Shangri la Dieet

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
Dorethy
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 174... cm
Welk dieet volg jij?: shangrila
Startdatum: 2 augustus 2009
Startgewicht: 94... kg
huidiggewicht: 88... kg
Streefgewicht: 76... kg

Re: Shangri la Dieet

Bericht door Dorethy » 01 nov 2009, 11:22

Hoi Lin,
Dank voor de tip, ik weeg nu 88 kilo het gaat langzaam want ik heb ook wel eens dagen dat ik qua tijd niet aan mijn 2 eetlepels per dag toekom. Ik voel me verder prima en zeker mensen die mij lang niet hebben gezien zien dat ik minder dik ben, slank is met 88 kilo niet het juiste woord natuurlijk, ik wil heel graag nog zeker 10 kilo kwijt, ik moet wel realistisch zijn want op 56 jarige leeftijd gaat het echt niet gebeuren dat je je lijntje van vroeger weer krijgt.....

:14:

Lin

Bericht door Lin » 02 nov 2009, 17:44

Hey!

Wat goed zeg dat je al zo ver bent! En misschien een tip .. er zijn SLD'ers die hun alarm een uur voor ze normaal gesproken opstaan zetten, en de olie dan al nemen .. en je kan als je weinig tijd hebt, de twee doses ook in één keer nemen he? Hoop dat je daar iets aan hebt!

Dorethy
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 174... cm
Welk dieet volg jij?: shangrila
Startdatum: 2 augustus 2009
Startgewicht: 94... kg
huidiggewicht: 88... kg
Streefgewicht: 76... kg

Bericht door Dorethy » 06 nov 2009, 08:44

Hoi Lin,
Kan je de 2 eetlepels in een keer in nemen??????? Dat is mooi, ik ben nog steeds zoekende naar de nederlandse vertaling van SLD weet jij toevallig of dit er aan zit te komen ???????

Groetjes
:8:

Lin

Bericht door Lin » 07 feb 2010, 14:29

Hoi Dorethy,

Sorry voor m'n late antwoord! Ja, je kan prima beide eetlepels in één keer nemen. Ik doe zelf altijd met zo'n shot-glaasje voor likeur, daar doe ik de lepels olijfolie in. Daarnaast een glas water .. doe ik wat water in m'n mond en giet ik het glaasje olijfolie bovenop het water, terwijl ik m'n hoofd achterover leun. En dan doorslikken terwijl je nog zo staat. Zie je het voor je? Het werkt voor mij sowieso erg goed, omdat je de olijfolie niet proeft op die manier.

Ik moet bekennen dat ik geen idee heb of er een Nederlandse versie van het boek aankomt, maar ik zie er nog niet zoveel markt voor .. SLD is best onbekend in Nederland. Maar ik zou zeggen, maak gewoon een account aan op het forum van de site van Shangri La, begin een eigen topic .. je kan 't wel proberen in het Engels, maar er zijn ook een paar Nederlanders, onder wie ikzelf .. en ik wil je best helpen, met SLD zelf, maar ook met vertalen! Succes!

Martine24
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170
Welk dieet volg jij?: weight watchers
Startdatum: 08-02-2010
Startgewicht: 73kilo
huidiggewicht: 73kilo
Streefgewicht: 60kilo

Bericht door Martine24 » 10 feb 2010, 19:38

Hey lin,

Ik lees sinds net pas het verhaal over het shangri la dieet, klinkt allemaal wel spannend en logisch.
Ik vraag me alleen nog een paar dingen af:
haha zoiezo als eerste werkt het? we willen tenslotte allemaal (vooral ik) snel en makkelijk afvallen.
Op zich ben ik niet veel te zwaar, liefst toch ruim 10 kilo eraf,maar met 5 zal ik al tevreden zijn, en vooral met wat ik las, afslanken, maakt mij niet uit hoeveel kilo, als die buik (altijd weer die buik) maar wat minder word.
Ik heb hiervoor aan weight watchers gedaan echt succesvol, 7 kilo kwijt in ? ik denk mss 4 weken ofzo, alleen door het beeindigen van me relatie was ik ermee gestopt, en inmiddels zit die 7 kg er alweer aan :4:
Euh, tijdens die shangri la dieet, mag je alles eten wat je eventueel wilt? ik snap dat je minder honger heb en dat je echt geen zakken chips of chocola weg moet werken, maar moet ik qua voeding nog ergens op letten?
en ik moet gewoon (het klinkt zo simpel) sochtends 1 eetlepel olie innemen smiddags 1 eetlepel en savonds 1 etlepel ofzo?
en dan ff spoelen met water (dat mocht wel he?) en dat is het hele dieet?
Welke olie kan je me aanraden? behalve dan een lichte? Ik ga meestal naar de AH dus als je er van daar een weet hoor ik het graag,....
En dan nog het volgende: ik rook, er staat een uur voor en na niet roken, maar ik denk: iedereen die rookt,rookt in die twee uur toch ook wel?
Ik geloof in het dieet, naja eerst bij mezelf zien en geloven, maar ik geloof het wel, alleen die tijd niet roken gaat bij mij echt niet werken.Zeg eerlijk (als je het weet) kan je gewoon roken? whahah vooral sochtends MOET ik roken.
En als ik niet kan roken, gaat dit dieet helaas niet werken voor mij en moet ik toch weer gaan weight watcheren.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes

Crell
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 180 cm
Welk dieet volg jij?: Shangri La
Startdatum: 13 februari 2009
Startgewicht: 125 kg
huidiggewicht: 124 kg
Streefgewicht: 110 kg

Bericht door Crell » 15 feb 2010, 15:12

Hoi Martine,

Als ik het een beetje goed gelezen heb is roken niet mogelijk. Het zit namelijk zo dat je lichaam bepaalde smaken niet mag gaan associeren met inname van calorien. De olie is smaakloos, tenminste als je de goeie neemt, waardoor je geen associatie vormt. Water is smaakloos en mag je dus gewoon drinken gedurende die 2 uur. Er wordt in het boek gezegd dat je bijvoorbeeld ook geen tanden mag poetsen, dan gaat je lichaam namelijk de smaak van tandpasta associeren met de inname van calorien.

Ben zelf ook benieuwd naar welke olie de mensen hier gebruiken.

Groetjes,
Marcel

Martine24
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170
Welk dieet volg jij?: weight watchers
Startdatum: 08-02-2010
Startgewicht: 73kilo
huidiggewicht: 73kilo
Streefgewicht: 60kilo

Bericht door Martine24 » 16 feb 2010, 13:51

oke bedankt marcel voor je antwoord, nou dan word het dus niks voor mij haha.
ik heb er best veel voor over,maar stoppen met roken komt nog niet in dat lijstje voor.
dus ga ik lekker verder met ww ....

bedankt voor je antwoord.

liefs

Crell
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 180 cm
Startdatum: 13 februari 2009
Startgewicht: 125 kg
huidiggewicht: 124 kg
Streefgewicht: 110 kg

Bericht door Crell » 16 feb 2010, 14:04

Ik kwam vandaag het volgende tegen: http://www.deolijfolieshop.nl/index.php ... ucts_id=11

Erg handig naar mijn idee om je eetlepels af te meten. Ik las overigens dat een officiele amerikaanse eetlepel 14ml is, in UK 18ml... en kennelijk met dit ding 15ml.

Gast

Bericht door Gast » 06 jan 2011, 16:43

Lin schreef:Hey!

Wat goed zeg dat je al zo ver bent! En misschien een tip .. er zijn SLD'ers die hun alarm een uur voor ze normaal gesproken opstaan zetten, en de olie dan al nemen .. en je kan als je weinig tijd hebt, de twee doses ook in één keer nemen he? Hoop dat je daar iets aan hebt!
:6: :7:

Elleme

Bericht door Elleme » 15 jan 2011, 17:46

Op de site van Infonu.nl heb ik een artikel geschreven over het Shangri-La dieet onder de schrijversnaam Elleme. Als je geïnteresseerd bent, zoek gewoon even op 'het Shangri-La dieet' en je vindt het zo! Ook op de site van vetvrij is mijn artikel te vinden, maar mijn eigen ervaringen staan alleen op Infonu.nl (hier kan ik het artikel niet updaten). Op vetvrij staat het artikel onder het kopje 'Shangri-La dossier' als je naar het Shangri-La dieet gaat.

Zelf heb ik dit dieet gevolgd in 2009 en heb daar mijn streefgewicht mee bereikt :) van 75 naar 67 kg! Voor mijn lengte (1.79cm) is dat een BMI van 21. Helaas ben ik al meer dan een jaar geleden gestopt, en ben toen ook weer aangekomen.

Maar! 1 januari 2011 ben ik weer begonnen (gelijk een goed voornemen) en ik ben ondertussen 1.7 kg kwijt. Ook trea volgt het Shangri-La dieet, en ook bij haar gaat het al hartstikke goed! Ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die het Shangri-La dieet volgen?

Bij het artikel van het dieet op de site van vetvrij houden trea en ik bij hoe het gaat. Daar kun je ook eventueel vragen stellen. Veel succes!

Chris^
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 169 cm
Startdatum: 13 januari 2012
Startgewicht: 80,7 kg
huidiggewicht: 77,3 kg
Streefgewicht: 73 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 80,7
na 1 week : 80,4
na 2 weken : 80,0

Bericht door Chris^ » 20 feb 2012, 10:19

Beste allemaal,
Hierbij een kort verslag van mijn eerste (ruim) vijf weken.
Boek besteld begin januari, ontvangen op 12 januari en begonnen op 13 januari 2012.
Ik ben man, 48 jaar en heb te weinig tijd om genoeg te bewegen ;-)

Ik begon op 80,7 kilo, bij mijn lengte van 1,69 echt te zwaar. Nu op 77, 3 dus er zit schot in.
Ik nam in het begin gemiddeld 240 Kcal per dag, maar dat bleek voor mij niet echt genoeg; op 28 januari zat ik nog op 80 kilo.
Daarna wat meer gaan nemen (nu gemiddeld 310 per dag) en toen begon het effect :-)
Ik gebruik milde olijfolie van de Jumbo (nu 2 x 2 eetlepels per dag) en vul dat aan met een eetlepel suiker als dat kan en anders 2 x 4 gram suiker bij een "kopje thee zonder thee" onderweg.

Effect is zoals beschreven in het boek dat je gewoon minder trek en honger hebt, waarbij ik soms alleen nog last heb van het feit dat ik geleerd heb mijn bord/portie leeg/op te eten. Dan zit ik echt tegen heug en meug te stouwen.
Maar zolang ik dus minder neem/krijg op mijn bord gaat dat goed.
Op sommige dagen neem ik twee maaltijden, maar meestal gewoon drie. Geen bijzondere zaken verder.

Overigens nog een tip n.a.v. eerdere posts: in het boek staat dat als het dieet eenmaal aanslaat, je de "1 uur vooraf en 1 uur na afloop" regel wat kunt versoepelen. Want vooral dat niet kunnen tandenpoetsen zat/zit mij dwars!

Tot over een paar weken...

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”