salusi gezondr wat is dat?

Een wijntje, een frisje, slap geouwehoer, alles kan en mag in ons Grand Café. Dik en dun gaan hier door 1 deur, kom gezellig binnen!
alma pronk

salusi gezondr wat is dat?

Berichtdoor alma pronk » 18 Jun 2014, 15:51

Onlangs kwam ik op de website salusi.nl / gezondr.nl en het viel me op dat de insteek van de meeste berichten negatief is. Of het nu over het vetvrij dieet gaat of over grip op koolhydraten van yvonne lemmers. Alles wordt afgekraakt. Objectief is prima maar dit gaat te ver! salusi is geen aanrader wat mij betreft. !smil7

alma

Jurjan

Re: salusi gezondr wat is dat?

Berichtdoor Jurjan » 05 Okt 2016, 10:45

Ik ben vast bezoeker en reageerder op Salusi. Je kunt Salusi negatief noemen, maar ik ervaar deze website juist als genuanceerd / nuancerend en gerelativeerd / relativerend. Waar veel websites (al dan niet met commerciële motieven) lovend doen over allerlei onzinnige afslankmethodes en afslankmiddeltjes, duikt Salusi dieper in de materie. Niet gek dat er dan een grijzer (lees: minder zwart-wit) oordeel wordt geveld over dingen dan je gewend bent.

Rianne Staps

Berichtdoor Rianne Staps » 06 Okt 2016, 09:44

Jurjan schreef:Ik ben vast bezoeker en reageerder op Salusi. Je kunt Salusi negatief noemen, maar ik ervaar deze website juist als genuanceerd / nuancerend en gerelativeerd / relativerend.

Ik ben het met Alma eens. salusi.nl / gezondr.nl is kritisch over de rug van anderen.

No-Go!

Rianne

Paul M

Berichtdoor Paul M » 19 Jul 2017, 14:41

Jammer om te vernemen dat Salusi door sommigen als negatief wordt ervaren. Ik steek al een jaar of 10 meer dan 10 uur per dag in Salusi en beantwoord iedere dag tientallen vragen van bezoekers. Ja, sommige artikels hebben een kritische of sceptische insteek, voornamelijk als het aankomt op 'gemakkelijke afvallen producten'. Maar 99% van de artikels is puur onderzoekend en informatief van aard. Mijn website ontvangt meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand en het overgrote merendeel van de inmiddels 60.000 bezoekersreacties heeft een hartstikke positieve insteek. Ik zie mezelf niet als negatieveling of pessimist, maar veeleer als realist. Afvallen is nu eenmaal niet gemakkelijk. Je dient er aanzienlijke hoeveelheden tijd, energie, motivatie en wilskracht in te stoppen. Misschien dat dit niet strookt met de 'hoop' van mensen die graag willen afvallen, maar als het aankomt op afvallen, moet je simpelweg gezond (gevarieerd, uitgebalanceerd, natuurlijk en relatief eiwitrijk) eten en voldoende bewegen (zowel cardiotraining als krachttraining). En niet iedereen wil dit horen... Als je niet graag wilt lezen dat je NIET zult afvallen --althans, geen lichaamsvet zult verbranden-- door het louter drinken van citroensap of appelciderazijn, dan is Salusi mogelijkerwijs niet jouw platform. Ikzelf zie dit niet als negatief. En als je specifiek in wilt gaan op de discussie met Yvonne Lemmers... Heb je de volgende uitleg gelezen: "Dit artikel werd ooit geschreven door een toenmalig redactielid, dus zijzelf zal waarschijnlijk niet meer reageren. Daarom wil ik toch even benadrukken dat het niet de dieetmethode van Yvonne Lemmers is die in het artikel hierboven wordt bekritiseerd en ten twijfel getrokken. Het gaat uitsluitend om de manier waarop de ‘diagnose’ koolhydratenverslaving wordt gesteld, namelijk met een simplistisch afvinklijstje waarop nagenoeg IEDEREEN meermaals ja zal moeten antwoorden. Overigens is ook op Salusi volop informatie te vinden over suikerverslaving en koolhydraatverslaving, dus dat dit fenomeen bestaat en serieus dient te worden genomen, staat buiten kijf. Dat snelle / simpele koolhydraten dikmakers kunnen zijn eveneens. Het punt is veeleer dat je niet kunt zeggen dat iemand een pinda-allergie heeft als diegene misselijk wordt na 10 potten pindakaas te hebben leeggegeten. De causale verbandtrekking binnen de test ontbreekt simpelweg volledig. En de test is bovendien veel te kort door de bocht. Als je een lijst maakt met 20 punten waaraan 80% van ALLE mensen voldoet, en je stelt vervolgens: “Als jij aan 3 van deze 20 punten voldoet, dan ben je koolhydraatverslaafd en moet je me bellen of mijn boek kopen”, dan ben je naar mijn persoonlijke mening verkeerd bezig. Dit is een kwestie van onder valse voorwendselen “zieltjes winnen”. Na elke inhoudelijke vraag komt Yvonne telkens weer met prachtige nieuwe verhalen op de proppen, waarmee ze haar expertise probeert te onderschrijven, maar in feite dienen haar langgerekte verhalen als afleidingsmanoeuvre en rookgordijn. Want inhoudelijke antwoorden en een rechtvaardiging van haar symptomenlijstje zie ik helaas NERGENS terug. Dus, Yvonne: ben jij er ECHT van overtuigd dat iedereen die 3x JA aanvinkt daadwerkelijk te kampen heeft met een koolhydraatverslaving?! Of vind je deze vorm van diagnostiek zelf stiekem ook een tikkeltje tendentieus en pretentieus?" Helaas heeft Yvonne Lemmers na al die jaren nog steeds geen antwoord gegeven op deze vraag... !smil35

Adriadne

Berichtdoor Adriadne » 26 Feb 2018, 14:56

Mijn naam is Veerle , maar ik moest een andere gebruikersnaam invoeren omdat hij zogenaamd al in gebruik is .
Hoe zijn de mensen hier niet beschaamd om salusi zó de grond in te boren .
Met stijgende verbazing heb ik hier de negatieve kritieken gelezen .
Paul heeft mij persoonlijk méér geholpen en gesteund dan welke arts ook ! En dat allemaal gratis en voor niets !
Paul steekt daar allemaal belangeloos zijn tijd in , gewoon om te proberen mensen te helpen .
Ook vermeld hij steeds zijn bronnen . Hij dwingt niemand om zijn bevindingen en adviezen te volgen .
Hij stelt zich steeds neutraal en bescheiden op . Respect voor deze mijnheer .
Jullie hier moesten allemaal in de grond zakken van schaamte !

Pauline.

Re: salusi gezondr gezondr wat is dat?

Berichtdoor Pauline. » 01 Mar 2018, 23:23

Adriadne schreef:Mijn naam is Veerle , maar ik moest een andere gebruikersnaam invoeren omdat hij zogenaamd al in gebruik is .
Hoe zijn de mensen hier niet beschaamd om salusi zó de grond in te boren .
Met stijgende verbazing heb ik hier de negatieve kritieken gelezen .
Paul heeft mij persoonlijk méér geholpen en gesteund dan welke arts ook ! En dat allemaal gratis en voor niets !
Paul steekt daar allemaal belangeloos zijn tijd in , gewoon om te proberen mensen te helpen .
Ook vermeld hij steeds zijn bronnen . Hij dwingt niemand om zijn bevindingen en adviezen te volgen .
Hij stelt zich steeds neutraal en bescheiden op . Respect voor deze mijnheer .
Jullie hier moesten allemaal in de grond zakken van schaamte !

Dat de naam van Salusi is veranderd naar gezondr zegt voldoende Adriadne, of Veerle... of .... tja...

--Paul--

Berichtdoor --Paul-- » 26 Jun 2018, 13:46

Fijn om te lezen dat er mensen zijn die Salusi (inmiddels Gezond'r) nog altijd waarderen. Gelukkig merken we dat ook nog altijd aan de immer groeiende bezoekersaantallen: inmiddels zitten we op anderhalf miljoen unieke bezoekers per maand en zijn er al 65.000 reacties achtergelaten van --overwegend positieve-- hulpbehoevende mensen. Dat onze website van naam is veranderd, heeft overigens twee simpele redenen: 1. Salusi was als naam niet heel erg herkenbaar voor mensen, bleef niet goed hangen en het raakvlak met gezondheid was voor velen onduidelijk, dus we zaten al een tijdje te denken over een naamsverandering; 2. Een grote buitenlandse partij met dure advocaten vond dat de naam Salusi inbreuk maakte op diens merkrecht, en omdat we slechts hobbymatig bezig zijn, was een rechtszaak --in financieel opzicht-- voor ons geen optie, dus die situatie trok ons over de streep. Overigens frappant dat iets willekeurigs als een naamswijziging voor sommigen "genoeg zegt" om een oordeel te kunnen vellen over anderen. Nou ja, bedankt voor de interesse en succes met Vetvrij! !smil44

Terug naar “Vetvrij Kroeg”