Bella Italia!!

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
lengte: 1.79
Welk dieet volg jij?: ELKE DAG GEZOND!!
Startdatum: 06-07-2020
Startgewicht: 95.2
huidiggewicht: 93.3
Streefgewicht: 85.0 en dan 79.9 :)
Gewicht Grafiek: 24-07= 94.2
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bella Italia!!

Bericht door Alice » 13 dec 2017, 15:07

image.jpeg
Vanaf 8 januari 2018 ga ik starten met dit boek! Van Sonja Bakker!

Vandaag iets meer dan 12 en een half jaar gelden begon ik hier op vetvrij en in al die jaren ...heb ik NOG NIET mijn streefgewicht behaald., had zelfs mijn streefgewicht al aan gepast ,eerst was het 79.9 en daarna,80, 85 dan of was ik ook blij met 89.9 !smil88

Ik hb écht heel veel gedaan en uit geprobeerd, het hielp even en mijn weegschaaltje was zo blij met me...maar ja ,ging ik weer normaal eten kwam alles er weer op. Begon toen met 104.6 ..gelukkig dat niet meer geweest , zit tot nu toe tissen de 97 en 98 ...

Ik kwam toevallig dit boektegen op internet en dit boek maakte mij blij !smil79 Italia ,daar gingen mijn ogen groter van staan, verliefd !smil50 op Italie en dan ook nog menuweken met Italiaans eten , die moest ik hebben.

Vandaag gekocht bij de boekhandel er al even in geneust ,straks grote kop thee zetten en dan lekker door lezen,ziet er goed uit! Hm gekookte aardappelen,aten we bijna niet meer,maar? Die zetten we volgend jaar weer op het menu ,voor 8 wekn is dat welte doen.

Weet je wat zo fijn is aan de boeken van Sonja, je kunt het gewoon bij de super markt vinden ...geen superfood of raar voedsel, waar je vaak duur voor betaald, smiddags vaak een normale boterham en geen superfoodpower salades...dit is het ...hier word ik blij van...én betaalbaar!

Volgend jaar begin ik,waarom pas 8 januari !smil79 ik wil opeen maandag beginnen en die week ervoor zitten we nog op Sardinië, já Italie....super veel zin in..

Zie ik jullie hier? 8 januari 2018.. Leuk!!
Ik ga jullie alles vertellen hoe ik mijn weken ga ervaren en natuurlijk of ik af val !smil50

Tot dan!

Liefs,
Alice !smil81
Volg vetvrij.com ook via Facebook, Twitter en Google+
Op weg naar mijn streefgewicht! Never give up!!

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP
lengte: .167. cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 3 mei 2012
Streefgewicht: 64,9

Re: Bella Italia!!

Bericht door soeffie » 14 dec 2017, 16:33

Bij mij ligt het boek onder de kerstboom. Ik volg de Sonja bakkermaatjes op fb, en zag dat sommige al begonnen waren met dat boek, ze vonden het een heerlijk boek.

Ik start dus ook 8 januari. Alleen ik eet soms andere groente in de avond. Heb vervelende kids Haha.

Nog gefeliciteerd met je ouders.
Ik ben er bijna, ik ben er bijna, maar nog niet helemaal helemaal!!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 14 dec 2017, 17:40

Hoi Soeffie,

Hoe gaat het met je herstel? Alweer begonnen met werken? Controle gehad, mag je alles weer...

Onder de boom? Hoe weet jij wat er in jou pakketje zit? !smil79 haha vast zelf gekocht! Boek ziet er perfekt uit ,jaja zelfs de binnenkant, hm facebook! Ook maar eens aanmelden...

Whahaha heb jij vervelende kids? Ik lust bijna alles behalve tuinbonen en als die er in staan,neem ik gewoon wat anders..ga a.s maandag alvast even proef draaien met de eerste week.

!smil11 euh ja ...dan typ ik hier wel even mijn voorproefje weg, kunnen jullie al vast een beetje wennen, dan ben ik 12 dagen foetsie en kom in 2018 weer om het hoekje gluren.

Leuk Soeffie! Gaan we het samen aan, kilo per week staat erop...zou dat echt kunnen? Het is echtwel nodig krijg potjandorrie een zwabbertje onder mijn kin ,even aandenken voor a.s zaterdag ,dan gaan we foto's maken met familie en gezin..en dan lekker feestje vieren enne bedankt voor de felicitatie's !smil44

Volgend jaar op zoek naar >
image.jpeg
image.jpeg (59.83 KiB) 3875 keer bekeken

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 15 dec 2017, 12:19

Ik ben alweer flink aan het werk, helemaal hersteld, nu lekker druk in de winkel, altijd leuk .

Mijn kids houden niet zo van rare groenten enzo, in de winter vaak stamppotten, past prima bij Sonja , met een mager balletje of mini rookworstje.

Ik ga voor 5 kilo in 8 weken, ga echt mijn best doen.

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 05 jan 2018, 13:29

Lieve lezers,

Zijn jullie er allemaal klaar voor om samen met mij en Soeffie en mijn schoonzusje Jet de uitdaging te gaan? A.S MAANDAG?

NU....

Mag je van mij, alles nog eten wat je lekker vind..( dat doe ik ook nog...) maar? Maandag sla je het boek open en de rest vd acht weken.....gaan we er mee aan de slag...ik ...jij...jij en já jij ook!

Als er nog meer mensen zijn die hier hun ervaringen kwijt willen ,meld je je aan bij vetvrij...zonder verplichtingen , euh anders kun je niet reageren, wel lezen hoor! En alleen lezen mag natuurlijk ook!

Dus? Zie ik jullie a.s maandag 8 januari 2018 ( voordat jullie denken dat we pas in 2019 beginnen )
image.jpeg
image.jpeg (13.49 KiB) 3822 keer bekeken
Tot maandag!

Liefs,
Alice

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 07 jan 2018, 18:44

Jaaaaa ben er klaar voor hoor, BURP, sorry.

Net nog lekker, patat, frikandel gegeten en een milkshake naar binnen geslurpt. Heerlijk.

En nu serieus, morgen gaat de knop weer om. Op de dinsdag is mijn weegdag, durf er niet eens naar te kijken pffffff

Succes meiden samen kunnen we het!!!!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 08 jan 2018, 17:19

Lieve lezers,

Vandaag begonnen en ik moet toch wel even wennen...haha ,vanmiddag begon mijn buik al met met te praten !smil79 volhouden Alice! ( dacht ik en mijn hersentjes )

Vanmorgen liep ik beetje raar naar de winkel ,gaat steeds beter,zal jullie vertellen hoe dit is gekomen.

Afgelopen vrijdag middag liep ik met Rein en Mj bij scapino, er waren geen hardloopschoenen voor Rein, dus besloten we weer de winkel uit te lopen...O.M.G stond er aan het einde van de gang een dubbele kruk...ik kom daar natuurlijk met mijn onderbeen tegen aan...ik zie me nog half vliegend ,zwaaien met mijn armen ,mijn balans opzoekend...een felle pijn door mijn been, mijn linkerarm verrekte een spiertje, maar? .....viel gelukkig niet met mijn snufferd op de grond...pff resultaat zere arm, grote blauwe plk met een bult op mijn been..

Tassen vol Sonja proof kwam ik weer thuis...morgen weer wandelen naar de winkel, maar dan een winkel verder...met mijn loopschoenen aan...denk ik.

De dag is aardig goed verlopen, tussendoor in huis poetsen en een berg strijkgoed weg werken, ( onee....mijn buik begint alweer te grommen en ik heb alles gehad, wachtend op mijn spaghettie ) laat mijn buikje maar mooi grommen..ik ga nie weer water drinken hoor...anders klots dat weer zó..

Én hoe gaat het bij jullie > Jet en Soeffie? En alle andere lijners? Goed gegaan? Vast wel...dit is nog maar een makkie...na een paar weken dan word het volhouden..en streven..

Mijn schaaltje was vanmorgen best wel lief,
image.gif
image.gif (23.86 KiB) 3797 keer bekeken
ik had na de vakantie van Sardinië ff gespiekt, slik woog ik 99.3 ...met mijn 98.4 vandaag valt het weer mee! Moet echt weer richting 90 ,dan kan ik mijn rokje weer aan...en mijn andere kleding...

Én nu moet ik eens echt doorzetten...en daadwerkelijk op mijn streefgewicht komen...pfff zucht !smil88 we komen er wel...met vallen en op staan en ik weet van mezelf dat ik het wel kan...

Heb nog een leuk idee! Eerst even uitwerken en dat is ook zékers wat voor jullie...een soort motivatie...van de week heb ik het denk ik wel klaar!

Dus? Blijf lezen...

Zie ik jullie morgen weer?

Fijne avond in gezelschap van jullie appel !smil79

Liefs,
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 09 jan 2018, 15:53

Lieve lezers,

De tweede dag alweer, we zijn er bijna.... !smil79 bij de woensdag grinnink.

Kijk hieronder eens...deze dame ben ik...appje vorig jaar ondekt ,erg leuk! Mijn zwembandje lekker verstopt onder mijn hemdje.
image.jpeg
Vanaf hoe ik begon...en hopend op die 85 kilootjes...en de tussenstand, over twee weken eeens kijken of er al verschil is in de middelste..we wachten maar weer netjes geduldig af...zucht..

Moeten jullie ook zo vaak naar de bloempot? De bloemetjes begieten, man o man ,ben ik net geweest,denk ik...moet ik nu alweer...

Vanavond heb ik ipv broccoli sperziebonen, deze had ik nog ,lekker met puree, jammie..

Mijn ideetje ga ik morgen uit werken, al beetje nieuwsgierig? Blijf dan lezen...

Ga nu lekker mijn crackertje oppeuzelen..

Tot morgen!
image.jpeg
image.jpeg (12.54 KiB) 3752 keer bekeken
Liefs,
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 10 jan 2018, 16:32

image.jpeg
Br br...beetje koud hier, verwarming maar weer hoog op gezet...

De derde dag alweer...het gaat best wel snel vind ik...jullie ook? Zie jullie ja knikken...ik moet wel steeds zoveel naar het bloempotje toe, soms niet leuk meer...ben ik net geweest mot ik alweer. Als ik weg moet, drink ik niet meer zoveel er voor, onderweg zijn er geen bloempotjes !smil79 haha ja andere potjes bij de mensn in de tuin, maar wie mijn verhalen vaker heeft gelezen weet wat ik bedoel. Als jij hier nieuw bent en denkt, waar heeft ze het over...klik op mijn naam en je zult meerdere verhalen tegenkomen met het bloempotje !smil79

Hé ben net aan het typen ,maar moet eigenlijk weer water gieten ,even wachten..eerst dit afmaken...

Hadden jullie gezien dat het vanavond streng is !smil82 mm ik heb nog wel wortel die neem ik vaak nu bij het maken vh avond eten...zo boven de pannen te hangen doet mijn buikje grommen....water drinkt helpt ook!

!smil88 ik ben nog niet volop aan het sporten op de wii, de ruimte is nog niet klaar, nog even wachten dus, maar loop elke dag naar de winkel, vind ik ook genoeg zo, kan ik straks ook eindelijk mijn gymbal opblazen en daar mee aan de slag. En mijn gewichjes afstoffen haha

Ga mijn pasta opzoeken en vast voorbereiden, kunnen we wat vroeger eten,ziet er wel lekkeruit!

Eet smakelijk voor straks..
image.jpeg
image.jpeg (44.26 KiB) 3714 keer bekeken
Groetjes,
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 11 jan 2018, 17:05

Heey hallo,

Tjee het was mega druk voor de deuren van vetvrij...kwam er zowat niet door heen,ik liet mijn pasje zien,dat ik hier ( zowat ) woon, maar ze keken me aan...of ze me niet herkende...hmm zou ik dan al afgevallen zijn?
Uiteindelijk heb ik me maar wat kleiner gemaakt en er tussen door gewurmt en phoe poe ik ben er...

Zo...nu even mijn jas ophangen en mijn ipadje aan doen ...hahhaha ..Oeps die heb ik al aan staan ,anders kan ik niet typen.

Ik wil jullie iets vragen...weten jullie waar mijn komkommer is gebleven?
image.jpeg
Ik weet zekers dat ik eum vd week heb meegenomen, volgens mij ook in de tas gestopt, maar....waar heb ik dat ding dan gelaten? Gezocht in de koelkast en in de kasten en in de gangkast ECHT TIS SPOORLOOS verdwenen...zou dat ding er uit gevallen zijn? Of toch achter gebleven in het winkelwagentje????

Hm humus eten zonder komkommer ...bleeeh!,neem wel een fruitstukje of zo..of niks dat kan ook!

IDEETJE

Het komt eraan hoor, haha niet te veel bij voorstellen hoor, maar ik denk dat dit mij wel gaat werken en als ik het tot maandagochtend vol houd ,wie weet mag ik het dan al gebruiken.

Vanmorgen wel stiekem op het skaaltje gegluurd...ze keek met met blije oogjes aan...maar nog even wachten...maandag horen jullie het...had voorgenomen elke twee weken te wegen, maar jullie zijn vast nieuwsgierig of het daadwerkelijk helpt, dus ga ik per week wegen.Toppie toch? Vind het wel lief van mezelf..

Even paar lampen aan,buiten word het alweer donker...en een bakkie koffie nemen...mmm,vanavond een heerlijke wrap..

WIST JE.....

...dat je nu extra van je eten geniet! Euh ik wel...ik eet langzamer en geniet van elk hapje ( haha omdat ik daarna ,niet stoute voedsel mag hebben ) het smaakt zelfs lekkerde...hoop..dat ik dat over acht weken ook nog heb..

Maar heey ...bijna een week er op zitten...we zijn weer goed bezig!

Hoe zal het Soeffie en Jet vergaan zijn,deze week..

Soeffie? Het boekje lag toch wel onder de kerstboom?

Fijne avond en tot morgen
image.jpeg
Liefs,
Alice !smil81

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 11 jan 2018, 20:15

Ha die Alice !

Jij bent goed bezig hoor.....

Hier gaat het niet zo goed, Sonja 1 week verschoven, mijn jongste heeft een beugel en daar werd een soort van veren ingezet, ziet er pijnlijk uit en doet het ook, dus deze week iets anders koken, lees zacht en vloeibaar.

Ik ben wel al goed aan het sporten. Hoop dat er dinsdag wel wat als is.

Over 5 weken ga we een weekje skiën en ik wil er echt 3 kilo vanaf hebben, mijn broek gaat moeilijk dicht Haha.

Ga zo door Alice , heb vertrouwen in je....

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 12 jan 2018, 18:22

Hey Soeffie...

Je hebt vertrouwen in mij !smil79 ,okee ik ook wel,,maandag nog zeven weken en het gaat erg goed..

Jakkie, dat is niet fijn zo'n pijnelijke beugel, hoop dat het nu wat beter gaat...alles puree eten is voor een paar dagen leuk',aar moet niet te lang duren.
Begin je gewoon een week later...als je die koekjes en chips maar in de kast laat ataan !smil79

Drie kilo in vijf weken moet lukken, kunnje lekker skieën, geef mij maar liever de zon !smil88

Ik...heb wat meer mie gehad ...was ook zo lekker! Afijn dan maar vier ons er af hoor!

Ik neem weekend en kom maandag weer verder babbelen, dan kunnen jullie mijn idee bewonderen en.....of ik er wat van af heb gekregen deze week!

Prettig weekend en houd je aan je boek!
image.jpeg
Alice !smil81

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 15 jan 2018, 12:49

Goedeniddag lezers,

Én? Allemaal een goed weekend gehad? ...nou ikke wel..

!smil88 heb zelf wat gehad dat helemaal niet op di dag beschreven stond !smil79

Namelijk de zaterdag"...ik biecht natuurlijk alles weer op, want daar hebben jullie natuurlijk ook wat aan, ( als je denkt om Bella Italia ,van Sonja Bakker ,te gaan doen...)
Ik ben di zaterdagochtend wezen klussen in het huis van onze dochter MJ,en Coen,...jaja aan het schilderen op en neer, door de knieën heen, zelfs een paar x op de knieën...dus bij thuiskomst....had ik alles al gehad wat in het boek stond, maar ja mijn hersentjes riepen me steeds, pak nou wat extra, eerst dan maar kommetje thee...hielp niet , ze gingen steeds harder schreeuwen en op dat moment liep ik langs de kasten...twee kaas crackers lagen er nog ...die besmeerd met pindakaas en toch nog even een lik uit de pot !smil88 jammie.

Savonds een verjaardag! Was erg gezellig,,gebakje gehad en hapjes ,ei en kaas met augurk e.d en vier glazen sinaasappelsap.

Zondag weer streng aan het boek!

Én TJAKKA!! Alice had er een kilootje van af! YEAH!!!!!!

Dus het kan wel een verjaardag , als je het maar in mate doet maar niet elke dag zo iets doet.

!smil79 ZIEN JULLIE AL BEETJE VERSCHIL?
image.jpeg

Volgende week ,of nee bij vijf kilo er af ( o was het maar waar ) dan maak ik er weer eentje met drie dames

MIJN IDEETJE, EEN BELONINGS IDEE!

Er lagen net allemaal opgevouwen papiertjes en oepsie, wist niet meer welke vij 1,2 of 3 hoorde...moest ik ze allemaal weer opvouwen.

Wacht laat even fotos zien
image.jpeg
image.jpeg
Mijn belonings kastje!

Stonden al mooie cijfers op, maar kan natuurlijk ook in een een mandje ,bakje, trommel..
Bij nr 1 ..heb ik kleine dingen in gedaan,zoals tijdschrift ,plant,bloemen
Bij nr 2 .. Heb ik papiertjes in gedaan...armband ,sjaal
Bij nr 3 ..heb ik weer iets van freubeldingen kopen, boek,
Het laatste bakje , grote dingen opgeschreven, fototoestel, hoelahoep, workshop bonbons maken,

Afgelopen week heb ik goed mijn best gedaan! En mag ik 1 van de drie bakje openmaken, deze staan voor 1 tot 6 kilo kwijt! Het laatste bakje is als ik mijn 85 kilo heb behaald, daarna wil ik verder...want mijn échte doel blijft nog steeds die 79.9 !smil79 of 75 ...laatste bakje zitten ook wel heel veel papiertjes in.

Misschien papiertjes in doen, met helaas pindakaas, volgende x beter! Haha doe ik erin als ik vandaag er eentje heb uit gehaald..dat ga ik nu doen...even wachten ben zo terug....

Heb er eentje...dochegel...lekker! Wat die van mij was op!

Is toch wel leuk toch? Een beloning krijgen...

Hm bij 1 kilo er af = 1 papiertje
.......bij 2 kilo er af = 2 paiertjes ( per week dan hé )

Klinkt wel spannend!

Afijn ik hou het eerst gewoon bij een kilootje per week!

Zo! Nu naar de winkel om mijn dochegel op te halen, wat zou ik daar precies mee hebben bedoeld, 1 fles of zo'n cadeauverpakking? Ik kijk mezelf aan in de spiegel en mijn spiegelbeeld zei...dat ik een verpakking mag...JOEPIE! !smil79

Fijne dag! Ik ga lunchen en dan naar de winkel!

Liefs,
Alice !smil81

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 15 jan 2018, 14:11

Jeeejjj goed gedaan, applaus.

Hier morgen pas wegen! Maar ik ben in het weekend volledig uit de ban gegaan. Gelukkig nu 2 weekenden werken, dan gaat het altijd beter.

Als ik douchegel nodig heb koop ik het gewoon, ik beloon me graag met eten Haha.

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
07-08= 93.3
21-08= ?????

Bericht door Alice » 19 jan 2018, 22:18

Pff....zucht....ging even niet goed! !smil79
Vanaf dinsdag had ik een bleeh dag...alles zat me tegen, zo kon ik de kipfile even niet meer zien, ( dacht nog...oei dat gaat de verkeerde kant weer met me op) maar ik ging over op mijn eigen bella italia ...( zal wel ook niks afgevallen zijn, maar ja het zijt zo )

Ik denk dat mijn lijf het beu is om af te vallen...we doen het samen toch alweer 13 jaar lang, maar? Maandag begin ik gewoon weer bij maandag ...nog zes weken te gaan toch!
En ook al val ik niet meer af ,als ik maar lekker in mijn vel zit...euh...na vanavond niet meer...lees maar hier onder ( bah waarom moest facebook nu weer met zo'n herinnering komen, vorig jaar niet gemaakt, nu wel ....

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
Slagrooom geklopt, volgens mij een halve liter en vervolgens door de gootsteen weg laten lopen.. !smil88
Ik kreeg een medling op fcebook ,iets wat ik een jaar geleden gedeeld had !smil24 !smil82 waarom moest ik dat nou weer maken...

Suprise eieren, slagroom, kinder chocolade, mascapone

Tuurlijk kon ik dat ei gebeuren niet weer vinden , dus maar zelf wat gedaan, de eitjes vullen met slagroom ,mascapone en kinder chocolade, natiirlijk moest ik ook proeven, hoe was dat ook alweer k.chocolade drie reepjes en paar sikkers van het beslag.

Nu... Vreselijk misselijk...bah bah...vol gevoel...mijn buikje kan er niet meer tegen...tja en toen had ik nog die slagroom over..kon het bewaren, maar dacht dan moet je dat weer opeten...dus ..hup in de gootsteen ermee..kon ook niet meer in de koelkast...morgen kijken hoe de eieren zijn geworden, gelukkig maar vier gemaakt ...kan hem nu al niet meer zien !smil79 , ( hm)

Had nog wat op mijn tijdlijn staan , maar dit is gezonde ,of dat ook wat word zien we zondag , een krans van bladerdeeg en groenten..

Pff moest het even met julli delen zodat je wat te lezen hebt ...
image.jpeg
Whahaha Soeffie, volgende x ga ikdat ook doen , iets lekkers halen, heb geen badgel gehaald , maar bladen en nog wat...vertel ik maandag wel...

Dus maar wachten tot maandag...

Fijn weekend en lekker genieten!

Liefs,
Alice !smil81

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”