Bericht
door Pearl » 31 mar 2014, 21:47
Na alle reacties hier op het forum ben ik in juni 2013 gestart met afvallen bij een acupunturiste.
Een collega van me was daar ruim 10 kilo afgevallen.
Ik ben nog niet volledig overtuigd, ondanks dat ik nu geen 90 kilo meer weeg maar 65 kilo!
Zo'n 2 keer per week (a €40 per keer) kreeg ik overal naalden in mijn buik en voeten en daar werd zwakstroom opgezet.
Toen ik op een gegeven moment vroeg waar het eigenlijk voor diende, zei ze dat dat was om je energie op peil te houden. Degene die me een beetje kennen, weten dat ik veel energie van mezelf heb. Daar ben ik dus mee gestopt.
Naast de naaldensessie had ze ook speciale Chinese afslankthee: Feiyan (€15 voor 40 zakjes). Ze zei: 50% doet de thee, 50% doe je zelf. Ik moest 's morgens en 's avonds een kopje Feiyan thee drinken. Deze werd licht laxerend als ik calorierijk of pittig gegeten had en als ik gezond had gegeten, had ik een normale stoelgang .
Uiteindelijk denk ik dat ze hierin wel gelijk had: 50% van de Feiyan thee en 50% doe je zelf (=discipline).
Ik dronk keurig de thee en daarnaast dronk ik veel water, at meer groente en fruit, geen alcohol door de week en meer bewegen. Dit resulteerde dus in een giga-gewichtsverlies en een nieuwe kledinggarderobe :-)
Toch ben ik blij dat ik naar de acupuntuur ben gegaan. Ik denk doordat je onder een soort "begeleiding" staat, je jezelf ook eerder aan de gewenste discipline kan houden. Zou ik het een volgende keer weer doen? Nee, ik zou voor de 'light' variant gaan: online Feiyan thee kopen en mijn levenstijl wat verbeteren. Maar eerlijk gezegd hoop ik nooit meer terug te keren op mijn oude gewicht.......en daar doe ik nu nog steeds alles voor!