paleo voor vegetariërs

Recepten geschikt voor het Paleo Dieet
Plaats reactie
Jolanda

paleo voor vegetariërs

Bericht door Jolanda » 16 jul 2014, 07:16

Hallo,
Bedankt voor de recepten ziet er mooi uit.

Ik eet geen vlees/vleeswaren kan ik dan wel paleo eten? want vlees komt bijna in elk recept voor dat had ik me niet gerealiseerd.

Groetjes Jolanda,

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Re: paleo voor vegetariërs

Bericht door Siggie » 18 jul 2014, 03:42

Hoi Jolanda,

De recepten die hier vermeld staan, zijn grotendeels zonder vlees. Dit komt omdat ik zelf ook geen vlees eet. Het zal dan wel niet 100% Paleo heten, maar maakt dat wat uit? Het gaat erom dat je verder de juiste voeding binnen krijgt en weg blijft van al het bewerkte en ongezonde voedsel.
Met eieren kun je ook heerlijke dingen maken en ook met vis en krijg je ook de juiste voedingsstoffen binnen. Wel moet je dan wat meer letten op dingen zoals: ijzer. Dat zit veel in vlees. Maar vitamine B12 zit ook in vis en eieren. Probeer gevarieerd te eten en niet al te veel eieren te eten, want dan kun je daar weer een allergie van krijgen.
Zelf vul ik de eiwitten af en toe aan met Hennep eiwitpoeder. Noten bevatten ook flink wat eiwitten ( wel eerst weken).
Je zou er voor kunnen kiezen om af en toe wat geitenkaas te nemen. Geen koe, want dat wordt slecht verteerd en bevat veel caseïne. Zelf doe ik dit ook af en toe, om het toch gevarieerd te kunnen houden.

Voor inspiratie kun je een kijkje nemen op m'n blog: allemaal vegetarische recepten. ( zie link onder ad bladzijde).

Hopelijk heb je wat aan m'n antwoord. Zo niet, dan kun je het gerust vragen.
Succes!!!!
!smil9 !smil11 !smil45 !smil79 !smil44

Marian.

Bericht door Marian. » 26 apr 2015, 09:21

Ik ben al 4 jaar bezig om mijn buik weg te krijgen. ben nu 59 jaar.
Ik heb geprobeerd volgens het hormoonbalans dieet en andere manieren van eten.

maar omdat ik vegetarisch ben is het moeilijk om volgens het paleo manier van eten.
Ik eet geen vlees, vis en weinig melkprodukten.
ik eet wel magere kwark en yoghurt en veel eieren. Maar gebruik wel havermout, chiazaden en andere zaden en zilvervlies trijst en quinoa.

esther.

Bericht door esther. » 26 apr 2015, 09:22

Beste Marian,

Er is op dit moment maar 1 paleo boek geschikt voor vegetariërs: https://www.vetvrij.com/vegetarisch_paleo

Esther

Siggie
Paleo Expert
Paleo Expert
Welk dieet volg jij?: Het Paleo Dieet

Bericht door Siggie » 29 apr 2015, 21:30

Hallo Marian, ik ben zelf ook vegetariër. Als je wilt eten volgens het Paleo principe en wilt afvallen, dan zou ik je aanraden om voorlopig even geen granen te eten. Zuivelproducten zou ik zoveel mogelijk laten staan en alleen af en toe wat rauwmelkse geitenkaas eraan toevoegen. Dit doe ik zelf ook, om niet te veel terug te vallen op eieren. Want bij een te veel daaraan kun je makkelijk een allergie ontwikkelen. Als je meer zuivel wilt eten, dan raad ik je aan om volle rauwe geiten zuivel te eten en te drinken. Dit is beter dan koemelk producten. de eiwitten vd geit lijken meer op die van de mens en bevat minder endorfines. Maar het beste is natuurlijk helemaal geen zuivel. Eventueel af en toe wat Tempeh. Dit is gefermenteerde soja en daarom voor af en toe wel gezond, de rest vd sojaprodukten zou ik laten staan, deze zijn erg ongezond en vol met fytinezuren. Voor de rest kun je dan zoveel mogelijk het Paleo principe aanhouden. Je zou eventueel ook nog wat gebruik kunnen maken van Hennepeiwitpoeder of Paleo eiwitpoeder als je niet aan de hoeveelheid eiwitten kunt komen , dit ter aanvulling dus . Succes ermee.

Plaats reactie

Terug naar “Paleo Recepten”