Dagboek Marieke: sanne's Afslank Challenge

Maak jouw voedingspatroon overzichtelijk in een gratis persoonlijk eetdagboek.
LET OP: Volg je met Het 17DD? Start dan hier jouw 17DD Eetdagboek
Afslank Challenge
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Dagboek Marieke: sanne's Afslank Challenge

Bericht door Afslank Challenge » 12 nov 2012, 22:12

Marieke doet mee aan sanne's Afslank Challenge

Introductie

Mijn naam is Marieke, ik ben 26 jaar en woon in de Achterhoek. Rond mijn 18e ben ik een aantal jaren behoorlijk te zwaar geweest. Gelukkig ben ik daarna in een jaar tijd tien kilo afgevallen en heb ik dat gewicht een aantal jaren stabiel weten te houden. Ik weeg nu 70 kilo en zit aan de bovengrens van wat nog als een gezond gewicht gezien wordt (BMI 24) en ik wil heel graag naar mijn ideale gewicht van 64 kilo toe. Dat betekent dat ik nog 6 kilo af moet vallen. Ik hoop dat dit programma mij zal helpen om die laatste zware loodjes door te komen.

Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Re: Dagboek Marieke: sanne's Afslank Challenge

Bericht door Sanne » 15 nov 2012, 09:08

Hoe is de eerste week gegaan tot nu toe Marieke?

Sanne
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

marieke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Startdatum: 1 juni 2012
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marieke » 17 nov 2012, 10:57

Hi Sanne,

Tot nu toe gaat het best heel goed met het dieet. Ik merk wel steeds duidelijker waar het probleem ligt bij mij:
ik ben dol op lekker eten! Dde belangrijkste reden dat ik moeite heb om de laatste overtollige kilo’s kwijt te raken. Want verder zijn de omstandigheden voor afvallen ideaal. Ik zit lekker in mijn vel, heb een behoorlijk regelmatig leven en sport veel.

Donderdag was zo’n dag dat mijn beheersing behoorlijk op de proef werd gesteld. De hele dag op een beurs in Duitsland. En waar Duitsers zijn, daar is eten :-) . Dus je liep van küchen bij de ene stand, naar warme wafels bij de andere stand naar de volgende die gratis boerderij-ijs uitdeelde. En natuurlijk niet te vergeten alle standjes met broodjes böckworst…

Maar ik ben op dieet, dus ik liep rond met mijn bolletjes ham en vooruit dan, 1 stroopwafel. En op een paar hapjes ijs meesnoepen van mijn vriend en een klein stukje van zijn broodje bockworst heb ik me de hele dag in kunnen houden.

Jeej! So far, so good!

Sannes
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 184 cm
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Sannes » 17 nov 2012, 14:04

Hoi Marieke.

Fijn te lezen dat het goed gaat met je.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groetjes van sanne.

marieke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marieke » 20 nov 2012, 10:58

Zojuist de dagboeken gelezen van mijn collega's Marian en Joëlla, wat een kilo's zijn jullie al kwijt zeg, jeetje!

Bij mij gaat het zo hard niet, ik was zaterdag na het sporten een kilo lichter, dus ik verwacht dat dat voor de helft vocht is.

Net als Joëlla en Marian schik ik van hoeveel ik moet eten. Het is meer dan ik deed en ik ben dus steeds erg bang dat ik hiervan aan zal komen. Afvallen door meer te eten klinkt gewoon veel te mooi om waar te zijn....Maar goed, je weet niet wat het brengt tot je het probeert dus ik ga er gewoon mee door. Ik heb nog steeds wel erg veel moeite met al dat fruit. Over een appel doe ik vaak al een kwartier dus 3 stuks fruit onder werktijd is nog niet te doen. Ik probeer langzaam meer fruit te eten en het nog iets meer te verdelen over de dag, door bijvoorbeeld als ik s avonds rustig op de bank zit nog een stuk fruit te nemen. Daarnaast is een belangrijke stap voor mij om meer te gaan drinken, alleen hóe ik dat moet gaan doen daar zit ik nog een beetje op te broeden... Dus als iemand goede ideeen heeft hiervoor zijn ze welkom :-)

Sanne

Bericht door Sanne » 20 nov 2012, 17:45

Hoi Marieke,

Zie het niet als een wedstrijd tegen de andere deelnemers maar als iets dat je voor jezelf doet. Goed dat je afgelopen zaterdag hebt gesport, en wat dat fruit betreft, langzaam eten is geen probleem hoor.

Neem je tijd, je doet het hartstikke goed!

Sanne

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

Sannes
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Sannes » 23 nov 2012, 08:32

Goedemorgen Marieke.

Het drinken kun je in je stappenplan zetten, begin met 3 glazen per week. Bij elke maaltijd een glas
en elke week dit aantal opvoeren. Het hoeft niet meteen vanaf de eerste week meteen helemaal
goed te gaan, anders heb ik niets te doen, !smil79.
Ik ga vandaag weer met je eetdagboek aan de slag.

Succes en groetjes van sanne.

marieke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marieke » 26 nov 2012, 19:48

Dat is een goede tip sanne, het lukt me al om meer te drinken. Als extra stap in mijn stappenplan zet ik vanaf vandaag ook een flesje water (halve liter) bij mijn bureau om gedurende de dag op te drinken, naast mijn normale kopjes thee. Dit wil ik opbouwen naar twee flesjes op een dag, omdat ik nu nog wel het gevoel heb dat ik te weinig drink.

Afgelopen week was een week met veel stress (vanwege familieomstandigheden en hoge werkdruk). Doordat ik veel afspraken op externe locaties had voor werk kon ik me vaak niet aan het menu houden tijdens middag en/of avondeten, wat ik erg vervelend vond. Mijn automatische reactie als ik teveel heb gegeten of me niet totaal aan met menu heb kunnen houden is de dag erna minder eten om te compenseren. Dan sla ik de tussendoortjes over en eet ook per maaltijd minder.

sanne heeft aangegeven hier een tegenstander van te zijn onder andere omdat je de stofwisseling ermee vertraagt en de circel van te veel eten- te weinig eten- te veel eten in stand houdt. Vast helemaal waar maar dit zal voor mij wel een leerproces zal zijn. Ik ben bang dat zonder te compenseren ik dikker zal worden omdat er dan niets tegenover staat. Maar om mijn eetpatroon stabieler te krijgen zal ik toch deze weg moeten inslaan.

Ik ben benieuwd hoe snel me dit zal lukken!

Sanne

Bericht door Sanne » 27 nov 2012, 13:34

Bedankt voor de update marieke. Hoe gaat het met de feestdagen? vieren jullie sinterklaas? En verwacht je dat het goed te combineren is met de kerstdagen?

Succes!

Sanne

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

Sannes
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Sannes » 27 nov 2012, 15:42

Hoi Marieke.

Dank je wel weer voor je update, en heel goed van je dat je gaat proberen te blijven eten.
Ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is vooral als je een 'fout' gemaakt hebt om toch te blijven eten.
Als je na wat meer te hebben gegeten bij de volgende maaltijd minder gaat eten om dit te compenseren dan bestaat de kans dat je dat je hiermee een eetbui in de hand werkt. Dus daar ben ik geen voorstander van. Blijf maar lekker eten, :).

marieke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marieke » 03 dec 2012, 08:32

Nu ik langer bezig ben met de methode begin ik ook steeds meer inzicht te krijgen in wat mijn werkelijke probleem is en gelukkig ook in wat de oplossing is. Het gaat voor mij om de balans vinden en vasthouden. Ik heb nog te vaak dat ik een dag wat te veel eet, de volgende dag weer te weinig etc. Dat houdt me wel op gewicht maar gezond is het niet. Ik probeer nu steeds meer regelmaat en balans te vinden, door vaker nee te zeggen tegen lekkere dingen en niet te veel compenseren als het toch een keer misgaat.
Maar ik moet eerlijk zeggen: dat valt nog niet altijd mee. Zo heb ik bijvoorbeeld tot nu toe elke week wel een of twee keer een lunch en/of avondmaaltijd in een restaurant gegeten in verband met mijn werk. En dan blijft het toch lastig om alleen een hoofdgerecht te nemen, en geen extra patatjes uit het bakje te scheppen... Als ik het zo opschrijf klinkt het toch een beetje zwak, maar het is wel de waarheid. Ik ga deze week weer goed oefenen op het 'nee' zeggen tegen het lekkers dat voorbij komt en hoop dat dit steeds beter zal gaan :-)

Sannes
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Sannes » 03 dec 2012, 11:12

Hoi Marieke.

Er staat nergens dat je geen friet mag hoor, 1 x per 14 dagen is dit geen probleem :).

marieke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marieke » 03 dec 2012, 16:53

Nee dat weet ik sanne, maar ik vind het lastig om dan maat te houden met de hoeveelheid... maar we blijven er voor gaan!

Sanne

Bericht door Sanne » 03 dec 2012, 21:14

Hoi Marieke, bedankt voor je update.

Ik kan begrijpen dat het lastig voor je is om maat te houden. Maar je bent bewust bezig met je eetpatroon en dat is iets wat veel mensen uit het oog zijn verloren. Probeer inderdaad regelmaat en balans te vinden, je kunt het!

En je bent alles behalve zwak, ik ben super trots op je!

Sanne

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

marieke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marieke » 06 dec 2012, 09:44

Dank je Sanne! Toen we gisteren allemaal een grote chocolade-S kregen op werk en ik aan het eind van de dag de kleine uiteinden van de S opgesnoept had en bij mijn collega's zag dat ze allemaal minstens de halve letter ophadden voelde ik me ook al weer een stuk sterker :-)

Plaats reactie

Terug naar “Eetdagboeken”