niet afvallen maar gezond leven met paleo

Alles wat je in de overige categorieën niet kwijt kunt
tatjana

niet afvallen maar gezond leven met paleo

Bericht door tatjana » 09 apr 2014, 08:39

De reden dat ik paleo volg is niet echt om gewicht te verliezen (dat heb ik de laatste 9 maanden al gedaan), maar meer om meer mijn draai te vinden in een gezonde levensstijl. Ik ben al sinds 9 maanden veel gezonder aan het eten en ik probeer mij aan het paleo/voedingszandloper voedingsstijl te houden. Echter heb ik er nog steeds moeite mee. Brood eet ik niet meer, dat is het probleem niet. Het probleem is meer mijn avondeten. Ik eet nu vaak hetzelfde 's avonds. Daarnaast heb ik soms het idee dat ik te weinig kcal binnen krijg en soms snack (gedroogd fruit en noten) ik te veel, zodat ik weer te veel binnen krijg. Ik hoop met deze cursus meer handvaten te krijgen om beter mijn draai te vinden in deze voedingsstijl. Ook past het beter bij mijn sport: Crossfit.

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Re: niet afvallen maar gezond leven met paleo

Bericht door Siggie » 10 apr 2014, 20:25

Hoi Tatjana,

Een nieuw patroon gaat altijd met vallen en opstaan. Misschien een idee om eens op verschillende sites naar recepten te speuren, zodat je toch gevarieerd blijft eten. Gedroogd fruit is oke, maar te veel is zeker niet goed. Probeer dat als verwennerij te beschouwen, bv in het weekeinde. Probeer toch om voldoende vetten en eiwitten te eten, zodat je minder de behoeft hebt om te gaan "snacken". Succes en mocht je vragen hebben, dan kun je die altijd stellen. !smil9 !smil79

Groetjes,
Siggie.

Plaats reactie

Terug naar “Paleo Babbelbox”