paleo vragen

Vragen over het Paleo Dieet
Plaats reactie
Corina

paleo vragen

Bericht door Corina » 19 aug 2014, 05:40

Goedenavond beiden,

allereerst wil ik een compliment geven van de wijze waarop jullie werken.

Sinds 1 mei ben ik nav een gesprek met een orthomoleculaire therapeute “anders” gaan eten. Het zal onder het paleoprincipe vallen, alleen dan met
maar maximaal 3 eetmomenten per dag.
Ik zou het prettig vinden om een paar kilo kwijt te raken, dat is nog niet gebeurt.
Het lijkt wel of voor mij de enige manier om klilo’s kwijt te raken….stoppen met eten is. En dat voelt niet prettig.
Verder sport ik bijna iedere dag, dus aan beweging kan het ook niet liggen. Ben zelfs in training voor de marathon van Amsterdam! Misschien snappen jullie dan dat het wel prettig is om minder
te wegen, want alle kilo’s moeten 42,195km mee gesjouwd worden.
Ik weeg 69 kg bij een lengte van 1.73 m. Op zich een prima BMI, maar waarom er niet onder?!

Door anders te gaan eten, dus niet of nauwelijks tarweproducten heb ik mogen ervaren dat mijn lichaam goed reageert, ik voel me er prettig bij.
Dat blijkt wel uit afgelopen weekend, een weekendje Antwerpen, ontbijtbuffet, en dan neem je lekker een croissant of hard broodje. s’Avonds een pizza met brood erbij en
vervolgens een buik, zo groot, alsof je zwanger bent.
Dat is dus een goede leer voor de volgende keer. Niet meer doen!

Wie weet hebben jullie een tip……en kan ik wat minder zwaar gaan wegen?

ik lees graag een reactie,
Corina

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Re: paleo vragen

Bericht door Siggie » 21 aug 2014, 17:33

Hallo Corina,

Allereerste, goed van je dat je merkt dat deze manier van eten fijn voelt. Waarom je niet afvalt, is voor mij ook moeilijk te bepalen. Het zou kunnen dat je ms toch meer moet eten. Dat je wat tussendoortjes tussen je maaltijden moet eten, om je vetverbranding op gang te houden. Let wel: eet gezonde tussendoortjes. Vb noten of fruit.

"Wanneer je meerdere kleine maaltijden per dag eet zul je veel minder honger hebben dan wanneer je bijvoorbeeld 2 grotere maaltijden per dag eet. Als je slechts 2 of 3 eetmomenten op een dag hebt dan gaat je lichaam energie sparen, m.a.w. je vetverbranding komt tussen die maaltijden op een heel laag pitje. Je lichaam wil graag dat je vaker eet op een dag, dan blijft je vetverbranding ook goed op gang.

Als je altijd om de 3 uur eet dan weet je lichaam dat veel calorieën opslaan niet nodig is omdat je regelmatig eet. Je lichaam hoeft dus geen voorraad aan te leggen omdat er een regelmatige energie toevoer is.

Regelmatig eten zorgt ook voor een stabiele bloedsuikergehalte. Als je te lang niet eet dan zakt je bloedsuikerspiegel. Als je bloedsuikerspiegel onstabiel is dan zul je meer vet opslaan dan wanneer je een stabiele bloedsuikergehalte hebt. Vaker eten op een dag resulteert uiteindelijk in minder vetopslag en een hogere vetverbranding."

Wat ook een reden kan zijn, is dat je door het sporten zwaarder wordt, je verbrandt vet, maar je krijgt er spieren voorterug. Je bent dus slanker, maar weegt wel meer.

Probeer je niet blind te staren op de getalletjes, maar op hoe je je voelt. ( ik weet dat dit moeilijk is, hoor) Uiteindelijk gaat het erom dat je lekker in je vel zit.

Succes!!!!

Groetjes: Siggie.
!smil11 !smil44 !smil79

Plaats reactie

Terug naar “Paleo Vragen”