Bericht
door Thira » 02 jul 2013, 12:56
Vanmorgen 70,4.
Ik zit echt op een hoge schommel van 69,4 naar 69,8 70,8, naar 70 en nu 70,4, om wee in je maag van te worden, maar het is een normaal verschijnsel.
Ik ben aan het onderzoeken wat het alternatief is voor zoettrek. Die trek moet niet worden beloond, want dat zet aan tot nog meer trek.
Het bekende 'ach, één dropje' en dan is de zak leeg.
Als je zoet neemt, neem dan zo natuurlijk mogelijk, dus geen sap maar de hele vrucht. Die heeft net zoveel suiker, maar de vezels zorgen voor het verwerken van het zoet zonder dat er insuline nodig is om het zoet uit je bloed te halen.
Ik had palmsuiker gevonden en dat was voor mij dé oplossing. Als ik trek kreeg in zoet, nam ik een schepje uit de suikerpot. Palmsuiker is een trage suiker en wordt heel traag in het bloed opgenomen, geen suikerspiegelschommelingen die de trek weer laat terug komen.
Maar helaas, Jumbo had het uit het assorti gehaald en wordt nu weer ingevoerd, maar duurt 6 weken, volgens het personeel. Ik moet het eerste zien.
Palmsuiker niet verwarren met kokossuiker, die is ook lekker, maar niet zo zoet en veel duurder.
Op internet bestellen is ook geen optie, prijzen rijzen de pan uit!
De dadels de ik van de week heb geprobeerd is duidelijk geen oplossing, daardoor kwam ik in 1 keer 1 kilo aan. Tja, het staat toch echt op de verpakking!! 1 dadel van 26gr = kc 60gr - kh - 14 gr