Shangri la Dieet

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
Welk dieet volg jij?: Shangri La Dieet
Startgewicht: 82
Streefgewicht: 65

Re: Shangri la Dieet

Bericht door KimSLD » 11 sep 2008, 08:51

Hoi Rita,
Ik hoop dat je je wat beter voelt. Wel gek dat je eten bleef zitten.
Hier nog weinig nieuws. Zit nog op hetzelfde gewicht. Ben nu ook minder streng met snoepen enzo. Gisteren nog een reep chocola gegeten :7: . Ja, geen stukje, maar een hele reep. Meer uit gewoonte dan dat ik het echt niet kon weerstaan. Vanaf vandaag ga ik gewoon alles opschrijven wat ik eet.
5.30: olie
8.30: vers sap van sinnaasappels, kiwi en peer.
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
Welk dieet volg jij?: shangrila
Startgewicht: 77
Streefgewicht: 63

Bericht door Rita 1962 » 12 sep 2008, 12:28

Voel me alweer wat beter hoor.
Vanochtend was ik weer 75,0 kg. Die weegschaal wil echt niet onder de 75 gaan hé :17:

Noteren wat je gegeten hebt is wel handig. Heb het een tijdje gedaan en ga het ook terugdoen. Soms vraag je je af waarom je niet afvalt en als je dan gaat bekijken wat je allemaal gehad hebt... dan weet je het meestal wel :8:
Vanochtend had ik om
7:30u kom fitnessgranen met magere melk
10:00u stuk peperkoek
11:00u olie
12:30u lunch (ga ik zo aan beginnen) ws 3 bruine boterhammen met kaas, kipfilet en choco!
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 13 sep 2008, 10:19

Rita, misschien moet je iets meer olie nemen of je neus erbij dichtdoen. Het klinkt alsof jouw setpoint niet omlaag wil.
Mijn gewicht is ook nog steeds gelijk hoor, maar vanaf vandaag gaan mijn man en ik er weer helemaal voor. Geen snoep, koek, snacks, chocola, chips.
Ik ga straks bij een sportwinkel kijken voor zo'n neusclip. Dat ik nog niet verder ben afgevallen, komt doordat ik het echt niet zo nauw heb genomen. Maar vanaf vandaag geef ik helemaal geen borstvoeding meer, dus nu kan ik echt afvallen. Ik was nog de hele tijd aan het afbouwen en dan is het zonde om die melk weg te gooien, dus dan mogen er niet teveel gifstoffen inzitten. Maar nu ga ik keihard de strijd aan. Ik ben voor de kerst mijn kilo's kwijt!
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 15 sep 2008, 16:58

tja, zou best kunnen. Gisteren maar 1 lepel gehad voor het slapengaan en vandaag 1 lepel genomen in de namiddag, straks weer een voor het slapengaan. Vanaf morgen misschien 3 keer olie nemen.
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 15 sep 2008, 22:32

Ik heb er vandaag maar 1tje gehad. Wel in combi met suiker. Het wordt tijd dat er weer eens wat gewicht afgaat. Misschien dat ik het in combinatie met een dieet ga doen. Dat moet zo makkelijker vol te houden zijn.
Waar is de rest gebeleven???
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 16 sep 2008, 12:50

Ik ga een dieetdagboek bijhouden op deze site. Staat ook in dit rijtje op het forum. Misschien ook een idee voor jou Rita??
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 16 sep 2008, 14:28

Ik heb net een neusclip gekocht. Dan kan ik in ieder geval mijn tanden makkelijk poetsen na de olie. En eventueel een hele maaltijd smaakloos maken. Zal hier wel laten weten hoe het werkt.
Afbeelding

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
lengte: 1.79
Startdatum: 15 november 2019
Startgewicht: 103.3
huidiggewicht: 92.6
Streefgewicht: 89.9
Gewicht Grafiek: 16--08=.96.2
23-08=.95.9
30-08=. 95.1
06-09=. 95.3
13-09=. 94.5
20-09=. 93.7
27-09= 93.9
04-10=. 94.1 vakantie Sicilië
10-10= 92.6

Bericht door Alice » 16 sep 2008, 19:25

hallo,
ikke kom hier even om het hoekje kijken...moeten jullie nu elke dag die olie nemen...en werkt het echt...

Een tijdje terug...toen ik nog op zoek was naar een dieet kwam ik dit ook tegen...tja ik dacht..proberen...maar een lepel olie naar binnen slikken ,zo raar zo ....iee...en ik dacht als ik dat elke dag moet doen..dan word dat niks..

zie je er niet eens tegen op,als je het inneemt...en hoelang zijn jullie er al mee bezig?

Ik vind het in iedergeval reuze knap dat jullie het toch nog doorzetten..en wil jullie allebei dan ook nog VEEL SUCCES WENSEN...

Groetjes snabbeltje :8:
Volg vetvrij.com ook via Facebook, Twitter en Google+
Op weg naar mijn streefgewicht! Never give up!!

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 16 sep 2008, 21:39

Hoi Snabbeltje,
Het is niet zo erg als het klinkt hoor. Even snel doorslikken en dan een glas water. En je kan ook voor suikerwater kiezen. Dat ga ik nu ook weer eens proberen.
Ik ben denk ik 6 weken bezig ofzo. Maar ben nog niet eens echt goed bezig geweest. Gaf borstvoeding, dus mocht niet zo weinig eten. Dat mag nu wel. Ik denk dat dit wel eens DE oplossing zou kunnen zijn.
groetjes,
Kim
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 18 sep 2008, 12:53

De olie innemen is al een gewoonte geworden; Vind het helemaal niet vies of zo en gaat sneller dan suikerwater drinken!
Momenteel val ik echter nog steeds niet verder af! Heb wel het gevoel dat ik veel vocht vasthou(al zo'n 2 weken ondertussen)
Ik heb een wwegschaal die vocht en vet ook aangeeft en ik zit nu op 34.4%vet en 47.8% water. Ik herinner me dat ik toch ook al onder de 44% water heb gezeten. Wat is eigenlijk een 'normale' waarde?
Als ik bereken dat ik zo'n 10% minder water moet hebben (47.8 - 4.8 = 43%) dan scheelt dat in gewicht toch 3-4 kg in mijn huidig gewicht! Ja, hou van rekensommetjes, haha!
Huidig gewicht = 75,5 kg, waarvan 47.8% water oftewel 36kg vocht.
Normaal vochtgehalte = 43%, dat zou dus op 75,5kg een watergewicht zijn van 32,5kg, dus 3,5kg minder!
Nu nog opzoeken hoeveel het normale vochtgehalte zou moeten zijn en wat ik moet doen om dat vocht kwijt te raken...
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 18 sep 2008, 13:07

Kim, als je 's avonds nog een lepel olie neemt of suikerwater, dan kan je je tanden toch poetsen een uur voor je die neemt? Eten doe je dan toch niet meer!
Ik doe het zo iig, Rond 22u tanden poetsen en rond 23u de olie nemen.
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 19 sep 2008, 13:52

Hmmm, niks teveel vocht dus. Normaal heb je 70-80% water in je lichaam :5:
Neem tegenwoordig 3 lepels olie per dag, en toch val ik niet meer af! Wordt er gek van! Het ging zo goed in het begin! Maar ik blijf voortdoen hoor!
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 20 sep 2008, 11:27

Rita, jij bent echt een doorzetter zeg! Knap hoor.
Ik ga zelf even stoppen. Ik ben echt super gestresst. We zitten midden in een verhuizing en ik merk dat ik de hele dag loop te snauwen. Moet me nu echt even met andere dingen bezighouden. Ik weet wel dat het met de olie vanzelf moet gaan, maar ik ben er toch teveel mee bezig. Ik wens je heel veel succes Rita. Ik vrees alleen dat dit topic dan wel leegloopt, want er is verder niemand meer. Als ik over een paar weken of maanden weer begin kom ik wel weer eens kijken, maar dan ben jij er misschien niet meer. Dus het allerbeste!
groetjes
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 23 sep 2008, 15:03

Haha Kim, ik zie bij mijn dagboek dat je toch maar weer begonnen bent?

Ikzelf ben weer met de suiker bezig, denk dat die meer mijn eetlust verminderd dan de olie.

Probeer uiteraard ook alles bij te houden in een tabel, zodat ik kan ontdekken of ik niet teveel eet.

Heb me vroeger veel bezig gehouden met <ongewenst> en ben toen toch tot de 65 kg geraakt.
Kijk op http://users.skynet.be/<ongewenst>/ Als je dan op 'systeem' klikt dan zie je onderaan een link naar 'systeem' waar je de calorieëntabel kan downloaden. Je kan dan beginnen met alles wat je eet in te vullen en meteen te zien of je voldoende/teveel calo's binnenhebt, maar ook of je voldoende/teveel eiwitten-koolhydraten en vetten binnenhebt.
Als je een beetje overweg kunt met exel is het heel makkelijk in te vullen.

Succes met je verhuis en als je niet zo ver van me af woonde ging ik mee shoppen in december :9:
Ben iig blij dat je toch doorzet!
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 23 sep 2008, 17:44

Moet eerlijk zeggen dat bij mij het effect ook minder lijkt. Eerst had ik echt absoluut geen honger meer. Nu helaas nog wel. Maar ik ben denk ik ook een 'super-proever' dat staat op de amerikaanse site. Als ik de neusclip op heb, proef ik nog steeds mijn eten en dat 'kan' eigenlijk niet.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”