80/10/10 dieet

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
Plaats reactie
Count Iblis
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 168 cm
Welk dieet volg jij?: 80/10/10 dieet
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: 63 kg
huidiggewicht: 55 kilo
Streefgewicht: 51 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

80/10/10 dieet

Bericht door Count Iblis » 01 feb 2018, 01:47

Het 80/10/10 dieet houdt in dat 80% van de calorieën uit volkoren koolhydraten moeten komen, 10% uit vet en 10% uit eiwitten. Het hoort eigenlijk ook een rauw veganistisch dieet te zijn, maar daar hou ik me niet aan (ik eet zowel gekookt voedsel als ook dierlijke producten) . Mijn huidige dieet voldoet ook nog niet aan de 80/10/10 vereisten, ik zit op zo'n 20 tot 30% vet. Ook krijg ik meestal teveel eiwitten binnen, ik krijg meestal slechts 60% van de energie uit koolhydraten binnen.

Voorbeeld: Vandaag heb ik in totaal 12 volkoren boterhammen gegeten met 2 plakken kaas, ongeveer 100 gram sla, en wat chocolade pasta en banaan voor ontbijt, lunch en de tweede lunch. Tussen deze maaltijden door nog wat vruchten en noten gegeten, zoals een appel, mandarijn, walnoten, en amandelen. Voor het avondeten had ik 500 gram broccoli, 220 gram (ongekookt gewogen) zilvervliesrijst, 100 gram makreel en 30 gram olijfolie. En verder drink ik 3 tot 4 liter water.

Volgens de eetmeter kom ik dan uit op 3288 kcal en dat is wat minder dan op de meeste dagen. De 116 gram vet is dan 31% van de calorieën wat veel meer is dan mijn streefwaarde. Ik had natuurlijk de 30 gram olijfolie kunnen weglaten, maar dan kom ik energie tekort. Er zit 132 gram eiwit in en dat is dan ook veel meer dan de streefwaarde. Het is moeilijk om lager te gaan zitten, want zelf zonder kaas en vis zit ik er ver boven maar dan eet je vrij droog brood.

Gewicht is nu 55 kg, een paar kg boven het streefgewicht om op een BMI van 18 uit te komen. Ik probeer elke dag een uur hard te lopen, maar meestal kom ik uit op 4 tot 5 keer per week.

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”