spiermassa en paleo

Vragen over het Paleo Dieet
veerle

spiermassa en paleo

Bericht door veerle » 22 jul 2014, 06:10

Door mijn eetproblematiek in het verleden en momenteel ben ik weliswaar omwille van stress 10kg spiermassa kwijtgeraakt. Graag zou ik in spieren aankomen maar via de paleovoeding. Mijn vraag alleen is, hoe kun je op gewicht blijven met paleovoeding? Want ik had graag een kookboek waar ik een maand lang alle receptjes kan volgen en zo kijken hoe mijn gewicht evolueert en dat het eens stabiel blijft. Want ook ivm de lichaamssamenstelling, het is toch belangrijk dat iedere maaltijd juist verdeeld zit qua vetten, eiwitten en koolhydraten om op gewicht te blijven? Hoe doe je dat dan als je de recepten dagelijks volgt? Want ik ben niet meer gewoon volgens gevoel te eten en mijn hele leven al schemaatjes te volgen. Sport jij iedere dag om de vetverbranding in orde te houden?omdat sommige maaltijden best wat vet bevatten en daar heb ik het een beetje moeilijk mee. En het gaat telkens maar over afvallen, maar hoe blijf je op een vast gewicht?
Alvast bedankt!

Groetjes Veerle

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Re: spiermassa en paleo

Bericht door Siggie » 27 jul 2014, 17:06

Hoi Veerle,

Ja, je hebt gelijk, het gaat bijna altijd over afvallen, maar dat komt ook gewoon omdat veel mensen te zwaar zijn. Zelf zie ik Paleo als een leefwijze en niet als een dieet. Het is moeilijk om op jouw vraag een eenduidig antwoord te geven, omdat ieder lichaam anders werkt, het is dus echt een kwestie van uitproberen. Hier heb ik een link voor je, waarin precies wordt uitgelegd welk principe je kunt volgen qua hoeveelheid. http://www.hetpaleoprincipe.nl/hoeveelheden.html. Omdat ik zelf pesco -vegetarier ben eet ik wel wat minder eiwitten dan daar aangegeven staat en probeer met andere dingen op gewicht te blijven, noten , kokos enz.

Zelf zorg ik voor voldoende lichaamsbeweging, elke dag. Maar niet zoals jij denk ik bedoelt, met gewichten.Omdat ik ook een "eetverleden" heb, doe ik datgene waar ik me lekker bij voel en dat is voornamelijk wandelen en tijdens de vakanties zwem ik fanatiek en klim ik veel. Wel sjouw ik veel, waardoor m'n bovenlijf redelijk in conditie blijft. Maar in m'n hoofd wil ik er niet zoveel mee bezig zijn. Maar als je echt spieren wilt kweken, dan denk ik dat je wel moet gaat trainen met gewichten.

Kan me voorstellen dat je schrikt van al dat vet, dat deed ik ook in het begin. Maar ik merk dat ik er steeds minder moeite mee heb, ook omdat alles gebakken in de kokosolie vel lekkerder smaakt.Probeer m'n gedachten daar op te richten en weet dat het goed voor me is.
Zelf heb ik een hekel aan schemaatjes volgen en trek ik altijd m'n eigen eetplan, ik wil gewoon eten waar ik zin in heb ( wel Paleo natuurlijk) en vind het leuk om zelf van alles uit te proberen in de keuken. Maar voor jou een link waar je wat gratis recepten boeken kunt aanvragen. https://www.vetvrij.com/gratis-paleo-re ... ragen.html.
Door Paleo ben ik het koken weer leuk gaan vinden en kijk ik anders tegen eten aan, het kan ook leuk zijn.

Nogmaals ieder lichaam is anders en ws moet jij wat meer eten dan de gemiddelde mens (ik ook). Het is een kwestie van zoeken en uitproberen.

Ik raad je aan om naast de hoofdmaaltijden ook tussendoortjes te eten. Bak vb lekker brood/cake van kokosmeel en beleg het lekker met grasboter ofzo.

Tip: als je vb extra noten gaat eten (deze bevatten lekker veel calorieën, dus een goede bron), dan zou ik ze wel eerst even weken met Keltisch zeezout en water en dan drogen in een droogoven. Als je die niet hebt, dan kun je ook gewoon de oven op de laagste stand zetten met de deur open, zodat alle goede vetzuren bewaard blijven. Het weken dient ervoor om alle schadelijke stoffen te neutraliseren.

Het spijt me dat ik geen pasklaar antwoord voor je heb, maar hopelijk heb ik je weer wat handvaten gegeven, om verder te kunnen.

Succes!!!!
!smil9 !smil45 !smil44 !smil79

Plaats reactie

Terug naar “Paleo Vragen”