Je mag alles eten, behalve suikers en beperkte koolhydraten. Kort maar krachtig.
Betty, je slaat de spijker op zijn kop! Dat is heel erg lastig!!
Je begint al met te zeggen dat je niet van plan bent lang te doen over koolhydraten toevoegen.
Heel snel even gauw een lijstje wat je wel en niet kan nemen.
Maar dat is juist het probleem: je wordt niet dik van vet, je wordt dik van koolhydraten.
Je mag alles eten, maar beperk voor altijd de koolhydraten en vermijd suikers en je zult
nooit meer dik worden.
Het zijn de koolhydraten en suikers die zich omzetten in vet en dat wordt opgeslagen op de ons welbekende opslagplaatsen.
Het heeft geen zin om een levenlang te lijnen en vervolgens weer dezelfde (eet)fout te maken.
En ik praat uit ervaring. Ik gebruik hcg al jaren in het voorjaar om mijn wintervet eraf te krijgen.
Natuurlijk werkt dat als een tierelier, maar ik wil het nu eens goed doen.
Dat wil zeggen, uitzoeken hoe dat lijstje moet zijn, waar jij ook naar vraagt.
De moeilijkheid is nu onze oude manier van eten,
aardappels, groente, vlees, af te leren en een nieuwe manier van eten aan te leren.
We moeten meer eiwitten en meer vet eten.
Stapsgewijs zal ik mijn bevindingen hier op het forum delen.
Quinan weet heel veel van Atkins en ook anderen hebben in het verleden wel kh-arme diëten gedaan.
Zelf heb ik nog (ongelezen) boeken staan over kh-arme wetenswaardigheden.
Als we nu maar heel veel recepten hebben, eetbaar, makkelijk klaar te maken, misschien met vermelding van het aantal kh, dan komen we in de goede richting.
Ik heb al een lijstje met brood en melk en hun kh-waarden geplaatst hier bij Onderhoudsfase.
Het spijt me dat ik je niet instant kan helpen, maar ik doe zeker mijn best.