Fase 3 Stabben met kh-arme voeding

Fase 3 - Stabben
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Berichten: 1385
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:26
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Fase 3 Stabben met kh-arme voeding

Bericht door Thira » 23 jul 2012, 16:32

Koolhydraatarme voeding is gebaseerd op een caloriearme voeding. U kunt dus weer bijna normaal eten in tegenstelling tot het dieet wat gevolgd moet worden bij een HCG-kuur. Daarom volgen hieronder eerst de principes van een caloriearme voeding.

Om lichaamsgewicht te verliezen moeten we geen spieren of water verliezen, maar vet. Dit kan alleen door of minder calorieën te gaan verbruiken, bijvoorbeeld door meer te gaan sporten. Een combinatie van beide geeft altijd het meeste resultaat.

Om optimaal te blijven functioneren en gezond te blijven, moet uw voeding alle voedingsstoffen blijven bevatten. Uw lichaam heeft eiwitten, vetten en koolhydraten nodig, evenals voldoende vitaminen en mineralen. Producten waar deze voedingsstoffen in zitten zullen dan ook verwerkt zijn in het advies.

Er zijn echter ook voedingsmiddelen die deze stoffen niet of weinig bevatten en erg veel calorieën leveren.
Deze stoffen zijn:
• Suiker en suikerbevattende producten als snoep, koek, gebak, drop, frisdranken, limonade, zoet broodbeleg, chocolade en dergelijke.
• Vetten en vetrijke producten als boter, (dieet) margarine, olie, bak en braadproducten, mayonaise, sauzen, room, noten, vette vleeswaren, vette vlees en vissoorten, noten, gefrituurde producten, snacks en dergelijke.
• Alcohol en producten waar alcohol in verwerkt is.

In een caloriebeperkte voeding proberen we er minder te eten en anders: dus zo weinig mogelijk van de producten die we eigenlijk niet nodig hebben.
In veel gevallen kunnen we gebruik maken van vervangende producten:
• Suiker kan veelal vervangen worden door zoetstof
• Een koekje bij de koffie of thee zou een droog biscuitje kunnen worden (of nog beter helemaal niets)
• als zoet broodbeleg kan halvajam of vers fruit genomen worden.
• Boter en margarine zou vervangen kunnen worden door halvarine
• Vette vleeswaren, paté, (smeer)worst kan vervangen worden door magere vleeswaren, vetarme paté (linera) en er is ook minder vette kaas te koop i.p.v. 48+ is er ook 20+ en 30+ kaas of edammer kaas.
• De jus kan gemaakt worden met minder boter. Ook kunt u vlees grillen of roosteren.
Ik bak mijn vlees in kokosolie. Niet met een klodder in de pan, maar ik smeer een kant van het vlees licht in en bak dan eerst de ingesmeerde kant.
De reden dat ik kokosolie gebruik, is dat die niet verbrandt bij hoge temperaturen.

Tot zover de principes van een caloriearme voeding.

In uw dieet is het de bedoeling dat ook de hoeveelheid koolhydraten beperkt worden om gewichtstoename te voorkomen. Koolhydraten is een verzamelnaam voor zetmeel en suikers.
In “gewone” caloriearme voeding proberen we de hoeveelheid suiker ook al te beperken.

Zetmeel komt voornamelijk voor in drie groepen voedingsmiddelen.
1. Brood en broodvervangende producten als beschuit, crackers, matzes, knäckebröd, ontbijtkoek, roggebrood, stokbrood, toast, pap, krentenbrood, muesli enz.
2. Aardappelen en aardappelvervangende producten als rijst, macaroni, spaghetti, bami, mihoen, peulvruchten, brood enz.
3. Fruit en vruchtensappen.

Een koolhydraatarme voeding wil niet zeggen dat u bovenstaande producten niet meer mag gebruiken, maar beperkt. Bevat een “normale “ voeding 200 – 300 gram koolhydraten per dag, een koolhydraatarme voeding bevat rond de 100 gram koolhydraten per dag!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Fase 3”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten