Voor het eerst aan de Modifast!

Ervaringen uitwisselen met Modifast Protiplus, 3.2.2, Intensive, Snack & Meal, Laboratoires
Plaats reactie
[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 178 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast
Startdatum: 27 juni 2010
Startgewicht: 106,5 kg
huidiggewicht: 89,4 kg
Streefgewicht: 78 kg

Voor het eerst aan de Modifast!

Bericht door [email protected]@n » 08 jul 2010, 20:30

Dan zal ik hier maar een onderwerp beginnen he? ;-)
Ik ben al jaren te zwaar en stoor me daar ook al jaren aan. En ook probeer ik al heel lang om af te vallen, met wisselend resultaat. Ik deed dat dan door gewoon normaal te eten, niet te snoepen en water te drinken. Maar het niet snoepen (daar hoort ook wijntje/kaasje/chipje bij) lukte gewoon niet langdurig.
Door een vriendin ben ik serieus aan het kijken gegaan naar Maaltijdvervangers en zo besloten om Modifast eens te proberen.

Start was zondag 27 juni 2010, startgewicht was 106.5 kilo. Ik ben 1.78 meter lang.
Resultaat na 12 dagen, vandaag 8 juli 2010: 101.2 kilo. Gaat dus goed. :-)

De eerste drie dagen waren zwaar, hoofdpijn, honger, en erg wennen. Maar nu is het hongergevoel over het algemeen weg, de hoofdpijn ook en ik voel me prima. Niet moe of zwak. Ga één keer in de week naar de Zumba en daarnaast probeer ik af en toe te fietsen en/of wandelen. Alleen de hitte van de afgelopen tijd bevordert dat niet. ;-)

Zondagavond ga ik naar fase 2, één gewone maaltijd weer toevoegen. Dat wordt dan het warme avondeten, zodat ik weer met mijn gezin (man en 2 jongens van 14 en 16 jaar) kan mee-eten. Daar verheug ik mij al op.

Hoe zijn jullie ervaringen met Modifast?

Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Re: Voor het eerst aan de Modifast!

Bericht door Sanne » 08 jul 2010, 21:57

Hoi [email protected]@n,

Leuk dat je een onderwerp bent gestart!

Ruim vijf kilo in nog geen twee weken, dat is een super resultaat! Vindt je het niet zwaar om ook nog te sporten naast het dieet? Ik Zumba en XCO zelf ook bij de sportschool maar vind het erg intensief!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Natas
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 10 jul 2010, 13:55

@ Natas, nee hoor, het gaat goed dat sporten naast het Modifasten. Ik voel me gewoon goed en heb mijn normale energie. Heb wel last van de warmte, maar dat heeft iedereen denk ik. ;-)
Resultaat vanmorgen was weer wat eraf, brengt het totaal nu op -5,8 kilo. Hopelijk morgen weer iets eraf dan zitten mijn twee weken in fase 1 er dus op. Zou mooi zijn als ik dan op een rond getal zat. En ik durf alleen maar te hopen van een gewicht onder de 100, het is jaren geleden dat ik die op de weegschaal heb gezien... maar ik geloof erin, deze keer gaat het me lukken!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 12 jul 2010, 07:50

Resultaat na twee weken is -6,2 kilo! :-)
Gisteren mijn eerste normale maaltijd weer gehad, heerlijk van genoten! Vanavond alweer! ;-) Je gaat het eten wel veel meer waarderen zo he?

Sanne

Bericht door Sanne » 12 jul 2010, 16:29

Hoi [email protected]@n,

6.2kilo in twee weken, dat is een super resultaat! Als je 94,1 kilo weegt dan ben je de BMI meter uit de 'gevarenzone' (zwaar overgewicht) Wat is eigenlijk je streefgewicht? Om een gezond BMI te krijgen moet je 78.5 kilo wegen maar volgens mij hebben maar weinig mensen een ideaal BMI, ik in ieder geval niet.

Het zou echt top zijn als het op dit tempo doorgaat met modifast! Wel lekker dat je af en toe een 'normale' maaltijd mag eten. is alles dan mogelijk?

succes en leuk dat je ons via dit topic op de hoogte houdt!

Natas
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 12 jul 2010, 21:17

Mijn streefgewicht is 78 kilo, maar of ik dat echt kan halen weet ik niet hoor. ;-)
Voorlopig ben ik al heel blij met eerst een gewicht onder de 100 (daar ben ik bijna, yes, yes!) en daarna bekijk ik het per 5 kilo. Het gaat nu natuurlijk ook supersnel en dat zal niet zo blijven. Dus de vraag is of ik die lange adem heb.

De maaltijden die je weer gaat eten moeten uiteraard wel een beetje verantwoord zijn. Maar ik weet van mezelf als ik gewoon mee-eet met het gezin en geen slechte tussendoortjes heb dat ik ook af kan vallen, ik kon dat alleen niet lang volhouden. Zie dit dus ook als een mooi begin, maar niet iets om maanden te doen. Voorlopig alleen tot ik op vakantie ga. (half augustus)

Bedankt voor je reactie!

Maude

Bericht door Maude » 13 jul 2010, 14:42

Hi Daan, leuk dat je een aparte forum hebt opgericht. Ik ben al een weekje begonnen met modifast, maar ben verkeerd gestart. Deed gewoon ontbijt en lunch en s' avonds at ik warm.
Wil nu dus eerst de 1 en de 2e week 3 maaltijden gaan vervangen. heb zelf al van alles gedaan om af te vallen. Het doet mijn gezondheid geen goed om zoveel gewicht mee te torsen. Dus heb ik besloten het nu echt te gaan proberen en nu dus met Modifast.
Ik ga nu morgen vanstart met de 1e fase. Ga zo door Daan. Jij bent een goed voorbeeld voor mij. Ik hou je zeker op de hoogte hoe het gaat. Mijn gewicht is trouwens 108,5 en ik ben 1.66. Ben dus veels te zwaar.

Talantha

Bericht door Talantha » 14 jul 2010, 11:29

Hoi iedereen,

Ik ben sinds 16/06/2010 gestart met Modifast Intensive onder begeleiding van een diëtiste.
Ondertussen ben ik aan week 5 bezig en heb nog een lange weg te gaan.

Even de statistieken tot nu toe:
Eerste week: -6.5kg
Tweede week: -1.8kg
Derde week: -0.9kg
Vierde week: -1.2kg
Totaal: -10.4kg
Nog te gaan: 29.5kg

Aan dit tempo zal ik dus pas in februari 2011 mijn stabilisatie gewicht bereiken, dat is zo'n 5kg onder mijn ideale gewicht, omdat je na het stoppen van Modifast in het begin toch rekening moet houden met gewichtsverhoging.

Het is de eerste keer dat ik probeer gewicht te verliezen met een maaltijdvervanger en het valt me goed mee. Heb eigenlijk nergens last van gehad en kamp ook niet met hongergevoel. Integendeel de laatste tijd moet ik 's avonds echt moeite doen om mijn pudding op te krijgen. Additioneel eet ik 's middags een klein bordje rauwkost met lage glycemische index waarde, zonder dressing om het sociale aspect op het werk te onderhouden. Verder niets, fruit is sowieso uit den boze, omdat die teveel suikers (koolhydraten) bevatten).

Ik hoop dat het lijntje in elk geval gestaag naar beneden zal blijven gaan, gezien de toch nog wel heel lange weg te gaan. Heeft er iemand ervaring met het lang volhouden van de Modifast kuur?

Ik wens iedereen in elk geval helel veel succes en ben benieuwd naar de phase 2 ervaringen!

Groetjes,
Talantha

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 14 jul 2010, 11:48

Ik heb me net even geregistreerd :2: Leek me wel leuk om regelmatig op dit forum terug te komen.

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 14 jul 2010, 13:09

Leuk Talantha, welkom hier en succes met volhouden met Modifast! Maar volgens mij gaat dat goedkomen, je bent een mooi eind op weg. Jij had ook in de derde week een stuk minder gewichtsverlies zie ik. Goed dat je toch hebt volgehouden. We moeten het uiteindelijk op de lange termijn bekijken. Ik weet het... ;-)

Martina1978
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Startdatum: 13-07-2010
Startgewicht: 103 kg
huidiggewicht: 98.8 kg
Streefgewicht: 80kg

Bericht door Martina1978 » 14 jul 2010, 19:59

Hallo allemaal,

ik ben Martina en ben vandaag begonnen met de modifast shakes...!

Heb nu 3 smaken gehad en vielen mij allemaal goed, ook geen honger, dus hoop het een poosje vol te kunnen houden...!!!

Groetjes

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 15 jul 2010, 08:06

Week 3 valt mij zwaar tegen, qua afvallen dan. :-(
Ik kan me goed houden aan twee maaltijdvervangers en één normale maaltijd, maar ik val niets af. In tegendeel zelfs. Heb drie dagen vastgezeten op hetzelfde gewicht (100.3) en ga nu omhoog (100.5 en 100.7 vanmorgen). Dat is toch niet de bedoeling. Daarvoor doe ik niet zo streng. Als het zo blijft ga ik zaterdag afbouwen. Dan doe ik het wel op de 'normale' manier, dat gaat ook langzaam, maar dan eet je tenminste gewone dingen.

Zucht, het is om moedeloos van te worden.

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 15 jul 2010, 09:30

Hoi Martina,

Van harte welkom :8: Ik moet ook nog een hele weg afleggen. Dus veel succes!

Hey [email protected]@n,

Niet opgeven hoor, misschien moet je eens opschrijven wat je tijdens je normale maaltijd eet.

Modifast is op zich eigenlijk ook een eiwitdieet. Het percentage eiwitten in de puddingen en shakes van het intensive programma ligt veel hoger dan in normale maaltijden. ( 43% eiwitten, 41% koolhydraten en 16% vetten) Het is zo dat je ervan in ketose gaat (het signaal dat je lichaam niet voldoende koolhydraten meer heeft om te verbruiken en effectief aan vetverbranding doet) en dat kan je eenvoudig testen met de Ketostix van Bayer.

Echter wanneer je normale maaltijd meer koolhydraten bevat, kan het zijn dat je lichaam weer uit ketose raakt en dat het voldoende energie kan halen uit de koolhydraten. Als dat het geval is, moet je proberen je normale maaltijden koolhydraten-arm te maken. Succes meid!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 16 jul 2010, 09:30

Vanmorgen dus wéér iets meer op de weegschaal. :-( Ik eet geen verkeerde dingen, dus het moet wel vocht zijn of zo. Misschien door de naderende menstruatie?
@ Talantha, aan al die toestanden om te bekijken wat er precies aan voedingswaarden in het eten zitten heb ik geen zin. Ik wil gewoon "ouderwets" eten wat de pot schaft. Het is soms al moeilijk genoeg om te koken zodat het hele gezin het lust (twee lastige pubers)... Gewoon gezond eten met groente, iets van vlees en pasta/rijst/aardappels. Dat is voor mij warm eten. ;-)
En ik weet als ik dat eet en verder weinig gezonde tussendoortjes dat ik ook kan afvallen. Ik hield dit alleen niet lang vol. Vandaar nu mijn Modifastpoging. Maar deze week kom ik aan in plaats van dat ik afval. En dat is wel erg demotiverend...

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 20 jul 2010, 07:25

Dinsdag, 20 juli 2010:

Dag 35, nog 24 dagen te gaan. (Deel I)
Totaal aantal kcal gisteren: 543 kcal.
Vijfde week: -3.2kg
Totaal: -13.6kg
Nog te gaan: 26.3kg

Zoooooo...vanmorgen stond ik toch even met mijn mond vol tanden op de weegschaal. :2: Had gisteren wel een goede sneak-preview, maar dit sloeg alle verwachtingen! :9:
Blijkbaar heeft het werken in de tuin en het inleggen van de trainingen een heel goed effect gehad deze week. Yup, week 6, :10: here I come!

Ondertussen heb ik ook verder nagedacht over mijn opbouw fase (nog vér in het verschiet) en heb ook een concreter idee over hoe ik het ga aanpakken. Gezien het feit dat ik op dit moment +/- 500kcal/dag binnenkrijg aan een verhouding: 43% eiwitten, 42% koolhydraten en 16% vet moet ik die verhoudingen blijven aanhouden. Er toch zeker voor zorgen dat ik niet méér koolhydraten (die houden meer vocht vast, vandaar ook de spectaculaire resultaten de eerste week) ga binnenkrijgen dan nu het geval is en zeker niet in combinatie met vet (die combinatie zorgt namelijk voor vetopslag) en op die manier twee-wekelijks mijn kcal intake ophogen met 100kcal extra. Dat moet met de Montignac wijze heel goed lukken.

Dus van zodra ik 58kg weeg (mijn vooropgestelde stabilisatie gewicht) vervang ik mijn avondpudding/shake met een warme maaltijd, bestaande uit een stuk vlees, gevogelte/vis en groentes met een lage glycemische index in totaal max 250 kcal en houd ik mijn ochtendshake en middagshake/pudding gewoon aan. Na twee weken verhoog ik de avondmaaltijd dan opnieuw met 100kcal, in totaal dus 350kcal. En zo ga ik verder tot die maaltijd max 650 kcal heeft.

Als alles goed gaat, blijf ik dan het avondmaal behouden zoals het is, ga ik daarna mijn middagshake vervangen en beginnen we de cyclus van voor af aan, ook weer tot ik aan max 650kcal zit. Wat mijn ontbijt betreft...daar moet ik nog wat meer denkwerk over laten gaan. Die shakes 's morgends zijn wel zo gemakkelijk en 's morgends heb ik nooit veel tijd of honger. Misschien dat ik dan start met het inleggen van een tussendoortje tussen ontbijt en lunch, om op die manier ook die kcal op te hogen. Zo dat was het weer voor vandaag, ik hoop dat jullie ook een mooi weekresultaat kunnen neerzetten!

Heel veel succes en doorzettingsvermogen!

Plaats reactie

Terug naar “Modifast Protiplus 3.3.2 en Intensive Ervaringen”