In dit topic kun je veelgestelde vragen en antwoorden lezen.
vraag: Mag ik boter op mijn brood nemen?
antwoord: Ja boter mag. Liever roomboter i.p.v. margarine. Roomboter is een natuurlijk product, margarine is bewerkt.
vraag: Hoeveel kilocalorieën bevatten de weekmenu’s?
antwoord: Voor vrouwen 1800 kcal., voor mannen 2100 kcal. de eerste twee weken. Hierna zijn er dagen van 1800 en 1200 kcal. voor vrouwen en 2100 en 1500 kcal. voor mannen.
vraag: Mag ik de lunch van maandag op dinsdag eten?
antwoord: Ja dit is geen enkel probleem.
vraag: Wat mag ik nemen als ik ’s avonds nog trek heb?
antwoord: Je mag een stuk fruit eten, een rijstwafel/cracker met beleg. Je mag ook cherrytomaten, komkommer of wortels eten eventueel met ketchup/chillisaus/piccalilly.
vraag: Waarom mag ik elke dag een koekje?
antwoord: Jaren ben ik van dieet naar dieet gegaan en vaak schrapte ik als eerste alle tussendoortjes. Daardoor zou ik wel afvallen dacht ik dan. Tot het even tegen zat en de psychologische honger het overnam en ik een heel pak koekjes op at. Zo ging dit jaren bij mij. Ik besloot mezelf toe te staan om dagelijks een lekker koekje te nemen. Momenteel zijn de honingstroopwafels mijn favoriet. Ondertussen is er ook bekend dat je stofwisseling beter werkt als je juist wel tussendoortjes eet. Dus eet smakelijk en geniet van je koekje. Maak er een echt verwenmoment van en zo zorg je dat de psychologische honger laag blijft.
vraag: Moet ik alles opeten? Het is zo veel.
antwoord: Je hoeft jezelf niet misselijk te eten, natuurlijk. Maar 1800 kcal. is een bijna normaal eetpatroon voor een gezonde vrouw. 2000 kcal. is een normaal eetpatroon. Door jaren lang te weinig te eten, wordt je stofwisseling steeds langzamer. Het leuke van mijn methode is dat je lekker, gezond en veel kunt eten en toch af gaat vallen.
vraag: Mag ik alcohol?
antwoord: Ja, één keer per week mag je één glas alcohol.
vraag: Wat mag ik drinken?
antwoord: Maximaal vier koppen koffie/zwarte thee per dag, maximaal vier glazen sap per dag (let wel op het aantal kcal.), kruidenthee mag je onbeperkt drinken. Daarnaast minimaal 6 tot 8 glazen water per dag.
vraag: Mag ik melk drinken?
antwoord: Het mag wel, hoeft niet. sanne is (net als vele anderen) van mening dat de calcium uit de melk door veel mensen niet goed opgenomen kan worden en de melk erg vervuild is.* Karnemelk is wel een goed alternatief.
vraag: Mag ik frisdrank?
antwoord: Nee, frisdrank bevat veel koolzuur. Koolzuur zorgt voor een dikke buik met veel gas.
vraag: Mag ik ook geen light frisdrank?
antwoord: Nee, koolzuur zie hierboven. De ‘light’ komt doordat de suiker vervangen is door aspartaam of E951. Aspartaam is een lichaamsvreemde stof samengesteld uit stoffen die elk apart zeer schadelijk zijn voor je lichaam.
vraag: Is aspartaam veilig?
antwoord: sanne betwijfelt dit.*
vraag: Welke zoetstof kan ik gebruiken?
antwoord: In de veelgestelde vragen hierboven kon je al lezen dat sanne aspartaam afraad. Suiker ook zo min mogelijk. sanne gebruikt het liefste honing in haar koffie en thee in plaats van suiker. Steviapoeder, vloeibaar of klontjes is ook aan te raden.
vraag: Wat is stevia?
antwoord: Stevia reboudiana is een plant die voorkomt in met name Zuid-Amerika. Deze plant is van nature 200 x zoeter dan suiker en bevat geen calorieën. Deze plant wordt al eeuwen gebruikt als zoetstof. Vanaf begin jaren 90 ben ik bekend met stevia en heb ik in verschillende vormen gebruikt. In Europa duurde het erg lang eerdat het product goedgekeurd werd. Vanaf 2011 is stevia nu ook vrij te koop bij ons.
vraag: Waar is stevia te koop?
antwoord: Op internet is dit volop te koop via webwinkels maar ook alle supermarkten verkopen nu stevia. In de meeste winkels is stevia te vinden naast de suiker. Stevia is wel wat duurder dan suiker maar wat mij betreft zeker een goed en gezond alternatief voor aspartaam.
vraag: Kun je stevia ook gebruiken om mee te bakken?
antwoord: Ja dat kan. sanne gebruikt in diverse recepten stevia als zoetstof.
vraag: Ik heb ’s avonds vaak nog trek. Mag ik dan wat eten?
antwoord: Ja hoor dat mag. Je kunt een stuk fruit van je drie-uurtje bewaren en ’s avonds eten. Ook kun je een cracker of een rijstwafel nemen met mager beleg. Chips of zoutjes graag beperken tot 1 x per week. Neem een beker thee erbij of een glas water of sap en dan is je trek weer gestild.
vraag: Ik heb last van verstopping. Hoe kan ik dit oplossen?
antwoord: 1 tot 2 el. gebroken lijnzaad (te koop in elke supermarkt van het merk Zonnatura) door je zuivel kan dit probleem op een natuurlijke manier verhelpen. In het begin kan het een aantal dagen duren voordat je resultaat hebt. Drink ook voldoende water gedurende de dag. Daarnaast heeft lijnzaad nog een aantal goede eigenschappen:
• Rijk aan omega 3 vetzuren, deze zijn noodzakelijk voor o.a. een gezond cholesterolgehalte
• Bevat veel vezels
• Heeft een milde werking
• Geen bijwerking
• Bevat plantaardige oestrogenen en vermindert overgangsklachten
vraag: Welke sport is geschikt?
antwoord: Eigenlijk elke sport die je leuk vindt en die je lichamelijk kan doen is geschikt
om te doen. Sporten waarbij je extra zuurstof verbruikt of de aerobe sporten
zijn het beste. Simpel gezegd zijn dit alle sporten waarbij je sneller gaat
ademen.
vraag: Hoe lang kun je het beste sporten?
antwoord: Als je niet gewend bent om te sporten kun je het beste starten met 2 of 3
keer per week 30 minuten. Gaat dit goed dan kun je dit opvoeren naar
3 keer per week 45 minuten.
vraag: Waarom sporten?
antwoord: Iedereen heeft het er over dat sporten belangrijk is als je wilt afslanken.
vraag: Waarom is sporten zo goed voor je als je af wilt vallen?
antwoord: Omdat je extra kilocalorieën verbrandt of doet sporten meer met je?
• Zodra je langer dan 30 minuten sport, versnel je ook je stofwisseling voor de rest van de dag.
• Ben je snel moe en is er geen medische reden waar deze vermoeidheid vandaan komt? Ga sporten/bewegen in de buitenlucht. Vooral na de winter hebben veel mensen een tekort aan vitamine D. In buitenlucht
neem je weer extra vitamine D op.
• Door het sporten maak je lichaam extra serotonine aan. Serotonine heeft invloed op je stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, sexuele activiteit en eetlust.* Kortom door extra serotonine ben je blijer, slaap je beter en heb je tussendoor minder trek.
vraag: Waarom staan er geen calorieën vermeld bij de recepten?
antwoord: Omdat ik niet wil dat je de hele dag kilocalorieën gaat tellen. Dat geeft
alleen maar onrust en extra stress. Als je eet wat in de weekmenu’s
vermeld staat krijg je voldoende kilocalorieën en voedingsstoffen binnen.
Ik heb de kilocalorieën al voor je uitgeteld.
Staat je vraag niet in de bovenstaande lijst? Stel je vraag dan op het weekmenu vragenforum.
* Meer informatie hierover op www.beas-webwinkel.nl/link
* Bron: Wikipedia.nl
Veelgestelde vragen (FAQ)
- Sanne
- Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Veelgestelde vragen (FAQ)
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum
ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg
ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg
- ewelina19822
- Vetvrij Groentje
- lengte: 168 cm
- Welk dieet volg jij?: 17dagendieet
- Startdatum: 16-11-2013
- Startgewicht: 82.5. kg
- huidiggewicht: 82.5.. kg
- Streefgewicht: 75 kg
- Gewicht Grafiek: Start Gewicht:82.5
na 1 week :
na 2 weken :
Re: Veelgestelde vragen (FAQ)
ik heb een tarwe intolerantie en kan liever geen brood eten, met wat kan ik het vervangen?
-
- Vetvrij Volhouder
- lengte: 184 cm
- Startdatum: 1 augustus 1997
- huidiggewicht: 79 kg
Beste Ewelina.ewelina19822 wrote:ik heb een tarwe intolerantie en kan liever geen brood eten, met wat kan ik het vervangen?
Je kunt al het brood, beschuit en crackers vervangen door glutenvrij brood.
Tegenwoordig verkopen veel bakkers en supermarkten glutenvrij brood en alle ingrediënten om zelf glutenvrij brood te bakken.
Veel succes en groetjes van sanne.
Ik heb nu een gratis weekmenu binnen gekregen en er staat
Dat ik volgende week weer een krijg heel graag en heel leuk maar is die
Dan ook gratis
Dat ik volgende week weer een krijg heel graag en heel leuk maar is die
Dan ook gratis

-
- Vetvrij Volhouder
Ja natuurlijk is die ook gratis. We zijn geen oplichters, hahaha.
Ik heb voorlopig 5 weken bij Sanne ingeleverd, dus er komen er nog een paar aan.
En als jullie ze leuk vinden, gaan we er nog wel even mee door.
Succes en eet smakelijk,
Groetjes van sanne.
Ik heb voorlopig 5 weken bij Sanne ingeleverd, dus er komen er nog een paar aan.
En als jullie ze leuk vinden, gaan we er nog wel even mee door.
Succes en eet smakelijk,
Groetjes van sanne.
Ik ben al me week recepten / indeling van de week van jullie kwijt kan ik ze nog eens krijgen van jullie?
-
- Vetvrij Volhouder
Beste Sonja.
Neem hiervoor even contact op met Sanne, die verzorgt de verzending.
Neem hiervoor even contact op met Sanne, die verzorgt de verzending.
- Sanne
Beste sonja010,sonja010 wrote:Ik ben al me week recepten / indeling van de week van jullie kwijt kan ik ze nog eens krijgen van jullie?
Als je me een berichtje stuurt met de weekmenu nummers die je kwijt bent, dan zal ik ze naar je toesturen.
Sanne
ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg
ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg
Gratis week menu)
gratis 12 weken vetvrij weekmenu ,en nu stopt het al naar 3 weken was zo goed bezig.
Wel erg jammer,of krijg ik al nog de rest van de week menu,s toegestuurd.
Groetjes Jeanne
Wel erg jammer,of krijg ik al nog de rest van de week menu,s toegestuurd.
Groetjes Jeanne
-
- Vetvrij Volhouder
Hoi Jeanne.
Er zijn wat misverstanden. We zijn inderdaad gestopt na 12 weken.
Degene die later begonnen zijn, ontvangen natuurlijk gewoon de 12 weken!
Je mag nog even doorgaan ;).
Er zijn wat misverstanden. We zijn inderdaad gestopt na 12 weken.
Degene die later begonnen zijn, ontvangen natuurlijk gewoon de 12 weken!
Je mag nog even doorgaan ;).
- Sanne
Meer informatie over de weekmenu's is te vinden in dit topic 

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg
ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia