Pagina 1 van 1

Voeding en gezondheid

Geplaatst: 04 dec 2017, 13:26
door ziru
Op 2 jan 2006 ben ik met makersdiet begonnen. Dat is in grote lijnen de eerste 4 weken, het mijden van voedsel die je darmen kunnen irriteren zoals koolhydraten en het mijden van stoffen die lichaam minder goed laten werken zoals geoxideerde olien, vetzuren zoals verhitte omega3 en 6 vetzuren. Verder natuurlijk het eten van gezond voedsel zoals eieren, vlees, kefir, extra virgin of bio-koudgeperste olien zoals omega-3,6,9 in bv hennepolie en zonnebloemolie. !smil78
Als ik dat verder vertel is de eerste vraag kan je daarmee bakken? Natuurlijk niet dat oxideert gelijk en is de bron chronische ziekten op termijn.
Het is meer een levensvisie geworden. Vorig jaar dacht ik nog, visolie is gezond. Nou niet dus want zelfs in het lichaam oxideert het te snel wat het ranzig maakt en goed voor cardiovasculair probleem.
Vooral omega-6 en alleen de koudgeperste, zorgt voor voldoende zuurstof toegankelijkheid van de lichaamscellen zodat je een krachtig immuunsysteem opbouwt. !smil79
Verder voel ik daarbij bijzonder goed en sterk.
In de gezondheids adviezen wordt m.i. te weinig gewezen op het verschil tussen bewerkte of geoxideerde omega-6 en de onbewerkte koudgeperste olie.