Scandinavisch dieet

Dagelijks komen er nieuwe producten die beloven dat ze helpen bij het afvallen. Regelmatig schrijven we reviews over deze producten die je hier kunt vinden. In dit gedeelte kun je ook ervaringen uitwisselen met nieuwe producten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
calorietje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2011, 19:58
lengte: ... cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg

Scandinavisch dieet

Bericht door calorietje » 11 nov 2015, 12:53

Het Scandinavisch dieet is een gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding, gecombineerd met bewegen zijn, volgens voedingsdeskundigen en diëtisten, de enige manier om doeltreffend te kunnen afvallen. Zo’n aangepast voedings- en levenspatroon beschermt ons dan ook meteen tegen hart- en vaatziekten, tegen hoge bloeddruk en zelfs tegen kanker en diabetes. Het Scandinavisch dieet speelt hier extra op in, en het resultaat is dan ook uitzonderlijk goed. In de Scandinavische landen komt overgewicht dan ook amper voor.
Mensen die al eens op vakantie zijn geweest in Scandinavische landen zoals Noorwegen, Denemarken en Zweden, weten best wat dit dieet betekent. Wie Scandinavisch dieet zegt, zegt in eerste instantie bruin en vezelrijk brood, rode vruchten en fruit, vette vis, zachte havervlokken en een berg met groenten.

Het Scandinavisch dieet is alles behalve een hongerdieet, men beseft nauwelijks dat men op dieet is. Hieronder treft u een overzicht van het dagelijkse menu volgens dit Scandinavische dieet.

– Driemaal vis: Binnen het Scandinavische dieet eet men driemaal per week vis en de overige twee dagen vlees. Het gaat hier dus om gezond, gevarieerd en evenwichtig dieet, zo voorkom je tekorten.
– Ontbijt: Als ontbijt eten we vezelrijk brood zoals tarwe- en roggebrood met magere kaas en koffie of thee zonder suiker.
– Gezonde tussendoortjes: Gezonde tussendoortjes zijn belangrijk. De voorkeur gaat hierbij zeker uit naar rauwe groenten uit kolen, wortelen en radijsjes, (rood) fruit en noten.
– Avondmaal: Een snee donker brood met mager beleg, of maximaal twee aardappelen met een groot portie groenten en vis.

Scandinaviërs zijn echte viseters. Vis is dan ook een van de meest belangrijkste ingrediënten op het menu van de Scandinaven, die minsten driemaal per week vette vis eten. Deze beschermen ons tegen welvaartsziekten als overgewicht, hoge bloeddruk, diabetes en hart- en vaatziekten. Onze hersenen worden door deze vetzuren ook gestimuleerd en ze helpen ook depressies te voorkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe Dieet en Afslankproducten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten