jpeg
Alice !smil81

Pssst..ALS IK HET KAN ...KAN JIJ HET OOK!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

op weg naar mijn cruise

Bericht door Alice » 31 jul 2018, 10:20

Lieve lezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was....maar ja eerlijk is eerlijk, ik ben tot week vijf gekomen van P.G en daar hield het een stop.

Het waren heerlijke recepten hoor en nog steeds maak ik er gebruik van, maar na twee kilo en 9 ons afvallen kwam ik weer bij, door de vele feestjes, verjaardagen BBQ pfff veelstemmig veel

Dus eerst weer zelf aan het klungelen. Dacht als het niet met eten gaar dan moet ik meer gaan bewegen.

Nu hebbik met runatic een wandele programma voor een maand, vandaag mijn eerste doel binnen, morgen het volgende doel...pfff elke dag wel bewegen enne daar moet ik. Atuurlijk wel aan wennen...maar? Alles voor het goede doel voor een CRUISE, samen met rein en twee hele lieve goede vrienden.

Rein wil niet...maar om mijn doel te krijgen heeft hij ingestemd om mee te gaan (ik heb nu getuigen ) Rein denkt natuurlijk dat ik het niet kan, ben ja immers 13 jaar al bezig, maar dit doel wil ik heel graag...dus? Dan doe ik mijn best toch/? Nog 15 kilo te gaan..
E5CAEE69-3891-4382-9CAD-96E8DDBCB6E3.jpeg
Zie jullie snel weer

Liefs,
Alice

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Bericht door Alice » 20 aug 2018, 19:42

Lieve lezers,

!smil82 nou het goede voorbeeld laat de boel de boel even ...gatsie ben er een beetje klaar mee! Met dat stomme afvallen, niks helpt meer... stop ook even met invullen bij food e.d had net mfp weer aangemaakt , misschien ben ik daar toch te veel mee bezig...dus? Ik ga even in mijn uppie proberen.

O ja dat wandelen ging erg goed tot twee weken haha ,daarna werd het al weer minder...kreeg pijntjes hier en daar, dus moest even wat minder...heb me zelf al bedacht om drie x per week beginnend met 5000 stappen te zetten... en als ik dat gewend ben er een dagje bij te doen.

Weet je wat ook is, soms heb ik geen zin om te lopen, dan moet ik mezelf vooruit duwen....en als ik een doel heb is het leuker ,naar Eefje of naar mijn ouders te lopen...dat zijn meer dan. 5000 stappen, maar ja ze zien me aankomen...hebben haar al weer !smil79 !smil79

Kom af en toe hier nog wel babbelen hoor, hoop dat ju;;ie wel goed afvallen, ik ben natuuurlijk ook al 13 jaar bezig...moet een x ophouden toch, dan maar dikke buik, frommel ik wel weg in een jurk,of iets te grote trui hahahaha

Kan zo zijn dat ik hier morgen weer ben met iets nieuws...haha mij kennende ...die het nog niet op kan geven....

Fijne avond,
Liefs,
Alice

Miranda1971

Bericht door Miranda1971 » 25 aug 2018, 15:22

Hallo Alice
Ik schrijf nooit zo veel maar lees al 13 jaar met jou mee

Miranda1971

Bericht door Miranda1971 » 25 aug 2018, 15:25

Ook ik heb al alle dieeten gehad en van 106 kilo naar de 82 gegaan en net zo snel weer terug !smil24
Ik lees jou belevingen graag!
Ik hoop dat je niet opgeeft! ik ga nu beginnen met hulp van een voedings deskundige maar die ook dieper gaat dan alleen eten.
Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden.
Ik heb hier al eerder geschreven en steeds mijn inlog gegevens kwijt.
kom op we gaan door!!
Groetjes Miranda

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Bericht door Alice » 26 aug 2018, 14:23

Het Miranda, je naam komt me bekend voor...

Het ontroerde me wel even wat je schreef...lees je al 13 jaar met me mee? Wat een volhouder! Hebbje er wat aan gehad? Haha

Tuurlijk blijf ik verder ga, ik heb wel eens van die dagen dat niks lukt, maar opgeven kan ik nog niet! Ik wil en moet die 85 halen, afijn dan toch maar tot mijn 100 ( dat heb ik ooit gezegd en dat ga ik nog waar maken ook, nog ninja 45 jaar te gaan !smil79 )

Maandag tot vrijdag schrijf ik alles op in mijn mfp ,de weekenden niet, ook geen tijd voor :) soms vergeet ik wel eens op te schrijven wat ik die dag nog mee gegeten heb , maar ja ik ben ook maar een mensje.

Zullen we dan maar afspreken dat ik hier door de week kom en het weekend heb ik vrij !smil79 !smil79

Morgen meer nieuws. We gaan naar onze dochter gourmetten , weer lekker smikkelen

Tot morgen
Liefs,
Alice

Miranda1971

Bericht door Miranda1971 » 26 aug 2018, 15:22

Hahaha ach ja we hebben het zelfde probleem!
En heel fijn om dan te weten dat ik niet de enigste bent waarbij het steeds
maar weer niet wilt lukken!
Maar we gaan door hoor zolang we hoop houden is het al heel wat toch :)

Snabbel

hoop :)

Bericht door Snabbel » 28 aug 2018, 15:25

Lieve lezers,
49D2FD00-346B-48D7-89A4-A6A5B4405D5C.jpeg
!smil79 Hoop...idd Miranda! Dat blijven we houden ons leven lang, wie aan diëten en afvallen begint heeft het hele leven..hèlaas wij dus ook!
Maar afijn we gaan die lang weg weer af, morgen maar...haha

Ik had me toch zin in soesjes, vooralsnog ze uit de vriezer komen , dan zijn ze zo lekker! Eum euh...voor ik het wist was de zak leeg, nee er is niks meer van over, ja door elkaar gemengd deeg en slagroom ergens op de bodem van mijn buikje, het was heerlijk! Ik heb dit gekocht terwijl ik nog noet gegeten had, tja ik dacht haal me een lekker broodje, maar delen riepen me uit hun vriezertje. Morgen of eigenlijk gelijk naar de verovering van de soesje op rantsoen, want vanavond eten we aardappelschijfje pittig ( kijken of dat wel lekker is ) met bruine bol ,cheddar,uiringen ( ben ik de ketchup vergeten mee te nemen ) en een hamburger..en sla..en een toetje na van Danino (aanbieding 1 Eurie ) en dan savonds maar geen koekje bij de koffie, of... die overheerlijke chocolade koek...onzichtbaar... !smil79

Vandaag wel netjes naar de winkel gelopen...ongeveer heen en terug ,niet stapjes in de winkel , 20 minuten. Had ik toch wel soesjes verdiend niet?

Hoe is het jou vergaan Miranda en...

SOEFFIE? Waar ben je? Nee nee ...je gaat me niet zeggen dat jij al wel bij je streefgewicht bent? !smil24 Monique hoe is het met jou?

Ga er even een eind aan breien, kopje koffie zetten, was weg ruimen ,beetje opruimen ...haha beetje lui vandaag..

Groetjes en nog een fijne dag
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Bericht door Alice » 28 aug 2018, 15:29

Okee Snabbel was ik... elke x als ik mijn berichtje wil versturen, moet ik me ineens weer aanmelden ...zucht..dus even kijken of het zo weer doet..anders even met Sanne babbelen !smil79 en nu staat mijn fotoootje er ook niet bijn..

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
Januari 2019 -

Bericht door Alice » 28 aug 2018, 15:31

C023E7CB-D172-4799-9A9E-8695AF8558BB.jpeg

Kijk of tie het doet...

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”