Afvallen met Acupunctuur

Alle medische ingrepen als liposuctie, maagbanden en farmacuitische afslankmiddelen worden hier uiteengezet en kunnen besproken worden.
whitje

Re: Afvallen met Acupunctuur

Bericht door whitje » 02 aug 2009, 11:01

Nadia83 schreef:
Gast schreef:Hallo,
ik wil gaan afvallen met acupunctuur,wie weet er een goed adres in omgeving den haag.
Er zijn er zoveel zie door de bomen het bos niet meer.
groetjes anna.
Hoi Anna!

Ik ben zelf in 2 weken tijd 5 kilo afgevallen door middel van acupunctuur! Ik ben nog steeds bezig, maar ben nu al superblij met het resultaat:D Jij zei dat je op zoek was naar een acupuncturist in Den Haag. Die van mij zit in Rotterdam, maar dat is natuurlijk niet heel ver van Den Haag vandaag. Ze heeft mij toen geprikt voor een snellere stofwisseling en ook om mijn hongergevoel te verminderen. Hierdoor kan ik het dieet wat ik erbij krijg makkelijk volhouden:D Mijn acupuncturist heet Gopala Natuurgeneeskunde (voor het geval dat je ook even wil kijken:D).

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en succes met het afvallen! Ik hoop dat het bij jou ook zo gemakkelijk afgaat als bij mij!

Groetjes Nadia.
hoi nadia

ik ben een beetje rond aan het kijken en het lijkt mij ook wel wat!!
ben ik toch benieuwd waar jij naar toe gaat in rotterdam want ben op zoek naar een adres waar ik in rotterdam terecht kan.

groetjes whitje
:1:

mris20
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Welk dieet volg jij?: accupuntuur
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg

Bericht door mris20 » 14 dec 2009, 21:37

Nadia83 schreef:
Gast schreef:Hallo,
ik wil gaan afvallen met acupunctuur,wie weet er een goed adres in omgeving den haag.
Er zijn er zoveel zie door de bomen het bos niet meer.
groetjes anna.
Hoi Anna!

Ik ben zelf in 2 weken tijd 5 kilo afgevallen door middel van acupunctuur! Ik ben nog steeds bezig, maar ben nu al superblij met het resultaat:D Jij zei dat je op zoek was naar een acupuncturist in Den Haag. Die van mij zit in Rotterdam, maar dat is natuurlijk niet heel ver van Den Haag vandaag. Ze heeft mij toen geprikt voor een snellere stofwisseling en ook om mijn hongergevoel te verminderen. Hierdoor kan ik het dieet wat ik erbij krijg makkelijk volhouden:D Mijn acupuncturist heet Gopala Natuurgeneeskunde (voor het geval dat je ook even wil kijken:D).

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en succes met het afvallen! Ik hoop dat het bij jou ook zo gemakkelijk afgaat als bij mij!

Groetjes Nadia.

maryleee

Bericht door maryleee » 27 dec 2009, 22:10

Maar (en nu denk ik misschien raar)

Als ik een vetvrij dieet ga volgen, dan krijg ik toch ook dat ik heel veel afval..? Volgens mij heeft die acupunctuur dan niet echt een toegevoegde waarde.. of ligt dat nou aan mij?

Ela..

Bericht door Ela.. » 28 dec 2009, 15:41

Ik had een vraagje over de acupuntuur, ik wil ook namelijk afvallen met de acupuntuur.. Wat is eigenlijk de maximale dat je kan afvallen met de acapuntuur als je iets in de 100 kg zit? Is het wel mogelijk om 30-40 kg te afvallen met de acupuntuur.? Ik zou graag de antwoord op deze vraag willen weten..?

Alvast bedankt.. En nog succes met het afvallen..:)

Groetjes Ela..

Rudi

Bericht door Rudi » 22 mar 2010, 06:43

Hoi allen,

Ik heb accupuntuur met oornaaldjes gehad in 2005(ruim 6 maanden) , ben toen 14 kilo afgevallen (112 naar 98 kilo).

Mijn stofwisseling is daardoor later ontregelt, metname de eiwit stofwisselling.Ik moest destijds ook daarbij een eiwitrijk dieet zonder koolhydraten volgen.Kwark enzo en geen suikers en brood,pasta en aardappelen.

Sinds 2006 ga ik regelmatig voor controle naar het ziekenhuis om te checken of de amoloid waarden zijn toegenomen in mijn bloed.Dit heeft te maken met de ziekte amyloidose.

Als ik dit van te voren had geweten was ik er nooit aan begonnen.Hopelijk hebben jullie hier wat aan,

groetjes,

Rudi.

M.vader
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 180 cm
Welk dieet volg jij?: acupunctuur
Startdatum: 1 januari 2012
Startgewicht: 80 kg
huidiggewicht: 65 kg
Streefgewicht: 60 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door M.vader » 14 nov 2011, 14:50

Hoi, ben nu ruim 2 maanden bezig met acupunctuur en afvallen, en ben ondertussen al meer dan 15 kilo kwijt!. Ik moet alleen oppassen met rood vlees en veel suikers, voor de rest nergens moeite mee.

Karin63
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 160cm
Welk dieet volg jij?: Thee van Kneipp
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: 58 kg
Streefgewicht: 52 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Karin63 » 24 nov 2011, 01:26

M.vader schreef:Hoi, ben nu ruim 2 maanden bezig met acupunctuur en afvallen, en ben ondertussen al meer dan 15 kilo kwijt!. Ik moet alleen oppassen met rood vlees en veel suikers, voor de rest nergens moeite mee.
Geweldig "M.vader"! Ik wist niet dat deze methode bestond, het lijkt me een natuurlijke manier om gewicht te verliezen.
Succes verder! :8:
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam & geest

vreugde
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 157 cm
Welk dieet volg jij?: goed opletter
Startdatum: 1 december 2011
Startgewicht: 64 kg
huidiggewicht: 61.5 kg
Streefgewicht: 54 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door vreugde » 31 dec 2011, 17:36

Hoi, ik heb er ook voor gekozen om acupunctuur te doen voor het afvallen. Maar ik krijg er ook voedingadvies bij. Goed oppassen voor de koolhydraten. De laatste tijd probeer ik op advies van de acupuncturist iedere dag ook wat te lopen. Deed ik inderdaad te weinig. De eerste kilo'tjes zijn eraf, maar ik wil echt echt echt nu een keer blijvend van de kilo's af. Niet dat ze weer terugkomen. Ik ben benieuwd hoe de komende periode gaat. De acupunctuur maakt het wel een stuk makkelijker om door te zetten. Net of daarmee het afvallen ook beter gaat.
Toi toi, Vreugde

freaky-liekie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 160 cm
Startdatum: 1 januari 2012
Startgewicht: 71 kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: 60 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door freaky-liekie » 03 jan 2012, 14:16

Dag lieve mensen,

Ja hoor, ik hoor vandaag ook bij de afval-acupuntuur-club.
Ik heb mezelf voorgenomen om mijn vorderingen regelmatig te posten.

ik ben 1.60 en weeg 71 kilo.

tot volgende week

vreugde
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door vreugde » 06 mei 2012, 14:48

Heb na de vorige keer een flinke tegenslag gehad. Kon gewoon even niet aan afvallen denken.

Sinds 2 maandjes ben ik weer bezig. Het gaat prima. Vooral dankzij de acupunctuur. Met de acupunctuur heb ik gewoon minder trek in zl het lekkere zoet. Maar van acupunctuur zelf val je volgens mij niet af. je moet zelf wel op blijven letten wat je eet. De dames bij mcbalans helpen me echt enorm. Ik had twee weken geleden een hele dip, maar met een extra behandeling ben ik er goed doorheen gekomen. Ik was 10 kilo kwijt maar had toen beetje terugval. Ben nu stabiel 8 kilo kwijt, er komt niet meer bij. Voelt heerlijk om zo de zomer in te gaan. Nu het mooie weer nog, en wie weet haal ik de doelstelling om in juni stabiel 12 kilo kwijt te zijn.
lieve knuffels,
Vreugde

vreugde
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door vreugde » 06 mei 2012, 14:50

Beste freaky-liekie

ik ben toch wel benieuwd naar je acupunctuur afval club. Geef je even een post zodat we weten hoe het met je gaat?
knuffels
Vreugde

Elly74
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 173 cm
Welk dieet volg jij?: Gezond eten
Startdatum: 1 juli 2013
Startgewicht: 84 kg
huidiggewicht: 84 kg
Streefgewicht: 65 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Elly74 » 11 jul 2013, 20:39

Hoi lieve mensen,

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in acupunctuur om daarmee af te vallen. En ik vond dit op het internet. www.proacademie.nl Ik twijfel of ik me er wel of niet voor zal inschrijven, want ik weet niet echt of acupunctuur helpt. Er staat wel dat je ook nog op dieet moet en dat lees ik hier ook veel in de reacties. Ik lees op dit forum wel veel positieve reacties erover. Maar ik hoop dat mensen die al eerder acupunctuur hebben gedaan mij misschien advies kunnen geven? Ik vind het wel leuk dat het in groepsverband is, dan kan je toch mekaar eee beetje steunen enzo :) en die cellulitisbehandelingen zijn bij mij ook wel nodig :S

Groetjes Elly

vreugde
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door vreugde » 11 jul 2013, 21:48

Zelf heb ik een geweldige acupuncturist, die mij ook enorm geholpen heeft. Juist door de acupunctuur ben ik de kilo's kwijt EN zijn ze niet teruggekomen. Ik ben nu gewoon vast op het goede gewicht. Super gewoon. Zonder de begeleiding en acupunctuur was me dit zeker niet gelukt.
Of de cursus daarbij zou hebben geholpen weet ik niet. Ik heb het zonder gedaan, en denk dat dat voor mij ook de beste keuze is geweest. Maar we zijn (gelukkig) allemaal anders. :)

Pearl

Bericht door Pearl » 31 mar 2014, 21:47

Na alle reacties hier op het forum ben ik in juni 2013 gestart met afvallen bij een acupunturiste.
Een collega van me was daar ruim 10 kilo afgevallen.

Ik ben nog niet volledig overtuigd, ondanks dat ik nu geen 90 kilo meer weeg maar 65 kilo!

Zo'n 2 keer per week (a €40 per keer) kreeg ik overal naalden in mijn buik en voeten en daar werd zwakstroom opgezet.
Toen ik op een gegeven moment vroeg waar het eigenlijk voor diende, zei ze dat dat was om je energie op peil te houden. Degene die me een beetje kennen, weten dat ik veel energie van mezelf heb. Daar ben ik dus mee gestopt.

Naast de naaldensessie had ze ook speciale Chinese afslankthee: Feiyan (€15 voor 40 zakjes). Ze zei: 50% doet de thee, 50% doe je zelf. Ik moest 's morgens en 's avonds een kopje Feiyan thee drinken. Deze werd licht laxerend als ik calorierijk of pittig gegeten had en als ik gezond had gegeten, had ik een normale stoelgang .

Uiteindelijk denk ik dat ze hierin wel gelijk had: 50% van de Feiyan thee en 50% doe je zelf (=discipline).
Ik dronk keurig de thee en daarnaast dronk ik veel water, at meer groente en fruit, geen alcohol door de week en meer bewegen. Dit resulteerde dus in een giga-gewichtsverlies en een nieuwe kledinggarderobe :-)

Toch ben ik blij dat ik naar de acupuntuur ben gegaan. Ik denk doordat je onder een soort "begeleiding" staat, je jezelf ook eerder aan de gewenste discipline kan houden. Zou ik het een volgende keer weer doen? Nee, ik zou voor de 'light' variant gaan: online Feiyan thee kopen en mijn levenstijl wat verbeteren. Maar eerlijk gezegd hoop ik nooit meer terug te keren op mijn oude gewicht.......en daar doe ik nu nog steeds alles voor!

naomxxxx

Bericht door naomxxxx » 02 jul 2014, 23:36

Ik heb accupunctuur gedaan nou het werkt voor geen meter. Ik denk zelf dat het iets psygisch is. Als je in accupunctuur gelooft dan zal je denken dat je geen honger meer hebt. Ik geloofde er dus niet in (en hielt me wel aan het dieet wat bij mijn contactpersoon gewoon normaal eten was zonder te snoepen) en er is dus ook bijna niks afgegaan.
Conclusie: niet aan te raden!!!

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”