Pasen 2014

Hier kun je informatieve artikelen vinden over dieet, voeding en gezondheid. Heb je zelf een leuk artikel geschreven? Dan kun je het hier kosteloos publiceren.
Gebruikersavatar
Anouschka

Pasen 2014

Bericht door Anouschka » 16 apr 2014, 20:30

Pasen staat voor de deur, hét teken dat de lente echt begonnen is. Een lekker lang weekend om leuke dingen te ondernemen met familie en vrienden. Als je de supermarkten moet geloven hoor je tijdens de paasdagen te eten, veel te eten. De schappen liggen vol met gourmetschotels, luxe broodjes, salades, Paasstol, chocolade, ijs, toetjes en nog veel meer feestelijke producten. Lekker maar helaas niet zo goed voor de slanke lijn. En omdat veel producten vol zitten met suiker zijn ze ook niet geschikt als je het eiwitdieet van SanaSlank volgt.

Om te zorgen dat je toch heerlijk kunt genieten tijdens de paasdagen zonder extra kilo’s heb ik een speciale Paasbijlage samengesteld. Hierin geven we je heerlijke recepten en praktische tips voor gezellige dagen.

Wat is Pasen eigenlijk?

Pasen staat voor veel mensen in het teken van gezellig samen zijn en eten. Toch is dit niet de oorspronkelijke betekenis van deze feestdag. Wat betekent Pasen eigenlijk?

Pasen is van oorsprong een Joods feest en wordt door veel Christenen gevierd, er wordt gevierd dat Jezus is opgestaan uit de dood.

Wist je dat sommige katholieken voorafgaand aan het Paasfeest vasten? Vanaf Aswoensdag wordt er veertig dagen gevast. Paaseitjes eten is er dus in de aanloop naar Pasen helemaal niet bij!

De vastentijd is een periode van bezinning, men staat stil bij het feit dat er mensen zijn die het veel minder hebben dan zij. En daar hoort bij dat er in die periode minder of geen extra’s worden gegeten zoals koekjes, chips, snoep, chocolade en andere snacks. Ook het drinken van alcohol, roken en televisie kijken worden soms tijdelijk niet gedaan.

Het is natuurlijk te laat om nog 40 dagen te vasten voor Pasen maar wellicht is het een goed idee om dit vanaf nu te doen? Veertig dagen zonder snoep, koek, chocolade en andere snacks. Goed voor de bezinning en je valt er waarschijnlijk nog van af ook!

Beweeg!

Je kunt de Paasdagen binnen doorbrengen aan een tafel vol met eten, je kunt er echter ook voor kiezen om lekker te gaan bewegen. Het voorjaar is begonnen dus de natuur is weer volop in bloei, de lammetjes lopen in de wei en overal zie je de bloesem in de bomen. Heerlijk weer voor een lange wandeling!

Tijdens de Paasdagen worden er meestal ook allerlei wandel, fiets of hardlooptochten georganiseerd. Leuk om aan mee te doen! In veel gevallen kun je er ook nog een goed doel mee steunen.

Een andere goede activiteit tijdens de Paasdagen is tuinieren, veel tuincentra zijn op tweede Paasdag open dus laat je inspireren en knap je tuin op!

Voor kinderen is het leuk om paaseieren te zoeken in de tuin. Maak hier eens een heuse speurtocht van door de eitjes niet alleen in eigen tuin maar in de hele buurt te verstoppen. Uiteraard loop je zelf mee als begeleiding.

Tip: verstop de eitjes niet te lang van te voren en stop ze voor de zekerheid in een plastic zakje, op die manier voorkom je dan een voorbijgaand hondje de paaseitjes op eet.

Tip: wil je extra calorieën verbranden tijdens het zoeken naar paaseieren en tegelijk je spieren versterken? Doe dan bij ieder paasei dat gevonden wordt een squat of lung oefening. Goed voor je benen en billen!

Chocolaatje tussendoor


Terwijl het hele gezin van de paaseitjes snoept zit jij op een stukje komkommer te knabbelen. Lekker maar de kans is groot dat je zelf ook wel graag iets met chocolade wilt. Gelukkig biedt het SanaSlank assortiment je dan voldoende keus!

Dieetproof Paasei

Je kunt heel gemakkelijk zelf een paasei maken van een SanaSlank reep. Hiervoor heb je 1 SanaSlank reep puur luxe nodig (verkrijgbaar in de smaken, classic, praline of mokka) en een siliconenbakvorm met de vormpjes van een half ei.

Smelt de chocolade reep in een pannetje en giet het mengsel in de siliconenbakvorm. Zet even weg in de koelkast om op te stijven.

Paascakeje

SanaSlank heeft twee heerlijke smaken cake in het assortiment waarmee je gemakkelijk een heerlijk warme cupcake maakt.

Neem een zakje cake fruit of cake chocolade. Neem 75 ml water in de shaker en voeg de inhoud van het zakje cake toe. Goed schudden. Giet het mengsel in twee cupcakevormen of kopjes en zet 1,5 minuut in de magnetron op de hoogste stand.

Serveer de cakejes warm met 2 eetlepels slankroom en 1 eetlepel SanaSlank jam.

Tip: het chocoladecakje is erg lekker met SanaSlank frambozenjam en het fruitcakeje is erg lekker met SanaSlank sinaasappeljam.

Terug naar “Informatie over Dieet, Voeding & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast