Tamar stelt zich voor :)

We weten graag met wie we praten!
Plaats reactie
*Tamar*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 159 cm
Welk dieet volg jij?: HCG drops
Startdatum: 24 september 2012
Startgewicht: 68 kg
huidiggewicht: 68 kg
Streefgewicht: 53 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Tamar stelt zich voor :)

Bericht door *Tamar* » 24 sep 2012, 17:37

Mijn naam of Alias: *Tamar*
Mijn Geslacht: vrouw
Mijn Leeftijd: 26
Mijn Lengte: 1.59m
Mijn Startgewicht: 68
Mijn Streefgewicht: 53
Ik gebruik het volgende HCG Product: Echte HCG, maar wel onder de tong aangebracht (Belluscio methode)
Meer over Mezelf:
Op het moment woon ik vanwege een studie-uitwisseling (van 8 a 13 maanden) in Buenos Aires, Argentinie. Een jaar geleden woog ik nog 53 kilo, maar in een paar maanden tijd kwam ik eind vorig jaar opeens in een rap tempo 15 kilo aan. Sindsdien heb ik werkelijk alles geprobeerd om die kilo's er weer af te krijgen, maar wat ik ook deed mijn gewicht ging juist omhoog.
Na inmiddels een zwaar jaar, met veel gezondheidsklachten (van mijzelf, maar ook van de mensen om mij heen) en stress, weet ik eindelijk waardoor het komt! Onder begeleiding van dr. Belluscio (misschien bij enkelen van jullie bekend?) besloot ik hier in Buenos Aires -op aanraden van mijn arts in Nederland- het HCG dieet te volgen. Hij werkt met echte HCG, maar zonder injecties, je brengt het net als Bio HCG onder de tong aan. Ik ben al een paar weken geleden begonnen, maar had een erg stroef begin (ik viel praktisch niets af), waardoor er bij dokter Belluscio belletjes begonnen te rinkelen.
Ondanks dat ik al 5 jaar weet dat ik een vertraagde schildklier heb en daar ook medicatie voor slikte bleek er, na vele onderzoeken meer aan de hand: ik heb een chronische auto-immuun schildklierziekte (Hashimoto). Dit houdt min of meer in dat je eigen lichaam de schildklier wil afstoten en afbreken en deze aanvalt met grote hoeveelheden antistoffen, waardoor de schildklier o.a. ontstoken raakt en langzaamaan cel voor cel afgebroken wordt door toedoen van je eigen lichaam. De schildklier raakt hierdoor vertraagd en kan dus niet goed functioneren.

Met behulp van de juiste medicatie en het HCG dieet kan ik nu hopelijk toch de overtollige kilo's langzaamaan verliezen! Voor mij geen kilo's per week helaas, maar zolang dat nummer op de weegschaal naar beneden gaat ben ik al dolblij :) Ik ben heel erg benieuwd of er op dit forum ook anderen zijn met deze aandoening (of een vertraagde schildklier), zodat we elkaar daarbij een beetje kunnen steunen! Soms kan het heel frustrerend zijn dat je je een week compleet aan het dieet houdt en niets, of maar 2 ons afvalt..

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik vind het erg leuk om te zien hoe het met iedereen gaat! Zet hem op allemaal, we kunnen het, weg met die extra kilo's! :)

PS: Dit is niet mijn eerste HCG kuur. Vijf jaar geleden (voordat ik wist dat ik een vertraagde schildklier had), heb ik ook een kuur gedaan bij een arts in Nederland. Hij was degene die toen ontdekte dat ik een vertraagde schildklier had, omdat ik toen ook in zeer korte tijd heel veel was aangekomen (20 kilo). In combinatie met medicatie en het HCG dieet ben ik toen die 20 kilo weer afgevallen. Tussendoor nog een keer Bio HCG gedaan, om weer een paar kilootjes die eraan gekropen waren eraf te krijgen. Het blijft een struggle om op gewicht te blijven (voor iedereen denk ik wel, maar vooral ook met schildklierproblemen).

*Tamar*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Re: Tamar stelt zich voor :)

Bericht door *Tamar* » 24 sep 2012, 18:06

Ooeeps een beetje lang stuk geworden, sorry!!

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 24 sep 2012, 19:42

Hoi Tamar, welkom op het forum. Dat je verhaal langer is dan de meeste is helemaal niet erg en juist daardoor heel duidelijk. Ik heb op het internet gezocht naar de methode van dr. Belluscio.
Wat meteen opvalt, is het verbod op verspreiding van zijn kennis over hcg.
Ook het doorgeven van zijn protocol voor het bijbehorende dieet is verboden. Het is maar dat we dat weten.

Ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of het dieet een beetje lijkt op het origineel van dr. Simeons.
Ondertussen is de echte hcg in NL verboden te verhandelen voor andere doeleinden dan waarvoor het werd verzameld, namelijk zwangere vrouwen helpen andere vrouwen zwanger te worden. Er staan dusdanig hoge straffen op, dat iedereen er prompt mee is opgehouden.

'Toevallig' ontstond toen een gat in de markt en daar is Big Pharma in gedoken.
Beter gezegd, alles was er al klaar voor om de hcg-ers op te vangen, sinds het verbod komen de bio's als paddenstoelen uit de grond.
Stel je voor wat een verliezen er zouden worden geleden, wanneer mensen erachter komen dat er een middel bestaat dat écht het overgewicht aanpakt. Weet je wat al die nepmddelen per jaar opleveren? Wereldwijd?

Afijn, we doen het er dus maar mee. Ik neem aan dat jij de echte in Argentinië aanschaft.
Al weet ik dus verder niets van deze dr. zijn methode, en al ben je al bekend met hcg, wil ik je toch waarschuwen dat hcg geen afvalmiddel is. Alleen hcg i.c.m. het 500kc-dieet heeft resultaten.
En wanneer je dat goed afsluit met een strenge stabmethode moet het lukken blijvend af te vallen.
Maar zoals je zelf al zegt, je bent een oude rot in hcg, dus het moet goed gaan.
Heel veel succes en sterkte.
Afbeelding

*Tamar*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door *Tamar* » 24 sep 2012, 20:27

Hoi Thira,

Leuk dat je reageert! Ja ik weet het, het is eigenlijk schandalig dat het allemaal om geld draait en niet om gezondheid. Het is ook goed opletten met alle Bio varianten of ze echt zijn en daadwerkelijk doen wat ze beloven. Ik heb op een Amerikaans forum wel eens gelezen dat je het zou moeten kunnen herkennen aan iets op het label, maar dat er dus veel (nep) verkopers gebruik maken van de rage en iets op de markt brengen dat helemaal niets met de echte HCG en/of de BioHCG te maken heeft.
Het is jammer dat HCG niet meer mag in Nederland, want de dosis die je gebruikt is zodanig klein dat het helemaal geen kwaad kan. Mijn arts in Nederland probeert het aan te vechten en ervoor te zorgen dat artsen het wel zouden mogen toepassen (maar geen internetverkoop etc). Maar goed, het is superfijn om te horen dat iedereen hier zo'n succes heeft met Bio HCG!

Over dr. Belluscio, ik ben blij dat jij dat zegt, ik wist helemaal niet dat hij zo strikt was met zijn protocol! De richtlijnen zijn precies hetzelfde gelukkig (dat mag ik vast wel zeggen toch? ;), dus ik hou me streng aan het 500 kcal dieet :) Ik denk dat het 'geheim' zit in de dosis van de HCG, want daar schijnt het te verschillen van 'de rest'. Vind het goed te doen, geen honger, soms wel in m'n hoofd trek, maar dat kan ik inmiddels wel onderscheiden. Hoe heb jij dat ervaren? Kan je nu ook beter aanvoelen wanneer je echte honger hebt? Ik vind het mentale aspect echt tien keer moeilijker dan het eten, heeft iemand anders dat ook?

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte: 1.68cm
Welk dieet volg jij?: HCG+
Startdatum: 1 juni 2013
Startgewicht: 72,8 kg
huidiggewicht: 70 kg
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 29 sep 2012, 15:13

Hoi Tamar, nog geen geen eigen dagboekje aangemaakt?
Je schreef bij Jojootje:
Dat is waar Thira, hoe meer we met elkaar meedenken, hoe beter Van mijn arts hier mag het niet (rauwkost tussendoor bedoel ik), echt strikt 2 stuks toegestaan fruit, 2 maaltijden zoals voorgeschreven en 2 melba toastjes, that's it. Toen ik de kuur bij een arts in Nederland deed raadde hij het juist sterk aan, omdat het vochtafdrijvend zou werken geloof ik.

Hoe doen jullie dat, eten jullie wel eens komkommer of bleekselderij tussendoor tijdens de strenge fase (jullie noemen dat op het forum fase 2, toch?)?
*Tamar*
Als extra tussendoor is alleen komkommer toegestaan, omdat dat eigenlijk alleen maar water is.
Bleekselderie is inderdaad niet toegestaan als tussendoortje, wel bij je eten, in salade of soep en is wel vochtafdrijvend.
Ik maak er zelf liever een vochtafdrijvend sapje van als het nodig is.

Hoe gaat het ondertussen met je kuur?
Afbeelding

*Tamar*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door *Tamar* » 29 sep 2012, 15:46

Oh ja, dat zal ik doen (een dagboekje aanmaken)! Dank je wel voor de info over de rauwkost, misschien ga ik dan ook af en toe wat komkommer tussendoor eten, ik ben normaal gesproken namelijk echt een rauwkost monster :P

Het gaat echt heel goed, beter dan verwacht :) In tegenstelling tot wat ik hier op het forum heb gelezen wordt sporten -met name krachttraining- juist aangeraden bij mijn kuur, dus sinds een week train ik nu 5x per week een uur met een personal trainer en ik probeer 3x per week yoga te doen. Wow wat een geweldig verschil heeft dat, in combinatie met het feit dat ik nu een begindosis medicatie slik, me gebracht! Na wekenlang stil staan of zelfs wat aankomen, ben ik deze week 1,5 kilo afgevallen. Dat is echt gigantisch voor mij, dus ik ben over the moon! Waarschijnlijk is het deels ook vocht, want in de afgelopen weken hield ik volgens mij ook veel vocht vast, maar goed, dat doet er niet toe, er zit in ieder geval weer vooruitgang in :10:

Ik zal dit stukje even kopieren naar een dagboekje. Dank je wel Thira!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”