17 Dagen Dieet in een notendop

Algemene informatie over Het 17 Dagendieet. Cyclus 1 - Versnellen - Cyclus 2 - Verbeteren -Cyclus 3 - Veranderen -Cyclus 4 - Volharden
M..

17 Dagen Dieet in een notendop

Bericht door M.. » 26 sep 2011, 16:22

17 Day Diet In een notendop

Het is een eiwitdieet. Het bestaat uit 4 fases. De eerste 3 fases duren 17 dagen elk en de 4e fase moet je volhouden voor altijd wil je je behaalde gewicht behouden.

Je mag in de eerste fase weinig tot geen vet en koolhydraten (max 2 eetlepels goede vetten zoals olijfolie, lijnzaadolie of visolie en maximaal 2 soorten fruit met weinig suikers/koolhydraten erin). Voor de rest mag je ongelimiteerd een waslijst aan groenten en wit vlees (vis, kipfilet, kalkoenfilet etc.)

In de tweede fase moet je je lichaam voor de gek houden. Je lichaam krijgt namelijk door dat je aan het vasten bent, dus probeert je lichaam vet op te slaan. Je lichaam hou je voor de gek door om de dag wat koolhydraten binnen te krijgen (niet al te veel). Deze koolhydraten moeten uit lange ketens bestaan (bijvoorbeeld zetmeel, rijst, bonen, erwten etc.), zodat het langzaam verteerd wordt door je lichaam en niet meteen wordt opgeslagen.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om fasen 3 en 4 door te lezen, zit nu net in fase 2 (18e dag) en ben al 7-8 kilo’s afgevallen! Minimaal honger. Wat moeilijk is, is om jezelf ervan te weerhouden om te gaan snoepen. Alsnog makkelijker dan andere dieeten waar je voornamelijk minder eet. Hier eet je NIET (veel) minder, maar gezonder.

Het boek is binnenkort in het Nederlands verkrijgbaar dacht ik. Ik heb zelf de Engelse versie, omdat ik niet kon wachten na vele reacties te hebben gelezen en het zelf ook wetenschappelijke artikelen heb gelezen waar het boek zich op baseert.
Hier een link als je ook niet kan wachten: 17 dagen dieet boek

En als je eventueel nog meer begeleiding nodig hebt is er ook het 17 dagen dieet werkboek

M.

tanja73
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 170... cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 28 maart 2012
Startgewicht: 74,8kg
huidiggewicht: 74
Streefgewicht: ..65. kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:74,8
na 1 week :72,7 (-2,1 kg!!!)
na 2 weken :74

Re: 17 Dagen Dieet in een notendop

Bericht door tanja73 » 04 okt 2011, 13:58

hoii Maggy, jij bent sterk bezig zeg !! Ik zou ook graag willen beginnen maar heb moeite met het Engelstalige boek. In afwachting van het Nldse boek, zou ik evt al kunnen beginnen met de eerste en tweede cyclus vanaf 10 oktober as ..
zou jij me aub kunnen mailen wat ik op een dag mag eten, hoeveel maaltijden en gewicht per maaltijd ... zodat ik al kan starten volgende week ??
Het zou heel fijn zijn als je dat zou willen doen !
groetjes enne volhouden hé !
tanja
Dr Mike Moreno, de allerlaatste hoop...

Joepien
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 171 cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 10.10.2011
Startgewicht: 74 kg
huidiggewicht: 74 kg
Streefgewicht: 67 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Re: 17 Dagen Dieet in een notendop

Bericht door Joepien » 09 okt 2011, 20:05

Hoi Maggy en Tanja

Ik heb een beetje hetzelfde probleem!
Ik wil graag morgen beginnen, maar ik weet niet zo goed hoe.
Het principe heb ik wel gelezen maar, wat eet je nu voor ontbijt en wat voor lunch?
Wat mag je drinken naast water en thee?
Kan niet wachten tot het nederlandse boek!

Succes allebei!

Plaats reactie

Terug naar “Informatie over Het 17 Dagendieet”