Vraag het aan de 17 Dagendieet Expert

Hier kun je dagboeken vinden van bezoekers die op dit moment Het 17 Dagendieet volgen. Ben je nieuw hier en wil je starten met het 17DD? Maak dan hier een dagboekje aan en stel je zelf voor.
Plaats reactie
prinsesje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 159... cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 7 mei 2012
Startgewicht: 78 kg
huidiggewicht: 78. kg
Streefgewicht: 60 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 78
na 1 week :76
na 2 weken :

Re: Vraag het aan de 17 Dagendieet Expert

Bericht door prinsesje » 10 mei 2012, 12:23

Hallo Anna,

IK vroeg me af of je in c1 rode bieten mocht eten, vindt dit lekker door de salade heen bij de lunch.
En ik wilde graag weten waarom je bij c 1 wel cottage cheese mag eten en geen magere melk. Of gaat het hier om de vetvrije cottage cheese, want ik heb er een gekocht en daar staat bij 200 gram een vetgehalte van 4,6%, mag je ook deze eten?

en tenslotte heb ik nog de vraag wat dr. Mike onder een kop groene thee verstaat is dat gewoon 250 ml?

alvast bedankt!

atjongsma
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 173 cm
Startdatum: 21 maart 2012
Startgewicht: 85 kg
huidiggewicht: 75.9
Streefgewicht: 65 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 85 kg
na 1 week : 85 kg (slechte weegschaal)
na 2 weken : 80,3 (nieuwe weegschaal)
na 17 dagen: 79,9 kg
na 3 weken : 79,1 kg
na 4 weken : 78,1 kg
na 34 dagen: 78 kg
na 5 weken : 77,5 kg
na 6 weken : 75,7 kg
na 51 dagen: 75,5 kg (- 9,5 kilo!)
na 7 weken: 74,4 kg
na 8 weken:
na 68 dagen:

Bericht door atjongsma » 10 mei 2012, 22:43

Hallo Anna,

Ik zit nu in het in het eind van cyclus 3 (nog 2 dagen)
En ik vroeg me af, heb je voor cyclus 3 en 4 ook vervanging voor al die amerikaanse extra voedingsmiddelen?
Want ik werd er eerlijk gezegd een beetje depri van, want de meeste nederlandse dingen lust ik niet, en die engelse dingen verkopen ze niet hier in nederland.
zou u als u tijd heeft een keer een lijstje met vervangende middelen voor die amerikaanse voedingsmiddelen kunnen plaatsen?
Ik doe het nu een beetje op mijn eigen manier, ik varieer een beetje met de dingen die ik wel lust, met cyclus 1 en 2.
maar ipv havermout neem ik brinta en all bran met magere melk.
hopelijk weet u zo voldoende en begrijpt u het een beetje.
Ik ga maandag weer beginnen met cyclus 1 enz. en hoop dat dan de volgende (bijna) 10 kg eraf vliegen!

Groeten Anneke

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 18 mei 2012, 21:48

schrijfmap schreef:En nog 1 vraag, is slimpie toegestaan?

Slimpiesuikervrije limonadesiroop

http://www.slimpie.com/consumenten/ingr ... ies/siroop
Dag Schrijfmap,

Ook suikervervangers kunnen de trek in zoet aanwakkeren. Dat heeft met het zogenoemde Metabolisch Syndroom te maken. Je lichaam krijgt iets zoets binnen, je alvleesklier kan daar niets mee, en in samenhang met de prikkel die je hersenen krijgen, krijg je juist trek in zoete, en ook vaak vette dingen.

Ook belangrijk is welke zoetstof er is gebruikt. In elk geval: met mate!!

Je vorige vraag: poeder om een shake te maken: nee! Niet doen. Het 17 dagendieet leert je juist om met gewone voeding, te kiezen voor gezond. Die shakes zijn niet ongezond, maar past niet in het concept van Dr.Mike: gewone voeding eten.

Succes,

Anna
Uitgaven van Het 17 Dagendieet: 17DD Boek - 17DD Werkboek - 17DD EBook
Wij helpen je graag op dit openbare forum en reageren niet op privéberichten, tenzij wij hierom vragen.

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 18 mei 2012, 21:53

atjongsma schreef:Hallo Anna,

Ik zit nu in het in het eind van cyclus 3 (nog 2 dagen)
En ik vroeg me af, heb je voor cyclus 3 en 4 ook vervanging voor al die amerikaanse extra voedingsmiddelen?
Want ik werd er eerlijk gezegd een beetje depri van, want de meeste nederlandse dingen lust ik niet, en die engelse dingen verkopen ze niet hier in nederland.
zou u als u tijd heeft een keer een lijstje met vervangende middelen voor die amerikaanse voedingsmiddelen kunnen plaatsen?
Ik doe het nu een beetje op mijn eigen manier, ik varieer een beetje met de dingen die ik wel lust, met cyclus 1 en 2.
maar ipv havermout neem ik brinta en all bran met magere melk.
hopelijk weet u zo voldoende en begrijpt u het een beetje.
Ik ga maandag weer beginnen met cyclus 1 enz. en hoop dat dan de volgende (bijna) 10 kg eraf vliegen!

Groeten Anneke
Dag Anneke,

wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Gefeliciteerd!

Ik heb bij het vertalen gekeken naar wat de Nederlandse equivalenten zouden kunnen zijn, en die zijn er bijna niet. Nederland loopt echt achter wat betreft! Dus kan je niet helpen. We zullen het hier moeten doen met wat we hebben.

Ik heb wel gezien dat ze in bepaalde supermarkten (o.a. de Lidl) veel lightproducten verkopen: vleeswaren, heel veel soorten kaas en ook mozzarella light, die bijna nergens te krijgen is. Een keer goed de tijd nemen om in de winkels rond te kijken wat er is, levert soms wel wat op...

Het werkboek dat er straks aan komt, vertaling is klaar, daar staan weer uitgebreidere voedingslijsten in. Maar dan niet op het gebied van snacks en zo, want die zijn er gewoon niet hier. Grrrr.

Volhouden hoor, je mag heel erg trots zijn op jezelf.

Succes
Anna
Wij helpen je graag op dit openbare forum en reageren niet op privéberichten, tenzij wij hierom vragen.

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 18 mei 2012, 21:59

prinsesje schreef:Hallo Anna,

IK vroeg me af of je in c1 rode bieten mocht eten, vindt dit lekker door de salade heen bij de lunch.
En ik wilde graag weten waarom je bij c 1 wel cottage cheese mag eten en geen magere melk. Of gaat het hier om de vetvrije cottage cheese, want ik heb er een gekocht en daar staat bij 200 gram een vetgehalte van 4,6%, mag je ook deze eten?

en tenslotte heb ik nog de vraag wat dr. Mike onder een kop groene thee verstaat is dat gewoon 250 ml?

alvast bedankt!
Dag Prinsesje,
Nee, in cyclus 1 nog niet. Vanaf cyclus 2 weer wel.
Wat die cottage cheese betreft gaat het niet om het vetgehalte. Cottage cheese bevat vrijwel geen koolhydraten maar wel veel eiwit. Magere melk bevat per 250ml maar liefst 12 gram koolhydraten. Dat is te veel voor cyclus 1, waarin je van je koolhydraatgewenning af moet komen en juist een goede eiwitbalans moet zien te houden. In cyclus 3 mag het weer wel.
In het werkboek dat over een tijdje in de winkel ligt, zijn ALLE voedingsmiddelen op alfabet in lijsten gezet, en daar zie je in één oogopslag: portiegrootte-calorieën-vet-eiwit-koolhydraten-vezels en voor welke cyclus ze zijn.

Ontzettend handig!

Succes,
Anna

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 18 mei 2012, 22:07

Blackgoat schreef:ik sta nog steeds stil...
Ga morgen maar weer naar de dokter.. Ik hou me zo goed aan het dieet!
Eet alleen wat ik echt mag ga lopend naar mn werk (20 min lopen dus 40 min op een dag)
En ik val niks meer af ik sta inmiddes al 3 weken stil en kan wel janken!
Voel me er zo ontzettend shit bij :(
Weet echt niet meer wat ik moet doen heb jij nog tips??
Ik hou me aan alle regeltjes geen koolhydraten na 14.00 uur welke me heel belangrijk lijkt
Ik meet alles af zoals moet in C3 en niks :(
Zelfs mn centimeters gaan er niet meer af :(
Dag Blackgoat,

Dat is flink balen!
Misschien merkt je lichaam toch dat je te weinig eet, en gaat het ondanks de uitgedokterde eiwit-vetverbranding in de hongerstand. Mag ik vragen: heb je in het verleden veel gelijnd? En zo ja, wanneer was dan je laatste echte lijnpoging?

Nog een vraag: drink je veel koffie? De cafeïne in koffie (maar ook in thee) zetten je bijnieren aan het werk om cortisol te maken. Dat is het stresshormoon en als je daar te veel van in je bloedstroom hebt, houdt dat de vetverbranding tegen. Dus, als je het kunt opbrengen: cafeïnevrije groene thee en koffie zien te vinden (die zijn er). Kijk dan een weekje aan of dat helpt, en helpt dat niet, dan moet je nog even mailen.

Sterkte én succes,
Anna

Blackgoat
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 170cm
Startdatum: 26 januari 2015
Startgewicht: 92,2 kg (auw)
huidiggewicht: 92,2 kg
Streefgewicht: 65-70 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 92,2
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Blackgoat » 20 mei 2012, 20:28

Hoi Anna,
Nee ik drink niet veel koffie hoog uit een keer een kopje zwarte koffie.. Ben inmiddels weer wat afgevallen en klaar met C3
Nog wel een beetje van mn streefgewicht af dus morgen begin ik weer met C1 dus ben heeeel benieuwd..
Ben ook niet naar de dokter geweest omdat ik gelukkig toch nog afgevallen ben!! :)

nog 1 vraagje ..Kokos gewoon zo gesneden in welke cyclus mag je dat gaan eten? want dat smaakt zo lekker hahahaha

sulime
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagendieet
Startdatum: 1 juni 2012
Startgewicht: 96,5 kg
huidiggewicht: 92 kg
Streefgewicht: 73 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 96,5
na 1 week : 92,9
na 2 weken : 92
na 5 weken: 88,5
na 8 weken: 83,9

Bericht door sulime » 04 jun 2012, 16:34

Hallo!
Ik ben nu 14 dagen met de 1e fase bezig en 4,5kg afgevallen.
Het is eigenlijk erg goed gegaan. Vandaag voor het eerst echt heel erg trek ondanks
het zelfde programma, behalve dat ik de ochtend met 2 gekookte eitjes gestart ben i.p.v.
yoghurt wat ik meestal doe.
Graag wil ik de volgende vragen stellen:
- als je echt heel erg trek hebt wat kun je dan het beste nemen? Een opkikker bouillon of juist
rauwkost of een extra stukje fruit?
- is in fase 2 het Dr. Mike Cookie te vervangen door iets wat ik in de winkel kan kopen?
een bepaald koekje of juist bijv. knackerbrood met lightjam?
Het koekje zelf maken is geen optie, teveel ingredienten die het erg duur maken en in mijn leven
ook te omslachtig. Dus heel graag een alternatief. Havermout lust ik niet (wel in een koekje maar die heb ik
nog niet gevonden)
- moet je de zetmeel die in de 2e fase erbij komt in de vorm van aardappel of rijst perse 's-middags nemen of is het ook
niet erg om het af en toe 's-avonds bij het avondeten te nemen? Dat is toch praktischer i.v.m. werk e.d.
Hoor het allemaal heel graag. Bedankt!
Groetjes Annelies

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 05 jun 2012, 14:28

Blackgoat schreef:Hoi Anna,
Nee ik drink niet veel koffie hoog uit een keer een kopje zwarte koffie.. Ben inmiddels weer wat afgevallen en klaar met C3
Nog wel een beetje van mn streefgewicht af dus morgen begin ik weer met C1 dus ben heeeel benieuwd..
Ben ook niet naar de dokter geweest omdat ik gelukkig toch nog afgevallen ben!! :)

nog 1 vraagje ..Kokos gewoon zo gesneden in welke cyclus mag je dat gaan eten? want dat smaakt zo lekker hahahaha
Kokos bevat heel veel vet, dus nee... Heel, heel, heel af en toe een Laksa (Aziatische soep met garnalen en sereh) waar je wat kokosmelk bij doet, maar niet overdrijven. Ik weet het jammie.... dus jammer.....

houd vol, ben blij dat je toch weer af bent gaan vallen!

Anna

Gast

Bericht door Gast » 05 jun 2012, 17:12

Hallo,

Ik ben een redelijk klein meisje (+-1m62) van 20 en mijn vriend vindt dat ik een klein beetje te dik ben. Ikzelf voel me ook niet meer goed in mijn vel. Ik vind mijn buik te dik en Ik heb cellulitis op mijn billen. Ik heb altijd 57 kg gewogen, maar sinds ik op kot zit, is er 3 kilo bijgekomen. Ik zou heel graag toch 6 kg kwijtgeraken.
Ik eet ontzettend graag chocolade, snoepjes, koekjes en alle andere dingen die echt niet goed zijn voor uw gezondheid...

Mijn eigenlijke vraag: is dit (toch wel redelijk extreme) dieet wel geschikt voor zo weinig gewichtsverlies?

bij voorbaat dank

nomy
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 172 cm
Welk dieet volg jij?: het 17 dagen dieet
Startdatum: 2 juni 2012
Startgewicht: 102 kg
huidiggewicht: 99 kg
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 102
na 1 week : 99
na 2 weken :

Bericht door nomy » 10 jun 2012, 22:28

Hallo Anna,

Ik ben net een week begonnen en ik heb een vraag
Welke mogelijkheden zijn er voor een vegetariër behalve ei nog meer.
Ik eet geen vlees en vis, dus zal het moeten vervangen met iets anders.

Bedankt alvast!

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 11 jun 2012, 15:31

Gast schreef:Hallo,

Ik ben een redelijk klein meisje (+-1m62) van 20 en mijn vriend vindt dat ik een klein beetje te dik ben. Ikzelf voel me ook niet meer goed in mijn vel. Ik vind mijn buik te dik en Ik heb cellulitis op mijn billen. Ik heb altijd 57 kg gewogen, maar sinds ik op kot zit, is er 3 kilo bijgekomen. Ik zou heel graag toch 6 kg kwijtgeraken.
Ik eet ontzettend graag chocolade, snoepjes, koekjes en alle andere dingen die echt niet goed zijn voor uw gezondheid...

Mijn eigenlijke vraag: is dit (toch wel redelijk extreme) dieet wel geschikt voor zo weinig gewichtsverlies?

bij voorbaat dank
Dag,

Nooit afvallen voor een man. Klinkt bot, maar daar komt het wel op neer. Het gaat erom wat jijzelf vindt. Nu zit je niet lekker in je vel, schrijf je, dus dan is dat een legitieme reden. Als je weet dat je allerlei ongezonde dingen eet, laat die dan eerst eens staan, en kijk hoeveel je afvalt. Je kutn ook besluiten om het meteen helemaal gezond te doen, want bij jou gaat het wel om koolhydraten, en met het 17 dagendieet beginnen. Dan doe je het in één keer goed, en ben je waarschijnlijk al heel snel die kilo's kwijt. Als dat het geval is, ga je meteen door naar cyclus 4, en doe je af en toe in het weekend iets wat niet helemaal gezond, maar wel lekker is! En de rest van de week hou je je aan gezond eten. Dan ga je ook niet jo-jo-en, want als je, zoals je schrijft, net op kamers woont, dan wint een ongezonde eetstijl het al snel....

Succes!
Anna

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 11 jun 2012, 15:35

nomy schreef:Hallo Anna,

Ik ben net een week begonnen en ik heb een vraag
Welke mogelijkheden zijn er voor een vegetariër behalve ei nog meer.
Ik eet geen vlees en vis, dus zal het moeten vervangen met iets anders.

Bedankt alvast!
Dag Nomi,

In het 17 dagendieetboek staat wat je wel mag als vleesvervanger: tofu en tempeh. Je kutn ook kijken of de bekende merken valess, tivoli en quorn vleesvervangers hebben die geen of nauwelijks koolhydraten bevatten. Die zou je heel goed kunnen eten, want in deze vbegetarische producten zitten namelijk sporen van kipeiwit, maar je eet wel ei, dus dat kan dan geen probleem zijn! Er zijn verschillende speciaalzaken in de Randstad die vegetarisch 'vlees' verkopen. Ik weet niet waar je woont, maar als dat niet al te ver weg is van de grote steden, zou je e.e.a. kunnen inslaan en in de vriezer doen. Dan heb je een goede voorraad.

Succes!

Anna

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 11 jun 2012, 15:43

sulime schreef:Hallo!
Ik ben nu 14 dagen met de 1e fase bezig en 4,5kg afgevallen.
Het is eigenlijk erg goed gegaan. Vandaag voor het eerst echt heel erg trek ondanks
het zelfde programma, behalve dat ik de ochtend met 2 gekookte eitjes gestart ben i.p.v.
yoghurt wat ik meestal doe.
Graag wil ik de volgende vragen stellen:
- als je echt heel erg trek hebt wat kun je dan het beste nemen? Een opkikker bouillon of juist
rauwkost of een extra stukje fruit?
- is in fase 2 het Dr. Mike Cookie te vervangen door iets wat ik in de winkel kan kopen?
een bepaald koekje of juist bijv. knackerbrood met lightjam?
Het koekje zelf maken is geen optie, teveel ingredienten die het erg duur maken en in mijn leven
ook te omslachtig. Dus heel graag een alternatief. Havermout lust ik niet (wel in een koekje maar die heb ik
nog niet gevonden)
- moet je de zetmeel die in de 2e fase erbij komt in de vorm van aardappel of rijst perse 's-middags nemen of is het ook
niet erg om het af en toe 's-avonds bij het avondeten te nemen? Dat is toch praktischer i.v.m. werk e.d.
Hoor het allemaal heel graag. Bedankt!

Groetjes Annelies
Dag Annelies,
Als je heel erg trek hebt, dan kies je uit het plan voor de cyclus waarin je zit, wat je lekker vindt. En dat haal je dan van je dagtotaal af. Ben je een zoetekauw, dan wordt het fruit, maar houd je meer van hartig, dan zou ik een drinkbouillon doen.
- fase 2 Power Cookie: nee, niet vervangen door dingen die niet in de lijst staan. Dat is namelijk het begin van van het dieet weg drijven. En op een gegeven moment houd je er dan helemaal mee op.
In de natuurwinkels kun je havermoutkoekjes kopen, maar daar zit heel veel suiker in, dus dat zou ik je niet aanraden.
- Zetmeel tussen de middag of avond. Dit vind ik zelf een moeilijke vraag. De kans is namelijk groot dat je 's avonds omdat je dan ontspant, ook meer trek krijgt door die koolhydraten. Helaas hebben wij in Nederland op die manier leren eten: de voedzaamste maaltijd als je werk er al op zit. Je zou kunnen testen wat het doet met je gewichtsverlies. Stel dat je drie kee rin de week 's avonds zetmeel eet i.p.v. tussen de middag, en dan een hele week alleen tussen de middag, dan kun je die weken je gewichtsverlies vergelijken. En, of je 's avonds meer trek hebt.

Nog even over je opmerking over het Power Cookie: die ingrediënten kun je ook op de markt kopen of in een goedkope super, of van een supermarkthuismerk. Het hoeven echt geen A-merken te zijn. En omdat je er flink wat tegelijk maakt, is dat weer erg handig.

Succes!

Anna

Pepper
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 158 cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagendieet
Startdatum: 9 juni 2012
Startgewicht: 89
huidiggewicht: 82.5
Streefgewicht: 60
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 89
na 1 week : 87,5
na 2 weken : 85.5
na 3 weken : 86.5
na 4 weken : 85
na 5 weken : 85
na 6 weken : 85
na 7 weken : 83.5

Bericht door Pepper » 13 jun 2012, 14:39

Hallo Anna,

Ik ben sinds zaterdag bezig en het gaat lekker, maar ik heb een nog vraag.
Ik het boek staat dat dit dieet niet geschikt is voor mensen met diabetes type 1. Als voorbeelden zijn er wel patienten met diabetes type 2.
Maar op veel plaatsen (ook op de site van vetvrij.com) staat dat dit dieet niet geschikt is voor diabetes patienten.
Ik heb zelf diabetes type 2, gebruik medicijnen maar spuit geen insuline. Dit dieet heeft veel overeenkomsten met koolhydraat arme dieeten die ik van diverse dietisten heb gekregen. Alleen die promoten erg zoetstoffen en daar ben ik erg tegen. Ik gebruik al 2 jaar stevia als ik echt vind dat iets zoet nodig heeft.
Kun jij me vertellen of het nu wel of niet geschikt is en wat daardan de achterliggende gedachte achter is.
Ik heb regelmatig kontakt met mijn praktijkondersteuner/huisarts en die steunen mij erg in het afvallen.

Al vast bedankt,

Pepper

Plaats reactie

Terug naar “17 Dagendieet Dagboeken - starters hier aanmelden”