Nog ervaringen iemand?

Informatie en Ervaringen met Het 2 Dagendieet
noonoo
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 162 cm
Welk dieet volg jij?: 2 Dagendieet
Startdatum: 6 mei 2013
Startgewicht: 64,3 kg
huidiggewicht: 62,8 kg
Streefgewicht: 56 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 64,3 kg
na 1 week : 62,8 kg
na 2 weken :

Nog ervaringen iemand?

Bericht door noonoo » 12 mei 2013, 21:06

Dag allemaal,

Ondertussen heb ik mijn eerste weekje achter de rug met het 2 Dagen dieet.
So far, so good. Morgen kijk ik wat de weegschaal ondertussen zegt.
Zijn er nog mensen bezig ondertussen?
Hoe stellen jullie het?

noonoo
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 2 weken :

Re: Nog ervaringen iemand?

Bericht door noonoo » 13 mei 2013, 10:39

Goeiemorgen,

Ik heb uitgezien naar dit wekelijkse weegschaalmoment, en ben niet teleurgesteld!
Vanmorgen woog ik 62,8 kg.
Eerlijkheidshalve vermeld ik erbij dat ik sinds gisteren mijn maandelijkse ongesteldheid heb, en dus vorige week die typische extra kilo 'meedroeg'. (Ik heb rap vochtophoping door een niet goed functionerend immuunsysteem)
Niettemin : die extra kilo is op één dag niet verdwenen, dus dit blijft een prima resultaat voor mij.

Mijn bevindingen tot dusver :

Twee dagen op zeven streng op de voeding letten is goed haalbaar.
Drie zou serieus lastig zijn. Voor mij dan toch.
Dieetdag 1 : ben van midden Vlaanderen tot Knokke (en terug uiteraard) gereden en heb een halve dag in het ziekenhuis rondgelopen. (Onderzoeken voor mijn zus). Plenty afleiding dus. Dag 1 was een makkie.
Dieetdag 2 : was moeilijker. Toen was ik thuis. Als ik nog eens thuis ben op zo'n dieetdag, wil ik van 's morgens eten bereiden voor die dag (soep, slaatje) zodat ik wanneer ik honger krijg die zich niet langer laat negeren, iets LEKKERS hapklaar heb.

Ik heb de gewoonte vele keren op een dag iets in mijn mond te stoppen vanwege (eventueel vermeend) hongergevoel.
Ik merk nu reeds dat ik op de niet-dieet-dagen meer mezelf in vraag stel : 'heb ik eigenlijk echt honger? of heb ik hier eigenlijk wel echt zin in? of eet ik uit gewoonte?' Ik vind het een leuk gevoel dat ik op deze dagen kan kiezen of ik aldanniet tòch iets in mijn mond ga stoppen. Ja, ik heb nu reeds het gevoel meer stil te staan bij wat ik eet. Zonder het gevoel te hebben dat mij iets afgepakt wordt, want alles is geoorloofd op niet-dieet-dagen.

Tot dusver bevalt het me prima.
De voordelen wegen reuze op tegen de nadelen (vooràl ook omdat ik er vertrouwen in heb dat dit dieet heel goed is voor mijn gezondheid én ik geen kans heb op jojo-effect mocht ik het niet volhouden).

ischa70
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 174 cm
Welk dieet volg jij?: 5:2
Startdatum: 15-05-2013
Startgewicht: 94.5 kg
huidiggewicht: 94.5 kg
Streefgewicht: 85 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door ischa70 » 17 mei 2013, 20:13

Hoi noonoo, ik ben weer begonnen na mijn vakantie. Moet eerlijk zeggen dat ik voor ik met vakantie was, niet veel ben afgevallen met dit dieet. Maar komt denk ik dat ik na mijn cambridge avontuur de dagen dat ik wel mocht eten, me lekker heb laten gaan ( :) ) Maar door 5-2 niet aangekomen. Wil ook wel wat zeggen....toch ? Maar na vakantie toch 3,5 kg weer erbij en deze moeten er dus af. Ik ga er weer voor. Vandaag 1e vastendag. Ging goed. Wel wat pijn in mijn knar. Denk dat ik toch wat meer water moet drinken...

noonoo
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 2 weken :

Bericht door noonoo » 18 mei 2013, 09:41

Pijn in d'r knar, zei ze. Wat heerlijk nederlands klinkt dat... :)
Hier heet dat ne zware kop hebben.
Ik heb er trouwens ene. Hij is reeds 3 dagen latent aanwezig, en dat overkomt mij anders nooit. Ik had al gehoopt dat dit eventueel een soort detox-nevenverschijnsel zou zijn.

Meisje, wat ben ik blij dat ik eens iets hoor van iemand die ervaring heeft met 5-2! Zelf weet ik er (behalve wat ik uit Mosley's documentaire gezien heb) niets van.
Eerlijk gezegd is week 2 voor mij ook niet 100% geslaagd : ik heb er slechts 1 vastendag weten in te persen. (Heel slecht nieuws gekregen over m'n terminale jeugdvriendin, en een beetje aan comfort-eating gedaan. Maar dag mag niet meer voorvallen vanaf nu. Emo-eating helpt niemand)
Volgende week met goede moed verder. Ik vind het trouwens heel motiverend om iets te horen van 'een ouwe rot' in het 5-2'en, ik zeg ouwe rot vanwege je ervaring want ik schat dubbel zo oud te zijn als jij, Ischa. !smil79

Blij je te leren kennen! Ik wens je een prettige verderzetting! En hoop gauw nog iets van je te horen!
Groeten van noonoo!

bellas

Bericht door bellas » 19 mei 2013, 18:59

weet iemand wanneer het Nederlandstalige boek voor het 2 dagendieet tekoop is?

noonoo
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 2 weken :

Bericht door noonoo » 22 mei 2013, 23:33

Het wordt in juni verwacht, bellas.

noonoo
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 2 weken :

Bericht door noonoo » 11 jun 2013, 13:51

Jongens, wat blijft dat hier stilletjes op het 5-2 hoekje.

Ondertussen ben ik alweer helemaal gestopt met m'n goede vasten-gewoonte.
Het wordt tijd dat dat boek uitkomt.
Dan kunnen we hopelijk enkele slimme kneepjes te weten komen, en geruggesteund worden door een boel motiverende informatie...

Bolderbast
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 196 cm
Welk dieet volg jij?: vastendieet
Startdatum: 4 juni 2013
Startgewicht: 97.5 kg
huidiggewicht: 95 kg
Streefgewicht: 85 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Bolderbast » 16 jun 2013, 13:14

Ga mijn derde week in. Vast alleen maar op werkdagen en dat gaat goed.
Dat Nederlandstalige boek is er toch al lang? http://www.bol.com/nl/p/het-vastendieet ... 011060216/

MvdW
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 173 cm
Welk dieet volg jij?: Vastendieet / 2 dagen dieet
Startdatum: 17 juni 2013
Startgewicht: 115kg
huidiggewicht: 112.5
Streefgewicht: 80 kg
Gewicht Grafiek: Na 6 weken 110.5
na 9 weken 112.5

Bericht door MvdW » 17 jun 2013, 12:20

Ik ben vandaag begonnen. Nu dus mijn eerste vastendag.

soeffie
Vetvrij VIP
Vetvrij VIP
lengte: .167. cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 3 mei 2012
Streefgewicht: 64,9

Bericht door soeffie » 17 jun 2013, 15:53

Ik krijg morgen het boek binnen, dus ga het goed lezen en dan beginnen
Ik ben er bijna, ik ben er bijna, maar nog niet helemaal helemaal!!

evelyn1969

Bericht door evelyn1969 » 11 jul 2013, 21:30

Ben benieuwd wat me eet op zo'n dag,en of iemand moeite heeft met sporten op zo'n dag,? !smil70

vijftweetje

Bericht door vijftweetje » 26 okt 2013, 16:45

Ik zit nu in mijn 12e week 5:2 dieet en het bevalt me uitstekend!
Ik zie mijn lichaam letterlijk veranderen, hoewel ik niet zo verschrikkelijk snel afval. Tot nu toe ben ik 7 kilo kwijt aan gewicht, zonder te bewegen, want dat kan ik niet door zware reuma.
Ik heb totaal geen moeite om de vastendagen door te komen. Ik denk dat iedereen moet uitzoeken wat het beste voelt om je maaltijden te verdelen. Ik eet in de namiddag soep en 's avonds een lichte maaltijd. Ik let heel goed op dat ik op de vastendagen uitsluitend gezond voedsel tot me neem, en dingen vers bereid. Dubbele winst dus!
Ik heb het boek van Mosley en dat van Harvey goed bestudeerd, en ga ook het kookboek kopen dat begin november uitkomt. Zo krijg ik nog meer inspiratie om het leuk te houden!
Succes allemaal!

Suzanne

Bericht door Suzanne » 31 okt 2013, 23:00

Hi,

Ik heb het boek een tijdje geleden besteld en ik heb het doorgelezen. Voor mij is het een andere manier van koolhydraat arm eten. alleen vind ik het mediterraanse gedeelte van het dieet niet zo fijn. Snel dit boek weer verkocht, maar ik geloof wel dat veel mensen hier baat bij hebben.

Succes!

Annemie999

Bericht door Annemie999 » 19 jun 2014, 15:29

Hallo.
Ik heb het boek van Michael Mosley gekocht! Het Vasten Dieet! Ik zag zijn documentaire voor de BBC geloof ik.

Bij Mosley mag je helemaal zelf beslissen wat je eet, wanneer je het eet, als je maar 2 dagen per week 500/600 kcal tot je neemt! !smil70
Je mag ook vaker dan 2 dagen maar dan het liefst met een begeleiding van een arts.
Zodra je jouw ideale gewicht hebt gehaald kun je op 1 keer per week gaan zitten ter onderhoud.
Er wordt wel advies gegeven en best wel veel gezonde voorbeelden, maar je bent verplicht tot niets.
Maar voor als je dat voor jezelf nodig/prettig vindt, het staat er in. !smil79

Ik kon de eerste week die 500 kcal echt niet volhouden en ben tot 1000 kcal gegaan en na een week toch 3 kilo kwijt.
De week daarop ben ik op 750 kcal gaan zitten en voor de 3e week op 500 kcal. :)
Ik ben gaan in-leunen zoals Alicia Silverstone dat zo mooi zegt in haar boek over Vegetarisch eten!

Dit Vasten Dieet heeft niet alleen mijn systeem gereset, mijn graas gedrag is helemaal weg, maar ook vind ik sommige dingen niet eens meer lekker. Mijn smaak is helemaal veranderd. Als ik nu voedsel zie kan ik het zien liggen.
Ik heb niet meer het gevoel dat ik iets te kort kom. Honger is OK en morgen kan ik ook een pizza eten.
En ik ben inmiddels 9 kilo kwijt en heb mijn vroegere energieniveau weer terug. !smil44 !smil32
Voor dit lag ik vaak op de bank en zapte/computerde mij door het leven. !smil30
Nu fiets ik zonder problemen 40 kilometer, ga lekker uit met de meiden en heb weer overal zin in. !smil78

Als je een emotionele eter bent zoals ik, kun je de eerste dag/week onrustig worden.
Als je je emoties niet weg kunt eten hè?! De onrust was gelukkig na week 1 verdwenen.
Ik heb dan ook een afspraak gemaakt met een Haptonoom om aan dat gedeelte te werken.

Onderaan heb ik wat linkjes staan.
Om een idee te hebben waar het nu om gaat kijk dan naar het filmpje, die is heel duidelijk.

Heel veel succes iedereen! !smil79 !smil44

Het Vastendieet

Bericht door Het Vastendieet » 11 mei 2017, 15:04

Slank en gezond de zomer in met 'Mijn 6:1 Vastendieetboek'
Na het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten heeft het 5:2 dieet ook de Lage Landen in no time veroverd. De charmes van deze strategie voor gewichtsverlies? Eenvoud, gedoseerde inspanning en zichtbaar resultaat!

Toch lopen veel enthousiaste 5:2 'ers tegen grote hindernissen aan. Ook bij de doe-het-zelf aanpak van het 5:2 dieet is goed advies van groot belang. Anders gooi je ten onrechte de handdoek in de ring.

Dit boek is een handleiding om van je 5:2 strategie een echt succesverhaal te maken én de kaart te trekken van duurzame gezondheidswinst met de 6:1 formule.

"Vermageren en zondigen? Het kán" | HLN Aarschot

Zeseen - 6:1

Tot 15 mei: gratis verzending naar Nederland én 2€ korting op de boekhandelprijs! (17,95 ipv. 19,95€)

Plaats reactie

Terug naar “Het 2 Dagendieet”