Uitleg en Ervaring: Dukan Fase 1, de Aanvalsfase

Het Dukan Dieet begint met De Aanvalfase. Ben je net begonnen en zit je in deze fase dan kun je hier ervaringen uitwisselen.
Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Uitleg en Ervaring: Dukan Fase 1, de Aanvalsfase

Berichtdoor Sanne » 27 Nov 2010, 10:14

In dit forum kun je vragen stellen en ervaringen uitwisselen met betrekking tot de aanvalsfase van het Dukan Dieet.

Uitleg over Fase 1, de De Aanvalsfase

Het Dukan Dieet begint met De Aanvalfase. Tijdens de eerste 5 dagen van de Aanvalsfase, zul je gegarandeerd 4 tot 5kg afvallen. De Aanvalfase duurt slechts een week met een maximum van twee weken. Je laat je lichaam tijdens deze fase weten dat er iets gaat veranderen.

Lees hier uitgebreide informatie en regels voor de aanvalsfase.

Afbeelding

Klik hier om te reageren of start hier een nieuw topic als je gestart bent met Fase 1 of vragen hebt over de eerste fase van het Dukan Dieet.

Afbeelding

egbert

Re: Uitleg en Ervaring: Dukan Fase 1, de Aanvalsfase

Berichtdoor egbert » 25 Feb 2011, 21:08

ik heb nog geen ervaring met het dieet , maaar ik wil eraan beginnen

wat kan ik zoal doen voor ontbijt

dawn51
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: ...162 cm
Welk dieet volg jij?: dunkan
Startdatum: 19 juni 2011
Startgewicht: ...76 kg
huidiggewicht: ...76 kg
Streefgewicht: ...65 kg

Berichtdoor dawn51 » 20 Jun 2011, 12:20

Hoi

Nou ik ben begonnen vandaag wil 10 kilo kwijt ik heb het atkins dieet al eens gevolgd dus zonder koolhydraten weet il wel en ik mis het ook niet echt ik ben vanmorgen begonnen met 200 gram magere kwark en beetje zoetstof,voor de lunch neem ik eieren met mayo wat ik nog even moet maken (recept uit het boek) en ik neem er wat tonijn uit blik bij.

Ik ben dus benieuwd of het allemaal zo gaat zoals ik graag wil.

groetjes

lvdv
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 166
Welk dieet volg jij?: Dr Dukan
Startdatum: 20 Juni 2011
Startgewicht: 65
huidiggewicht: 64
Streefgewicht: 58

Berichtdoor lvdv » 21 Jun 2011, 14:27

Hoi hoi,

ik ben vandaag begonnen met het dieet, als ontbijt had ik magere yoghurt en twee eieren ik had hiervoor een half uur hard gelopen ( ong 6 km) Maar ik mag je nu wel of geen fruit eten?? Ik kan het niet goed terug vinden...
Zoals appel of bosbessen, aardbeien???

gr l

san1970
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: ... cm
Welk dieet volg jij?: Dukan dieet
Startdatum: 11 juli 2011
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg
Gewicht Grafiek: start :
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor san1970 » 07 Jul 2011, 11:01

Ik ga maandag beginnen maar ben benieuwd welke haverzemelen jullie gebruiken?

daffie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: ..1.60. cm
Welk dieet volg jij?: modifast
Startdatum: 6 juni 2011
Startgewicht: .70.. kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: 58... kg

Berichtdoor daffie » 07 Jul 2011, 20:00

hoi San, ik heb het bij albert hein vandaan en er staat molensteen kwaliteit op.
gr Daffie

ama
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 163 cm
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 24 juli 2011
Startgewicht: 67.9 kg
huidiggewicht: 66.7 kg
Streefgewicht: 56 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor ama » 27 Jul 2011, 10:04

Dag iedereen,

Sinds zondag volg ik het Dukan dieet: dit is ook de eerste keer dat ik echt een dieet volg (ipv minder eten). Ik zit nu in dag 4 van de aanvalsfase, en na een goede start (-800 gr. en -300 gr. op dag 2 en 3), ben ik vanochtend blijven steken op -0 gram. Nu ben ik naast het dieet ook meer gaan bewegen (naar mijn werk fietsen, totaal 60 min per dag, en 30 minuten zwemmen zondag en gisteren) en ik hoop maar dat dit blijven steken komt doordat er ook spieropbouw plaatsvindt... Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ook een tip: er is een website waarop je je Juiste Gewicht kunt berekenen (http://www.dukandiet.co.uk). Na het invullen van je gegevens krijg je een curve te zien die inschat hoeveel gewicht je iedere fase verliest. Hoewel in het boek staat dat je in de aanvalsfase gegarandeerd 4-5 kilo afvalt, gaf deze curve aan dat ik na vier dagen aanvalsdieet 1,5 kg kwijt zou zijn. Hoeveel je kwijtraakt hangt erg af van de hoeveelheid kilo's overgewicht, bij meer overgewicht schijn je in het begin meer af te vallen.

Ik ga vandaag en morgen nog de Aanvalsfase aanhouden, hierna over na het Cruise-dieet. Ik hoop in totaal 12 kg kwijt te raken dit zou ik eind oktober moeten kunnen bereiken (dan zit ik wel aan een BMI van 20, waar ik eigenlijk sinds mijn 20e nooit meer op heb gezeten - dus ben heel benieuwd hoe ik er dan uitzie... ;-)).

Aan iedereen die met dit dieet bezig is: Succes! En voor mensen die twijfelen of ze dit dieet willen volgen: als je van vlees en vis houdt, is het heel makkelijk vol te houden. Wel zou ik echt aanraden het boek (Het Dukan Dieet, E 9,95 bij bijv. Bruna) en eventueel het receptenboek (ook 9,95) te kopen om goed inzicht te krijgen hoe het dieet werkt en om verschillende recepten te kunnen klaarmaken - anders wordt het denk ik snel erg eentonig.

Groetjes, Ama

Gast

Berichtdoor Gast » 16 Jan 2012, 15:02

egbert schreef:ik heb nog geen ervaring met het dieet , maaar ik wil eraan beginnen

wat kan ik zoal doen voor ontbijt

studentinneke
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 167 cm
Welk dieet volg jij?: dukan
Startdatum: 13 februari 2012
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 62 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor studentinneke » 26 Jan 2012, 19:06

Hello,

ik zit voorlopig nog in mijn examens maar vanaf 13 februari zou ik graag met het dieet beginnen maar ben nu al op zoek naar enkele gerechtjes die brood kunnen vervangen.

ik heb de pannenkoek geprobeerd maar die in volledig mislukt, die koekte onmiddelijk aan mijn pan, ik heb mijn pan echter enkel ingesmeert met wat druppeltjes olijfolie en overgestreken met een papiertje. is dit verkeerd? Of welke pan moet je daar dan precies voor gebruiken?
ik heb wel al vaak gehoord dat die pannenkoek echt niet lekker is :p en aangezien ik nogal een broodeter ben zou ik graag een brood maken met haverzemelen die toch eetbaar is. Maar mag dit al vanaf de aanvalsfase ? of is dit slechts voor in de cruisefase?

als iemand goede receptjes heeft voor mogelijke broodvervangers .... :)

joepyjee

Berichtdoor joepyjee » 08 Jun 2013, 21:00

hallo,ik heb zojuist het dukan boek gelezen maar ik weet niet hoe en waar te beginnen ,ik ben verslaafd aan eten en vooral al wat suiker is duizend exc zijn er ,ik kan me niet inbeelden dagelijks kip e vis te eten ,maar ik verlag ernaart om die 11kg overgewicht te verliezen ,graag hulp van iem met ervaring grtjs

van

Berichtdoor van » 09 Jul 2014, 19:17

Hallo allemaal ik ben vandaag juist drie dagen bezig met fase 1 ben al 2 kg kwijt ik heb van alles geprobeerd ik kon dat niet vol houden omdat ik graag eet na de derde bevalling zijn mijn kg gebleven dus tot nu toe raad ik het aan en als ik het al kan

looneystunned

Berichtdoor looneystunned » 15 Jul 2014, 21:20

Beste ,

Kan iemand mij eens op weg helpen aub met bv dagschema's van s'morgens tot s'avonds,
daar ik niet goed weet hoe ik moet starten !smil30

Mvg

Terug naar “Dukan Aanval Fase 1”