Gezondheidstips voor de rest van je leven

Hier kun je alles kwijt wat niet direkt of helemaal niets met Bio HCG te maken heeft, gewoon gezellig. Je kunt hier ook de kooptips van Guinan vinden
Plaats reactie
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte:1.68cm
Welk dieet volg jij?:HCG+
Startdatum:1 juni 2013
Startgewicht:72,8 kg
huidiggewicht:70 kg
Streefgewicht:68 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8
Gezondheidstips voor de rest van je leven

Bericht door Thira » 23 jul 2012, 16:50

Deze tips zijn bedoeld voor de rest van je leven.
Uiteraard lang niet compleet, maar het epistel werd al wat lang.
Aanvulling in kleinere porties zijn welkom.

Water. Drink een groot glas water wanneer je 's morgens opstaat.
Zorg dat je gedurende de dag voldoende water binnenkrijgt.

Loop. Onderzoek toont aan dat een uur per dag buiten lopen, op een langzaam, constant tempo, een opvallend positief resultaat heeft op het gezonde gewicht. Het 'reset' als het ware het gewicht dat door je lichaam wordt gezien als normaal. Hoewel dit waarschijnlijk het moeilijkste punt is om vol te houden, zal dit wel het beste lange-termijn effect hebben. Het lopen moet bij voorkeur buiten plaatsvinden. Loop een uur lang zonder pauze. Hou een constante snelheid aan die je makkelijk vol kunt houden. Het is niet de bedoeling dat je hartslag omhoog gaat tot het niveau van een zware aerobics workout. Bij voorkeur doe je dit dagelijks, maar ook minder dan dagelijks is beter dan niets.

Koudgeperste extra virgin kokosolie. Gebruik dit om dagelijks in te bakken. Ook kun je het op brood smeren ipv boter of gebruiken door salades. Probeer ca. 2 theelepels per dag te gebruiken. Koudgeperste extra virgin kokosolie verbetert het spijsverteringsstelsel, verbetert de stoelgang en helpt opgeslagen vet los te maken.

Appels. Eet regelmatig appels. Dit helpt om de bloedsuikerspiegel te reguleren, vermindert de honger en verbetert de reiniging van de lever, galblaas en darmen.

Grapefruits. Eet regelmatig grapefruits. Enzymen in grapefruit helpen opgeslagen vet los te maken.
Bovendien helpt het om de bloedsuikerspiegel te reguleren, honger te verminderen en verbetert het de reiniging van de lever, galblaas en darmen.

Appelazijn. Dit stimuleert de spijsvertering en ondersteunt de reiniging van de organen. Ook is het een krachtig middel om opgeslagen vet los te maken.

Darmreiniging. Ontgift je lichaam door een grondige darmreiniging.
Door deze reiniging kun je vet en gewicht verliezen. Je zult je beter gaan voelen en meer energie hebben. Je huid, haar en nagels zullen er beter uit gaan zien. Eventuele verstoringen in je hormoonhuishouding kunnen op deze manier gecorrigeerd worden. Niet alleen de darmen maar ook al je andere organen zullen beter gaan functioneren; je gezondheid zal verbeteren.

Groene thee. Drink dagelijks minimaal 1 kop organische groene thee. Groene thee stimuleert de celreiniging, verbetert de spijsvertering en helpt je hongergevoel te reguleren.

Multivitaminen. Slik dagelijks een multivitaminen. Om je lichaam optimaal te laten functioneren is het belangrijk dat je alle benodigde vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Calcium. Calcium ondersteunt de gewichtsafname. Tijdens de HCG kuur zult u geen zuivelproducten binnenkrijgen. Voldoende calcium binnenkrijgen met behulp van calciumtabletten is dan ook zeer belangrijk.

Probiotica. Een probioticum is een preparaat of een product met levende, wel gedefinieerde micro-organismen in voldoende aantallen, dat de microflora verandert en daarmee een gezondheidsbevorderend effect heeft. Dit is bijvoorbeeld te vinden in Yakult, Actimel, Vifit, etc.

Organische Yerba Mate thee. Deze thee zorgt voor meer energie, vermindert de honger en stimuleert de losmaking van opgeslagen vet.

Ontbijt elke dag. Dit verbetert de spijsvertering en vermindert uiteindelijk het hongergevoel gedurende de dag. Een uitgebreid maar gezond ontbijt wordt aanbevolen.

Eet zes keer per dag. Het is belangrijk om veel keer per dag iets te eten. Dit verhoogt de spijsvertering en maakt vetreserves los. De eerder genoemde appels en grapefruits kunnen goed als tussendoortjes gebruikt worden.

Dineer niet te laat. Het beste is om na je avondmaaltijd nog minimaal 3 uur over te hebben voordat je gaat slapen. Een appel of grapefruit kun je later op de avond nog eten.

Proteïnen vlak voordat je naar bed gaat. 100gram rundvlees, kalfsvlees, kip, kalkoen of vis voordat u gaat slapen helpt de vetcellen los te maken en vermindert het vasthouden van vocht. Ook stimuleert het de spijsvertering en helpt het om vet te verbranden terwijl je slaapt.

Hete pepers. Dit verbetert de spijsvertering en vermindert het hongergevoel.

Gebruik kaneel. Kaneel helpt om de bloedsuikerspiegel en het insulineniveau te reguleren. Bovendien reguleert het het hongergevoel en helpt het vetreserves los te maken.

Eet een salade bij elke maaltijd.

Vermijd verzadigd vet (te vinden in vet vlees, volle melkproducten, roomboter, harde margarine in een wikkel, kaas, koek, roomijs, chocolade en snacks).

Vermijd suiker.

Kies voor organische producten.

Drink dranken niet te koud. IJskoude dranken vertragen de spijsvertering en verhogen het hongergevoel.

Sauna. Zweten in de sauna verhoogt de spijsvertering en stimuleert het losmaken van vetten. Ook helpt het gifstoffen af te voeren, de honger te verminderen en is het goed voor je algehele gezondheid.

Zon. Probeer voldoende zonlicht binnen te krijgenvoor de aanmaak van vitamine D. Overdrijf niet, pas op huidkanker.

Zorg voor 8 uur slaap per nacht.

Omega-3. Gebruik dagelijks een Omega-3 supplement. Dit verbetert de doorbloeding, vermindert het hongergevoel, is goed voor de lever en helpt bij gewichtsverlies.

Vitamine E. Gebruik dagelijks een Vitamine E supplement. Vitamine E is niet alleen zeer goed voor gezonde, jonge huid maar is ook een krachtig hulpmiddel bij gewichtsverlies.

Kamille thee. Kamille thee ontspant en zal je zo helpen het dieet makkelijker vol te houden.

Vezels. Voeg vezels toe aan je dieet. Dit zal het afslankproces versnellen, de honger verminderen, verstopping en het 'opgeblazen gevoel' verminderen en je meer energie geven. Een goede keuze is lijnzaad.
Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte:1.68cm
Welk dieet volg jij?:HCG+
Startdatum:1 juni 2013
Startgewicht:72,8 kg
huidiggewicht:70 kg
Streefgewicht:68 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Re: Gezondheidstips voor de rest van je leven

Bericht door Thira » 23 jul 2012, 16:50

Aanvullingen op de gezondheidstips zijn altijd welkom.
Evenals op- en aanmerkingen, trouwens.

De opmerking die bij kokosolie staat, dat je het ook op brood kunt smeren en door de salade kunt doen, is niet aan mij besteed.
Op brood vind ik niet lekker en door de salade is moeilijk want kokosolie stolt heel snel.
Nadeel is weer dat het erg spettert en je kookstel altijd vettig is.

Ik gebruik het wel om te bakken, omdat kokosolie hoge temperaturen kan verdragen zonder te verbranden.
Om het tussendoor binnen te krijgen, zodat het mijn gezondheid ten goede komt, doe ik een theelepeltje door de groentesmoothie.

Er is voor mij geen beter middel voor huid en haar. En dat vindt mijn kat kennelijk ook.
'Mijn' kat is eigenlijk de kat van mijn zoon. Hij (de kat) kwam een paar jaar geleden bij me logeren en eh......
Het is een grote, witte Noorse boskat van bijna 20 jaar.
Elke avond hebben mijn kat en ik een ritueel. Wanneer hij ziet dat ik me reisvaardig maak (naar bed), gaat hij alvast onder de stoel zitten die naast het bed staat. Hij heeft geduld, het maakt niet uit hoe lang het duurt. Als ik eenmaal op de rand van mij bed zit, wordt ie opgewonden. Het komt er bijna aan. Eerst mijn haar opwinden, want dat gaat niet lekker met oliehanden en dan.........Ik steek een vinger in het potje kokosolie die ik apart hou naast het bed, verdeel het een beetje over mijn vingers, zodat het smelt. Quintus (zo heet hij) zit luid te prrrrrrrrren.
Dan hou ik mijn vingers voor zijn neus. Dat likt hij er dan vanaf. Dat is het ultime genieten, elke dag.
Heel vervelend tijdens de kuur, want dan schrijdt hij hooghartig weg.
Ik heb het geprobeerd met een lepeltje, een schrapertje van plastic, maar ja, mijn vingers zijn lekkerder.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Praatcafe”