Goede koolhydraten

Interessante en Nuttige Wetenswaardigheden en Artikeltjes over Gezondheid
Deze wetenswaardigheden gaan niet per definitie over Bio HCG
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Berichten: 1385
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:26
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Goede koolhydraten

Bericht door Thira » 21 aug 2012, 21:38

De goede en slechte koolhydraten
Steeds meer Nederlanders ontdekken dat overgewicht mede wordt veroorzaakt doordat
zij teveel koolhydraten tot zich nemen. Er zijn echter 2 soorten koolhydraten, de goede hebben een lage glycemische index waarde, de slechte hebben echter een hoge waarde en zorgen er voor dat glucosespiegel in het bloed steeds omhoog gaat na het eten van dat voedingsmiddel. Slechte koolhydraten zijn alle koolhydraten die boven de GI van 50 komen, en goede koolhydraten zijn deze die daaronder zitten.

Goede koolhydraten
Goede koolhydraten worden niet zo sterk door het lichaam geabsorbeerd en hebben daardoor een zwakke stijging van de glycemie tot gevolg. Goede koolhydraten zijn o.a.: volkorenbrood, roggebrood, zuivelprodukten, fructose (vruchtensuiker), appels, sinaasappels, aardbeien, noten, olijven, peulvruchten (geen tuinbonen), paddestoelen.. etc..

Ui, knoflook, bladgroente, tomaten, aubergines, courgettes
Tofu/tahoe, Knolselderij, Verse abrikozen, Walnoten, pinda's
Soja bonen, gekookt
Vruchtenjam zonder suiker, Groene linzen, Gele en groene spliterwten, kers, pruim, grapefruit, fructose, bittere chocolade (min. 72% cacao)
Rauwe wortelen, melkproducten, witte bonen, bruine en gele linzen, kikkererwten, perzik, appel, sperziebonen, soja vermicelli,
Vijgen, gedroogde abrikozen, chinese mie (van mungoboon), Indiaase wilde mais, wilde rijst, Quinoa, sinaasappel, peer
Druiven, verse doperwtjes, Lonton, ketan (indonesische kleefrijst), Chinese kleefrijst, biologisch appelsap, vers geperst sinaasappelsap, ontbijtgranen (volkoren, zonder suiker), pompernikkel (donker roggebrood), volkoren roggebrood, volkoren tarwebrood, volkorenpasta (al dente), bruine bonen,
Capucijners, spaghetti, al dente, gekookte bulgur
Volkoren pasta, Bataat, mango, erwtjes uit blik, zilvervlies rijst, basmati rijst, boekweitmeel, boekweitflensjes, bruinbrood verrijkt met extra zemelen

Link naar uitgebreide info over de gi-index
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Wetenswaardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten