Dagboek HCG tabletten Kuur

Schrijf in je dagboek het verloop van je kuur en volg de ervaringen van anderen
Klavertje4

Dagboek HCG tabletten Kuur

Bericht door Klavertje4 » 17 jun 2014, 20:28

Dit is het Bio HCG Dagboek van: Klavertje4
Mijn Geslacht: Vrouw
Mijn Leeftijd: 23
Mijn Lengte: 1.57
Mijn Startgewicht: 71,8
Mijn Streefgewicht: minimaal 66 kg, maximaal 64 kg.
Ik gebruik het volgende HCG Product: hcg tabletten van elegance
Meer over Mezelf: -

Klavertje4

Re: Dagboek HCG tabletten Kuur

Bericht door Klavertje4 » 17 jun 2014, 21:01

13 juni begonnen bunkerdag 1: 71,8
14 juni bunkerdag 2: 71,2 kg
15 juni start dieet dag 1: 71,2 kg
16 juni dag 2: 71,2 kg
17 juni dag 3: 71 kg.

(0,8 kg eraf)

Hoe het dieet bevalt? Goed, geen hoofdpijn, en de vitamine B12 houdt mijn energie op peil om mijn werk voldoende naar functioneren uit te kunnen voeren. Wel ben ik een stuk vermoeider dan eerst dus moet mijn energie echt verdelen over de dag om te blijven functioneren.

Wat ik mag volgens de richtlijnen die ik bij de kuur heb gekregen:

Ontbijt: met water beginnen eventueel met citroensap. Koffie of thee zonder suiker (zoetstof mag wel, met mate?? (weet niet wat dit betekent en wat ze van zoetstof bedoelen???) zonder koffiemelk of melkpoeder. één eetlepel melk mag per dag ( per 24 uur)

Een ontbijt is in principe tijdens de kuur niet nodig, eet wanneer u zich erg flauw voelt een appel of sinaasappel.

Lunch: 100 gram kipfilet, kalkoenfilet, rundvlees, witte vis (tilapia, pangafilet, zeetong, kabeljauw, schol, zeeduivel, koolvis), krab, kreeft, garnalen, mosselen of oesters. Bereiden naar eigen smaak maar zonder gebruik van boter, margarine, olie en dergelijke. Voor een koude lunch kan gekozen worden voor 100 gram gegrilde rosbief, runderham, rookvlees of gerookte kipfilet, kalkoenfilet.

Vlees of vis kan vervangen worden door 1 heel ei en 2 eieren zonder eigeel.

alle vlees en vissoorten die hierboven niet staan vermeld zijn niet toegestaan tijdens de kuur.

Onbeperkt groente. als groente kan er gekozen worden voor alle bladgroenten, alle koolsoorten, sla, tomaat, taugé, selderie, venkel, ui, radijs, asperges, komkommer, brocolli, bloemkool, witlof, artisjokken, rabarber, bleekselderij, knoflook en spaanse peper. champignons, paprika en bietjes mogen ook, maar houdt er rekening mee dat u er vocht van kan vasthouden en wat meer honger kunt krijgen.

alle groente moeten vers of diepvries zijn, dus niet uit blikjes of potjes.

Courgette, aubergine, wortels, mais en alle peulvruchten zijn niet toegestaan tijdens de kuur.

Voor het bereiden van uw lunch mag u vers citroensap gebruiken, azijn, zout, peper, paprika, nootmuskaat, kervel, knoflook en verse kruiden.

gebruik geen vet voor de bereiding van uw maaltijden, gebruik voor het bereiden van vlees de magnetron, grill, oven of een pan met antiaanbaklaag. Eventueel kunt u een theelepel bouillon en water toevoegen.

Diner zijn zelfde producten als bij de lunch.

Tussendoortjes:

als tussendoortjes mag u per dag twee appels en/of sinaasappels eten, twee soepstengels (of rijstewafels of melbatoast) en twee kopjes vetvrije bouillon.

als u veel honger heeft kunt u schijfjes komkommer, radijs, stukjes bloemkool, paprika, selderij en tomaten eten, dit zal de kuur niet beïnvloeden.

Drinken:

Koffie, thee, spa rood en blauw, u moet hiervan minimaal twee liter per dag drinken om uw lichaam te reinigen.

Niet te gebruiken tijdens de kuur:

Zalm, tonijn, haring, makreel, paling, alle gedroogde en gezoete vis en vis in het zuur.

Dat mag ik dus volgens mijn richtlijnen, al vind ik het best lastig om de juiste recepten te maken. Ik mix alles door elkaar, dus niet alleen bloemkool maar ook brocolli erbij en een champignon, kipfilet blokjes of rundvlees en dat dan roerbakken. Of tomaatjes erdoor heen of paprika stukjes of komkommer stukjes en dan na bereiden in de sla mengen.

Ik weet niet wat de juiste hoeveelheid groente er bij de lunch en diner moet zodat ik een goede maaltijd krijg, ik hou 100 gram aan al durf ik dit wel te schuiven naar 200 gram groente en soms wel meer per lunch of diner. En nog heb ik honger maar zit al aan 500 cal dus kan eigenlijk niet meer tomaat of komkommer eten. !smil82

Weet iemand misschien normaal kookgerecht? dus niet van die gerechten die hier op staan maar simpele? dus net als bloemkool en brocolli maar dan zonder dat ik steeds groente door elkaar eet. Want zo varieert het wel maar wordt het ook eens saai... ? En dat ik eens gezellig aan tafel kan zitten met het eten, gezien mijn ouders standaard eten koken; stuk vlees, aardappelen en groente.

Vlees heb ik al en groente vind ik lastiger want wat zijn alle bladgroentes? en wat zijn alle koolsoorten? en aardappelen dat is in mijn geval salade erbij ipv aardappelen (al at ik die toch al niet meer laatste jaren, vind dat net meelballen).

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 17 jun 2014, 22:36

Oja, wel heb ik het constant koud! En snachts heb ik het ineens warm en dan weer ijskoud. Misschien van het afvallen/verbranden? Is het normaal dat de eerste 5 dagen (2 bunkerdagen en 3 dieetdagen) dat er maar 0,8 kg af is?

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 18 jun 2014, 10:38

Vandaag gewogen en er was 0,5 kg af! Zit nu dus op 70,5, totaal al 1,3 kg af nu! :) Voel me zo trots!
Ik kon het niet laten en heb me nog even gemeten en overal was 1 cm af!

Mijn menu voor vandaag:

Ontbijt: sinaasappel met kopje vetvrije bouillon en halve liter water.
Lunch: mager rundvlees 100 gram met 3 tomaten gesneden.
Tussendoor: Bouillon kopje vetvrije met eventuele soepstengel.
Diner: Mager rundvlees 100 gram met 150 gram gemengde brocolli/bloemkool en 6 cherrytomaatjes.
Tussendoor: appel met eventuele soepstengel.

Het overige water verdeel ik over de dag.

Nu na het wegen en dat resultaat al ben ik weer een stuk gemotiveerder, ik hoop dat ik niet de stilstand dag tegenkom.

Beweging heb ik genoeg; ik loop op mijn werk enorm veel (zwaar lichamelijk werk). Dus misschien helpt dat ook al iets mee.

Morgen verander ik eens van groente; spitskool! Jammie! En vrijdag spinazie! !smil1

amber1980

Bericht door amber1980 » 18 jun 2014, 13:05

Hai, zo te zien ga je als een speer. Ik ben vandaag ook begonnen mijn starts gewicht is 76,8. Ik ben benieuwd wat mijn gewicht is na 4 dagen. Succes en ga zo door.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 19 jun 2014, 20:12

Vandaag weer 0,4 kg af dus nu 70,1 kg. Als ik dieet reken zonder bunkerdagen dan zou ik nu ongeveer 5 dagen bezig zijn en bijna 2 kg kwijt. :)

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 19 jun 2014, 20:12

Vandaag weer 0,4 kg af dus nu 70,1 kg. Als ik dieet reken zonder bunkerdagen dan zou ik nu ongeveer 5 dagen bezig zijn en bijna 2 kg kwijt. :)

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 19 jun 2014, 22:40

Oja en ik had nog wel staan koken macaroni voor andere op mijn werk. Zonder neiging ernaar! Ik had er ook totaal geen trek in! Iets wat ik normaal niet kon overslaan! :)

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 20 jun 2014, 07:40

Vandaag 69,5 kg dus 0,6 kg eraf! :) ben zo blij! Had ik dit dieet maar eerder gedaan dan was ik al eerder afgevallen en had ik niet zoveel moeten afvallen.

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 20 jun 2014, 19:29

Goed gedaan. Ik hoop, dat je de natuurlijke afweer tegen koolhydraten kunt vasthouden.
Afbeelding

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 21 jun 2014, 15:04

Vandaag 0,1 kg eraf, totaal al 2,4 kg woog 69,4 nu. Ben toch al tevreden.

Al hoop ik dat ik morgen toch iets meer ben afgevallen dan 100 gram, want heb nog 15 tabletten + 2 uitloopdagen = 17 dagen te gaan van de kuur.

Ik had genoeg van kipfilet en besloot omdat ik rundvlees mocht en gehakt (mager) (staat ook paprika recept in mijn richtlijnen met gehakt) dat ik deze week lekker gehakt neem. Maarrrr ik wilde het invoeren alvast op fatsecret app voor de cal. te tellen en wat bleek; ik zou dan alleen appel, en 200 gram gehakt kunnen eten en verder niks omdat ik dan zelfs al op 610 cal. zou uitkomen!!! Ik heb dus de porties veranderd van het vlees naar 50 gram per keer en 100 gram per dag gehakt zodat ik nog groente kan eten, mijn appel en mijn sinaasappel en mijn 2 soepstengels. Anders overleef ik de dag echt niet op alleen dat beetje gehakt zonder groente.

Kipfilet en kalkoen ben ik echt beu om te eten. Eet dat ook niet graag. Eet het liefste rundvlees mager gehakt leek mij het makkelijkste voor te roerbakken met groenten. En aangezien het ook mag volgens mijn richtlijnen dacht ik dat het gewoon kon, maar als ik de cal. tel kon het dus niet in de 200 gram hoeveelheid. Ik zag dus geen andere oplossing dan de portie verkleinen en het totaal op 100 gram per dag te brengen.

Hoeveel mag je boven de 500 cal komen eigenlijk? Ik zit soms op 502 cal.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 21 jun 2014, 20:29

Diner half weggegooid. Heel veel hoofdpijn (dieet? Of toch migraine aanval? ) erg misselijk en extreem koud. Ook emotioneel gevoel en buikpijn.

Ik kruip denk ik maar in bed en rond 22.00 kijken hoe ik me voel om toch nog die sinaasappel naar binnen te eten. Al heb ik nu echt geen trek in eten.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 22 jun 2014, 01:00

Toch nog een sinaasappel gegeten en 150 gram snack tomaatjes en 2 soepstengels om toch 500 calorieën binnen te hebben.

Wel heb ik enorme krampen en loop ik al uur lang steeds naar de wc (diarree). Probeer ook meer te drinken.

Ik heb tijdens de kuur nog geen 1 keer verstopping gehad wel al paar keer diarree. Ik heb zelf ook pds (prikkelbare darm syndroom) daar zou het ook aan kunnen liggen.

Heb het nog steeds enorm koud. Hoofdpijn is eindelijk weg. Misselijkheid ook.

Denk dat dit even een dip dagje was van de kuur. Ik zet gewoon door. Ben al zover gekomen dus geef het niet op.

Klavertje4

Bericht door Klavertje4 » 22 jun 2014, 12:18

Vanochtend gaf de weegschaal 68,9 kg aan. Dus 0,5 kg eraf totaal al 2.8 kg nog 16 dagen te gaan hoop dat ik dan op 64 kg terecht ga komen dan zou ik 2 kg onder oude afval gewicht zitten en dan hoef ik daarna nog maar 4 kg af te vallen voor juiste bmi gewicht.

Denk ook om nog een kuur te nemen achter deze. Moet ik dan ook twee uitloop dagen ertussen nemen of pas aan einde tweede kuur?

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 23 jun 2014, 17:56

Wat vervelend dat je je ziek voelt.
Ik denk dat de diarree niet van het dieet afkomt, gewoon is obstipatie tijdens de kuur.
Misschien was het gehakt toch te vet of de sinaasappel te scherp.
Probeer de volgende keer biefstuk, zelf gemalen i.p.v. gehakt. Dan weet je zeker wat je naar binnen krijgt.
Zou zonde zijn van de kuur, je doet zo je best.
Kou hoort wel bij de kuur. Drink thee of een bouillon i.p.v. water.

Goed dat je je portie wel controleert en aanpast. 502kc mag best, overschrijd niet te veel of te vaak.
Sterkte en hou vol! !smil81
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Dagboeken tijdens de kuur (Fase 2)”