Ik wil afvallen!

Hier kun je dagboeken vinden van bezoekers die op dit moment Het 17 Dagendieet volgen. Ben je nieuw hier en wil je starten met het 17DD? Maak dan hier een dagboekje aan en stel je zelf voor.
Boekiemonstertje

Ik wil afvallen!

Berichtdoor Boekiemonstertje » 05 Jun 2017, 21:33

Dag allemaal,

Ik ben 54 jaar, alleenstaand en werk fulltime. Vijf jaar geleden woog ik nog 54 kg, tien kilo minder dan nu. Oké, er is daar de menopauze en een mislukte relatie, maar ik ben nooit een emo-eter geweest.
Elke avond zeg ik tegen mezelf: morgen ga ik gezond eten en 's avonds NIET meer snoepen, NIKS, NIKS en NIKS!
Helaas, ik kan er 's avonds niet aan weerstaan, zo een drang naar zoet of iets hartigs.
Er zijn periodes dat ik de chocoladerekken in de winkel straal voorbij loop en werkelijk NIETS lekkers koop. Maar ik heb een creatief brein dat altijd wel iets vind, al is het een boterham met choco of confituur. !smil82 Vreselijk vind ik dat! Dan ben ik boos op mezelf en vind ik dat ik geen karakter heb, dat ik niet kan doorzetten...
Ik eet redelijk gezond maar ik haat werkelijk sporten
!smil82
Het zijn de avonden die me de das omdoen. Als ik dat snoepen kon laten, zou ik zeker kilo's verliezen, maar het lukt me niet. Geen enkele avond gaat voorbij zonder zoetigheid en met een groot schuldgevoel kruip ik dan in bed. Het is niet dat ik telkens snak naar zoet, het lijkt meer een gewoonte te zijn geworden. Ik voel me ook niet eenzaam maar hoe kan ik mezelf afleiden om te gaan snoepen. Er is natuurlijk niemand in huis die me tegenhoudt of steunt. Ik stel me ook de vraag of ik het uit verveling doe? Maar ik verveel me niet...
Daarom zoek ik hier op dit forum iemand die met hetzelfde probleem zit en we zo elkaar kunnen steunen! !smil79 !smil79 !smil79

Terug naar “17 Dagendieet Dagboeken - starters hier aanmelden”