Vraag het aan de 17 Dagendieet Expert

Hier kun je dagboeken vinden van bezoekers die op dit moment Het 17 Dagendieet volgen. Ben je nieuw hier en wil je starten met het 17DD? Maak dan hier een dagboekje aan en stel je zelf voor.
Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Re: Vraag het aan de 17 Dagendieet Expert

Bericht door Het 17 Dagendieet » 15 apr 2012, 23:20

Blackgoat schreef:Bedankt voor je antwoord!!
Valt die magere melk dan onder de probiotica??
of mag dit gewoon zoveel ik er in wil doen ?
Dag Blackgoat,

Ja, melk valt onder probiotica.

Succes,

Anna

Maaika
Vetvrij VIP IV
Vetvrij VIP IV
lengte: 166 cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 7 mei 2014 (deel 2)
Startgewicht: 84,9 kg
huidiggewicht: 83,5 kg
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: *
Start Gewicht: 84,9
28-05 : 83,3
25-06 : 83,6
30-07 : 85,4
30-08 : 84,3

Bericht door Maaika » 16 apr 2012, 14:35

Het 17 Dagendieet schreef:
Maaika schreef:Stel nou dat ik een halve kop van 450 ml groene thee maak en deze voor de helft met gewoon water uit de kraan bijvul zodat deze makkelijk te drinken is... geld dit dan als 1 groene thee en 1 glas water of is het, omdat het vermengt is met thee, dan negatief water??? Ik doe dit zo omdat ik nog even voor het sporten een kop groene thee wil maar een hete bak niet weg krijg...
Dag Maaika,

Slim gevonden! Ja, is één thee en 1 water.

Succes,

Anna
Yes!!! Dit wordt dus mijn manier van thee/water drinken al ik thuis ben =)

lentefris

Bericht door lentefris » 17 apr 2012, 19:12

Ik heb per ongeluk ergens anders mijn vraag gesteld, ik zit nu 1 week op een gewichtplateau, ik ben in cyclus 1 5 kilo afgevallen en volg nu 3 dagen al Cyclus 2, hoe kan dat
Nog een vraag, al vanaf het begin last van constipatie, volg het dieet op de regel, drink genoeg etc, hoe kan ik dat verhelpen.
Nog een vraag mag ik naast gegrild vlees, kip, vis ook savonds groenten met een yoghurtsaus met feta, )magere yoghurt'Alvast bedankt
en mag ik op salade wat sesamzaadjes of zonnebloem en pompoenpitten gebruiken. :18:

cupcakejuh
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door cupcakejuh » 22 apr 2012, 13:52

Ik kan geen perziken op water vinden, mag ik wel perziken op vruchtensap?
Ingredienten: perziken, geklaard ananassap uit concentraat, citroenzuur.
per 100g: 49 kcal, 0,5 eiwit, koolhydraten 11,2 g, vet 0,1 g, voedingsvezel 1,0g, natrium 0,004g

en zag ergens bouillon staan, mag ik opkikkers, bijv. kip? Ze zijn namelijk wel erg zout...

de laatste vraag: ik maak mijn powercookies zonder kersen of cranberries en met 3 medium eieren. Kan dat gewoon?
Kersen en cranberries vind ik niet lekker en zonder de extra eieren is het 1 grote kruimelbende en krijg ik er met geen mogelijkheid cookies van!

Reergo
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
lengte: 170 cm
Welk dieet volg jij?: 17 Dagen Dieet
Startdatum: 31 maart 2012
Startgewicht: 96,2 kg
huidiggewicht: 82,3 kg
Streefgewicht: 79,9 kg (4e doel..)
Gewicht Grafiek: *
(1 april 2012)
Startgewicht: 96,2
na 1e cyclus : 90,6 (- 5,6)
na 2e cyclus : 87,9 (- 8,3)
* 1e doel gehaald: < 90 *
na 3e cyclus: 86,6 (- 9,6)
na 2e x 1e cyclus: 84,4 (- 11,8)
na 2e x 2e cyclus: 82,4 (- 13,8)
na 2e x 3e cyclus: 82,0 (- 14,2)

* break * (gewicht behouden)

(30 december 2013)
opnieuw beginnen: 87,0 (- 9,2)
na week 1: 85,4 (- 10,8)
na week 2: 85,3 (- 10,9)
na 1e cyclus: 84,4 (- 11,8)
* 2e doel gehaald: < 85 *
na week 3: 84,3 (- 11,9)
na week 4: 84,7 (- 11,5)
na week 5: 85,2 (- 11,0)
na week 6: 82,3 (- 13,9)
* 3e doel gehaald: 82/83 *

* 4e doel: < 80 wegen *

Bericht door Reergo » 22 apr 2012, 21:30

cupcakejuh schreef:Ik kan geen perziken op water vinden, mag ik wel perziken op vruchtensap?
Ik kan die ook niet vinden. Ik zie wel dat veel perziken op (lichte) siroop zijn, en dat bij de AH maar één merk perziken op eigen sap heeft. En als ik de calorieen vergelijk zijn deze echt veel gezonder. Ik neem die dus.

sissy
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 168 cm
Startdatum: 9 april 2012
Startgewicht: 82 kg
huidiggewicht: 82 kg
Streefgewicht: 63 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :80.0
na 2 weken :80.3

Bericht door sissy » 23 apr 2012, 15:59

Zoveel vragen,
Ik heb het de hele dag ijskoud hoe komt dat ???
Ik ben de eerste week 3 kilo afgevallen maar sta nu al een week stil, de moed zinkt me in de schoenen :5:
Ik sport 3 keer per week cardio plus gewichten maar afvallen ho maar...
ik heb erg de behoefte aan feedback.... :7:

Blackgoat
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 170cm
Startdatum: 26 januari 2015
Startgewicht: 92,2 kg (auw)
huidiggewicht: 92,2 kg
Streefgewicht: 65-70 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 92,2
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Blackgoat » 24 apr 2012, 13:06

Oook hier eentje die op een gewichtsplateau zit...
Echter ik zit al 2!! weken vast!
Ik ga om de dag naar de sportschool en ben daar dan gemiddeld een uurtje ik zit dan voornamelijk op de cardio apparaten en verder doe ik wat buikspier oefeningen..
Zelfs is fase 2 komt mijn stoelgang niet op gang..

Ik ben nu heel benieuwd wat nu de oorzaak is van mijn plateau want ik wil gewoon weer lekker afvallen!

sissy
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 168 cm
Startdatum: 9 april 2012
Startgewicht: 82 kg
huidiggewicht: 82 kg
Streefgewicht: 63 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :80.0
na 2 weken :80.3

Bericht door sissy » 24 apr 2012, 21:14

IK BEGRIJP NIET ZO GOED HOE HET WERKT , MAAR IK KRIJG GEEN ANTWOORD VAN DE EXPERT??
kUNNEN JULLIE ME HELPEN??

cupcakejuh
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door cupcakejuh » 24 apr 2012, 23:55

Je krijgt wel antwoord hoor. De expert komt maar 1 x per week langs om de vragen te beantwoorden.
Maar ik kan je wel vast zeggen dat het koud hebben normaal is! Dat hebben veel mensen als ze afvallen, is een goed teken!
En het stilstaan.... tja ik weet niet precies wat en hoe je het doet, dus kan er niet veel over kwijt. Hou jij al een dagboek bij? Voor het geval je het nog niet doet, misschien kun je eens opschrijven wat je beweegt en eet en drinkt, kunnen anderen meekijken en eventueel tips geven. Je hoort wel vaker mensen even stilstaan.. dan is het een kwestie van volhouden en komt het wel weer goed. Maar ik kan dus niet zien of je misschien per ongeluk iets over het hoofd ziet en beter anders kan doen zo..

sunny1987

Bericht door sunny1987 » 25 apr 2012, 12:44

Ook ik heb wat vragen.

Mag ik onbeperkt kruiden toevoegen aan het eten? zoals verse kruiden uit de tuin. Zout en peper bij de eieren enz

er staat geen hoeveelheden bij het vlees dus ik heb geen idee hoeveel ik mag hebben.

mag je dagen ruilen met een andere? ik kan niet overal kippensoep naar toe nemen namelijk.

Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Bericht door Sanne » 25 apr 2012, 22:57

Vandaag heb ik contact gehad met de 17DD expert Anna van Wittenberge.

Ze is op dit moment erg druk met het 17DD werkboek dat binnenkort zal verschijnen. Daarnaast komt binnenkort het E-Book van het 17DD uit. Desondanks heeft ze toegezegd binnenkort jullie vragen te beantwoorden. Op welke termijn dit is kan ik helaas niet zeggen.

Excuses en helaas nog even geduld....

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 27 apr 2012, 10:35

lentefris schreef:Ik heb per ongeluk ergens anders mijn vraag gesteld, ik zit nu 1 week op een gewichtplateau, ik ben in cyclus 1 5 kilo afgevallen en volg nu 3 dagen al Cyclus 2, hoe kan dat
Nog een vraag, al vanaf het begin last van constipatie, volg het dieet op de regel, drink genoeg etc, hoe kan ik dat verhelpen.
Nog een vraag mag ik naast gegrild vlees, kip, vis ook savonds groenten met een yoghurtsaus met feta, )magere yoghurt'Alvast bedankt
en mag ik op salade wat sesamzaadjes of zonnebloem en pompoenpitten gebruiken. :18:
Dag Lentefris,
Dat je blijft stilstaan nu, is wel een beetje vreemd. Probeer of je dit kunt oplossen door wat meer groenten te eten. Misschien krijg je net te weinig binnen om je lichaam aan de gang te houden. Niet elk mens is immers gelijk.
Constipatie kun je verhelpen door bij de natuur- of vitaminewinkel een pot Psylliumvezels te kopen. Daar doe je een eetlepel van in water en drink dat meteen 's morgens. Je kunt het echter ook 's avonds nemen.

En wat betreft dat yoghurtsausje: natuurlijk!
Echter: geen nootjes en zaden voor je met cyclus 3 bezig ben! Kan nooit lang duren voordat je daar bent.

Succes! Anna

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 27 apr 2012, 10:39

cupcakejuh schreef:Ik kan geen perziken op water vinden, mag ik wel perziken op vruchtensap?
Ingredienten: perziken, geklaard ananassap uit concentraat, citroenzuur.
per 100g: 49 kcal, 0,5 eiwit, koolhydraten 11,2 g, vet 0,1 g, voedingsvezel 1,0g, natrium 0,004g

en zag ergens bouillon staan, mag ik opkikkers, bijv. kip? Ze zijn namelijk wel erg zout...

de laatste vraag: ik maak mijn powercookies zonder kersen of cranberries en met 3 medium eieren. Kan dat gewoon?
Kersen en cranberries vind ik niet lekker en zonder de extra eieren is het 1 grote kruimelbende en krijg ik er met geen mogelijkheid cookies van!
Dag C,

Nee, liever geen perziken op vruchtensap, maar gewoon in eigen sap. Als je die echt niet kunt vinden, dan kun je de perziken goed afspoelen met water, maar dan nog zullen ze meer koolhydraten bevatten dan normaal. Heeft AH ze niet? Je mag gewoon bouillon drinken, maar ze bevatten inderdaad veel zout, en door zout houd je weer vocht vast, waardoor het kan lijken dat je niet afvalt. In de natuurwinkels kun je ook potjes bouillonpoeder kopen, die minder zout bevatten.

Ik zie er geen probleem in om met 3 eieren te werken, want zoveel verschil maakt dat niet. Gewoon doen dus.

Succes,
Anna

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 27 apr 2012, 10:44

sunny1987 schreef:Ook ik heb wat vragen.

Mag ik onbeperkt kruiden toevoegen aan het eten? zoals verse kruiden uit de tuin. Zout en peper bij de eieren enz

er staat geen hoeveelheden bij het vlees dus ik heb geen idee hoeveel ik mag hebben.

mag je dagen ruilen met een andere? ik kan niet overal kippensoep naar toe nemen namelijk.
Dag Sunny,
Ja, je mag onbeperkt kruiden toevoegen. Geen probleem. Zout bij eieren en in je andere eten ook, maar daardoor zou je wel vocht kunnen vasthouden. Een goede tip die ik jaren geleden leerde is: kook je eten niet met zout, maar doe het er pas op je bord overheen. Hierdoor gebruik je veel minder, omdat er bij het koken veel zoute smaak verloren gaat. Nog een andere tip wat zout betreft: zeezout en vooral Himalayazout zijn beter voor je vanwege de mineralen, dan gewoon keukenzout.

En je mag elke dag ruilen met welke willekeurige dag ook. Bovendien mag je ook bepaalde gerechten overslaan als je die niet lekker vindt, en vervagen door een ander gerecht. Je weet inmiddels welke producten je in welke cyclus mag, dus kun je ook je eigen favoriete menu's samenstellen. Dr. Mike heeft menu's samengesteld als handleiding, niet als verplichting. Je moet je echter wel aan de hoeveelheden houden....

Succes!
Anna

Het 17 Dagendieet
Anna Van Wittenberghe
Anna Van Wittenberghe

Bericht door Het 17 Dagendieet » 27 apr 2012, 10:48

Blackgoat schreef:Oook hier eentje die op een gewichtsplateau zit...
Echter ik zit al 2!! weken vast!
Ik ga om de dag naar de sportschool en ben daar dan gemiddeld een uurtje ik zit dan voornamelijk op de cardio apparaten en verder doe ik wat buikspier oefeningen..
Zelfs is fase 2 komt mijn stoelgang niet op gang..

Ik ben nu heel benieuwd wat nu de oorzaak is van mijn plateau want ik wil gewoon weer lekker afvallen!
Dag Blackgoat,

Al 2 weken vast? Bummer! Heb je naar je zoutinname gekeken? Is die niet te hoog? Bespaar je niet op olie/vetten? Die heb je niet alleen nodig voor de opname van bepaalde in vetoplosbare vitamines, maar ook voor je stoelgang. Koop anders bij de natuur- of vitaminewinkel Psylliumvezels. Eetlepel oplossen in water en 's vonds of 's morgens opdrinken. Die zorgen voor een heel goede stoelgang.

Nog een vraag: heb je zelf veranderingen in het dieet aangebracht?

Hoor het graag,

succes,
Anna

Plaats reactie

Terug naar “17 Dagendieet Dagboeken - starters hier aanmelden”