Fase 3 Stabben

Fase 3 - Stabben
Plaats reactie
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Fase 3 Stabben

Bericht door Thira » 19 aug 2012, 23:35

Fase 3 Stabben

2 dagen na de laatste HCG-inname mag je alles eten wat je wilt, behalve zetmeel en suiker, maar één simpele regel!! (Bouw het wel voorzichtig op!)
Je moet je elke dag in de ochtend wegen, ná de ochtendplas en vóór het ontbijt.

Het duurt 3 weken voor het gewicht stabiel is.

Er mogen geen schommelingen meer te zien zijn na een overvloedig maal (maak daar geen gewoonte van).
Koolhydraten, suiker, brood, rijst, aardappelen, pasta's en zo, zijn en blijven nog de grootste vijanden.
Wanneer de koolhydraten nog worden weggelaten, kun je wat meer vet eten, zelfs een beetje alcohol, bijvoorbeeld een glas wijn bij het eten.

Zodra koolhydraten en vet worden gecombineerd in één maaltijd loopt het vrijwel zeker uit de hand.
Hou bij wat je toevoegt en corrigeer direct. Wanneer je bijvoorbeeld gisteren een aardappel bij je groente hebt genomen en de weegschaal vanmorgen een groot verschil aangaf, laat de aardappelen dan nog even weg.
Hier zijn geen regels voor te geven, ieder mens reageert op iets anders.

Blijf je daarom elke dag wegen, zorg dat je binnen de marge van 1 kilo onder of boven je
eindgewicht blijft. Zodra je de marge overschrijdt, moet je dezelfde dag nog ingrijpen.

Link naar de steakdag

Wanneer je niet direct op dezelfde dag tot actie overgaat, kan het je dágen van kuren kosten.
De steakdag is bijna nooit nodig.

Als je een zware lunch hebt gehad, heb je meestal geen trek meer in je avondeten.
Je komt dan ook geen kilo aan de volgende dag en hoef je ook geen maatregelen te nemen.
Dat geldt ook als je eens zwaar gedineerd hebt, het levert je geen kilo op de volgende dag op de weegschaal.
Leer dus te luisteren naar je lichaam. Je hoeft niet te eten, omdat het etenstijd is.

Je zult ervan versteld staan, dat je na de kuur veel minder trek hebt en veel minder op kunt dan voorheen.
De eetlust is genormaliseerd en je bent sneller verzadigd met veel minder eten.
Misschien had je tijdens de kuur jezelf wel een enorme maaltijd beloofd, dat wordt dan een teleurstelling!
Deze staat moet je proberen vast te houden, dan kom je nooit meer aan!!

Tijdens de stab meer afvallen
Je moet na de kuur direct ingrijpen als je meer dan een kilo aankomt, maar meer dan een kilo afvallen is ook ongewenst.

Vet dat je nu nog verliest, gaat altijd ten koste van je noodzakelijke gewone vet.
Zodra je meer eet, wordt dat tekort meteen aangezuiverd en het gebeurt vaak dat deze reactie van het lichaam meer is dan een kilo.

We noemen dit wel het hamsteren van het lichaam om in tijden van crisis een voorraad te
hebben. En dan gaan we weer, voorraad, leg maar wat op de heupen, wat op de dijen.
Je weet wel waar je lichaam de spaarpot heeft! Blijf dus opletten.

Problemen na de kuur - tijdens de stab
Er zijn 2 moeilijkheden die kunnen optreden direct na de kuur, wanneer alle overtollige vet is opgenomen of doordat het lichaam zich heeft genormaliseerd HCG geen effect meer heeft.
Je krijgt dan meteen ontzettende honger. Wees niet stoer. Als je je toch aan het 500kc-dieet blijft houden, ga je normaal, noodzakelijk vet verliezen Je raakt ondervoed en dat zie je het eerst in je gezicht terug.
Dit is de enige reden dat je het dieet een beetje mag ophogen, door een extra appel of 2/3 extra soepstengels, of 150gr vlees te nemen.

Met HCG is het onmogelijk om meer af te vallen dan het normale gewicht.
Zodra er geen overtollig vet meer is, gaat het lichaam het normale vet opnemen en dat wordt weer aangezuiverd, zodra er weer normaal wordt gegeten.

In zo'n geval kun je zien, dat de 2 à 3 ons die je de laatste dagen nog bent afgevallen terwijl je al honger had (wat van je normale vet af is gehaald) er weer heel snel aan zitten.

Sla een maaltijd over en je valt 2 ons af, De volgende dag is er weer 2 ons aan, hoe streng je ook hebt gegeten.
Je verliest dus normaal vet, aan het einde van de kuur of tijdens de stab, doordat je niet meteen reageert op je hongergevoel.

Het eindresultaat van je gewicht moet dan eigenlijk 2 à 3 ons hoger liggen. Wanneer je dat verhoogde gewicht kunt vasthouden, zullen er verder geen problemen meer zijn.

Pas op voor overenthousiasme
Ook het tweede probleem komt door overenthousiasme. Sommige mensen geloven niet dat ze meer kunnen eten zonder weer aan te komen. Ze slaan het advies in de wind om alles te eten, behalve suiker en zetmeel.
Een paar kleine varianten op het 500kc-dieet met i.p.v. vlees een glas melk, een ei of een stuk kaas.
Tot hun grote schrik vallen ze niet verder af, maar komen zelfs aan!

Ok, dan de andere instructies maar half uitvoeren, sla een maaltijd over, neem 's avonds een beetje sla en een grote pot thee, terwijl ze steeds hongeriger en zwakker worden.
De volgende morgen toont de weegschaal dat ze nog meer zijn aangekomen. Ze beginnen ook vocht vast te houden, gezwollen enkels.

Doe dit dus gewoon NIET. Als je honger hebt, dan moet je meer eten, maar let op wat je naar je mond brengt, geen zetmeel en geen suiker. Laat je de honger doorzeuren, dan krijg je niet alleen allerlei gezondheidsproblemen, maar de vreetbuien, de trek naar koolhydraten en suiker, komen verhevigd terug.
Wil je nog meer dan 5 kilo kwijt, ga perfect stabiliseren, neem de pauze die wordt aangeraden en neem nog een kuur.

Na drie weken stabben naar de Onderhoudsfase (fase 4).

Link naar de onderhoudsfase fase 4

Bestel ook bij Dianneshop BIO HCG. De grootste en beste BIO HCG Shop van Nederland en België. Tijdelijk Gratis Cadeau's en Korting op alle Bio HCG Producten! Gratis online begeleiding en receptenboek bij iedere BIO HCG Kuur voor een nog beter resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
lengte: 171 cm
Welk dieet volg jij?: Bio HCG
Startdatum: 2 jan 2015
Startgewicht: 85.4 kg
huidiggewicht: 81.7 kg
Streefgewicht: 69 kg
Gewicht Grafiek: Ronde x Startgewicht x kilo. Streef x kg.
Na 1 week: -
Na 2 weken: -
Na 3 weken: -

Re: Fase 3 Stabben

Bericht door JowieS » 20 aug 2012, 11:35

Op veel sites wordt geadviseerd om de stabfase 6 weken te laten duren. In de eerste 3 weken GEEN suikers of zetmeel nemen, oftewel: geen koolhydraten. Alleen wat je tijdens de kuur ook al doet: fruit (je mag meer soorten, maar let op hoeveelheid suiker/zetmeel) en soepstengel/melba toast.
Tijdens de volgende 3 weken heel langzaam koolhydraten toevoegen. Bij voorkeur 1 per dag zodat je direct kunt zien aan je gewicht of kunt voelen aan je lichaam met welke zaken je voorzichtig moet zijn. Het advies is om je eten nauwkeurig bij te houden. Misschien dat bepaalde melkproducten of noten problemen geven. Dit verschilt per persoon.

De stabilisatiefase is erg belangrijk omdat hier de nullijn voor je gewicht wordt bepaald.
Je kunt het beste rond de 1500 kcal per dag gaan eten (bouw hier na je uitloopdagen van fase 1 rustig naartoe, je lichaam geeft aan hoeveel het aankan en wanneer het genoeg is).
Je verdubbelt je hoeveelheid vlees en voegt melkproducten, noten, vleessoorten en vetten (zoals olijfolie) toe, die je eerder niet mocht.
Begin de dag met een stevig ontbijt. Dat brengt je verbranding goed op gang. Een omelet met vlees en groente, of een fruitcocktail of smoothie.
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 20 aug 2012, 16:23

JowieS, goed dat je dat schrijft.
Wat jij niet kon weten is, dat ik vanmorgen een nieuw stukje heb geschreven.
We hebben de fasen aangepast.
Ten eerste omdat standaard de bunkerdagen worden overgeslagen. De meeste mensen komen pas op het forum als ze al bezig zijn.
Ten tweede gebruiken we nu dezelfde indeling als het Amerikaanse forum, waar jij ook komt.

Fase 1 - Bunkeren 2 dagen
Fase 2 - Dieet 23 dagen
Fase 3 - Stabben ongeveer 3 weken
Fase 4 - Onderhoud en de rest van je leven, zolang als het duurt om een 'normale' eetgewoonte en een gezond gewicht te hebben.

Ik heb hier een daar wat andere woorden gebruikt en een link onder aan geplaatst naar de Onderhoudsfase (fase 4).
Het staat er nu duidelijker, denk ik.

Bedankt voor je bijdrage.Afbeelding
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 20 aug 2012, 17:38

Handig dat de fases nu overal gelijk zijn, dat maakt vergelijken met buitenlandse schema's een stuk makkelijker. :8:
Op een aantal sites zag ik echter staan dat het stabben 6 weken duurt en dat je dan naar fase 4 gaat. Heb jij enig idee waar dit verschil vandaan komt? :3:
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 20 aug 2012, 19:40

Normaal begon de telling bij fase 1 het dieet incl. de bunkerdagen, fase 2 stabben, aansluitend normaliseren, en meer was er niet.

Toen kwamen de bunkerdagen in beeld, dus f1 wordt bunkeren, f2 dieet, f3 stabben, f4 normaliseren.

Stabben duurt 3 weken en normaliseren of onderhoud is ook 3 weken, was vroeger samen 6 weken, nu dus geknipt om met die Amerikanen in pas te komen.
Ik ben er tegen om het stabben te rekken, je moet gewoon eens naar 'normaal'.
Bovendien zegt onze goeroe dr. Simeons dat ook :14:
Die noemt het ook een van de dieetfouten om niet normaal te durven eten. Je kunt de opbouw niet op blijven schuiven.
Je lijf komt zo in een crisis terecht. Je lichaam gaat hamsteren, omdat het denkt dat de hongerperiode is aangebroken.
We hebben immers geen hulp meer. Deze spaarstand wil zeggen, 'hou vast wat je krijgt, want je weet niet wanneer de volgende buit weer komt'. Dus je wordt weer vet.

Onderhoud/normaliseren is ook geen 3 weken. Iedereen kan daar net zo lang over doen als hij/zij nodig heeft om 'normaal' te worden, zowel in eetgewoonte als in gewicht.
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 20 aug 2012, 21:09

Het is me helemaal helder, dank je wel! :9:

Mag ik trouwens niet meer op het forum komen over twee weken...? :3:
Aangezien er geen dagboekjes voor fase 4 zijn...? ;-)
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 20 aug 2012, 21:20

Hahaha, nee hoor, ik ben blij met je.
Blijf voorlopig de rest van de kuur, dus f3 én f4 in het stabdagboek.
Zien we over een tijdje of er animo is voor een dagboek voor f4, onderhoud.
Zou heel mooi zijn, maar we zien wel.

Prettige avond.
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 20 aug 2012, 21:37

Is prima. :10:
En dan ga ik na die zes weken wel weer terug naar mijn fase 2 dagboekje.

Jij ook!
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 20 aug 2012, 21:39

Ja, je hoeft je ten minste niet meer voor te stellen. :10:
Afbeelding

Guinan
Bio HCG Expert
Bio HCG Expert
lengte: 173 cm
Welk dieet volg jij?: HCG
Startdatum: 6 oktober 2011
Startgewicht: 97 kg
huidiggewicht: 77 kg
Streefgewicht: 70 kg (voorlopig)
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Guinan » 22 aug 2012, 04:06

Ik zit eigenlijk ook in F4, alhoewel het meer op F3 lijkt, en ik gebruik ook het 'stab'-dagboekje.
Maar inderdaad even kijken hoeveel mensen nog blijven meeschrijven als ze in F4 zitten, kan altijd nog aangepast worden.
Vr. - 64 jaar - 1.73 m - géén sporttypetje ;)
Ronde: 5
Fase: 2

Afbeelding

oeps
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 173 cm
Welk dieet volg jij?: HCG
Startdatum: 14 juli 2012
Startgewicht: 99 kg
huidiggewicht: 85,5kg
Streefgewicht: 75 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door oeps » 22 aug 2012, 06:10

Ik heb er een boek bij gekregen, en bij Sense schreven ze : na de kuur over gaan in fase B, zal wel overeen komen met fase 2

Bianca81
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 169 cm
Welk dieet volg jij?: Hcg
Startdatum: 26-04-2015
Startgewicht: 80,5 kg
huidiggewicht: 77,6 kg
Streefgewicht: 70 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Bianca81 » 03 mei 2015, 18:20

Voor mij is het stabben nog erg ver weg. Ben wel blij met de 3 weken stabben. Dan ga ik denk ik eerst nog een halve kuur doen! ALS ik in die laatste week tenminste nog afval.

Ik vind het stabbben nog super moeilijk! In mijn boekje staat ook niet veel hierover.
Is er ergens een dagplanning? Die vd kuur zelf vind ik super duidelijk!

800 ampullen
830 2 glazen lauw water met citroen
1000 tussendoortje (appel,rijstenwafel of melba toastje)
1200 100 gram vis (witvis garnalen etc) of vlees (biefstuk,rundergehakt,rosbief,denk ook tartaar en kip) plus groente en of sla
1400 tussendoortje
1800 diner (zelfde als lunch)
2000 tussendoortje

Is zoiets er ook voor de eerste week stab fase,2de week en 3de week?
Ik begrijp dat je het zelf aan moet voelen,maar een richtlijn zou fijn zijn!
Speltbrood mag dan toch in principe? (Niet te vaak natuurlijk)
En bananenbrood?
Boekweitpannenkoeken?
Een Bacardi cola mag dus in die 3 weken nog helemaal niet?! Ivm suikers? Ik lust geen wijn :)

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Fase 3”