nieuw begin (17DD)

Zit je er even doorheen? dan kun je hier steun krijgen van medelijners.
Plaats reactie
veneri
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte:160 cm
Welk dieet volg jij?:17 dagen dieet
Startdatum:19 mei 2014
Startgewicht:81.6 kg
Streefgewicht:65 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht: 81,6
na 1 week : 79,9
na 2 weken : 79,3
na 3 weken: 78,8
nieuw begin (17DD)

Bericht door veneri » 07 sep 2014, 15:38

ik ben eerder al begonnen met het 17 dagen dieet.
vond het goed te eten en ook redelijk vol te houden.
helaas kwam ik tijdens het dieeten in een periode met veel werkstress, drukte, vermoeidheid, motivatieloosheid etc. en heb ik de handdoek in de ring gegooid.
ik ben weer gewoon gaan eten, wat wil zeggen;
sochtends kwark, 4 broodjes per dag, gewoon avondeten, aardappels groente en vleesvervanger + soms een sausje, in het weekend een paar wijntjes en wat chips, nootjes etc.
ik heb normaal gegeten, alleen dus in het weekend een paar wijntjes en wat hapjes. ik had in deze periode ook heel veel last van flauwheid, echt eind van de middag rillerig en trillerig en slap worden (terwijl ik niet echt honger had, slechts wat trek)helaas zit ik nu weer boven mijn vorige startgewicht.

ik ben het beu, heb de motivatie weer teruggevonden en ga nu, met een startgewicht van 82,6, en een streefgewicht van 69kg, weer beginnen met het 17dd. nu hoop ik het echt vol te kunnen houden!!

Beginner

Re: nieuw begin (17DD)

Bericht door Beginner » 14 nov 2014, 01:36

Hey ik zag je bericht en dat zag er herkenbaar uit. Ik heb ook jaren lopen kloje met eten en telkens hield ik het niet vol en ging de handdoek in de ring
Met als gevolg ik weer iets zwaarder werd. Ik zie ook dat je met dezelfde producten bezig bent.

Echter nu lukt het me wel. Ik zal je wat achtergronden en principes geven welke ten grondslag liggen aan mijn eetpatroon nu.

Motivatie hooghouden lukt alleen: als je snel resultaat ziet, geen honger, niet slap.
Motivatie vernietigers: terugkerende honger, structurele hoge stress, psychische last.

Ontstaan honger: honger hangt heel sterk samen met koolhydraatinname. Als je op de verkeerde momenten teveel koolhydraten eet wordt je steeds hongeriger,te weinig ook, in beide gevallen komt honger komt sneller terug, heftiger terug etc.

Remedie honger: Koolhydraten zijn eigenlijk hoofdzakelijk bedoeld als brandstof. Je hebt ze eigenlijk dus alleen overdag nodig tijdens werk of als je bezig bent. Overdag dus normaal brood (koolhydraat) nemen met normaal boter wel op beleg letten, beetje mager beleg (kip/rookvlees/rosbief etc. Ik zelf weeg in de 90 en val nu ruim kilo in de week af terwijl ik sochtend 2 a 3 snee bruinbrood met mager vleesware eet. 10:00 1 snee ook stuk fruit, 12:30 3 snee 2 mager en 1 met zoet . 15:00 kun je er ook nog 1 pakke. 16:30 nog ff snee met mager beleg. belangrijkste luister na je lichaam als je bezig bent en je krijgt honger eet dan klein beetje. Als je honger hebt is dat teken dat je lichaam het nodig heeft. Verwar dit niet met trek. Als je veel troep eet; koekjes snoep, rotzooi daar krijg je giga trek van. Stop maars heel ff met troep. Dan neemt je trek en honger gelijk af!

De ellende begon meestal s avonds. Avond eten is lekker, liefst lekker bord.je vol. Maar 1,5 uur later begon bij mij snaaizin al weer. Maar als je het logisch beredeneerd dan doe je s avonds meestal minder als overdag. Koolhydraten zijn voornamelijk bedoeld voor brandstof. Maar Ik was gewend savonds standaard: aardappels, rijst, pasta met groente suasje vlees te eten. Aardappels/rijst/pasta zijn zetmeel achtige koolhydraten Perfecte brandstoffen. Allen je hebt ze niet nodig. Gevolg: toch sneller honger, trek, snaaizin

Ik heb nu tijdelijk begonnen. Het was eigelijk probeersel om savond koolhydraten sterk te verminderen en daar stevige groente en vlees vor in de plaats te nemen. Dus mijn ipv aardappel/pasta rijst had ik dat deel vervangen voor stevige groente: erte/bone/bloemkool/ rode kool /biete, gewoon van die potjes. Daarnaast neem je je normale portie groente en vlees. Dus eigelijk ligt je bord gewoon vol met 2 soorte groente. Mijn bord was net zo vol of voller en het resultaat: geen honger, minder stampvol gevoel, minder trek, minder snaaizin.

Echter de ellende begint dan tusse 8:30 _10:00. neem dan gewoon klein handje cashewnote of andere. Dat is in principe moddervet maar wel goede vetten. Door dat te doen hou je je lichaam niet voor de gek, je trek zakt na 10min weer weg en dan red je het wel tot naar bed gaan. Pot het toch weer op neem je nog klein handje. 5-6 nootjes. 10 min later ben je van trek/snaaizin af.

Mijn conclusie: zetmeel koolhydraten op juiste moment eten. overdag wel in vorm van brood. savonds slechts alleen in groentevorm: ff kappe met pasta rijst aardappel of minimaal. Montinac gooit alle koolhydraten eruit. Maar dat triggered stuiterbal. Leuke bij mijn probeersel is dat je dat niet hebt omdat je overdag wel gewoon koolhydraten eet.

Verder tips/ drink zoveel mogelijk water/ paar stuks fruit overdag eten/ geen fruitfrisdranken dranken.

Doe dat maar eens dan val je af als een gieter.

laura 801

Re: nieuw begin (17DD)

Bericht door laura 801 » 11 dec 2014, 14:16

Hallo mijn naam is Laura ik ben 33 jaar en gelukkig getrouwd met Renee.
6 maanden gelden begon mijn uitdaging. Ik was het zat om jaar in jaar uit het ene na het andere dieet te volgen. Onze jongste zoon is nu 4 jaar en het is me sinds die niet gelukt om mijn zwangerschap kilo’s weg te werken. Hier voor heb ik af en toe wel gejojood maar niet echt noemens waardig omdat ik het er altijd snel weer van af kreeg. Wat ik dit keer op een of andere reden niet voor elkaar kreeg. 6 maanden geleden zat ik echt op mn hoogte punt want ik kreeg tot mijn schrik mn broeken niet meer aan en ook mn jassen werkte niet meer mee doordat de knopen en ritsen rondom mij buik steeds open schoten. Dit tot grote frustratie van zowel mijn man en ik omdat ik uit schaamte onze sociale contacten in probeerde te perken. Mijn man stond er op dat ik nu toch echt eens het advies van één van zn collega’s ging opvolgen, hij had het me al meerdere malen laten weten hoe de kilo’s er bij hem afvlogen en dat het hem steeds weer verbaasde hoe snel dat nou eigenlijk ging. Wetende dat ik ondertussen een ervaring dieet-deskundige ben (nou naar mijn gevoel dan  ) vond ik het tijd verspilling om er uberhaupt aandacht aan te schenken. Nog een keer falen daar zat ik nou niet echt om te springen. Op een woensdag avond kwam Renee van het werk en had onverwachts zijn collega Mark met hem meegenomen. Ik kon me niet voorstellen dat dit de zelfde man was die vorig jaar op de kerstborrel per ongeluk glazen om had laten vallen. Dikke Mark , nou dik kan je hem nu niet meer noemen. Maar door zijn verschijning was ik nu toch wel geïnteresseerd hoe het hem in een paar maanden was gelukt wat ik nu al 4 jaar lang niet voor elkaar kreeg. Ik heb zijn advies opgevolgd en heb die zelfde avond nog gekeken op de website en de volgende ochtend direct contact met ze opgenomen. En nu kan ik na 6 maanden eindelijk zeggen dat ik nu nog slanker ben dan voor de geboorte van onze jongste zoon. Ik voel me weer fris en energiek en zit weer vol zelfvertrouwen. Geef niet op lieve mensen soms lijkt het als of het alleen anderen lukt maar voor jou gewoon niet is weggelegd. Maar niets is minder waar. Kan nu trots zeggen dat het me is gelukt! Groetjes Laura

Plaats reactie

Terug naar “Help Elkaar”