mijn ervaring met paleo

Hier kun je ervaringen uitwisselen met het Paleo Dieet
Colinda.

mijn ervaring met paleo

Bericht door Colinda. » 09 apr 2014, 16:05

Ik eet al een tijd via de paleo methode. En ben daar door al van veel lichamelijke klachten afgekomen. Ik was gemiddeld 6 uur per week in de sportschool en van de een op andere dag kreeg ik klachten in mijn linker heup. Waar door zelf lopen of een tijdje staan een probleem was. Na de geboorte van ons tweede kindje was ik nog steeds 25 kg zwaarder als toen ik zwanger werd. Dus werk aan de winkel! Ik ben toen het benfit dieet via de sportschool gaan doen. Waarbij 5 boterhammen, twee crackers en een portie ontbijt granen orde van de dag waren. Ik kreeg dan ook allerlei klachten zoals buikpijn. Maar viel wel af,dus vond het prima. Tot dat ik die klachten in mijn heup kreeg en niet meer kon sporten. Ik ging uit verveling eten en groeide weer. En mijn klachten werden alleen maar erger. En de fysiotherapeuten wisten zich geen raad. Tot op een gegeven moment mijn man thuis kwam met het verhaal over het oerdieet. Hij had iemand op zijn werk gesproken die paleo winkels aan het openen was. Ik als eeuwige lijner wilde daar meer van weten. Na veel inlezen, heb ik dan ook mijn granen en suikers weggelaten. Had ik dit maar eerder geweten! Ik val nu geleidelijk af en kan weer dagelijks sporten. Alleen vind ik het moeilijk om het weekend paleo te blijven eten,omdat mijn man graag uit eten gaat. Heb je nog tips hoe ik dat aan kan pakken. Ik wil namelijk nog 10 kg kwijt.
Groetjes Colinda

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Re: mijn ervaring met paleo

Bericht door Siggie » 10 apr 2014, 16:24

Hallo Colinda,

Wat heerlijk, dat je je er zo goed bij voelt en je weer actief kunt sporten. Maar om alles goed vol te kunnen houden, heb je ook af en toe ruimte nodig om jezelf even te verwennen.Dan kun je daarna de draad weer oppakken. Als je uit eten gaat, kun je gewoon een lekker stukje vlees bestellen en extra groenten vragen. Het enige probleem is, dat er vaak in verkeerde olie wordt gebakken. Dit vind ik zelf ook altijd moeilijk, maar kies er soms voor om toch een x te zondigen. Het moet ten slotte wel leuk blijven. Je zou het restaurant van te voren op kunnen bellen en je wensen kenbaar maken. Kijken of dat mogelijk is. Je kunt ook een lekkere salade bestellen en daar een flinke scheut olijfolie over doen. Maak het jezelf niet al te moeilijk, als je het voor de rest van de tijd maar vol houdt. Dat is het belangrijkste. Hopelijk heb ik je een beetje verder kunnen helpen. Succes!!!! !smil9 !smil79

jacob van holland

Bericht door jacob van holland » 13 jul 2014, 16:19

Goededag, medepaleo`ers... !smil1
Ik ben Ko, en ik ben schrijver van Nerderlandstalige verhalen.
Wie ze lezen wil moet maar even een mailtje sturen, een URL hier plaatsen lijkt me niet gepast.
ik ben een invalide man van 66 jaar en al 35 jaar bezig met te zoeken naar
voeding die verstandig is.
In mijn familie raast ADHD rond, een oom had het,
mijn moeder had het, mijn zuster en drie
van haar kinderen hebben het, ik heb het, en mijn jongste zoon heeft het.
We zijn 30 jaar geleden op het spoor van foute ingredienet gekomen
zoals kleurstoffen,smaakstoffen, geurstoffen en conservermiddelen.
Het verwijderen van deze middelen uit mijn jongste zijn voeding
deed hem omslaan van een ventje waarvan de voetstappen op het plafond
stonden in een rustige en goed hanteerbare puber.
Al heel snel kregen we in de gaten dat ook koolhydraten op het
strafbankje moesten, en volgend we met succes het beroemde Atkins-dieet.
Maar, zoals bij elk "Dieet"ging het snel vervelen en verwateren.
Met wisselend succes werden we fanatieke koolhydraten banners.
Toch hadden we het gevoel dat het anders kon en moest!
Op mijn zoektocht op het internet naar betere voeding botste ik
op het Paleo-dieet, ofwel de Paleo-leefwijze.
En het was of er BAM! een mist optrok!
Ik heb me er meteen verregaand in verdiept, en zo goed mogelijk
in ons gezins- en voedigspatroon ingevoerd.
Al na twe weken bemerkte ik dat ik veel minder insuline behoefde te spuiten en dat
die vervelende oedeem in mijn linkerbeen met de helft aan het verminderen was,
en opeens viel het me op dat mijn armen en handen aan het dunner worden waren.
Mijn vrouw masseert mijn monnikskapspieren vaak en zei dat die
ook dunner aan het worden zijn.
Tijd om de buikomvang op te meten en na een week opnieuw, want die
dikke buik is ook aan het slinken! Paleo is heel makkelijk vol te houden
en ook smakelijk. Mijn vrouw en ik kunnen beiden redelijk goed koken en kunen ons hier
helemaal in vinden.
Wordt vervolgt...
[email protected]

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert

Bericht door Siggie » 15 jul 2014, 09:39

Hallo Jacob,

Fijn fijn om te lezen dat het zoveel beter gaat door Paleo. Dit zal veel kracht geven om door te gaan en hopleijk worden andere mensen er ook door aangemoedigd.
Ik kijk uit naar je vervolg verhaal.
Alvast bedankt voor het delen en wens je veel succes.

Groetjes,
Siggie.
!smil9 !smil11 !smil45 !smil44 !smil79

beufke

Bericht door beufke » 18 jul 2014, 22:37

Mijn ervaringen met paleo zij heel goed. Niet altijd even lekker maar zeker niet te klagen het werkt uitstekend !
ik gebruik deze boeken

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert

Bericht door Siggie » 22 jul 2014, 11:52

Hoi Beufke,

Bedankt voor het delen.
De link die je hebt gegeven, werkt niet.

Groetjes: Siggie.
!smil9 !smil11 !smil92

oscar

Bericht door oscar » 18 mar 2015, 09:10

Het Gezonde Groene Smoothie Recepten Boek met tijdelijk het Fysieke boek GRATIS!!* En is niet zomaar een groene smoothie product.. Naast het e-book:Gezonde groene smoothie recepten, met 125 gezonde groene smoothie recepten krijgt de koper ook een e-book met 21 gezonde (paleo recepten) + nog vele andere bonussen ***TIJDELIJKE ACTIE!!!!!! IEDERE KOPER VAN DIT PAKKET KRIJGT GRATIS HET FYSIEK BOEK: Gezonde Groene Smoothie Recepten BIJ ZIJN BESTELLING!!!

http://<ongewenst>/1CrMWIh

Oscar

Bericht door Oscar » 18 mar 2015, 09:14

Het Gezonde Groene Smoothie Recepten Boek met tijdelijk het Fysieke boek GRATIS!!* En is niet zomaar ee

oscar

Bericht door oscar » 18 mar 2015, 09:15

Het Gezonde Groene Smoothie Recepten Boek met tijdelijk het Fysieke boek GRATIS!!* En is niet zomaar een groene smoothie product.. Naast het e-book:Gezonde groene smoothie recepten, met 125 gezonde groene smoothie recept

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met Paleo”