Afvallen met Zlim Goirle
-
hansa
In een blaadje stond een verhaal over Zlim Goirle, leek me wel wat. Wo. 9 juni 2012 een informatief gesprek, gevraagd om een proefles, was niet gebruikelijk. Daarna afspraak te gaan voor 30 lessen om 10 kilo kwijt te raken voor bijna 600 euros. Vertelde dat ik vegetarisch was, geen probleem. 15 juni begonnen en betaald, kreeg een contract waarin iets gegarandeerd wordt als ik iets niet zou halen. Maar het was niet ingevuld,dat was niet nodig. Hier begint de schimmigheid al. Later werd gezegd dat de proefles ook meegeteld zou worden. Het gesprek met de voedseldeskundige was ronduit teleurstellend, kwam met de schijf van 5 aanzetten en brinta pap en timeout koeken. Bij elk bezoek is er steeds iets kapot, ventilatoren in cabine, dan weer een ozon cabine, lampen stuk in w.c. of knipperende TL boven je hoofd. Maar het meest kwalijke is dat er weinig schoongemaakt wordt. Veel huid schilfers in de cabines, moet steeds vragen of ze het schoon willen maken. De begeleiding is matig en daar moet je het toch van hebben. De beschrijving van de oefeningen is moeilijk, en in de tijd van zoveel pictogrammen is het misschien slim om kleine tekeningen te maken, zodat je vloeiend door kunt trainen. Ben nu 15 lessen verder en twee kilo kwijt maar pas een keer gemeten. Krijg het gevoel, jij bent kritisch dan zoek het maar zelf uit. Het positieve is dat ik meer bewustwording heb, rond mijn eetgedrag, b.v laat alle tussendoortjes weg en ben soberder met eten geworden. Ben in de herfst van mijn leven, snap heel goed dat het langzaam gaat. Al met al een veel te dure sportschool.
-
kiwi123
Re: Afvallen met Zlim Goirle
Hoi Hansa,
Ik ben zelf ook bij zlim geweest, wel bij een andere vestiging namelijk zlim Nuth. Ik was heel erg positief, ben ook begonnen toen een actie liep. 20 keer sporten en 20 keer ozon voor 375 euro. Vond het eerste instantie ook veel te duur, omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Vol goede moed begonnen en was ook meteen vanaf dag een positief. Ik vond het heerlijk, iedereen kwam met hetzelfde doel, je kon hier goed met elkaar mee praten en elkaar steunen! Hun hadden mij 5 kilo gegarandeerd in die 20 keer. En dat is ook precies gelukt. Ik had hele goede begeleiding en hun luisterden altijd goed naar mij als ik ergens mee zat of ik had vragen. Zelf wou ik eigenlijk 10 kilo kwijt, maar ik ben na 5 kilo gestopt omdat ik het zelf wou gaan proberen, en dat lukt ook aardig! ben nog 3 kilo kwijt geraakt en zit nu op gezond gewicht, ik heb dankzij zlim een gezond eetpatroon gevonden waardoor ik mooi op gewicht blijf en beetje bij beetje ook nog afval! Je moet moed houden en doorzetten! Je betaald tenslotte veel geld, en het belangrijkste is GEDULD HEBBEN! Beetje bij beetje val je af, en voor dat je het weet zijn zoveel weken om en ben je 5,6,7 kilo kwijt. Doordat er dingen defect zijn kun je ook eventueel anoniem een mail sturen naar zlim ? Dan kunnen deze dingen vast worden opgelost. Te weinig begeleiding is inderdaad ook niet fijn, dit kun je ook aangeven of laten zien dat je met sommige dingen moeite hebt. Je kunt bijvoorbeeld ook aangeven dat mensen die voor jou gedoucht hebben even de douchebak kunnen uitspoelen. Ze kunnen bijvoorbeeld een blaadje ophangen dat was bij zlim Nuth ook het geval. En bij sommige gaat het inderdaad een stuk langzamer, ieder lichaam is anders. Ik wens je heel veel succes, het komt allemaal goed. Anders kun je eventueel bij een ander zlim instituut verder gaan als het je niet bevalt!
Ik ben zelf ook bij zlim geweest, wel bij een andere vestiging namelijk zlim Nuth. Ik was heel erg positief, ben ook begonnen toen een actie liep. 20 keer sporten en 20 keer ozon voor 375 euro. Vond het eerste instantie ook veel te duur, omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Vol goede moed begonnen en was ook meteen vanaf dag een positief. Ik vond het heerlijk, iedereen kwam met hetzelfde doel, je kon hier goed met elkaar mee praten en elkaar steunen! Hun hadden mij 5 kilo gegarandeerd in die 20 keer. En dat is ook precies gelukt. Ik had hele goede begeleiding en hun luisterden altijd goed naar mij als ik ergens mee zat of ik had vragen. Zelf wou ik eigenlijk 10 kilo kwijt, maar ik ben na 5 kilo gestopt omdat ik het zelf wou gaan proberen, en dat lukt ook aardig! ben nog 3 kilo kwijt geraakt en zit nu op gezond gewicht, ik heb dankzij zlim een gezond eetpatroon gevonden waardoor ik mooi op gewicht blijf en beetje bij beetje ook nog afval! Je moet moed houden en doorzetten! Je betaald tenslotte veel geld, en het belangrijkste is GEDULD HEBBEN! Beetje bij beetje val je af, en voor dat je het weet zijn zoveel weken om en ben je 5,6,7 kilo kwijt. Doordat er dingen defect zijn kun je ook eventueel anoniem een mail sturen naar zlim ? Dan kunnen deze dingen vast worden opgelost. Te weinig begeleiding is inderdaad ook niet fijn, dit kun je ook aangeven of laten zien dat je met sommige dingen moeite hebt. Je kunt bijvoorbeeld ook aangeven dat mensen die voor jou gedoucht hebben even de douchebak kunnen uitspoelen. Ze kunnen bijvoorbeeld een blaadje ophangen dat was bij zlim Nuth ook het geval. En bij sommige gaat het inderdaad een stuk langzamer, ieder lichaam is anders. Ik wens je heel veel succes, het komt allemaal goed. Anders kun je eventueel bij een ander zlim instituut verder gaan als het je niet bevalt!
-
Hera
Re: Afvallen met Zlim Goirle
Mijn ervaringen met Zlim zijn wel positief. Net als de vorige schrijfster ben ik bij Zlim in Nuth. Ik heb er 40 "behandelingen" gehad en ben inmiddels 15 kg afgevallen: van maat 46 naar maat 40! Je doet het uiteindelijk wel zelf, maar krijgt veel positieve ondersteuning en begeleiding. Je wordt aan het denken gezet over je eetgewoonten, bij mij heeft het dus super gewerkt.
De cabines en ozon worden na iedere gebruikster schoongemaakt. Ook de douches worden dagelijks schoongemaakt. Er is wel eens iets kapot, maar nooit langer dan 1x: de keer erna is het altijd weer hersteld.
De cabines en ozon worden na iedere gebruikster schoongemaakt. Ook de douches worden dagelijks schoongemaakt. Er is wel eens iets kapot, maar nooit langer dan 1x: de keer erna is het altijd weer hersteld.