Stab dagboek JowieS

Schrijf je ervaringen gedurende de eerste drie weken na de kuur. Dat is een heel spannende tijd. Verwaarloos die niet!!
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Re: Stab dagboek JowieS

Bericht door Thira » 09 sep 2012, 21:37

Hoi JowieS. Het is gelukkig goed gekomen. Het leuke is dat je je heel goed bewust bent wat je fout doet en ook waarom. Je zegt zelf al, te weinig gegeten bij de lunch. Ja, dan kun je op een vreetbui wachten.
Honger voelt hetzelfde als een lage bloedsuikerspiegel en je lichaam reageert daarop met kh-vreten
De snelle suikers die je dan altijd pakt, worden snel opgenomen, insuline wordt aangemaakt om die rommel weer uit je bloed te krijgen. Daardoor verlaagt je bloedsuikerspiegel weer en wil je weer snaaien. Het is een overlevingsmechanisme.

Daarom is het belangrijk dat je meer eetmomenten instelt, zodat je regelmatig iets naar binnenkrijgt wat JIJ wil.
Wat bij mij helpt is een gekookt eitje rond een uur of vier. Dan is het zo over.
Of ik neem een appeltje met kaneel en zoetstof uit de magnetron.
Wat betreft chocolade; wanneer je de 70+% puur cacao neemt, kom je niet aan en je zult snel over je trek heen zijn.

JowieS, je gaat hartstikke goed en net als wat Men al zegt, het is gebeurd, je weet nu hoe je het kan opvangen, gewoon verder gaan.Afbeelding
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
lengte: 171 cm
Welk dieet volg jij?: Bio HCG
Startdatum: 2 jan 2015
Startgewicht: 85.4 kg
huidiggewicht: 81.7 kg
Streefgewicht: 69 kg
Gewicht Grafiek: Ronde x Startgewicht x kilo. Streef x kg.
Na 1 week: -
Na 2 weken: -
Na 3 weken: -

Bericht door JowieS » 10 sep 2012, 18:15

Dank je, Thira! Ik doe mijn best, maar ook dan kun je wel eens de fout ingaan. Vanochtend was ik 76,9. Ik herinner me dat ik met suiker pas iets later zwaarder wordt. Daarom is het extra funest voor me. Dan denk je de dag erna: oh, het valt wel mee, dus dat kan best een keer... Maar het komt er later toch aan!
Anyway, vanavond uit eten. Sate met friet... Ik ga toch een paar nemen, want ik ben wel benieuwd wat dat doet, en hoe ik het vindt smaken. Ik merk dat ik bepaalde dingen (zoals die koek) erg flauw vindt. Te weinig bite...
Jullie horen het wel weer. :8:
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 10 sep 2012, 19:43

Ja ik weet precies wat je bedoelt. Die valkuil van oh, het valt meeik kan het hebben, , heb ik ook heel vaak gehad (en nog). :7:
Je doet het hartstikke goed.
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 11 sep 2012, 11:22

Vanochtend 78, het is weer die tijd van de maand en in combinatie met slecht eten, zit ik nu meer dan een kilo boven mijn eindgewicht. :4:
Hopelijk morgen weer beter...
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 11 sep 2012, 11:43

Natuurlijk morgen beter. Je weet wat er mis ging en dat heb je nu hersteld.
Suiker zou je niet alleen later moeten toevoegen, je zou het altijd moeten vermijden.
Daarom is het handig als je een vervanger hebt gevonden voor je dagelijkse zoet in koffie/thee, maar ook wat bij jou werkt voor de lekkere trek. Ik heb iets heel geks gevonden.
Zoetjes in koffie en thee doe ik al jaren, maar ik ben dropverslaafd. Nu heb ik palmsuiker. Elke keer als ik trek heb neem ik een schepje uit de suikerpot. Ik geniet van elk hapje en kom er niet van aan. Sindsdien heb ik geen dropje meer aangeraakt. Af en toe een koekje bij de koffie, maar geen zoetsnaai of zakken drop. Moet je zien hoeveel het scheelt, zakken drop of hooguit een half pondje palmsuiker.
Zoek dus een vervanger die voor jou werkt. Gewoon doorzoeken, het komt wel goed.
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 11 sep 2012, 13:13

Ik doe geen suiker in koffie/thee/yoghurt, dus daar hoef ik niet naar te zoeken.
Bij mij is het probleem koekjes, snoepjes en chocolade. Dingen die zowel suiker als vet bevatten. Volgens mij ben ik echt verslaafd. :12:
Nu ik de eerste hap weer heb gehad, vind ik het enorm moeilijk om weer te stoppen, maar ik moet, anders is het zonde van alle moeite. Dus maar weer cold turkey helemaal stoppen met suiker. Irritant, hoor. Ik dacht dat ik het met mate wel weer zou kunnen doen, maar dat kan ik blijkbaar toch niet. Jeetje, een leven lang zonder suiker, aan dat idee moet ik wel even wennen... :4:
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 11 sep 2012, 17:51

Ik kwam er trouwens achter dat het 3 jaar geleden is geweest dat ik dit gewicht had. :8:
Tussen oktober 2009 en maart 2010 zat ik rond dit gewicht.
Als ik nog meer afval, dan moet ik meer dan 5 jaar teruggaan. Jeetje, bizar om alles op een rijtje te zien staan!
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 11 sep 2012, 20:05

Zoals ik al zei, JowieS, zonder kunnen we niet, maar zoek een vervanging. Wat eet je nu als tussendoortje als ik vragen mag?
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 11 sep 2012, 20:29

Dat wisselt, meestal fruit in de ochtend. Iets hartigers in de middag.

De laatste dagen is het wat rommeliger. Ik merk dat de groente er wat bij in schiet. Ik moet de teugels maar weer eens aantrekken. En ik moet beslissen welk eetpatroon ik volg: Atkins of toch wat anders. Nu doe ik niets volledig.

Dit forum is wat dat betreft wel fijn. Ik zie sneller waar het misgaat. Doordat ik noteer wat ik eet, en ik hier opschrijf wat ik weeg en anderen dan "moeilijke" vragen stellen, waardoor ik moet toegeven dat het niet optimaal gaat... ;-)

Als foto heb ik nu een grafiekje met mijn gewichtsschommelingen ingevoegd. Voor velen vast herkenbaar. Je kunt goed zien hoe ik de afgelopen 15 jaar aan het jojoën ben geweest. Maar de dalende lijn gaat deze keer verder naar beneden en niet meer omhoog!
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 11 sep 2012, 22:45

Als ik het goed begrijp, ben je pas 4 dagen aan het stabben. Als ik het verkeerd heb, moet je het natuurlijk zeggen.
Je had mijn tekst gelezen over duidelijker stabben en je vond het een goede tekst.
Ik heb het allemaal een beetje terug zitten lezen, maar dat schreef je toen je nog aan het diëten was.
Heeft het zin om die tekst nog eens te lezen? Misschien dat je het toen afstandelijker en globaal hebt gelezen. Nu is het geen theorie meer en zie je mogelijk iets over het hoofd.

Je zegt dat de lijn alleen maar daalt, maar geloof me, je kunt nog heel goed corrigeren.
Je houdt nog steeds je eetdagboek bij, kijkt naar de kh ipv de kc. Op hoeveel zit je nu?
Begin 3 dagen met ongeveer 45 gram kh.
Ik weet niet of je al brood eet, maar haal dan kh-arm, dat scheelt de helft aan kh en je hebt meteen een hoop variatie.
Lekker broodje kipfilet, slablaadje , of gekookt eitje, gebakken ei met uitgebakken spek.
Ik maak vaak een soort koeken van eieren en lijnzaad en een eetlepel meel (ik hen nu speltmeel in huis), besmeerd met paturain of zo. Je weegt je iedere dag, dus je ziet meteen waar je nog even mee moet wachten.

Sorry voor de hele preek, maar ik wil graag dat het goed komt, want dat kan. :7:
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 11 sep 2012, 23:11

Hoi Thira,

Ik ben nu 3 weken aan het stabben en ga over drie weken weer een volgende dubbele kuur doen. Ik ben de afgelopen paar dagen wat meer aan het rommelen. Ik deed eerst wat meer Atkins (dus veel eiwit, nog bijna geen kh, behalve fruit) en ben de laatste week meer aan het toevoegen. Daar ging ik de fout in, want ik dacht dat suiker wel weer kon. Niet dus...

Met de zin over dalen, bedoelde ik dat het jojoën niet door zou gaan zoals de afgelopen 15 jaar (zie het grafiekje dat ik nu als "foto"heb). Dat de lijn straks verder gaat met dalen en niet meer gaat stijgen. Corrigeren in daarbij niet nodig. :10:

Brood eet ik nog niet. Ik eet nog vlees met groente als lunch of salade.

Groetjes Jowie
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 12 sep 2012, 10:29

Oh, wat stom!!!! :15: Ik scroll helemaal naar onder en begin te lezen. Ik mis wel het een en ander, maar ik dacht dat ik wel in de war zou zijn met iemand anders. Gewoon geen erg dat er nog 4 pagina's vóór zitten.
Sorry voor de stommiteit hoor.

Maar als je al 3 weken aan het stabben bent en je eet nog steeds geen brood, wat voeg je dan steeds toe aan kh.
In deze drie weken moet je beginnend bij 50 gr. kh om de 3 dagen (ongeveer) 5 gr toevoegen, kijken of het goed valt en dan weer toevoegen, totdat je stabiel blijft. Dat aantal is jouw persoonlijke limiet. Neem je meer dan kom je aan, neem je minder dan val je af. Die hoeveel kh is dan voor de rest van je leven, behalve als je leven zou veranderen, meer sport, minder beweging of zo.
Na drie weken moet je dan ook op een voor jou goed menu zitten. Dan ben je gestabiliseerd. In de volgende 3 weken blijf je als je het goed doet vast op gewicht.

Dan moet je blijven wegen, kh in de gaten blijven houden (dat je niet meer binnen krijgt dan jouw hoeveelheid) en suiker en witte meel blijven mijden. Wees niet bang voor kh, je hebt ze nodig. Tijdens hcg krijg je 50 gram binnen. Ga daar dus niet onder zitten tijdens de stab.
Wanneer je dit niet doet, blijf je hangen en kom je aan van een koekkruimel. Het dieet is dan mislukt.

Je hebt nog 3 weken voor de volgende kuur, probeer het stabiliseren eens op deze manier.
Welke methode je gebruikt, doet niet ter zake. Bij Atkins zit je te laag in kh na hcg, maar de recepten kun je prima gebruiken om iets lekkers klaar te maken met meer eiwit en vet en minder kh dan in ons menu gewoon is.

Waar we dik van zijn geworden is ons menu dat bestaat uit aardappelen/rijst/pasta, groente, vlees/vis en brood en te weinig vet.
Nu na de opbouw in fase 3 moet je menu bestaan uit: zeg 3 x per week aardappelen/rijst/pasta, elke dag brood, fruit, groente, vlees/vis.
Tijdens de opbouw fase 3 bouw je je nieuwe menu op, tijdens fase 4 weet je wat voor jou werkt aan hoeveelheden.
In jouw geval ga je dan nu ipv fase 4 een nieuwe kuur doen.
Sterkte ermee, je grafiek zal je zeker moed geven.
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 14 sep 2012, 13:39

Geeft niet, kan gebeuren. Ik dacht al zoiets. :10:

IK wissel met wat ik eet aan koolhydraten. Ik heb ook wel eens brood, maar niet elke dag. Ik bedoelde dat mijn patroon nu wel anders is dan ervoor. Toen at ik veel brood, en nu maar af en toe.
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 14 sep 2012, 14:11

Hoe gaat het nu met de schommel......eh......ik bedoel de weegschaal.
Afbeelding

JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door JowieS » 15 sep 2012, 08:21

Onsje lichter, maar nog niet binnen de kilo. Nog even doorwerken...
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Dagboeken na de kuur: de stab (Fase 3)”