Tegen Kerst in een mooi kleedje?

Hier kun je dagboeken vinden van bezoekers die op dit moment Het 17 Dagendieet volgen. Ben je nieuw hier en wil je starten met het 17DD? Maak dan hier een dagboekje aan en stel je zelf voor.
Juffie_Tilia
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 165 cm
Welk dieet volg jij?: Diëtiste, indien nodig 17DD
Startdatum: 23 januari 2017
Startgewicht: 92.2 kg
huidiggewicht: 87.2 kilo
Streefgewicht: 68 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 92.2 kg
na 1 week : 89.8 kg (puur eigen kracht, gezonder koken ed)
na 2 weken : 89.6 kg
na 3 weken: 89.4 kg
na 4 weken: 89.1 kg
na 5 weken: 87.1 kg
na 6 weken: 87.5 kg
na 7 weken: 87.4 kg
na 8 weken: 86.9 kg
na 9 weken: 87.2 kg
Op 18/05/2017 naar de diëtiste gegaan. Eerste 3 kg gingen er vlot af, daarna bleef ik schommelen op 86-87 kg.
Resultaat diëtist: te veel koolhydraten, te weinig eiwitten in menu. Moeilijk om deze als vegetariër naar binnen te krijgen...
18/05/2017: 88 kg
25/05/2017:
01/06/2017 tweede afspraak bij diëtiste. Als het niet genoeg vooruit gaat besloot ik (dankzij voor en na foto's) om eens het 17DD te proberen om op z'n minst een paar kilo's terug te zien verdwijnen...
01/06/2017:
08/06/2017:
15/06/2017:
22/06/2017:
29/06/2017:
06/07/2017:
13/07/2017:
20/07/2017:
27/07/2017:
03/08/2017:
10/08/2017:
17/08/2017:
24/08/2017:
31/08/2017:
07/09/2017:
14/09/2017:
21/09/2017:
28/09/2017:

Tegen Kerst in een mooi kleedje?

Bericht door Juffie_Tilia » 22 mei 2017, 15:58

Hallo allemaal

Ik ben Linde, 26 jaar oud en wonende te Gent (België). Al m'n hele leven sukkel ik toch wel wat met mijn gewicht. In de basisschool was ik het mollige meisje, in het middelbaar het mollige meisje dat zich suf zocht naar uniformbroeken die pasten en zelf op de hogeschool kreeg ik nare opmerkingen over mijn gewicht naar mijn hoofd geslingerd.
In het voorjaar van 2012 ging ik een tijdje bij mijn grootmoeder wonen. Zij zag dat ik echt wel sukkelde met emo eetbuien en zo en zocht de beste weg om me gelukkiger te voelen. We gingen naar een diëtiste. Volgens mij had dat mens haar diploma bij een zak muesli gekregen, want echt veel tips kon ze me niet geven. Door het felle controleren van mijn oma en door de wil op op mijn vaders trouw in september er een pak slanker uit te zien verloor ik met veel moeite 4,5 kg en raakte rond de 80 kilogram. En nog steeds kijk ik terug op foto's van die trouw en vind ik mezelf er al een pak mooier uitzien op die foto's. Ik gebruik ze stiekem nog steeds als profielfoto's op facebook, maar nu we 2018 langzaam maar zeker tegemoet gaan is het toch wel tijd om een up to date foto waarop ik terug straal...

In de periode van 2012 tot januari 2017 ging m'n gewicht de hoogte in. Ongetwijfeld heeft alleen gaan wonen, stoppen met roken, zoeken naar een job en dus vaak thuis zitten, een ziekte waardoor ik 3 maanden in m'n bed heb gelegen,... er voor iets tussen gezeten. Ook had ik van 2015 tot januari 2017 een relatie. De ex mocht eten wat hij wou, hij kwam niet bij. Ik at mee en de kilo's vlogen er bij. Toen ik hem in januari 2017 betrapte op overspel was het genoeg geweest. Ik ben Linde, ik verdien geluk, ik verdien het om me weer goed in mijn vel te voelen en stiekem hoop ik hem tijdens mijn afslankingsproces tegen te komen zodat ik in mezelf kan zeggen 'zie wat voor schoon wijf gij hebt laten schieten'.... !smil79

Eind januari 2017 startte ik al op mezelf. Koekjes en snoep die van de ex waren achter gebleven gaf ik aan familie en vrienden, frisdrank en fruitsap kwam nooit meer in mijn winkelkar terecht, er werden weekmenu's opgesteld en strikte boodschappenlijstjes, bezoekjes aan de bakker met aanlokkelijke koffiekoeken werden gestaakt, de hond krijgt zijn 2 keer 30 minuten wandelen (bijna) elke dag, er werd een mini stepper aangevoerd in huis,...
En dat loonde... Na 1 week zag ik een 8 in plaats van een 9 voor mijn gewicht staan... Super fijn, bijna 3 kilo kwijt... Maar vanaf mei ging het wat moeizamer. Ik zocht info op over diëten, maar vond niet meteen iets. Ik besloot dan toch maar om een professional in te schakelen en onder begeleiding eens naar mijn menu te kijken. Ik ben zelf vegetariër en heb nooit slechte bloedwaarden gehad (ik laat die regelmatig checken). Ik dacht dus goed bezig te zijn... Na een grondige weegbeurt met lichaamsanalyse kwam ik op 88kg, een hoge hoeveelheid spieren, een veel te hoge vetwaarde (niet rond organen, dus dat is wel super goed) en een veel te lage vetverbranding in rust. Conclusie van de menu analyse: te veel koolhydraten, te weinig eiwitten... Ondertussen eet ik volgens mijn diëtiste haar aangeraden patroon en vanaf deze week probeer ik ook eens zwemmen en yoga of pilates uit om nog meer te gaan bewegen... Op 1 juni heb ik mijn volgende consultatie. Ik hoop toch echt een kilo of 2 à 4 kwijt te zijn en onder het gewicht waar ik nu op bleef 'plakken' te geraken... Als dat niet het geval is, start ik zeker het 17 dagen dieet. Ik zie de voor en na foto's hier verschijnen en amai, wat een resultaten.

Let wel, mij gaat het niet zo zeer om de kilo's, eerder om de centimeters die ik verlies... En als ik dan eindelijk een gezond gewicht weet te bereiken heb ik een reden om mooie zomerjurkjes te gaan shoppen en kan ik eindelijk eens in die winterjas die ik per ongeluk te klein kocht tijdens de solden... Mijn voor foto staat alvast te wachten om resultaat te showen...

Terug naar “17 Dagendieet Dagboeken - starters hier aanmelden”