Mijn ervaringen met ProAcademie

ProAcademie, jouw persoonlijke online lifestyle coach. Effectief afvallen onder begeleiding van een professionele lifestyle coach!
Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
lengte: 1.79
Welk dieet volg jij?: Sonja Bakker!
Startdatum: Januari 2018 102.9
Startgewicht: 102
huidiggewicht: 102
Streefgewicht: 85
Gewicht Grafiek: Oktober: 102

Re: Mijn ervaringen met ProAcademie

Bericht door Alice » 21 feb 2017, 15:29

Lieve lezers,
image.jpeg
image.jpeg (7.73 KiB) 1784 keer bekeken
én...samen met ProAcademie!
image.png
image.png (22.47 KiB) 1784 keer bekeken
dat na een maand lekker eten!

De cm ...haha ik was in de taile en heup een cm bij gekomen, maar de omtrek schouders was ik er drie kwijt, daarnaast fotos er opgezet en ik...zie toch wel enige verschil...voel het ook aan mijn kleding, alles gaat weer losser zitten, heerlijk!

Op naar de 90

Vond het skaaltje de laatste tijd wel wat stil staan.. ,maar afijn neus voor uit en gaan met die banaan.

Bewegen is de laatste tijd ook wat minder , ik kwakkel gewoon weer met mijn knieen, ach er is ook altijd wel wat, is het de knie niet dan is het nek. Maar afijn ik doe mijn best met mijn oefeningen...komt goed!

Vanmiddag als lunch heb ik een heerlijk broodje " hamburger" gegeten, man o man die was vét lekker! Hé bah kan ik jullie biet lekker maken, foto is weer te groot! Ga eum straks wel even inkorten , krijg je het vanavond te zien..

Ik ben in iedergeval,blij met het resultaat!!

Liefs,
Alice !smil81
Volg vetvrij.com ook via Facebook, Twitter en Google+
Op weg naar mijn streefgewicht! Never give up!!

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP
lengte: .167. cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 3 mei 2012
Streefgewicht: 64,9

Bericht door soeffie » 25 feb 2017, 12:20

Jeeejjjj ik heb gewonnen!! 5 kilo......

Nou ja, eigenlijk heb jij gewonnen hoor, gefeliciteerd .. Knap hoor.
Ik ben er bijna, ik ben er bijna, maar nog niet helemaal helemaal!!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 25 feb 2017, 15:44

!smil50 ja je hebt ook gewonnen! Net als Tanja die dat ook dacht...maar wat zal het de volgende maand zijn? Zou ik dan op de 90 kilo zitten of ...spannend hoor!

Blijf me best doen met al dat lekker eten èn bewegen.

Mmm volgende week ziet mijn eetschema er weer heerlijk uit! En mijn workshop bewegen ook wel, euh alleen tien min hardlopen zet ik wel om in tien minuten snelwandelen...zie me ècht niet tien min joggen of hardlopen, denk dat ik na twee min mijn tong al op het puntje van mijn schoenen heb liggen !smil79 kan natuurlijk wel op de wii joggen,lijkt dan net echt ..haha

Het stof op mijn kettlbel kan ik er ook afvegen, deze ga ik maandag weer gebruiken...drie x in de week, daarnaast blijf ik fietsen en of wandelen.

Afgelopen woensdag regende het smorgens niet, stond wel wat wind, dacht als het regent neem ik de bus, maar het was droog,terug weg moest ik wat flessen azijn halen,daar stond ik dan met flessen onder mijn arm, het regende met bakken uit de lucht, ,mijn fietsie stond aan de overkant...ik heb er een kwartier gestaan , toen gauw alles in mijn fietstas en ergens anders weer geschuild, het bleef maar gieten, tja en toen er toch maar door gegaan, onderweg dacht ik nog....ik ga als een speer, in de tegen wind en regen, ik was dit x niet moe en had ook geen zere benen...keek er zelfs van op dat het zo goed ging, mijn kracht is weer terug gekomen...thuis gekomen was ik door en door nat...genoeg bewogen!

Ik voel me een stuk fitter, mijn broeken worden losser, happy! Ga mijn doel halen,ook al moet ik er veel voor laten staan, haha denk maar eens aan een lekkere puntzak friet,kibbeling, chocolade,broodje kaas, roombroodje...maar daar voor in de plaats heb ik ook weer heerlijk dingen om te eten.
nooit gedacht dat ik kwark,gewoon zou opeten, zonder honing en kaneel,zonder zoetstof, vond het heerlijk ( kwestie van wennen).

Èn de huishoud beurs heb ik ook overleefd! Met al dat lekker om te proeven, alleen goede dingen geproefd, zoals just nuts,of hoe het ook heet,daar ook twee verpakking van gekocht...jammie

Ga vd week een x zelf groentechips proberen te maken met mijn speciale maker, bbn...kan het straks wel even proberen met de wortel, plus gelijk kijken of ik er nog shusi van kan maken, deed die man zo gemakkelijk, maar ja mij kennend...weet het hiet, als het wat is laat ik foto zien, ach ook als het biet goed is, hebben jullie nog wat te lachen hahahaha

Ga ermee aan de slag!

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 25 feb 2017, 17:15

Volgende x is er 4 kilo af denk ik!!

Ik ben niet zo van de groente chips, wel appel of banaanchips (gedroogd) haal ik wel eens op de markt, abrikoos is ook lekker.
Maar paprikachips blijft mijn favo Haha.

Heb je wel eens een poging gedaan om te gaan hardlopen/joggen?
Ik wel 4 jr geleden deed het met evy, einde vd straat ging ik al dood Haha, maar na 5 weken liep ik wel al 5 km met maar 1 x lopen tussendoor.

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 25 feb 2017, 21:01

Jaren geleden heb ik aan hardlopen/joggen gedaan samen met een buurvrouw ,het was altijd het zelfde saaie rondje en mijn voorkeur is toch meer wandelen. Kreeg last van mijn knieetjes,misschien ben ik daarom er ook wel mee gestopt.

Nou mijn chips is nog niks geworden, haha ik had wortels geschaafd ,leg ik er eentje in het molentje ,valt tie er zo doorheen, whaha de schijf was te klein, eerst maar eens met aardappels proberen ( die had ik dus niet).
Maar? Ik heb wel sushi van groente gemaakt met appel erin, lekker fris>
image.jpeg
image.jpeg (38.09 KiB) 1672 keer bekeken
> zier er toch prachtig uit niet?

Dit is dus dat geval waar je chips mee kunt maken
image.jpeg

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 26 feb 2017, 18:32

Ik moest ook stoppen met hardlopen voor mijn knieën, vond dat ook niet jammer hoor, hardlopen is saai. Maar had wel een goede conditie gekregen, die helaas weer weg is.

Maar wat ziet de sushi er lekker uit zeg, ook leuk voor een feestje, lijkt me heerlijk.

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 01 mar 2017, 13:28

Dank je Soeffie!
èn dat is het enigste wat tot nu toe gelukt is, wilde bloemen maken van komkommers, of mijn aanhangsel vh mesje is stomp,of ik doe nog wat verkeerd! Maar geef het niet op! Haha tien komkommers verder en nog niet onder de knie..sushi was erg lekker! Had er ook reepjes appel in gedaan!

Heb bijna geen tijd meer om te typen , haha zo druk met mijn oefeningen , booschappen, huis aan kanten maken.

Voor deze twee weken had ik nieuwe oefeningen gekregen, paar met de kettlbel en grondoefeningen, dacht ... !smil7 dat doe ik wel even..haha dus niet..

Eerst de squarts met bel ,dat ging wel! Daarna rechte arm omhoog met de bell, ipv 15 werden dat er vijf, links....omg links ging er amper twee naar boven. ( raar hè? Dat links dan minder gaat ) afijn dan maar twee. Even denken toen heb ik op de grond push up geprobeerd, maar ja zat dan op mijn knieetjes, dus dat o derdeel naar mijn bed verschoven en daar op gedaaan! Ging ook niet je van het..haha lag steeds plat met mijn gezicht in het kussen, heb het tegen de deur aan gedaan! Dat ging goed!

Vandaag ( doet het om de dag) kreeg ik met veel moeite links met de bel al vijf omhoog en de rechter 8 , gaat voor uit!

Dinsdag spierpijn in mijn armen en een dag later in mijn heupen en de rest vh lichaam, maar ja moest vandaag weer trainen..dat gaat allemaal wel weg.. ( hoop ik) :)

EETSCHEMA

Het lijkt wel of dit de week vh ei is...de gebakken en eimuffins gaan me nu wel beetje tegen staan, gekookt ei nog niet, hellup straks lust ik geen eitjes meer. ( chocoeitjes ..jaaaa lekker! )

De smoothies zijn heerlijk!

Gisteren had ik kip met groentens, voor Rein en Mj had ik miehoe er bij gedaan! Zegt Rein in eens, wat is dit toch VERSCHRIKKELIJK..........lekker! Pfff hahaha Mj en ik keken elkaar aan , we dachten dat hij zou zeggen VIES..hihi, dus dat is zijn nummer 1

Ik voel me soms schuldig met eten koken, dat mijn man en dochter het zelfde eten als mij, dus bood ik Rein aan, dat ik voor hem wel een pizza zou kopen ipv donderdag mijn eten, HIJ ZEI nee hoor, eet gewoon met jou het eigedoe mee !smil44 !smil79

Das wel handig ...

Wacht...ik heb voor jullie een motivatie tip! One momento!
image.jpeg
Als mjn rechte kant vol is dan weeg ik....75 kilo ( dit getal heb ik uit gekozen , om er wat speling in te houden ,als ik es te veel eet, mag dan niet boven de 82 komen) nu nog behalen...

Weet je...85 kilo vind ik ook best hoor!

Tot nu toe gaat het goed! Èn wat houd ik het toch goed vol zeg, tweede maand is al ingegaan en ben alleen het ei aan het zat worden..

Er word elke x gevraagd hoe de oefeningen gaan ..en? Ik kan alles doorgeven wat ik niet zo lekker vind...ik word goed begeleid!

Ik ben alleen benieuwd hoe het straks gaat als ik alleen in mijn uppie verder ga...eet ik dan weer normaal...of?? Heb wel met Rein afgesproken proberen op deze voet verder te gaan en dan 1 x in de maand iets lekkers te eten, zakje friet of zo,of lekker uiteten,dit x dan wel met gebakken aardappeltjes erbij..

Maar? Dat lezen jullie dan wel tzt...want ooit stop ik met proacademie, dan ga ik hier gewoon verder hoe het dan met mij gaat...maar eerst onder de 90 komen, dan ben ik al heel blij!

Groetjes, ga theetje drinken,of mm nog een kopje koffie

!smil81 !smil81 !smil81
Bijlagen
image.jpeg

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 02 mar 2017, 12:38

Wat fijn dat ze zo goed met je meedoen, scheelt. Zoveel.

En onwijs goed dat je je oefeningen doet, echt knap. Ik mag helaas niks met gewichten doen, versleten polsen en knieën en ik ben pas 42, blijf wel braaf maar de sportschool gaan hoor.

Waarom ga je niet gewoon door voor de 80 kilo, en elke keer als je de 82 aantikt weer even een weekje streng?

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 02 mar 2017, 16:14

Soeffie!

Ik ben samen met mijn spiegelbeeld,rond om de tafel gaan zitten.

Ons doel was altijd 79.9 en we hebben besloten om dat als streefgewicht te behalen !smil79 en toch maar niet die 75.

We dachten met die 79.9 dat we ook wel in onze bikini konden liggen aan het strand enne dan hoeven we ook.niet meer zoveel kilootjes,ff rekenen,dat zijn er dan nog...20...Nee...Euh 15, OMG wat een buld nog....Dus nog even goed mijn best doen

Vanavond verjaardag van ons neefje,haha neef ,is 17 geworden. Eet wel gevuld eitje als taart

Morgen mijn oefeningen weer doen, spierpijn verdwijnt langzaam,

Hoe is het met jou weegschaal Soeffie?

Liefs,
Alice

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 02 mar 2017, 16:55

Nou mijn weegschaal is niet lief, heb met kerst de 70,4 gezien.
Nu zit ik op de 72 boehoe. In augustus zat ik op 72,5.

Heb met mezelf afgesproken om 2 mei de 69,5 te zien.

Het schiet gewoon niet op en ja mijn eigen schuld!

Maandag begin ik weer met de weekmenus van het 17 dagen dieet, dat werkt bij mij het best.
Ga mijn best weer doen en ik kan het!!

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 08 mar 2017, 18:34

Hoe gaat het Soeffie?

Ik weet er alles van...alles is zoooo lekker! Haha ik heb ooit jaren geleden de 82 gezien,onderhand heb ik al heel wat cijfers gezien en errug vaak dezelfde cijfers.

Ik zou het niet doen...haha maar 1 x op de schaal gaan staan, maar ja...ik ben net zo erg als jullie ,sta er nog geregeld op, gewoon om te kijken of het wel goed gaat...oef en dan blijft dat wijzertje ( onee dat kan niet hihi, tis een digitale...) hangen op een getal en dan gaat het weer omhoog en dan weer naar benee en twee dagen later weer omhoog tot ...het onderuit zakt naar een cijfertje wat ik mooi vind sta, maar wedden dat het morgen weer hoger ligt!

Het ging weer aardig goed met mijn nek en schouder, dus weer oefeningen gedaan en dan op een dag ...gisteren , kwam de kneus weer te voorschijn, shit, weer opletten en gestopt met alle oefeningen voor schouders en armen, dus die schrap ik nu voor altijd...

Ik loop elke dag 3000 stappen...soms iets meer..ga dit 5 dagen per week doen en 2 daagjes ( maar Rein en ik wandelen in het weekend ook nog wel eens ) rust, met een omweg ga ik naar de winkel ,koop eten voor die dag en wandel weer terug..ook als het regent...

HOE STRAKS VERDER IN MIJN UP!

Had Kirsten gevraagd of daar nog begeleiding in was, of als ik bv een menu weeekje zelf samen stel en dat zij er na zou kijken. Maar? ....ik was zelf al op zoek gegaan, ik heb twee boeken van boddykiller,daarnaast nog gezonde menuweken van dr.Vogel ( die beginnen deze lente ook weer een kuur ) leuk en vooral super gezond en lekker ( okee bijna alles haha)

Ze zei als ik nog een maand lid zou blijven dat ik zelf de menuweken zou doorgeven en dat ze dan kon bekijken, hm...ik heb toch liever dat zij nog een maand menu maakt, zodat ik al die recepten kan mengen...

GA IK ZO DOOR? GEZOND LEVEN?

Een leven zonder al die lekkere dingen die ik nu al twee maand laat staan?

Mijn ervaring na twee maand is dat ik wel dingen mis...zoals patat ,kibbeling, ijs , taart, spaghettie, spruitjestaart en dat ga ik vast nog wel een x eten,maar in mate ( !smil79 zeg ik nu haha)

Mijn plan ( tot ik mijn streegewicht geb)

Op deze manier verder te gaan en 1 x per maand iets lekkers te nemen, bv puntzak patat,of bakje kibbeling of een ijsje..( denk in de zomer wel vaker in de maand)

De ongezoute noten vind ik heerlijk,dus die vervangen voor mij de chips en de choconoten, daarnaast blijf ik in de cherry tomaatjes eten en wortels...

Koekjes e.d blijven eruit...en snoep ook! Heb na pasen straks nog één konijn van chocolade in mijn kast staan die eet ik pas op als ik 85 kilo weeg, als het eerder is dan vermeld ik dat bij jullie. Maar mij kennende houd ik me daar strak aan...die blijft daar wel staan..

Maar? Jullie zullen het wel lezen...hoe het met mij verder gaat in mei, já neem nog één maaandje en dan ga ik zelf verder..

Begin juni gaan Rein en ik naar Sicilie, een week vlakbij de etna en een weekje elders B&B en een hotel, met ontbijt..geen all in meer...haha was ook lekker geweest, gaan nu de plaatselijke bevolking opzoekenen om te eten...

Nu hebben jullie weer genoeg te lezen gehad!

Morgenmiddag ga ik weer even freubelen,onlangs oud tante geworden van een jongentje,dit x geen borduursel, maar iets anders leuk! Hoop dat het leuk word. !smil79 !smil79
image.jpeg
image.jpeg (22.31 KiB) 1516 keer bekeken
Liefs,
Alice
Bijlagen
image.jpeg

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 09 mar 2017, 10:05

Het is ook zo moeilijk.
Zo gaat het altijd doordeweeks goed, mooi gewicht op de weegschaal vrijdag en dan op de weegschaal maandagochtend heb ik de hele week verprutst. Dat schiet niet op. Dat is leuk voor als ik op gewicht ben.

Ik mis gewoon mijn boterhammen op dieet, moet een balans vinden. Haha. Moet ook gewoon weer lekker weer worden, dan vind ik de salades weer lekker.

Mijn oudste zoon wordt volgende week 18 en wilt dan uiteten in een pizzeria , pfffff maar vind het zo lekker, pizza Hawaii. Kwijl nu al.....

Ohhh heerlijk op vakantie, ik ga pas eind aug.

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 11 mar 2017, 19:57

O lekker pizza!

Hadden ze hier gisteren ook! Alleen ikke niet! En ik kon het nog hebben ook! Want mijn avond eten was linzen salade met pesto, jammie!
Alhoewel ik ook wel een x aan een pizza wil peuzelen

Alvast van harte gefeliciteerd met je zoon!

WATER DRINKEN

Ik heb er wat op gevonden en het drinkt zo gemakkelijk,gewoon leuk om water te drinken.
image.jpeg
image.jpeg

En in dat glazen potje zit gewoon 400 ml water in, haha ik dacht steeds 250 ml, af en toe doe ik er munt of schijfjes citroen in...ik drink nu meer water dan anders. Dus tip van Flip!

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP

Bericht door soeffie » 12 mar 2017, 17:53

Water drinken is hier geen probleem, ik drink 6 koppen groene thee per dag en 2 halve liters water per dag.

Kan je de week menu ,s die je gekregen hebt niet gewoon herhalen?

Dr. Vogel? Lijkt me ook wel wat,

Hoe moeilijk is het om 2 kilo af te vallen, nou ik wel en heb er 6 weken voor, Haha. Zit gewoon tussen mijn oren dat het me niet lukt, zo stom.
Zie ik vanmorgen 71,0 staan, en wat doe ik net, douw patat en een fricandel naar binnen en gewoon lachend, en nu.."... Ben ik misselijk. Stomme doos ben ik......

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan

Bericht door Alice » 16 mar 2017, 13:36

Whahaha gein...klinkt me zo goed in de oren...

Twee kilo? Och daar deed ik twee jaar over, tof toch? !smil79

Nu gaat het beter...ik was al een beetje aan het swoemelen, er stond geen tussendoortje in mijn eetschema en ik had gewoon ergens zin in...dus gemengde noten met rozijnen gepakt, nee geen handje ,tuurlijk niet! Ik moest weer twee handjes.. !smil47 macht der gewoonte..
De reep savond vervangen door kokos yoghurt ...

Én dan komt Kirsten om het hoekje kijken,of alles nog goed gaat! Slik....haha alles netjes opgebiecht, volgende x dan stukje fruit pakken of kauwgom

Het bewegen deze week is.....mwah....dit komt omdat mijn lijf geen zin heeft...ze is vervelend aan het doen, nek/schouders,heup,onderin de rug...hoofd...ze is gewoon vervelend, wel elke dag gefietst naar de winkel..

Dit weekend ga ik naar Porto, daar zullen we veel wandelen, heb mijn extra wandelschoenen er ook maar in gedaan,als deze schoenen niet meer goed aanvoelen.
Wel stom dat je geen schouder tas mee mag nemen het vliegtuig in, heb een klein koffertje,man wat een gedoe! Wil extra tas erbij, stuk handige met knip en pas en...pfff, als ik mezelf maar mee neem ,haha

Drie daagjes...zitten in een wel erg sjiek hotel,komen wij daar in onze kloffie !smil79 ,zaterdag een rondrit of tour met lunch...bbn

Ik ga wel van dit weekend genieten ook qua eten...hier heb ik me zolang op verheugd, en mijn schema te zien, mag ik aardappels rijst en kip en soep,dat is dan daar friet, biefstuk zalm salade haha weet het niet...zal al mijn zonden ,na het weekend hier wel neerzetten.

Ik zie jullie na het weekend weer....al een zonnig weekend! In Porto is het 20 graden ( vandaag zelfs 24 graden)

Liefs,
Alice

Plaats reactie

Terug naar “ProAcademie”