slechte ervaringen vitadis

Heb je ervaring met de producten van Vitadis? maak dan gebruik van dit forum.
Plaats reactie
lisette staps

slechte ervaringen vitadis

Bericht door lisette staps » 17 dec 2014, 09:30

Hallo, k ben de spirit een beetje kwijtgeraakt en merk dat - als ik niet uitkijk (vreselijke 'afval'-term!) - mijn gewicht weer langzaam omhoog kruipt. We zijn privé erg druk met het helpen van een verbouwing bij onze zoon (vooral mijn man) en dan komt het zorgen voor 'goede voeding' meer op mij neer. Ik merk dat ik het de laatste tijd niet zo nauw meer neem en voor ons gemak dan waarschijnlijk niet voor het allervoedzaamste kies, maar voor het snelle.

Nu lees ik veel goede ervaringen over Vitadis slanker leven, maar zijn er ook slechte ervaringen met vitadis?

Lisette

Faillissement Vtiadis Nederland

UPDATE: 8 mei 2017 is er een curator aangesteld om het faillissement van Vitadis Nederland in goede banen te leiden. Vanaf deze datum is het bestellen van Vitadis producten niet meer mogelijk. Naar verwachting zal het faillissement binnenkort worden ingediend bij de rechtbank met als logisch vervolg dat Vitadis Failliet wordt verklaard. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat Vitadis in enige vorm dan ook een doorstart zal maken. Zowel de merknaam Vitadis als de producten verdwijnen van de Nederlandse markt.

Wij van vetvrij.com willen Vitadis Nederland via deze weg hartelijk danken voor de jarenlange samenwerking die we als zeer prettig hebben ervaren. We wensen alle medewerkers veel sterkte wensen met de afwikkeling van het faillissement en veel succes in de toekomst.

UPDATE: 11 mei 2017 is Vitadis Groep B.V. h.o.d.n. Vitadis te Hengelo (Overijssel) door de rechtbank in Overijssel failliet verklaard.

​De producten van Vitadis zijn derhalve niet meer leverbaar.

Een goed alternatief voor Vitadis zijn de producten van TimFit.

Het 18 of 36 dagen pakket van TimFit sluit goed aan bij iedereen die een Fase 1 of Fase 2 pakket van Vitadis wil volgen of heeft gebruikt.

Klik hier voor meer informatie en maak ook de overstap naar TimFit!​ >>>>

Gebruik de kortingscode VETVRIJ en profiteer van 10% korting op alle TimFit Producten

Halibo

Echte ervaringen met Vitadis

Bericht door Halibo » 11 mei 2016, 16:01

Beste lezer,

Na een lange periode van zoeken, lezen, vergelijken en ook twijfelen, heb ik enige tijd geleden de knoop doorgehakt en ben ik gestart met het Vitadis Slanker Leven Plan (SLP). De vele positieve reacties op internet, de compleetheid van het plan en m.n. de coaching om niet weer terug te vallen in oude gewoonten (= jojoën), hebben mij over de streep getrokken om toch weer een ultieme poging te doen. Nu, na ruim vier weken, vind ik het tijd om mijn ervaringen te delen, omdat ik veel reacties op internet niet vertrouw en ik hoop veel lezers een plezier te kunnen doen met een echte, eerlijke review.

Om te beginnen heel kort iets over mezelf. Ik ben een man, die al zijn hele leven vecht tegen de overtollige kilo’s. Atkins, Montignac, “Mager worden door meer eten”, een kostbare liposculpture-behandeling, DocSlim, “Weet wat je eet”, eiwitshakes, veel methoden zijn in de loop der jaren de revue gepasseerd en niets heeft tot een blijvend resultaat geleid. Omdat ik met een overgewicht van meer dan 20 kg. en een BMI van 33 mezelf inmiddels de ziekte obesitas had aangedaan – gelukkig zonder dat ik hier tot nu toe echt nadelige gezondheidsschade van heb opgelopen – moest er iets gebeuren. Op 11 april jl. ben ik dus gestart met het SLP van Vitadis.

Om maar met de deur in huis te vallen: je valt af met dit dieet (zoals je waarschijnlijk met álle eiwitrijke en koolhydraatarme diëten zult afvallen).
Maar…… er is behoorlijk wat aan te merken op de methode, de handelwijze van Vitadis en de coaching; dit wordt een lang verhaal. !smil45

Het resultaat.
In vier weken ben ik 8,5 kg. afgevallen. Ook kan ik inmiddels weer kleding aan, die al een tijdje als “te klein” in de kast hing. Op zich natuurlijk een keurig resultaat, maar er staat tegenover dat ik me zeker drie weken behoorlijk slap en futloos heb gevoeld. Ik ben een regelmatige hardloper en fietser, maar ik heb diverse trainingen vroegtijdig moeten beëindigen omdat ik geen enkele energie meer had. De eerste week voelde ik me zelfs “licht in het hoofd” en heb ik overwogen om weer te stoppen. Ik heb me precies gehouden aan de 6 eetmomenten per dag en aan de richtlijnen voor het zelf te bereiden avondeten. Echt honger heb ik niet gehad, maar je merkt aan je hele lichaam, dat je iets tekort komt.
Als je dan afgaat op hetgeen op internet terug te vinden is – namelijk dat een gewichtsverlies van 3 tot 6 kg. per week haalbaar moet zijn – zijn de verwachtingen hoger gespannen dan het uiteindelijke resultaat laat zien. Ik snap ook wel, dat 6 kg. per week afvallen niet realistisch is, maar schrijf dat dan ook niet.

De coaching.
Hier kan ik kort over zijn: die is er niet !
Op het moment dat je een fase1-pakket bestelt of binnenkrijgt, kun je een eigen account aanmaken bij Vitadis. Via dit account kun je de coaching voor de eerste periode (9 dagen) “aanzetten”. Vanaf enig moment verschijnt er dan iedere dag een email in je in-box. Hierin behandelt iemand die zegt met jou mee te diëten, wat hij zoal die dag gaat eten en hoe hij dat klaarmaakt. Deze informatie kun je ook halen uit een E-book, waar je toegang toe krijgt nadat je een account hebt aangemaakt.
Wie de illusie heeft, dat er echt iemand meekijkt en oprecht geïnteresseerd is in jouw afvalpogingen en vorderingen, moet ik teleurstellen. Alle berichten zijn standaard en worden geautomatiseerd toegestuurd. Omdat het geautomatiseerd gebeurt, gaat het ook bij het minste of geringste fout. In mijn geval had ik de coaching voor de tweede periode fase1 aangezet, doch na de eerste 8 berichten stopten de emails. Hier navraag naar gedaan, waarna ik álle berichten voor de tweede periode in een keer toegestuurd kreeg. “Coaching” voor een derde (of daarna volgende) periode kent Vitadis niet; ik kreeg als antwoord dat ik dan maar de emails van de eerste twee perioden weer moest gebruiken.
Uit niets blijkt, dat informatie die je bijhoudt in jouw account, gebruikt wordt om je te helpen of met je mee te kijken (zie ook hierna onder “Account/bijhouden vorderingen”).
Vragen kun je via email stellen en daar krijg je soms snel en soms minder snel een antwoord op. De chat-functie die je via de website kunt benaderen, heeft in mijn 4 weken precies één keer gewerkt. Voor het overige zijn “alle medewerkers helaas in gesprek. Laat een berichtje achter via email”.
De coaching wordt zowel op internet als in hun eigen E-books als een van de belangrijke pijlers voor succes benadrukt. Helaas is van enige serieuze coaching door Vitadis geen sprake.

Account/bijhouden vorderingen.
Als je een account aanmaakt, krijg je toegang tot een omgeving waarin je naast diverse persoonlijke gegevens, ook je vorderingen kunt bijhouden. Iedere week na mijn weeg- en meetmoment heb ik hier het aantal afgevallen kilo’s en verloren centimeters bijgehouden.
In een apart veld kun je per dag aantekeningen maken. Daarnaast kun je in weer een ander veld bijhouden wat je eet en hoeveel calorieën dat oplevert. Mijn conclusie: deze applicatie werkt zeer gebrekkig en is op onderdelen onhandig. Met het bijhouden van mijn eetmomenten ben ik na één dag gestopt, omdat het invullen zeer omslachtig is en het registreren van de zelfgemaakte avondmaaltijd bijna ondoenlijk is.
Teksten die op enige dag in het aantekeningenveld (“extra notities”) worden ingevoerd, worden automatisch naar alle volgende dagen gekopieerd. Pas als je op een volgende dag de tekst verwijderd of een nieuwe tekst invoert, wordt die lege pagina of die nieuwe tekst weer gekopieerd naar alle volgende dagen. Een vergelijkbaar, ongewenst verschijnsel doet zich voor in het veld “fysieke activiteiten”, waarin je kunt bijhouden wat je die dag aan sport hebt gedaan. Ook deze informatie wordt op onnavolgbare wijze naar andere data gekopieerd.
Waar je teksten niet gekopieerd wil hebben naar volgende dagen, wil je dat met het gewicht en de centimeters juist wel. Helaas werkt dit ook niet of niet goed. Bovendien zijn sinds kort de vakjes, waarin de kilo’s en centimeters vermeld staan, kleiner gemaakt, waardoor de getallen niet meer goed leesbaar zijn.
Al met al is de applicatie – die je ook kunt downloaden op je smartphone of Ipad – alleen te gebruiken met veel onnodig gezoek en correctie van gegevens (dus amateuristisch).

Informatie.
Via jouw account krijg je toegang tot diverse E-books. Deze omvatten receptengidsen voor ontbijt, lunch en diner, maar ook beschrijvingen van productsamenstellingen en –bereidingswijzen, voorbeelden van eetschema’s en een “Vitadis Ebook Slanker leven is gezond leven”. Dit laatste document moet je eigenlijk als eerste lezen, want het vormt een soort peptalk om vooral te starten met het SLP en dit ook vol te houden.
Advies: print alle E-books uit en doe ze bij elkaar in een map. Het is vrijwel niet te doen om via de PC, smartphone of Ipad snel iets terug te zoeken. Even bladderen in een map met papieren werkt vele malen sneller.
Sommige documenten, zoals het Ebook “Slanker leven is gezond leven” zitten tekstueel nogal knullig in elkaar, bevatten taal- en stijlfouten en leveren hier en daar onduidelijke informatie op. Zo is (mij) niet duidelijk wanneer je het beste kunt overstappen van fase 1 naar fase 2. Op de website van Vitadis kun je lezen, dat fase 2 kan starten “als je jouw ideale streefgewicht met fase 1 hebt bereikt”. Op de zgn. Fasekaart 1a (nauwkeurige beschrijving van wat je in fase 1 wel en niet mag eten en in welke hoeveelheden) staat echter, dat je fase 1 volgt “tot 40% van het gewenste gewichtsverlies bereikt is.” Een ander voorbeeld is het wel of niet sporten. Op internet wordt op meerdere plekken gemeld, dat sporten niet nodig is. Via email krijg je in de tweede week, op dag 6, echter het volgende te lezen: “Genoeg beweging is erg belangrijk want wie niet veel beweegt verbrand weinig calorieën, de eerste stap van het aankomen. Om dit tegen te gaan zul je van nu af aan 1 ding moeten gaan doen en dat is elke dag minimaal een half uur tot een uur bewegen.” Sporten is dus wel degelijk een wezenlijk onderdeel van dit dieet (wat voor de trouwe afvallers onder ons natuurlijk geen verrassing is).
Voorheen kon via de website van Vitadis gemakkelijk meer uitgebreide informatie over het SLP worden gevonden. De nieuwe website, die onlangs in gebruik is genomen, is niet veel meer dan een webwinkel en het vraagt enig zoeken en doorklikken via de productinformatie bij het Fase1-pakket (volgens mij naar een stukje oude website) om de gewenste informatie te vinden.

Producten.
Smaken verschillen en ik vond de meeste producten goed te eten tot erg lekker. M.n. de soepen vond ik niet lekker. De producten – en ook het fase1-pakket – zien er in werkelijkheid heel anders uit dan op de website wordt getoond. Na bestelling ontvang je een witte doos, met diverse bundels zakjes, repen en een doosje met 12 crackers, in totaal 45 producten voor evenzoveel eetmomenten (gedeeld door 5 Vitadis eetmomenten per dag = 9 dagen). De inhoud is redelijk willekeurig samengesteld. Dit levert (in het begin) het probleem op, dat jouw “coach” via email enthousiast beschrijft hoe hij een bepaald dessert klaar maakt, waar jij vervolgens tevergeefs in jouw pakket naar op zoek gaat.
Op de zakjes is slechts een zeer summiere beschrijving van de inhoud (in meerdere talen) vermeld. Het zou handig geweest zijn, als er ook iets van een bereidingswijze op de verpakking had gestaan; die verschilt per product en moet je nu steeds terugzoeken in een van de Ebooks (totdat je het product zo vaak bereid hebt, dat je het uit je hoofd weet).
Essentieel onderdeel van het dieet is “Vital Fast”, een voedingssupplement dat L-Carnitine bevat. Een verpakking met 30 capsules maakt deel uit van het Fase1-pakket. Helaas bleek bij levering van mijn eerste Fase1-pakket dat dit supplement uitverkocht was en nageleverd moest worden. Die nalevering heeft pas na ruim 2 weken plaatsgevonden, toen ik al twee maal fase 1 erop had zitten en ik mijn derde fase1-pakket had ontvangen. Nu na vier weken, zit ik nog steeds te wachten op nalevering van de L-Carnitine uit mijn tweede fase1-pakket. Dit zegt iets over de logistiek/bedrijfsvoering bij Vitadis.
In het fase1-pakket zit naast een shaker ook een meetlint. Dit is een bedrukt stukje papier. Met goed zoeken tref je ook 1 (één) ketostick aan, waarmee je na een paar dagen kunt controleren (via de urine) of de vetverbranding op gang is gekomen. Het schijnt te kostbaar te zijn om een paar van die sticks mee te leveren. Bovendien moet je een eventuele verkleuring van de stick – nadat je er overheen geplast hebt – vergelijken met de kleuren in een van de digitale Ebooks (stickje tegen het beeldscherm houden…..) of met een uitgeprinte versie hiervan.

Prijs.
Persoonlijk vind ik de pakketten stevig aan de prijs. Als je op internet gaat vergelijken met andere eiwitrijke en koolhydraatvrije/-arme producten, is bijv. de € 2,59 die Vitadis rekent voor de diverse repen (per stuk) fors te noemen.
Tegen het einde van de eerste fase1-periode, krijg je een aanbod om een tweede pakket te bestellen voor een reduceerde prijs. In feite is dit blij maken met een dooie mus, want in dit tweede pakket ontbreekt de Vital Fast (L-Carnitine), dat in de webshop van Vitadis € 22,95 kost.

Persoonlijke eindconclusie.
Het Vitadis SLP is een methode om af te vallen, die werkt. Ik vind echter, dat alle jubelverhalen op internet – die voor mij medebepalend zijn geweest bij de keuze om met het SLP te starten – een veel te rooskleurig beeld geven. Ik heb me lange tijd slap en futloos gevoeld, waar ik verwacht had juist energieker te worden. De ondersteuning/coaching is ver beneden de voorgespiegelde maat (lees: ontbreekt) en de applicatie voor het bijhouden van gegevens en vorderingen is amateuristisch gebouwd en functioneert niet naar behoren.
In de veelheid aan informatie/documenten die je krijgt toegestuurd, is het behoorlijk zoeken naar de juiste gegevens, die soms niet eenduidig of zelfs tegenstrijdig zijn.
De prijs van de producten/pakketten is ook iets om even bij stil te staan; mijns inziens zijn er goedkopere alternatieven, die zeker zo goed zijn.

Nuttige reviews
Tot slot wil ik nog attenderen op twee reviews, die ik op internet heb gevonden en die een meer realistisch beeld geven van het Vitadis SLP, als tegenhanger van de vele positieve verhalen.

Bizi

Re: slechte ervaringen vitadis

Bericht door Bizi » 15 jun 2016, 20:46

Hoi Halibo,

Door jouw eerlijke review heb ik doen besluiten om niet het SLP af te nemen, dank daarvoor!
Wel ben ik nieuwsgierig naar de goedkopere alternatieven, die zeker zo goed zijn. Kan je aangeven om welke alternatieven dat gaat?

Nogmaals bedankt voor je zeer waardevolle review en succes met de strijd tegen je overtollige kilo's. Ik hoop van harte dat er een moment in je leven komt waarbij jij je goed voelt qua gewicht en dat het dan stabiel mag blijven!

Groet,
Bizi

Alice
vetvrij.com superfan
vetvrij.com superfan
lengte: 1.79
Startdatum: 15 november 2019
Startgewicht: 103.3
huidiggewicht: 92.6
Streefgewicht: 89.9
Gewicht Grafiek: 16--08=.96.2
23-08=.95.9
30-08=. 95.1
06-09=. 95.3
13-09=. 94.5
20-09=. 93.7
27-09= 93.9
04-10=. 94.1 vakantie Sicilië
10-10= 92.6

Bericht door Alice » 19 jun 2016, 11:12

Hm ...ik heb het anders ervaren....https://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopi ... is#p113191 Heb alles eerlijk getypt ook hoe vies de koekjes waren..

Heb mijn verhaal nog eens terug gelezen, hm ...ga er even reageren... !smil79
Volg vetvrij.com ook via Facebook, Twitter en Google+
Op weg naar mijn streefgewicht! Never give up!!

Halibo

Bericht door Halibo » 20 jun 2016, 16:50

Beste Bizi,

Via internet zijn er allerlei shops te vinden, die eiwitrijke en koolhydraatvrije of -arme producten verkopen, zoals Vitadis die ook los verkoopt. Persoonlijk heb ik inmiddels goede ervaringen met de producten van Body&Fit. Groot assortiment, duidelijke beschrijvingen van wat er in de producten zit en concurrerende prijzen. Ik blijf wel de Vitadis-methodiek volgen (6 eetmomenten per dag, veel eiwitrijke producten, weinig vet en koolhydraten, veel groente) en dan heeft zo'n webshop als voordeel, dat je veel meer kunt variëren dan met de producten uit een fase1- of fase2 pakket van Vitadis. Zo gebruik ik regelmatig een speciale eiwitrijke muesli in de kwark, gebruik ik een heerlijke sladressing (super-caloriearm), snack ik 's avonds wel eens een zakje (eiwit)chips en heb ik een lekkere "namaak" pasta gevonden.

Overigens ben ik inmiddels 15 kilo kwijt (in 10 weken) en nader ik mijn streefgewicht. Ik ben er nu helemaal aan gewend om geen aardappelen, pasta en andere koolhydraatrijke voedingsmiddelen meer te gebruiken. De tijd zal het leren, maar ik heb er vertrouwen in dat de knop bij mij nu om is en dat het resultaat niet over een half jaar weer verdwenen is.
Ik ben ondertussen ook weer langzaam het koolhydraatverbruik aan 't opvoeren (o.a. door vaker 's morgen volkoren knäckebröd en weer fruit te eten) en een goed glas wijn met een blokje kaas (= veel eiwit !smil44 ) gaat er ook weer in. Gelukkig blijf ik nog steeds - zij het natuurlijk wat langzamer - gewicht verliezen en voel ik me prima.

isonck

Bericht door isonck » 06 jul 2016, 11:16

Hey Halibo,

wanneer je producten bij Body&Fit bestelt, wa bestel je dan zoal? en eet je 's avonds dan een maaltijd zonder product?

Halibo

Bericht door Halibo » 06 jul 2016, 13:29

Hoi Isonck,

Van Body&Fit gebruik ik om te beginnen de Total Health multivitaminen en de L-carnitine Tartrate als supplementen. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te variëren in gerechten door gebruik te maken van de Low Carb Pancake&Waffle Mix, de high proteïn Muesli in kwark of yoghurt (op smaak gebracht met wat Slimpy siroop van de Jumbo), de Protein Pro bars en smart wafels, afgewisseld met "gewone" gebakken of gekookte eieren, salades met verse tomaat, zalm- of kipfilet en een koolhydraatvrije saladedressing van Body&Fit.
Momenteel gebruik ik ook nog de Pure Whey (eiwitpoeder) van het Kruidvat in de yoghurt of kwark, maar zodra ik door die voorraad heen ben, stap ik over op een vergelijkbaar product van Body&Fit.
Mijn avondmaaltijd is inderdaad in principe zonder speciale producten en bestaat uit "eten wat de pot schaft", waarbij ik de aardappels, pasta of rijst laat staan. Als er bijv. een pastagerecht of zelfgemaakte nasi op het menu staat, vervang ik de pasta of de rijst door smart pasta (hoewel een lekkere pastasaus met veel groenten en champignons, bestrooid met Zwitserse strooikaas (= weinig vet), ook uitstekend smaakt zonder iets erbij).
In de avond - het laatste "eetmoment" - neem ik de ene keer een plakje 30+ kaas of wat kipfilet en de andere keer een zakje Jalapeno protein chips of een stuk fruit.
Binnenkort ga ik mijn derde bestelling bij Body&Fit plaatsen. Daarbij ga ik eerst weer eens rondstruinen op hun website, op zoek naar koolhydraatarme, eiwitrijke producten, die ik nog niet heb geprobeerd en die voor de nodige variatie kunnen zorgen. Door hun goede product-beschrijvingen en weergave van de etiketten, is het goed mogelijk om de gewenste producten te zoeken en te vergelijken met andere.

Fenny

Bericht door Fenny » 14 feb 2017, 10:15

Beste Halibo, wat een uitstekende review! Hartelijk dank, daar heb niet alleen ik wat aan, maar vele anderen eveneens. Ik ga er dan ook niet mee beginnen.
Sorry Vitadis, eerst zorgen dat alles op rolletjes gaat lopen en doen wat je belooft.
gr. Fenny

Plaats reactie

Terug naar “Vitadis Ervaringen”