Shangri la Dieet

Eiwitrijk, 17 Dagen, WeightWatchers, 40 punten.... Wat is jouw ervaring? Geef hier jouw mening en lees de ervaringen van anderen.
Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Shangri la Dieet

Bericht door Sanne » 22 aug 2008, 09:19

Wat vindt jij van het Shangri-la-dieet? Volg jij het Shangri-la-dieet op dit moment of heb je het gevolgd? Vragen of opmerkingen over dit mediterrane dieet? Discussieer dan hier met ons mee.

tip: Je kan altijd reageren op dit onderwerp, om spam op het forum tegen te gaan moet je alleen een verificatiecode invoeren om je reactie te plaaten.

Wil je snel en zonder verificatiecode reageren op het forum van vetvrij.com? Dan moet je jezelf eenmalig registreren. Naast snel reageren heb je dan nog meer extra mogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld je eigen avatar (plaatje) kiezen zodat jouw berichten duidelijk te herkennen zijn.

Klik hier om je te registreren

Veel plezier!
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

Kym

Re: Shangri la Dieet

Bericht door Kym » 26 aug 2008, 08:30

Zullen we hier verder kletsen?
Ik ben weer 0,1 kwijt. In totaal nu 3,7 kilo :).
Kim

Rita 1962

Bericht door Rita 1962 » 26 aug 2008, 10:38

Voor het eerst in jaren ben ik na een weekend niet bijgekomen. Nochtans hadden we zaterdag én zondag een feestje.
Vind het eigenaardig dat ik blijkbaar de enige ben die zich beter voelt met het suikerwater ipv de olie. Het zou kunnen dat ik wel eens ga afwisselen hoor, maar voorlopîg heb ik geen problemen met het suikerwater.
Vond het wel verwarrend dat er op de site staat: 1 lepel suiker op 20 cl water. Geeft de indruk dat je ook maar 1 glas nodig hebt, maar dat zijn dus maar 40 kcal. Ik maak me nu een 0.5L suikerwater (met 2,5 lepel suiker dus) per keer. De eerste 2 weken nam ik dus maar 1 glas per keer. De eetlust was wel iets minder en ik bleef gewoon op gewicht, maar echt afvallen deed ik niet.
Dus misschien even wat duidelijker melden dat je wel degelijk die kcal moet binnenkrijgen van de suiker en/of de olie. Ik neem nu dus zo'n 200kcal /dag, terwijl in eerste instantie dit maar 80kcal waren. een lepel olie zijn wel zo'n 100 kcal, dus met 2 lepels in totaal heb je voldoende binnen, een lightversie nemen heeft dus geen zin, want dan kom je niet aan die kcal!
Net als ik al gelezen heb dat er zijn die zoetstof nemen ipv suiker. Kan dus niet juist zijn volgens mij, want dan krijg je ook weer die kcal niet binnen?
Ik kan er volledig naast zitten hoor, dan wil ik het ook wel horen natuurlijk.

Kym

Bericht door Kym » 26 aug 2008, 11:19

Je hebt helemaal gelijk hoor. Je met inderdaad wel de kcal binnenkrijgen, anders werkt het niet. En dan zonder smaak, zodat je lichaam denkt dat er niet heel veel te eten is, zodat je setpoint zakt. Er zijn inderdaad mensen die alleen de olie of alleen de suiker nemen. Het maakt niet uit. Volgens het boek heeft de ene helft voorkeur voor het ene en de andere helft voorkeur voor het andere. Ik doe allebei. Ik zit nu met een beker heet water met suiker. Thee zonder thee zeg maar. Dan moet ik het verplicht langzaam drinken. Hoeveel water je erbij doet maakt niet uit. Je kan zelfs ook gewoon een hap suiker nemen. Of wat klontjes. Handig als je onderweg bent.
Hoe meer smaakloze kcal hoe verder je setpoint zakt, dus als je meer moet afvallen, moet je meer smaakloze kcal nemen. Je kan zelfs een hele maaltijd smaakloos maken door een neusklem op te doen (zo'n zwemding, wil ik ook binnenkort eens kopen). Dat zou je kunnen doen als het niet gelukt is om ergens twee uur niets te eten en je olie of suiker te nemen. Ik wil zo'n ding hebben zodat ik 's avonds olie kan nemen. Als ik dan vlak daarna mijn tanden wil poetsen kan dat met die klem op. Als het goed is proef je niks als je niks ruikt.
Bij mijn man werkt het trouwens ook nog niet echt. Maar die gaat gewoon door. Zo ingewikkeld is het niet en je hoeft niks anders te doen met eten. En wie weet werkt het over twee weken wel. Je hebt niks te verliezen met dit dieet. En je kan natuurlijk ook een echt dieet erbij doen. Als het goed is, wordt dat namelijk makkelijker, doordat je minder honger hebt.
Succes allemaal vandaag!
Kim

audree

Bericht door audree » 26 aug 2008, 12:58

Prima, kletsen we hier verder.
Gonda, ik wil ook ongeveer 10 kilo afvallen. Ik ga trouwens niet elke dag op die weegschaal staan, dat vind ik zo frustrerend. Als er na een week iets af is ben ik allang blij.
Gisteravond had ik toch ontzettend veel zin in iets zoets. Een graai in de zak met spekjes van mijn kinderen gedaan....Was na 5 spekjes vol! Goed he? :10:

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
Welk dieet volg jij?: Shangri La Dieet
Startgewicht: 82
Streefgewicht: 65

Bericht door KimSLD » 26 aug 2008, 13:06

Stoppen na vijf spekjes is heel goed toch?! Ik merk dat ook hoor. Als ik ergens zin in heb, zit ik toch veel eerder vol. Wil ook niet zo weinig trek hebben dat ik niks meer lekker vind, dat is saai.
Ik wil 17 kilo kwijt, dan heb ik weer een gezonde bmi. Pfff, dat is veel zeg. Resultaat van twee zwangerschappen en heel veel ijs. Maar ik ben al een eindje op weg. Als ik een gezonde bmi heb en het gaat lekker wil ik nog wel 2 tot 5 kilo kwijt denk ik. Maar eerst maar eens naar een gezonde bmi.
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 27 aug 2008, 20:07

Hoe is het met jullie? Hier weinig nieuws. Heb me vandaag niet gewogen, want ik had haast vanochtend. Zit nu aan een kopje heet suikerwater. Heb verder vandaag geen olie ofzo gehad. Moet toch langzaam afvallen. Mag eigenlijk maandag ofzo pas onder de 78 wegen.
Fijne avond!
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 28 aug 2008, 08:14

Heel raar dit dieet. Het werkt gewoon echt te goed?! Ik stond vanochtend op de weegschaal en was 77,6. En eigenlijk mag ik pas maandag onder de 78. Toch eens uitzoeken hoe schadelijk dit afvallen is in combinatie met borstvoeding. Want ik val nu een kilo per week af ofzo. Ik ben rond 1 augustus begonnen en ben 4,4 kg kwijt. En je mag maar een halve kilo per week. Ik neem maar 1x smaakloze kcal per dag. Wil ook niet helemaal stoppen met de olie enzo, want dan ga ik misschien weer enorm snoepen.
Hoe is het met jullie? Laten jullie ook even horen hoe het gaat??
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
Welk dieet volg jij?: shangrila
Startgewicht: 77
Streefgewicht: 63

Bericht door Rita 1962 » 28 aug 2008, 10:44

Vanochtend stond ik op 75,3 kg, Sinds 18/8 is dat nu dus 1,7kg eraf!

@Kym: Wie zegt dat je niet mag afvallen als je borstvoeding geeft? Je mag niet extreem gaan dieten omdat je kind het nodige voedsel moet binnenkrijgen. Maar zolang je gezond eet, al is het dan wat minder, doe je het goed en alleszins beter dan mensen die denken dat je voor 2 moet eten. Dat is een fabeltje en als het dan nog eens ongezond eten (of snoepen) is, dan pas ben je fout bezig!
Zolang je baby geen problemen heeft, omdat ze/hij te weinig voeding zou binnenkrijgen zou ik me echt geen zorgen maken hoor.
Door te gaan snoepen help je jezelf niet en de baby heeft er ook niks aan! Trouwens, men zegt ook (en dat is geen fabeltje) dat je sneller terug op gewicht komt na de bevalling als je borstvoeding geeft!
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 28 aug 2008, 11:58

Dat is lekker Rita, al 1,7 kg eraf. Het werkt bij jou dus ook.
Ik lees overal dat je maar een halve kilo per week af mag vallen, omdat er anders gifstoffen in de melk komen. Maar ik eet op zich inderdaad genoeg. Ga zo lunchen en neem dan gewoon drie boterhammen en soep. Lijkt me niet te weinig. En heb vanochtend muesli en een banaan gegeten. De zwangerschapskilo's zijn nu weg. Ik begin nu aan de pre-zwangerschapskilo's.
Afvallen zonder het SLD lukte mij trouwens niet hoor. Ik had de hele dag door honger door de borstvoeding. En dan at ik dus vaak koekjes enzo. Nu niet meer.
Jij wil toch 10 kilo afvallen? Als het zo doorgaat ben je over 2/3 maand klaar. Als ik zo doorga ben ik ook met de Kerst op gewicht. Tja en als het afvallen dan door blijft gaan, dan ga ik ook nog wel even door. Het kost nu echt geen moeite en ik eet gewoon. Dit hadden ze echt veel eerder uit moeten vinden! Het is eigenlijk niet eens een dieet te noemen. Ik snap ook niet waarom niet meer mensen dit doen. Het werkt gewoon echt en het kost niks.
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 28 aug 2008, 13:42

Ik wil nog zo'n 12 kg kwijt hoor! Ben maar 1m63 groot en wil daarom minstens zakken naar 64 kg en als het even kan mag het naar de 58kg gaan :9:
Afbeelding

audree

Bericht door audree » 28 aug 2008, 14:40

Hallo Dames,

Mooi dat het zo goed gaat met jullie! Met mij ook. Ik ben nog maar een week bezig en voel me al veel beter. Of het echt kilo's scheelt weet ik eigenlijk niet; heb me nog niet gewogen. Maar ik voel me fitter, heb meer energie en VOEL me in ieder geval slanker! Ik heb ook meer trek in gezondere dingen. Wat zo'n lepeltje olie kan doen he? :17:

En Kim, ik denk dat Rita gelijk heeft. Het is prima om af te vallen als je borstvoeding geeft. Als wat je eet maar gezond is. Je voelt aan je eigen lichaam wel of het goed is of niet.

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 28 aug 2008, 16:51

Wat fijn audree dat je zo snel resultaat voelt. Ben benieuwd wat jouw weegschaal binnenkort zegt.
Rita, ik ben ook zo'n kleintje, 1,62. Ik wil naar de 65, dan is mijn bmi onder de 25. Het prettigst voelde ik me altijd bij 57 kilo, maar misschien lukt dat nu niet meer of voelt dat nu niet meer lekker. Ik ben geen 18 meer :).Ik wil in ieder geval weer gezond zijn.
Heb net een klein schaaltje wokkels gegeten. En ik kan zomaar stoppen na 1 schaaltje. Was precies lekker en genoeg. Komende dagen ben ik veel alleen thuis. Dat is de ultieme test, dan ga ik altijd veel te veel snoepen. Kijken of ik me nu wel in kan houden. Ik denk van wel.
Eet trouwens nog best veel dingen met veel kcal. Woensdag bijvoorbeeld drie spekpannenkoeken. En dan toch afvallen. Denk dat het ook door de borstvoeding komt. Dat kost ook de nodige kcal.
Ik zorg inderdaad wel voor genoeg voedingsstoffen. Woensdag aten we dan toevallig pannenkoeken, maar de rest van de week gewoon groente, vlees en aardappelen. Vanavond boontje met groenteballetjes. En een bakje vla.
Ik ga mijn zoontje voeden. Haha, zittend heel veel kcal kwijtraken :14: .
Afbeelding

Rita 1962
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter

Bericht door Rita 1962 » 30 aug 2008, 15:52

Had gisterenavond voorhet eerst terug een snoepdrang! Misschien komt het omdat ik mijn suikerwater toch te snel opdrink?
Voor alle zekerheid ben ik overgestapt naar de olie. benieuwd of het dan weer beter gaat.
Weekends zijn voor mij altijd een probleem geweest wat eten en snoepen betreft. Vorig weekend ging het heel goed, benieuwd of ik het nu ook goed ga doen. Gisterenavond ging het dus wel fout, heb vanalles nog gegeten voor de tv: noten, chocolade suikerwafel, extra boterham met choco... met als gevolg vanochtend 0,6 kg erbij.
Tot nu toe gaat het prima met de olie, eens zien of we vanavond weer zo'n snoepbui krijgen :3:
Afbeelding

KimSLD
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door KimSLD » 30 aug 2008, 21:43

Jammer Rita dat je toch snoepdrang kreeg. Ik ben zelf ook gestopt met suiker omdat ik het idee heb dat ik daar meer trek van krijg. Alleen nog olie dus voor mij. Ik heb gisteren ook borrelnooitjes gegeten, maar gewoon een schaaltje. Het idee dat het mag is prettig, maar de zak hoeft niet leeg.
Heb vandaag verder geen olie meer gehad, alleen om 5 uur vanochtend.
Heb vanmiddag cake gegeten, maar toen ik daarna een appelflap aangeboden kreeg heb ik nee gezegd en de rest at het wel, maar het deed me weinig.
De weekenden vind ik ook moeilijk hoor. Vooral als ik alleen ben. Maar wat al heel veel scheelt is dat ik in 1 ding trek krijg. Normaal krijg ik trek in iets hartigs en dan wil ik iets zoet en dan weer iets hartigs. En voor je het weet heb je een reep chocola en een zak chips op.
Nog even doorzetten hoor. Volgens mij zijn er echt in NL maar een paar mensen die dit dieet doen, dus we moeten even laten zien dat het echt werkt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Welk dieet volg jij?”