Nou ik had me toch een verhaal getypt... kan ik het niet meer terug vinden.
Ik zal maar opnieuw beginnen pfffff...
Ik ben er dus een hele tijd uit geweest, vorig jaar rond deze tijd begon ik aan het 17 dagen dieet, en hoewel het me zo goed is bevallen heb ik het helaas niet vol kunnen houden.
Ergens na de laatste cyclus te voltooien is het fout gegaan en werd ik minder streng voor mezelf.
Heel erg jammer natuurlijk maar gelukkig heb ik het niet te veel uit de hand laten lopen.
Wat ook meespeelden, was dat mijn moeder in augustus ziek werd. Niemand wist wat ze mankeerde en om een lang verhaal kort te maken, we kwamen er in februari achter dat ze een ongeneselijke vorm van lonkanker heeft.
Deze onverwachte wending in ons leven heeft er voor gezorgd dat ik er geen dieet bij kon hebben.
Na mijn moeder in 6 maanden tijd, 30 kilo lichter te zien worden kwam het niet eens in me op om over mijn gewicht te klagen.
Inmiddels heeft ze bewezen ontzettend sterk te zijn, en de artsen en ons allemaal te doen verbazen door nu al stabiel te zijn.
Ze krijgt weer haar, ze lacht weer vaker en de kilo's komen zelfs terug (zo moet zelfs een beetje op gaan letten haha)
Ook is mijn man vorige week bij de huisarts geweest waar hij te horen kreeg dat hij zo snel mogelijk moet starten met een gezond dieet aangezien zijn suiker en cholesterol te hoog waren en zijn bloeddruk op het randje zat.
Dat word dus kiezen, een tijdje lijnen en werken aan een gezonde leefstijl of binnen een jaar aan de medicijnen waar hij nooit meer van af zal komen.
Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat we weer vol goede moed gaan beginnen (natuurlijk doet het beeld van jezelf in tankini het ook goed)
Uiteraard kiezen wij voor het eerste en gaan wij dan ook na de vakantie beginnen. Want ja, op dit moment hebben wij vakantie.
En hoewel ik er voor kies maandag al te beginnen met gezond eten en zo min mogelijk zondigen, (laatste week van de vakantie) Laat ik hem zelf beslissen en hij wil graag nog van zijn welverdiende vakantie genieten.
Dit ga ik hem ook niet verbieden op voorwaarde dat hij wel begint met water drinken, en brood en alcohol beperkt zodat hij een beetje kan wennen.
Maandag ga ik mezelf wegen, geen idee wat ik weeg (batterijen van de weegschaal zijn al tijden leeg) en begin ik met opletten (zo min mogelijk koolhydraten, alcohol, suiker enz)
De week daarna starten we samen.
Wel begin ik vast met mijn dagboek, en deze keer ga ik het beter bijhouden en ga ik elke dag schrijven.
Dit weekend ga ik nog genieten van een barbecue en een verjaardag, en ga ik vast gezonde dingen inslaan.
Ook kan ik nog even mijn boek van het 17 dagen dieet doorlezen
Ik hoop dat ik weer met veel plezier hier mijn ervaringen kan delen, en die van jullie kan lezen.
Jullie zien mij morgen weer, en voor nu, geniet van de zomer.
En ook al kan die zomer het soms moeilijker maken, doe je best! Denk aan de voordelen ervan (water, fruit, salade enz) en probeer positief te blijven.
Groetjes Stephanie