Bijna 2 weken bezig

Tijdens de Cruisefase zul je stap voor stap kilo’s blijven verliezen. Zit je in de cruisefase? dan kun je hier ervaringen uitwisselen.
Plaats reactie
Mike62
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte:178
Welk dieet volg jij?:Dukan
Startdatum:27 februari
Startgewicht:83.9
huidiggewicht:78.6
Streefgewicht:73
Gewicht Grafiek:Start Gewicht:83.9
na 1 week :80.3
na 2 weken :78.6
Bijna 2 weken bezig

Bericht door Mike62 » 10 mar 2012, 15:10

Ik ben gestart met 5 dagen aanval waarbij ik zo maar even 3.6 kg minder op de weegschaal zag.
Daarna ben ik gaan cruisen en ben al tot 5,8 kg lichter geweest. Vandaag was ik plots 0,5 kg zwaarder terwijl ik mij toch heel strikt hou aan de regels. Ben benieuwd hoe het gaat evolueren, het gaat veel sneller dan in het boekje staat en momenteel zit ik al op een gewicht dat ik pas eind deze maand hoor te bereiken.
Mijn startgewicht was 83.9 kg en ideaal gewicht 73 kg. Als het zo verder gaat ga ik snel bij het einddoel zijn.

BartVDP

Re: Bijna 2 weken bezig

Bericht door BartVDP » 12 mar 2012, 11:41

Mike,

Goed bezig. Ik ben vandaag aan mijn tweede week begonnen. Het gaat inderdaad erg vlot. Nog steeds in de aanvalsfase en al 4.3 kg lichter. Ik heb eigenlijk niet de minste last van honger of flauw worden of zo. eerder het tegenovergestelde; veel energie en eten omdat het zo voorgeschreven staat. Hoe zit dat bij jou? Ik ga nog zeker deze week door met de aanvalsfase.
Ik denk er aan om daarna nog een week door te gaan met de aanvalsfase. Iemand daar advies of raad over? Ik heb er imeers geen last van en het afvallen gaat flink vooruit.

mvg Bart

Mike62
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte:178
Welk dieet volg jij?:Dukan
Startdatum:27 februari
Startgewicht:83.9
huidiggewicht:78.6
Streefgewicht:73
Gewicht Grafiek:Start Gewicht:83.9
na 1 week :80.3
na 2 weken :78.6

Bericht door Mike62 » 12 mar 2012, 20:31

De eerste twee dagen van de aanvalsfase voelde ik mij heel erg suf en had weinig energie. Vanaf de derde dag ging het echter prima. Honger heb ik inderdaad totaal geen last van en energie meer dan voldoende. Indien ik ga joggen merk ik wel dat de energie toch niet hetzelfde is. Het gebrek aan suiker en koolhydraten merk je wel goed indien je wat zwaardere inspanningen gaat doen. Voor de rest is de stijgen ondertussen weer overgegaan naar daling en zit ik terug op -5,8 kg na 14 dagen wat veel meer is dan verwacht. Wel heb ik aanvalsfase maar op 5 dagen gehouden om eigenlijk niet te extreem veel af te vallen, doordat je letterlijk je eigen vet zit op te eten stijgt de cholesterol in je bloed ook aanzienlijk. Moet je toch een beetje voorzichtig mee blijven, best is regelmatig bij de dokter op controle te gaan tijdens dit dieet.
Ik heb echter een hekel aan naalden dus mij zullen ze daar niet zien.

Groeten Mike

BartVDP

Bericht door BartVDP » 29 mar 2012, 09:18

Mike,

Ondertussen al ff bezig. De aanvalsfase heb ik 12 dagen gedaan en 5.9 kilo af gevallen. Daarna de tweede fase maar dat lijkt wat te stokken. Ik val de laatste 4 dagen niets meer af alhoewel ik nog steeds netjes het dieet volg. Hopelijk schiet het weer op gang.
Hoe ver zit jij momenteel?

mvg Bart

2deweek

Bericht door 2deweek » 12 aug 2012, 09:22

HOi,

Ik heb de aanvalsfase 7 dagen gedaan en was binnen 5 dagen 3 kilo afgevallen. toen kwam ik 600 gram aan en sinds ik over ben naar de cruise fase is er geen gram meer vanaf. i.v.m. darmproblemen eet ik sindsdien gedroogde pruimen en ik heb een keer gzondigd met een banaan. En gisteren op een feestje heb ik een vegetarische hamburger gegeten, zonder brood en saus. Wat olijven en kleine augurkjes. Geen drama zou je zeggen maar wederom geen gram afgevallen. Vandaag is mijn 3de dag van de cruise fase, mijn motivatie zakt wel maar ga toch gewoon door. Toch maar die paraffine olie kopen en het receptenboek denk dat dat meer motiveert.

Nog iemand zelfde ervaring?

BVDP

Bericht door BVDP » 27 mar 2013, 15:29

Maar eens een opdate. Ik ben inderdaad al mer dan één jaar bezig. Soms gaat het heel goed, soms wat minder. In vakantie of feestperiodes kijk ik niet om naar mijn dieet en kom dan bij. In het begin was dat flink bij komen ; enkele kilo's per week maar met terug fase 1 te doen gaan ze er wel weer af. Ik ben nu in totaal 20 kilo kwijt. Ik heb al op 23 gezeten maar dat kan ik niet bestendigen. Ik vermoed dat mijn gewicht nu wat goed zit en lager iets té mager is om goed te zijn. Ik ga nu over een maand mijn dieet af bouwen en ondertussen ook gaan sporten. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan en het is de bedoeling dat ik daardoor op mijn gewicht ga blijven !smil11
Ik heb veel terug geschakeld naar fase 1 en dat is achteraf gezien goed om een 'zonde' weg te werken maar ik deed het weken en dat is niet zo gezond denk ik nu. In fase twee gaat de gewichtafname wat minder snel maar is veel gemakkelijker vol te houden. Met af en toe wat afwijkend erbij is dat dus fase 3.
Wat ik wel ervaar is dat mijn eetgewoonten grondig gewijzigd zijn. Ik at veel uit gewoonte. Aardappelen vind ik eigenlijk niet lekker en eet ik nu ook niet meer maar vroeger hoorde dat er gewoon bij. Met brood moet ik opletten want dat vind ik lekker. Sauzen en kruiden zijn ook niet meer aan me besteed. Cholade was vroeger een grote boesdoener en zegt me nu niets meer. Meestal véél te zoet van smaak en dat is voor vele zaken zo. De zoete smaak was ik vroeger waarschijnlijk gewoon.
Van thuis uit was 'eten' geasssocieerd met gezelligheid. Bij feesten hoorde eten. Bij sommige gezinnen is dat alcohol, andere maken dan muziek. Bij mij thuis was er een feestmaaltijd bij alle gelegeheden. Alcohol werd er bijna niet gebruikt. Die associatie tussen eten = gezelligheid heb ik lang niet door gehad maar ben me er nu bewust van. Ik had het gewoon over genomen zonder het te beseffen. Gezelligheid kan inderdaad gepaart gaan met eten maar het één impliceert niet het ander. Het is niet door veel te eten dat het gezellig wordt. Als ik mijn moeder bezoek staat daar nog altijd wat taart of snoep op tafel klaar. Bij mijn schoonouders is dat een glaasje alcohol.Het is een gewoonte maar je wordt er wel dik van als je het niet beseft.
groeten, Bart

Plaats reactie

Terug naar “Dukan Cruise Fase 2”