Momentumkuur ervaringen?

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
Plaats reactie
Afslanktips
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 183cm
Startdatum: 1 januari 2017
Startgewicht: 87kg
huidiggewicht: 80 kilo
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Momentumkuur ervaringen?

Bericht door Afslanktips » 27 jun 2017, 20:16

Dag medeforumleden,
Ik ben een vrouw van 38 jaar en ben te zwaar. Mijn BMI geeft aan dat ik overgewicht heb. Al jaren ben ik te zwaar, maar in de afgelopen 5 jaar ben ik nog wel een stuk dikker geworden. Ik vind mezelf niet alleen minder mooi geworden, ook gaan normale dingen als aankleden, mijn schoenen vast maken en een stukje fietsen en wandelen een stuk moeilijker dan toen ik nog een normaal gewicht had. Een normaal gewicht had ik overigens bijna 15 jaar geleden. Ik denk wel eens waar is het misgegaan..

Nu denk je misschien waarom val je niet gewoon af. Ik heb wel pogingen gedaan om minder te eten en ben aan de gezonde repen gegaan. Maar dat gaf voor mij niet het gewenste effect en het was niet vol te houden.

Over echte afslankkuren die volgens regels werken ben ik nogal sceptisch. Zo ben ik ook tot het schrijven van dit forumbericht gekomen. Ik kwam namelijk laatst een stukje tegen wat ging over de Momentumkuur. Ik dacht eerst, wat is dat nou weer, haha. Toch even gelezen en het blijkt dat het een goed werkende afslankkuur is. Zoals ik net zei ben ik altijd best wel sceptisch over afslankkuren, mooie praatjes, maar komt er nou eigenlijk van terecht?

Nu vroeg ik mij af hebben jullie ervaringen met de Momentumkuur? Hoe heb je ervan gehoord? Heb je het gevolgd en wat vond je ervan?
Ik twijfel of ik de Momentumkuur moet gaan volgen en heb nog even wat motivatie nodig om over de streep te komen. Hopelijk vind ik deze motivatie op dit forum.

Ik heb al het een en ander opgezocht over de Momentumkuur. Het is een afslankkuur die bestaat uit 3 fasen. Tijdens elke fase richt je je op een bepaald doel. Eigenlijk geven de benamingen voor de fasen al aan waar de betreffende fase voor bedoeld is. De dieetfase is echt voor het dieet en het meeste afvallen. De stabiliteitsfase is ervoor om het lichaam in balans te laten komen met het nieuwe gewicht en het eetpatroon. En dan heb je tenslotte de levensfase waarin je leert hoe je voor de toekomst verder kunt gaan op de juiste manier zodat je op hetzelfde gewicht blijft. Je krijgt bij de Momentumkuur een handleiding waarin alles staat uitgelegd en een voedingscoach waaraan je vragen kunt stellen.

Dit is wat ik weet van de Momentumkuur, wat ik ervan heb gelezen, maar inhoudelijk weet ik eigenlijk nog niks. Bijvoorbeeld of het eten lekker was? Wat heb je mogen eten en was het goed vol te houden? Deed je de afslankkuur alleen of samen met een vriendin bijvoorbeeld?
Het zijn allemaal dingen waar ik nieuwsgierig naar ben. En waar misschien anderen ook wel nieuwsgierig naar zijn. Als we ervaringen uitwisselen over de Momentumkuur kunnen we elkaar gaan inspireren.

Trouwens, de informatie las ik op de website bio hcg momentum , daar kun je best veel informatie vinden, maar ervaringen van mijn medeforumleden lijkt mij toch erg leuk om te lezen.

Bedankt alvast
Marlies

jennifer62

Re: Momentumkuur ervaringen?

Bericht door jennifer62 » 28 jun 2017, 00:13

Hallo Marlies,

Ik wou je even zeggen dat ik vandaag mijn intakegesprek gehad heb om met de momentumkuur te starten op 08juli'17
Ik ben een vrouw van 55 met een bmi van 33. Veel te veel dus, zou wel 25 kilo moeten vermageren.
Als je dit wenst wil ik met jou in contact blijven om mijn ervaringen met dit dieet met jou te delen

Mvg

Jenny

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”