Gezonde varianten van ongezonde dingen

Voor recepten en informatie over ingrediënten voor het 17DD cyclus 1, cyclus 2, cyclus 3 en cyclus 4 kun je terecht bij dit forum.
Plaats reactie
RagnaD
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Welk dieet volg jij?: 17 Dagendieet
Startdatum: 20 november 2012
Startgewicht: 86.5 kg
huidiggewicht: 73.5 kg
Streefgewicht: 65 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Gezonde varianten van ongezonde dingen

Bericht door RagnaD » 13 feb 2013, 15:16

Ik ben al een tijdje bezig met dit dieet en ik vond het jammer dat ik sommige dingen die ik vroeger heel graag at plots niet meer zou kunnen eten. Daarom ben ik gaan zoeken naar gezonde varianten.

Spaghetti en lasagna
De spaghetti is iets makkelijker dan de lasagna, want ik heb nog geen volkorenlasagna gevonden. Maar de bolognaisesaus kan je zeer gemakkelijk gezond maken. Ik stoof de groentjes met olijfolie en in plaats van gemengd gehakt gebruik ik filet américain (rundsgehakt) of quorngehakt. Echt superlekker!! De kaassaus voor de lasagna is al wat moeilijker, maar als je geen echte boter gebruikt en met magere melk ben je al op de goede weg denk ik. Nuja, een lasagna zonder kaassaus is geen echte lasagna ;)

Hamburgers en pitta
Voor de hamburger neem je gewoon een rond volkorenbroodje dat je roostert en vult het met filet americaingehakt in hamburgervorm en een heleboel groentjes. Voor de pitta neem je volkoren pittabroodje en vult het dan met (eventueel gemarineerde) kippenblokjes. Zelf heb ik deze nog niet geprobeerd, maar ik ben van plan dat binnenkort te doen.

Verder dacht ik ook nog wentelteefjes te maken. Uiteindelijk zijn dat eitjes, die mogen gegeten worden en in plaats van witte suiker neem je van die goede bruine suiker en met volkorenbrood en je bakt het in olijfolie. Natuurlijk niet supergezond, maar je zo af en toe eens verwennen mag ook wel eens. Maar dan met mate ;)

Plaats reactie

Terug naar “Recepten voor Het 17 Dagendieet”