Water dieet?

Hier kun je informatieve artikelen vinden over dieet, voeding en gezondheid. Heb je zelf een leuk artikel geschreven? Dan kun je het hier kosteloos publiceren.
16 jarige vrouw

Water dieet?

Bericht door 16 jarige vrouw » 09 jan 2018, 21:47

HOi!

Ik ben Lisa en ben 16 jaar, binnen een maand 17. Ik ben binnen een jaar 9 tot 12 kilo aangekomen (weet het niet meer exact, ik dacht 11) en ik weet op z'n minst weer 5 tot 7 kilootjes kwijt. Ik ben 171 cm en weeg nu 72 kilo.
Ik vroeg mij af of het verstandig om een eigen variatie van het water-dieet te volgen. Hierbij dacht ik aan tot maximaal 2,5 liter water per dag (Ik ben niet actief, alleen fiets ik doordeweeks minstens 60 minuten per dag en zit ik gemiddeld 7 uur op school), een hand geroosterde ongezouten cashewnoten en kaal witbrood of bruinbrood.
Aangezien ik nog 16 ben en mijn lichaam en hersenen nog aan het ontwikkelen zijn, vroeg ik mij af of dit wel zo verstandig is.
Over het algemeen ben ik gewend aan water drinken, maar eet ik veel te veel op een dag (2500 tot 4000 kcal). Ik ben dus ook niet actief naast het dagelijks fietsen. Ik eet ook niet veel fruit, tot 4 stukken fruit per week, meestal allen banaan en soms mandarijnen. Ik kan niet tegen appels..

Ik hoor graag goed advies! (ik ben al begonnen met tot mijn verjaardag geen cola te drinken !smil79 )

Groetjes Lisa

Terug naar “Informatie over Dieet, Voeding & Gezondheid”