Dagboek HCG tabletten Kuur

Schrijf in je dagboek het verloop van je kuur en volg de ervaringen van anderen
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Re: Dagboek HCG tabletten Kuur

Bericht door Thira » 23 jun 2014, 17:56

Wat vervelend dat je je ziek voelt.
Ik denk dat de diarree niet van het dieet afkomt, gewoon is obstipatie tijdens de kuur.
Misschien was het gehakt toch te vet of de sinaasappel te scherp.
Probeer de volgende keer biefstuk, zelf gemalen i.p.v. gehakt. Dan weet je zeker wat je naar binnen krijgt.
Zou zonde zijn van de kuur, je doet zo je best.
Kou hoort wel bij de kuur. Drink thee of een bouillon i.p.v. water.

Goed dat je je portie wel controleert en aanpast. 502kc mag best, overschrijd niet te veel of te vaak.
Sterkte en hou vol! !smil81
Afbeelding

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 23 jun 2014, 20:33

Ik heb iets geweldigs ontdekt! Ik mag gambas (garnalen volgens mijn richtlijnenboekje) En blijkt dat daar heeel weinig calorieën in zitten! Ik helemaal blij want nu kan ik meer eten!!!!!!!!!! Of ja meer, het lijkt meer.

Dus ik neem morgen eens een gamba dagje ter afwisseling van al dat vlees. Kan bijna geen vlees/kip meer zien. Kost wel duurder de gambas maar vind het ook een stuk lekkerder dan vlees.

Gelijk een heel kleurrijk gerecht ervan gemaakt met groentemix (erg weinig calorieën 17 cal per 70 gram) En dan wat paksoi en spitskool en 1 champignon en dan lekker door elkaar. En daarbovenop de gambas! !smil1

Heerlijke lunch en ook diner, lekker fris met groente voor dit warme weer. !smil45

Vandaag was er maar 0,2 af nu dus 68,7 kg totaal 3,1 kg kwijt nog 15 dagen te gaan van de eerste kuur.
Ik ga echt gewoon een tweede kuur erbij doen zodat ik op 60 of 61 kg terecht kom Wil echt nu doorzetten voor mijn juiste bmi.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 24 jun 2014, 10:56

Vandaag 68,3 dus 0,4 kg eraf. Totaal al 3,5 kg af en zit op de helft van de kuur (12 dagen).
Had wat meer verwacht maar ik ga gewoon door nog 12 dagen te gaan en ik neem nog een tweede kuur erachteraan dan kan ik stoppen wanneer ik wil en als ik denk dat het goed zo is. Ik wil de 60/61 kg bereiken.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 27 jun 2014, 06:55

Ik had stress en viel 1 dag niet af. Nu dag erna ben ik 0,8 kg aangekomen!!!!!! Terwijl ik me strikt aan dieet houdt! Dit geeft weer meer stress... wat nu?

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 27 jun 2014, 23:24

Ik zit er helemaal doorheen... Ik volg het dieet strikt, zondig niks, meet alles perfect af nauwkeurig met elke gram en cal. En dan die 800 gram erbij... Voelt erg teleurstellend, al die moeite die ik ervoor doe en dan dit... !smil82 !smil24

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 28 jun 2014, 13:08

Vanmorgen gelukkig 300 gram af. Dat lucht wel op. Was al in paniek dat alles voor niks geweest was. Nu weer met gerust gevoel verder. Al hoop ik dat het allemaal snel voorbij is. Wil ook weer eens wat lekkers kunnen eten. In mijn huishouden zit iedereen lekker te eten maar ik mag het niet. Bruin bolletje of wit bolletje met kipfilet of smeerkaas 20+ of andere vlees. En verse haring met uitjes. !smil82

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 29 jun 2014, 15:40

Vandaag 0,4 kg eraf.

Gisteren heb ik toch gezondigd, naast mijn 200 gram vis (kabeljauwfilet) 100 gram (halve) kip cordon bleu uit de frituur gegeten. Het smaakte heerlijk en heb er totaal geen spijt van.

Wel aangepast voor de rest gegeten dus op 500 cal gebleven en de koolhydraten was totaal 50 gram.

Vandaag heb ik met 1 gram kruidenboter mijn gambas gebakken. Met spinazie. En heb ik 4 aardbeien gegeten (25 gram). Ik heb ook 3 eieren gegeten. Met champignons alleen wel gebakken zonder boter of wat anders. Ook eet ik mijn twee soepstengels nog en heb ik vanmorgen ook nog appel met kaneel uit de magnetron genomen zonder zoetstof maar gewoon de appel zelf en dan kaneelpoeder erop gedaan.

Totaal kom ik vandaag uit op 500 cal en 49 a 50 gram eiwitten en 35 a 36 gram koolhydraten.

Ik zal zien wat het morgen op de weegschaal doet.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 30 jun 2014, 09:57

Vandaag 100 gram eraf! Dus ik ben niet afgestraft op het aanpassen. Vandaag heb ik ook een aangepast menu.

Begonnen met 20 gram eiwitshake met water aangelengd, 25 gram aardbeien (4 stuks) en 1 nectarine.

Straks gambas 100 gram met 100 gram spinazie en de gambas zijn gebakken in 1 gram kruidenboter.

Tussendoor kan ik 2 soepstengels nemen en 100 gram komkommer en 1 tomaat.

Als avondeten heb ik weer gambas 100 gram gebakken in 1 gram kruidenboter en 100 gram champignons.

Dan kom ik uit op 44 gram koolhydraten en 66 gram eiwitten en 6 gram vet totaal.

Ben benieuwd wat het morgen op de weegschaal zal doen.

Ik hou me wel nog aan 500 cal. Al heb ik gelezen dat er nieuwe richtlijnen zijn voor het hcg dieet dat men tot 750 cal per dag mag innemen.

Ben na dit dieet van plan om het atkins dieet aan te houden. Omdat dat het meeste overeen komt met mijn normale eetpatroon die ik voor het dieet had. Ik zal alleen meer moeten bewegen.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 30 jun 2014, 22:55

De eiwitshake heeft prima gevuld vandaag.
Had totaal geen hongergevoel meer.

Heerlijk om te experimenteren met eten. Binnen een marge van 500 calorieën.

Ben benieuwd of de weegschaal morgen mij ook gunstig is gesteld. Heb wel moeite al tijdje met wc bezoek. Gebruik zonnatura stoelgang thee maar het wilt niet zo.

Had verwacht Door toevoegen van kruidenboter dat darmen zouden reageren zoals ik gewend ben; na een uur direct toilet. Maar zelfs dat gebeurt niet. Misschien helpt variatie op fruit om eindelijk af te gaan. !smil35

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 01 jul 2014, 10:48

Vandaag 400 gram eraf! 67,6 kg nu. !smil45

Vandaag weer extra toevoegen dus meer eiwitshake en voor het eerst melk 100 ml erbij. Vandaag 25 gram kersen en 30 gram aardbeien. Heerlijk weer gambas vandaag, 100 gram bij de lunch en 100 gram bij het avondeten. Met een lekkere salade; ijsbergsla 90 gram, 1 tomaat, 50 gram komkommer. De gambas gebakken in 2 gram kruidenboter (ik bak altijd de gambas gelijk in 1 keer vind ze koud net zo lekker als warm)

En dan mijn snack; 2 soepstengels = 10 gram afgewogen erbij, voor bij de koffie.

Kom uit op 7,5 gram vet, 41,4 gram koolhydraten en 71,9 gram eiwitten, totaal 520 calorieën dus zit er iets boven. Maar de koolhydraten zijn nog binnen de perken.

Ik blijf langzaam experimenteren en toevoegen. Al weet ik dat ik niet direct al het lekkere naar binnen moet gaan eten. Omdat ik dan aan kom. Ik ben me nu veel bewuster van eten en de noodzaak van kijken wat je lichaam aankan en nodig heeft.

Nog 1,4 kg en ben dan op mijn oude-vertrouwde-lekker-in-mijn-vel gewicht 66 kg. !smil45
Wat er daarna nog af gaat is mooi meegenomen. !smil78

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 02 jul 2014, 10:57

Vandaag 200 gram eraf! Gaat prima zo. !smil32

Heb ook sinds de eiwitshake minder last van mijn spieren (minder vermoeide spieren) waardoor functioneren toch al een stuk prettiger wordt. Ik vergeet alleen soms om 2 liter water te drinken en kom dan inclusief 2 kopjes koffie zwart en 3 koppen thee uit op 1,5 liter in plaats van 2 liter. Dus daar moet ik echt even goed op letten.

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 02 jul 2014, 12:17

Even over gambas; ook bij ons dieet zijn garnalen toegestaan.
Misschien wel handig om ook onze regels door te nemen, wie weet wat je nog tegenkomt !smil32

hier

Wat betreft obstipatie; drinken helpt, vooral warm water met citroen of appelciderazijn, stoelgangthee neem je al, klysma met warm water (als het echt vast zit). Hou er wel rekening mee dat je weinig eet, dus slechts eens in de drie dagen ontlasting kunt verwachten.
Afbeelding

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 05 jul 2014, 12:23

Ik ben nu een aantal dagen netjes op gewicht, 67,4 kg.

Terwijl ik toch echt gezondigd heb laatste 2 dagen. Dus ene dag gebakken aardappels (100 gram) met mayonaise (met citroen erin dus gekozen voor de mayonaise met minste koolhydraten) en de andere dag zondigde ik met stukje lasagne (150 gram) en 1 bolletje met verschillende pitten erin.

Ik ben netjes op gewicht gebleven en zit nu al een aantal dagen op 890 calorieën.

Wel let ik op wat ik eet, dus als ik wat lekkers heb gegeten om daarna de rest van de dag gewoon me te houden aan gezond eten. Daarnaast beweeg ik veel; paar uur fietsen, elke avond buikspieroefeningen, touwtje springen 20 minuten.

En ik hou me aan de 2 liter water drinken, al gaat dat nu stuk beter omdat het weer stuk warmer is. Ook gaat wc stuk beter.

Hoop dat ik dit gewicht mooi vast kan houden maar ben sinds 2 juli stabiel op dit gewicht dus wil dit nog een weekje aan kijken door steeds wat toe te voegen en te kijken hoe het reageert. !smil45

MevrouwtjeKiezel
Vetvrij Toppertje
Vetvrij Toppertje
lengte: 165 cm
Welk dieet volg jij?: HCG
Startdatum: 25 juni 2013
Startgewicht: 81,50 kg
huidiggewicht: 71.8
Gewicht Grafiek: 81.50 Start
78,1 na 2 wkn 14 mrt
77.3 na 4 wkn 29 mrt (4 "stopdagen")
75,4 na 6 wkn 11 april
72,9 na 8 wkn 25 april
73.0 na 10 wkn 9 mei
72.7 na 12 wkn 23 mei (3 stopdagn)
71.0 na 14 wkn 6 juni (Vocht !!!)
72.0 na 15 wkn 13 juni (4 stopdagen)
71.8 na 16 wkn 20 juni (3 stopdagen)
XXX na 17 wkn 27 juni (op vakantie & 9 stopdagen)
....... na 18 wkn 4 juli
....... na 19 wkn 11 juli
....... na 20 wkn 18 juli

Bericht door MevrouwtjeKiezel » 06 jul 2014, 15:05

Hoi Klavertje,

Ik ben meelezer en af en doe als het weer de spuigaten uit loopt doe ik een kuur
(waarschijnlijk start 1 augustus na de vakantie weer).

Maar zit jij nou nog in fase 2 ?
Ik lees kruidenboter, aardappels en 890 ipv 500 calorieën ??

Met 1 dropje per dag, val ik al niet meer af namelijk :-( ...
Afbeelding

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 07 jul 2014, 11:54

Ik ben de laatste dagen van de kuur aan het zondigen. Maar wel op die manier dat ik nog voldoende eiwitten binnen krijg.

Ik heb gisteren een heerlijke zeeuwse bolus opgegeten en ben daar niet op afgestraft. (Ik zat toen ineens op 1100 cal) en vandaag weer gewogen en nog steeds op gewicht. Ik sport er wel bij. Ik ben niet de wonderlijke 10 kilo afgevallen maar toch 4,5 kilo voor de eerste kuur en daar ben ik al blij mee.

Als ik niet erbij zou sporten dan denk ik dat de dagen van zondigen ook wel wat gewichtstoename zou veroorzaken.

Voor ik dit dieet volgde heb ik zelf in 2010 mijn gewicht zonder dieet van 86 kg naar 66 kg kunnen krijgen zonder moeite (dus koolhydraatarm eten en meer eiwitten, eiwitshakes gebruiken en koolhydraatblokker gebruiken (hoefde niet eens te sporten)) Dit heb ik toen zo een 3 maanden gedaan en ben daarna niet meer aangekomen en kon eten wat ik wilde (friet, pizza, pasta, vanalles zonder consequentie ) tot nu dit jaar toen ik besloot over te stappen van normaal roken naar elektronisch roken op lage nicotine gehalte en soms zonder nicotine. Toen ben ik aangekomen en dit zonder dat ik mijn eetpatroon had gewijzigd, wel sport ik meer dan voorheen.

Ik ga nog een kuur doen maar dan op de 800 cal variant van het dieet. Zo kan ik blijven sporten en ook mijn eiwitshakes nemen.

Ik ben ook van mening dat ieder lichaam anders werkt, dus dat het ene dieet niet werkt voor de ander, ik heb alles uitgeprobeerd en alleen dit werkt. Ik zal dus heel mijn leven eiwitrijk moeten eten en op moeten passen voor koolhydraten dat wil niet zeggen dat ik ze niet meer kan eten, maar tot een bepaalde gram kan ik ze wel eten. Mits ik ook voldoende verbruik.

Ik zit niet ver van mij streef gewicht af nog 7,3 kilo en zit dan op 60 kg. en dat is precies goed voor mijn bmi. Al wil ik deze langzaam eraf laten gaan want zo blijft het ook veel langer weg.

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Dagboeken tijdens de kuur (Fase 2)”