Bloemkoolrijst en Sinaasappelrijst Recept

Recepten geschikt voor het Paleo Dieet
Plaats reactie
Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Bloemkoolrijst en Sinaasappelrijst Recept

Bericht door Sanne » 17 jun 2014, 12:06

De laatste tijd krijgen we regelmatig vragen over hoe je zelf bloemkoolrijst en sinaasappelrijst kunt maken. Paleo expert Siggie heeft dit eerder beschreven in haar column over Paleo Diner Recepten.

Hier volgen de twee recepten voor bloemkoolrijst en sinaasappelrijst.

Recept: Bloemkoolrijst

Je gaat als volgende te werk: Je snijdt de bloemkool in kleine roosjes en doet ze in de blender of keukenmachine. Mijn blender neemt maar kleine stukjes per keer, dus maal ik ze per stuk. Dit is de rijst en die stop je in een stoom mandje of ijzeren vergiet, dat je boven op je pan zet en je stoomt de bloemkoolrijst gaar. Je kunt het zo eten met jus, groente en vlees, maar je kunt er ook een nasi van maken. Hieronder zal ik een lekker recept beschrijven.

Recept: Paleo Sinaasappelrijst

Ingrediënten voor 2 personen

500 gram bloemkool
30 gram gember (vers)
2 uien
1 handsinaasappel
zwarte peper
kokosolie
coconut aminos *

Bereiden

De bloemkool fijn malen tot rijst in de blender
De sinaasappel, gember en zwarte peper in de blender fijn malen (zonder de bloemkool)
De uien bakken in de kokosolie en het sinaasappelprutje erbij roeren
Roeren totdat het sap voor een groot deel verdampt is
De bloemkool er door heen doen

Als laatste roer je er wat Coconut aminos doorheen. Als je dit niet hebt, dan kun je ook sojasaus gebruiken. Het beste is dan dat je de gefermenteerde sojasaus gebruikt, die is niet schadelijk voor je gezondheid (dit behoort echter niet tot Paleo). Deze is te koop bij de natuurwinkels.

* Coconut aminos is een soort sojasaus, maar dan gemaakt van kokosnoten in plaats van sojabonen. Het bevat ook een stuk minder zout dan sojasaus. Je kunt het online kopen, maar dan moet je wel verzendkosten betalen. Ik heb het in Amsterdam gekocht bij de Biologische Raw & Superfoods winkel Unlimited Health.
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg

Plaats reactie

Terug naar “Paleo Recepten”