paleo is een manier van leven (geen dieet)

Hier kun je ervaringen uitwisselen met het Paleo Dieet
Plaats reactie
Loreen

paleo is een manier van leven (geen dieet)

Bericht door Loreen » 13 jun 2014, 21:51

Ik ben het paleodieet gaan volgen vanwege mijn pds en huidklachten. Nu is mijn acne voor 80% verbeterd en mijn pds bijna verdwenen (enkel nog hormoniaal).

Het mooie aan paleo vind ik dat je vrij bent in wat je eet, het is rijk aan voedingstoffen en ook erg lekker!

Ik hoef niet af te vallen dus voor mij is het zeker geen lowcarb dieet. Honing, oergroenten en fruit geven voldoende energie als koolhydraatbron.

Mijn dagmenu is in de ochtend vaak een fruitsshake met kokos en chiazaad (eventueel extra rauw eigeel, hennepeiwitten of gefermenteerde levertraan).

Tussendoor noten, +70% chocolade, zelf gemaakt banaanbrood of cupcakes, gedroogd fruit, gedroogd vlees, gekookt ei, fruit etc.

Als lunch veel groente met vlees/vis/ei en/of nootjes/zaadjes. Als vetbron gebruik ik voornamelijk kokosolie.

Avond eten bevat soms een oergroente zoals aardpeer, pastinaak of knolselderij. Soms ook zoete aardapoel of pompoen.

Ik eet dus af en toe iets buiten paleo (zoals pure chocolade of gefermenteerde soja), maar de basis is voor mij puur, onbewerkt, eerlijk, biologisch en lekker. Ik eet immers ook om te genieten! Dat doe ik niet als ik eerder brood at.

Het vlees is voornamelijk bio, wild of gras gevoerd.

Ik moet nog enkele kilo’s aankomen voor een gezond gewicht, ik heb er nu 1 kg bij na 2 maanden. Vrienden van mij zijn net begonnen en zijn na 1.5 week al 4 kg kwijt.

Het mooiste is dat je geen kcal telt en goed luistert naar je lichaam. Het is daarom een levensstijl!

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Re: paleo is een manier van leven (geen dieet)

Bericht door Siggie » 16 jun 2014, 20:25

Hoi, Loreen. Je hebt het mooi omschreven. Paleo is idd een manier van leven. Zo zie ik het ook en het biedt genoeg ruimte om ervan te kunnen genieten. Bedankt dat je dat hier wilt delen. De een valt ervan af, de ander komt ervan aan en de ander blijft gelijk van gewicht, het gaat erom dat je goed naar je lichaam luistert en het voedt in plaats van vult. Misschien een leuke en lekkere tip voor jou. Het is ook heerlijk om zelf chocolade te maken met kokosolie. Veel succes en plezier.

Groetjes: Siggie. !smil9 !smil11 !smil44 !smil79

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met Paleo”